ساخت مشعلی که از آب، آتش تولید می‌کند!

معمولا از آب به عنوان اولین ترکیبی یاد می‌شود که برای خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین تصور اینکه محققان موفق شده باشند روشی بیابند که با استفاده از آب، شعله یک مشعل را روشن کنند، کمی سخت به نظر می‌رسد.

2

فارنت: معمولا از آب به عنوان اولین ترکیبی یاد می‌شود که برای خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین تصور اینکه محققان موفق شده باشند روشی بیابند که با استفاده از آب، شعله یک مشعل را روشن کنند، کمی سخت به نظر می‌رسد.

SafeFlame، نام پروژه‌ای است که از آب، یعنی H2O می‌تواند تولید شعله آتش کند. این مشعل با جداسازی گازهای هیدروژن و اکسیژن، می‌تواند مواد مورد نیاز برای ایجاد سوختی مناسب را تولید کند. اندرو الیس، از این مشعل به عنوان سیستم الکترولیزور یاد می کند و اظهار داشته، تلاش تیم تحقیقاتی آن‌ها برآنستکه این تکنولوژی را به نوعی ساده سازی کنند تا در گستره وسیع‌تر و صنایع متفاوت قابل استفاده باشد.

safeflame

وی می‌گوید: ” ما همچنین در حال انجام مطالعات گوناگونی بر روی کاتالیزورها هستیم تا میزان پلاتین مصرفی را کاهش داده و همچنین به دنبال مواد ارزان‌قیمت برای استفاده در باتری‌ها هستیم. در حال حاضر تحقیقات ما به کاهش هزینه سیستم‌های الکترولیزور کمک شایانی کرده است. “

همان‌طور که در سایت مختص به این پروژه ذکر شده، دلایلی وجود دارند که SafeTorch تولید شده در این پروژه، ایمنی بیشتری نسبت به مشعل‌هایی که در آن‌ها از استیلن یا پروپان استفاده می‌شود دارد :

1- اکسیژن و هیدروژن به طور جداگانه تولید می شوند و ترکیب آنها برای ایجاد نتیجه‌ای ایده‌آل کنترل می‌شود.

2- طول شعله ( زبانه شعله) و همچنین میزان گرما را می‌توان دائما کنترل نمود.

3- این مشعل، نیاز دائمی برای استفاده از گاز‌های ذخیره شده و خطراتی مانند انفجارگازها را کاهش می دهد.

mediumSweating

علاوه بر خطرات کمتر، این مشعل  نور ملایم‌تری تولید می‌کند که آسیبی به چشم وارد نمی‌کند و محصول این سوخت نیز، آب خواهد بود. ویژگی مثبت دیگر، سرد بودن دائمی مشعل به علت ترکیبات استفاده شده است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت، آن‌را هرجا که خواستید قرار دهید. این نسخه پس از طی آزمایشات، اکنون منتظر سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه در سطوح تجاری است.

Source:Theblaze

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رسول رحیمی می‌گوید

    سلام اطلاعات بیشتری درمورد پروژه میخواستم از باب تجاری سازی و همکاری های بیشتر

  2. نوید می‌گوید

    مطلب جالبی است وخداوند امکان شعله ور شدن آب را در آیه ی۶ سوره ی تکویر قرآن بیان میکند.