5 پیشنهاد خوب برای نجات زمین با بازیابی تلویزیون قدیمی شما!

زباله‌های الکترونیک که شامل تلویزیون هم می‌شود سالانه بیش از 5 درصد از زباله‌های جامد جهان را به خود اختصاص می‌دهند؛ مشکلی جدی که به سادگی نمی‌توان از آن چشم پوشید.

0

فارنت: خریدن یک تلویزیون جدید همیشه هیجان‌انگیز است. همه چیز در تصاویر شفاف، واضح و جذاب به نظر می‌رسد و استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها جذابیت این محصولات دوست‌داشتنی را بیشتر می‌کند. بر اساس مقاله‌ای که به تازگی نیویورک تایمز منتشر کرده است، مردم هر پنج تا هفت سال یک بار تلویزیونشان را عوض می‌کنند.

اما شما با تلویزیون قدیمی خود چه می‌کنید؟ اطلاعات منتشرشده بر اساس گزارش آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده نشان می‌دهد که ۲۴ میلیون تلویزیون کار رده در سال ۲۰۱۰ در این کشور به دور انداخته شده است. طبق این گزارش، زباله‌های الکترونیک که شامل تلویزیون هم می‌شود سالانه بیش از 5 درصد از زباله‌های جامد جهان را به خود اختصاص می‌دهند؛ مشکلی جدی که به سادگی نمی‌توان از آن چشم پوشید.

در این مقاله، ال‌جی چند توصیه و راه حل برای مراقبت از محیط زیست و بازیابی تلویزیون‌های قدیمی، به جای دورانداختن آن‌ها، برای شما آماده کرده است.

۱) به دنبال مراکز خیریه‌ای باشید که تلویزیون‌ها را به عنوان هدیه می‌پذیرند.

Five Tips to Save Earth by Recycling Your Old TV (2)
• برخی از این مراکز و مؤسسات ممکن است وسایل و ابزارهای الکترونیکی را نپذیرند. بنابراین، بهتر است پیش از مراجعه به آن‌ها، فهرست هدایای قابل‌قبولشان را بررسی کنید.
• پیش از اهدای تلویزیون، حتماً از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
• با قرار دادن تلویزیون در جعبهٔ اصلی خود و یا جعبه‌ای بزرگ، از حمل ایمن آن مطمئن شوید.

۲) قرار دادن تلویزیون در اختیار مراکز بازیابی زباله‌ها

Five Tips to Save Earth by Recycling Your Old TV (3)

• ابتدا بررسی کنید که آیا برای بازیابی به پرداخت هزینه نیاز هست یا خیر.
• و همین طور بررسی کنید که بازیابی تلویزیون‌ها جزو خدمات مرکزی باشد که به آن مراجعه کرده‌اید.
• ممکن است برخی از اجزای تلویزیون نیاز به بازیابی جداگانه داشته باشند؛ از متصدیان مرکز بپرسید چه قطعاتی باید از تلویزیون جدا شوند.
• ابتدا به فروشگاهی که تلویزیون را از آن خریداری کرده‌اید، مراجعه کنید؛ ممکن است این فروشگاه، تحت برنامهٔ بازیابی خاصی، تلویزیون شما را هم برای بازیابی بپذیرد.
• ممکن است شرکت‌هایی در شهر شما وجود داشته باشند که کار حمل و نقل تلویزیون برای بازیابی را به صورت رایگان انجام دهند. اگر تصور می‌کنید، حمل و نقل تلویزیون برای شما مشکل است، با آن‌ها تماس بگیرید.

۳) فروش در سایت‌های حراجی آنلاین

Five Tips to Save Earth by Recycling Your Old TV (4)

• ارسال اطلاعات محصول چون مشخصات، شمارهٔ سریال و عکس‌ها ممکن است سبب افزایش ارزش تلویزیون شده و احتمال فروخته شدن آن را افزایش دهد.
• محصولات مشابهی که به مزایده گذاشته شده‌اند را بررسی و قیمت مناسبی برای تلویزیونتان انتخاب کنید.
• به دلیل تعداد زیاد سایت‌های جعلی و احتمال کلاهبرداری‌های آنلاین، مطمئن شوید از سایت‌های مورد اطمینان و معتبر برای فروش تلویزیون استفاده می‌کنید.
• قوانین استفاده شامل پرداخت‌ها، نحوهٔ استرداد و موارد مشابه را به دقت مطالعه و سپس آن‌ها را تأیید کنید.

۴) به دنبال برنامه‌های بازیابی موجود در محل زندگی خود باشید.

Five Tips to Save Earth by Recycling Your Old TV (5)

•اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید برنامه‌های ویژه‌ای برای بازیابی زباله‌های الکترونیک در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، بیابید. برای مثال، ال‌جی در حال حاضر برنامهٔ بازیابی ویژه‌ای برای محصولات الکترونیکی خود در ایالات متحده به صورت رایگان برگزار می‌کند. پس بهتر است به دنبال چنین برنامه‌هایی بگردید و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به پاکیزه ماندن محیط زیست هم کمک کنید.

۵) بار دیگر که به بازیابی تلویزیون نیاز پیدا می‌کنید، آماده باشید.

Five Tips to Save Earth by Recycling Your Old TV (1)

ممکن است به تازگی تلویزیونتان را عوض و تلویزیون جدیدی خریداری کرده باشید اما این تلویزیون هم روزی مستعمل می‌شود و نیاز به بازیابی خواهد داشت. برای اینکه از همین الان آماده باشید، دفترچه‌های راهنما و وسایل اضافی و جانبی تلویزیونتان، مانند کابل‌های برق و موارد مشابه، را به دقت نگهداری کنید. همین طور اطلاعات مربوط به تاریخ خرید و مدل دقیق تلویزیون هم حتماً در آینده به کارتان خواهند آمد. از آنها به دقت نگهداری کنید.
البته باید در نظر داشته باشید ک برخی از پیشنهادهای شرکت ال‌جی فعلا در ایران قابل اجرا نیستند اما در هر حال نمی‌توان آنها را به عنوان یک پیشنهاد در نظر نگرفت!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.