این دوربین پوشیدنی با بررسی امواج مغزی به صورت خودکار تصویربرداری می‌کند!

نوروکم دوربینی‌ است که به واسطه سنسوری که امواج مغز را دریافت می‌کند، با اتصال به گوشی هوشمند شما فرمان فیلمبرداری را صادر می‌کند. این دوربین که نسخه اولیه آن هفته گذشته و در نمایشگاهی در ژاپن در معرض دید عموم قرار گرفت، میزان علاقه شما را از صفر تا 100 تقسیم‌بندی می کند و اگر امواج مغزی شما عددی بیشتر از 60 را تشخیص دهند، شروع به فیلمبرداری از سوژه می‌کند و نهایتا نتیحه را به صورت یک فایل GIF پنج ثانیه‌ای انتقال می‌دهد.

0

فارنت:  نوروکم دوربینی‌ است که به واسطه سنسوری که امواج مغز را دریافت می‌کند، با اتصال به گوشی هوشمند شما فرمان فیلمبرداری را صادر می‌کند. این دوربین که نسخه اولیه آن هفته گذشته و در نمایشگاهی در ژاپن در معرض دید عموم قرار گرفت، میزان علاقه شما را از صفر تا 100 تقسیم‌بندی می کند و اگر امواج مغزی شما عددی بیشتر از 60 را تشخیص دهند، شروع به فیلمبرداری از سوژه می‌کند و نهایتا نتیحه را به صورت یک فایل GIF پنج ثانیه‌ای انتقال می‌دهد. به منظور تبدیل دوربین آیفون به آنچه چشم شما می‌بیند، گوشی هوشمند شما به یک سربند که سنسور امواج مغزی در آن جای گرفته متصل می‌گردد. پس از آن سنسور دوربین از طریق منشور، دقیقا آنچه را مشاهده می‌کند که شما به آن چشم دوخته‌اید.

 neurocam

 این قابلیت دقیقا مشابه قابلیت‌هایی است که پیش از این در دیگر دستگاه‌های خواننده امواج مغزی مشاهده کرده بودیم و تنها تفاوتی که وجود دارد، افزایش وزن دستگاه به واسطه حضور گوشی آیفون در این سیستم است. نوروکم، جدیدترین محصول ساخته شده در پروژه Neurowear است. با این تفاسیر هنوز مطمئن نیستیم که استفاده طولانی مدت از این دستگاه و وجود امواج رادیویی در نزدیکی سر چه حسی را بوجود خواهد آورد، البته فراموش نکنید که این دستگاه هنوز در مرحله تست و توسعه قرار دارد.

Source: Engadget

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.