بازی‌های ویدیویی توانایی مقابله با پارکینسون و آلزایمر را افزایش می‌دهند

این مطالعه نشان داد که آزمایش شوندگانی که به بازی ویدیویی پرداخته بودند به شکل قابل توجهی ماده خاکستری در هیپوکامپ سمت راست به همراه قشر جلو سمت راست مغز خلفی و مخچه افزایش پیدا کرده است.

0

فارنت: محققان و پژوهشگران در برلین اعلام کردند که بازی های ویدیویی توانایی قسمت‌هایی از مغز را افزایش می‌دهند که ممکن است بتوانند توانایی مقابله انسان با امراض ذهنی همچون شیزوفرنیا و پارکینسون و آلزایمر را افزایش دهند.

Super-Mario-Galaxy

طبق گزارش موسسات روان پزشکی مولکولی و انجمن مکس پلانک، محققان به مطالعه تفاوت اسکن MRI  دو گروه که یک گروه بازی شاهکار سوپرماریو 64 را 30 دقیقه در هر روز و به مدت دوماه بازی می‌کردند و گروه دیگر که گروه شاهد بوده و بازی انجام نمی‌دادند، پرداختند و نتایج جالبی دست پیدا کردند.

این مطالعه نشان داد که آزمایش شوندگانی که به بازی ویدیویی پرداخته بودند به شکل قابل توجهی ماده خاکستری در هیپوکامپ سمت راست به همراه قشر جلو سمت راست مغز خلفی و مخچه افزایش پیدا کرده است که این بخش‌های مغز با مهارت‌های مربوط به ناوبری فضایی و حافظه  به همراه برنامه‌ریزی استراتژیک و مهارت‌های حرکتی است در ارتباط  مستقیم هستند.

حتی جالب‌تر است بدانید که در آزمایش شوندگانی که اصرار به ادامه بازی داشتند، تغییرات بسیار واضح‌تر در اسکن‌های MRI  به نمایش در می‌آمد.

Source:Nature

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.