چرا نباید تبلت‌های اندرویدی ارزان قیمت چینی را بخریم؟

بسیاری از تبلت‌هایی که در آسیا به فروش می‌رسند، به ویژه آن‌هایی که در چین و جنوب شرق آسیا روانه بازار می‌شوند، فاقد طراحی مناسب هستند و از سوی دیگر مشکلاتی دارند که در اثر نبود نظارت کافی در کنترل کیفیت ایجاد شده‌اند. برخی از تبلت‌های طراحی شده در چین، در حال حاضر با شرکت‌های معروف مقایسه می‌شوند.

32

برای مثال تبلت معروف Hyundai T7 ( البته نه شرکت هیوندای کره) از نظر مشخصات سخت‌افزاری و قیمت، موقعیت بهتری در مقایسه با Nexus 7 دارد اما آیا به واقع بهترین‌ تبلت‌های چینی توانایی رقابت با جدیدترین تبلت‌های روز مانند نسخه 2013 نکسوس 7 را دارند؟

از نظر ما، پاسخ به این پرسش منفی است. شرکت‌های چینی زیادی مانند Pipo  و Ramos وجود دارند که عملکرد قابل قبولی دارند اما اکثر دستگاه‌های تولیدی انحصارا جهت فروش در کشور چین، فاقد استانداردهای شرکت‌های بین‌المللی هستند.

این مطلب به بررسی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تبلت هیوندای T7 پرداخته و مشکلات متداول در تبلت‌های چینی را برخواهد شمرد. در هر قسمت، مقایسه‌ای بین این تبلت و Nexus 7   سال 2013 انجام خواهد گرفت. نهایتا به این نتیجه خواهیم رسید که آیا تبلت‌های چینی ارزش واردات را دارند یا خیر؟

آیا تبلت‌های چینی توانایی رقابت با محصولات برندهای معتبر را دارند؟

برای پاسخ به این پرسش، دو تبلت Hyundai T7 و ASUS Nexus 7 را که هر دو از صفحه نمایش 7 اینچی بهره می‌برند رو در روی یک‌دیگر قرار دادیم. سوالی که همراه در ذهن ما بوده آنست‌ که چرا چنین شرکتی، نام برند معروف کره‌ای، هیوندای را برای فروش تبلت‌هایش انتخاب کرده است.

شرکت هیوندای در کره، تقریبا هرچیزی از تلویزیون تا خودرو را به فروش می‌رساند اما این شرکت، تبلت نمی‌فروشد. تبلت T7 توسط شرکتی که با نام Toptech Technology شناخته می‌شود تولید و تحت لوای برند هیوندای به فروش می‌رسد. میزان واردات این تبلت بالا و بسیاری این تبلت را در محدوده کمتر از 200 دلار، بهترین گزینه برای خرید معرفی می‌کنند. از نظر قیمتی این تبلت را می‌توان با MemoPad HD7 شرکت ایسوس مقایسه کرد اما T7 از نظر مشخصات نامی، برتری محسوسی نسبت به همتای ایسوسی خود دارد.

بسته به شرکت سازنده، تبلت‌های چینی کیفیت متفاوتی دارند. شرکت‌هایی مانند Pipo  و Ramos، استانداردهای بهتری از نظر کیفیت ساخت و کارایی و قابلیت‌ها ارائه می‌کنند اما تبلت‌های ساخت شرکتی مانند Ainol و تبلت‌های بدون برند، کیفیت مطلوبی ندارند. لازم به ذکر است که تبلت‌های چینی از بعد سخت‌افزاری اکثرا مشکلی ندارند اما در زمینه فیرمویر و نرم‌افزاری بسیار ضعیفند.

کیفیت فیرمویر تبلت‌های چینی

نقطه قوت نکسوس 7 را می‌توان در فیرمویر آن به حساب آورد. سوای دستگاه‌های تولیدی دیگر، سری نکسوس پادشاه دریافت به روزرسانی‌ است. نه تنها گوگل و شرکایش 18 ماه پشتیبانی بی عیب و نقض را تضمین می‌کنند بلکه توسعه دهندگان نیز تا مدت‌ها بعد از اتمام پشتیبانی به تولید رام‌های دست‌ساز برای این دستگاه می‌پردازند.

به عنوان مثال، HTC Nexus One به روز رسانی غیر رسمی به اندروید بستنی حصیری ( اندروید 4.0) را درحالی دریافت کرد  که این دستگاه در سال 2010 روانه بازار شده بود. به همین منوال نسخه 2013 نکسوس 7 نیز تنها چند روز بعد از عرضه، یک به روزرسانی را دریافت کرد که شامل اندروید 4.3، یعنی جدیدترین نسخه اندروید به همراه پشتیبانی از TRIM بود. در مقایسه با این تبلت، T7، به روز رسانی آزمایشی به اندروید 4.2.2 را دریافت کرد و در کمال تعجب این تبلت نیز یک رام دست ساز دارد که با نصب آن می‌توانید از شر برنامه‌های چینی از پیش نصب شده راحت شده و شاهد بهبود کارایی دستگاه باشید.

متاسفانه، این رام دست‌ساز بر پایه اندروید 4.0 تولید شده درحالی که اندروید 4.2 کارایی دستگاه را بهبود می‌بخشد و البته رام 4.2.2 مشکلات گوناگونی اعم از عملکرد بد باتری، مشکلات عدم پایداری و هنگ‌های پی در پی را به دنبال خواهد داشت.

از فیرمویرهای بد می‌توان به عنوان نقطه ضعف اصلی تبلت‌های چینی یاد کرد. در بیشتر موارد، شرکت‌های تولید کننده این دستگاه‌ها کدهای مرجع آن را نیز منتشر می‌کنند اما بازهم توسعه دهندگان از پشتیبانی ضعیف این دستگاه‌ها گلایه دارند. برنامه‌های زیادی با مشکل بر روی این تبلت‌های چینی اجرا می‌شوند و رام‌های با کیفیت برای این دستگاه‌ها انگشت شمارند.

اندازه و کیفیت ساخت تبلت‌های چینی

هیوندای T7، حدودا دو یا سه میلی‌متر ضخیم‌تر از نکسوس 7 است. این دستگاه براق و بدنه‌ای پلاستیکی دارد و حاشیه صفحه نمایش نیز نقره‌ای و از جنس پلاستیک است. نکسوس نیز مشکی رنگ و مات، با طراحی ساده و قابل تفکیک است.

مد نظر قرار دهید که نکسوس 7 از نظر امکان تعمیر، از سایت iFixit نمره 7 را دریافت کرده است. هر دو تبلت حس خوبی به کاربر منتقل می‌کنند اما از نظر کیفیت ساخت، نکسوس برتر است.  رزولوشن صفحه نمایش و کیفیت آن نیز در تبلت‌های چینی موجود در این رده قیمت کمتر مشاهده می‌شوند. تنها مشکل رایج در تبلت‌های چینی، پیکسل پیکسل بودن صفحه نمایش است. موضوعی که می‌توان به راحتی و با چشم غیرمسلح مشاهده کرد.

chineese tablets (9)کارایی برنامه‌ها در تبلت‌های چینی

پردازنده Exynos 4412 سامسونگ که در T7 به کار گرفته شده است بسیار سریع است. در مقایسه با تبلت‌های ارزان قیمت دیگر، این تبلت یکی از سریع‌ترین‌هاست اما متاسفانه ضعف در قسمت نرم‌افزاری باعث شده شاهد عملکرد چندان مطلوبی از این تبلت نباشیم. اگرچه تعدادی از بازی‌ها به راحتی و بدون لگ بر روی این تبلت اجرا می‌شوند اما مشکلات گرافیکی بی‌شماری در طول بازی‌ها اتفاق می‌افتد. برنامه‌های خبرخوان مانند Feedly نیز به خوبی بر روی دستگاه اجرا شدند . سوای مشکلات گرافیکی، T7 عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت.

در مقام مقایسه، Snapdragon S4 Pro به کار گرفته شده در نکسوس 7، بدون هیچ مشکلی به اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها می‌پردازد. به طور کلی، برنامه‌های قابل اجرا بر روی تراشه‌های متداول استفاده شده در محصولات چینی، آمار زیادی در مشکلات ناسازگاری با برنامه‌ها دارند.

chineese tablets (3)باتری تبلت‌های چینی

باتری 3300 میلی آمپر ساعتی T7 از لحاظ تئوری باید عملکردی بهتر از باتری نکسوس 7 به نمایش بگذارد. اما متاسفانه در عمل، این باتری عملکرد خوبی ندارد. در مواقع بیکاری، T7 نمی‌تواند مدیریت کاملی بر میزان استفاده از باتری داشته باشد و البته با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت برنامه‌های در حال اجرا می‌توان شاهد عملکرد بهتری از این تبلت باشیم. مشکلات شایع در تبلت‌های چینی عبارتند از عملکرد نا مطلوب باتری و گرم شدن بیش از حد دستگاه. این مشکل در T7 نیز به وضوح مشاهده می‌شود و این دستگاه نمی‌تواند به طرز صحیح به کالیبراسیون باتری بپردازد. اگر توجه کرده باشید نمایشگر باتری نوسان زیادی دارد و حتی بعد از کالیبراسیون دستی نیز قابل اعتماد نیست.

chineese tablets (8)امتیاز تبلت‌های چینی در نرم افزار بنچمارک AnTuTu

سایت Anandtech اخیرا در مقاله‌ای به تشریح مشکلی سیستماتیک در نرم‌افزارهای بنچمارک پرداخته که به شرکت‌های سازنده این امکان را می‌دهد در نتایج بدست آمده تقلب کنند. البته استثنایی هم وجود دارد و این استثنا مربوط به دستگاه‌های نکسوس است. شرکت‌های سازنده محصولات خود را به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنند که با اجرای برنامه‌های بنچمارک اورکلاک کنند و نتایجی تا 20 درصد بیشتر از نتیجه واقعی به ثبت برسانند.

chineese tablets (2)با این توضیحات، T7 نتیجه‌ای در بازه 17000 را ثبت کرده که این تبلت را در بین بهترین تبلت‌های بازار مانند ایسوس ترنسفرمر پد اینفینیتی قرار می‌دهد. اکثر پردازنده‌های ساخت چین، عملکرد مشابهی دارند. به عنوان مثال، Rockship RK3188 نتیجه‌ای تقریبا برابر با Exynos 4412 در AnTuTu به ثبت می‌رساند. کمی بیشتر و کمتر، این واقعیت را باید پذیرفت که پردازنده‌های جدید چینی می‌توانند بر روی محصولات شرکت‌های معتبر، عملکردی خوب از خود به نمایش بگذارند.

مقایسه رو در رو

در کمال تعجب، رم استفاده شده در Hyundai T7، کیفیت بالاتری نسبت به نمونه استفاده شده در نکسوس 7 دارد. به واقع این رم در بین با کیفیت‌ترین رم‌هایی است که تاکنون در دستگاه‌های مختلف دیده‌ایم. نکسوس 7 در بقیه موارد عملکردی برابر یا بهتر از T7 به نمایش گذاشت.

سخت افزار تبلت‌های چینی

پردازنده: در اکثر موارد، تفاوت اصلی بین تبلت‌های معتبر و تبلت‌های ساخته شده در چین، به کیفیت ساخت و سخت‌افزار مربوط می‌شود. اکثر تبلت‌های چینی ( و البته تعداد زیادی از تبلت‌های معتبر) از یکی از سه تراشه ساخت ARM بهره می‌برند که عبارتند از : MediaTek,ATM,Alleinner and Rockchip. مدل Exynos 4412 به کار گرفته شده در T7 در بین تبلت‌های چینی کمی نامتعارف به نظر می‌رسد. به هرحال Snapdragon S4 Pro، سریع‌تر از Exynos 4412 است و در نرم‌افزار AnTuTu امتیاز 20000 را در مقابل امتیاز 17000 برای Exynos به ثبت رسانده است.

رم: عملکرد رم در T7 امتیاز 1700 را بدست آورد اما این امتیاز برای نکسوس 7، معادل 1100 بود.

صفحه نمایش:  رزولوشن 800 در 1232 پیکسل در T7، برابر با رزولوشن نکسوس 7 اصلی است. اما این مقدار برای رقابت با کیفیت فوق العاده و رزولوشن 1920 در 1200 نکسوس 7 کافی نیست.

فضای ذخیره‌ سازی: 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی در T7، دقیقا نصف فضای ذخیره سازی 16 گیگابایتی در نکسوس 7 است. البته فراموش نکنید که نکسوس 7 از مموری کارت پشتیبانی نمی‌کند اما T7 تا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی اضافی را پشتیبانی می کند. تبلت‌های چینی به ندرت از قابلیت تریم بهره می‌برند و این بدان معناست که در طول زمان و برای جلوگیری از لگ، به بازگشت به تنظیمات کارخانه نیازمندند. البته با استفاده از روشی می‌توان به طور دستی این قابلیت را به برخی از این تبلت‌ها افزود.

قیمت: تفاوت 80 دلاری بین قیمت دو دستگاه نمی‌تواند معیاری برای ترجیح دادن T7 باشد. اگرچه این دستگاه در این بازه قیمت، در بعد سخت‌افزاری یکی از بهترین‌هاست اما در زمینه نرم‌افزاری فرسنگ‌ها با جدیدترین تبلت‌های نکسوس فاصله دارد.

نرم‌افزار/ فیرمویر تبلت‌های چینی

به روز رسانی: نکسوس 7 تا 18 ماه پس از عرضه به طور رسمی پشتیبانی می‌شود اما T7 تنها به روز رسانی آزمایشی و نصف و نیمه‌ای را بعد از سه ماه حضور در بازار دریافت کرده است.

رام‌های دست‌ساز: نکسوس 7 دوجین رام دست ساز دارد که اکثر آن‌ها برای استفاده روزمره مناسبند و باعث افزایش کارایی دستگاه می‌شوند اما T7، تنها یک رام دست‌ساز و یک رام AOKP در حال توسعه دارد که اگر این رام به طور کامل، عرضه شود می‌توان آن‌را با رام‌های موجود برای تبلت‌های سری نکسوس مقایسه کرد.

پایداری: نکسوس 7 در این قسمت بی‌رقیب است اما هیوندای T7 بارها و بارها به طور تصادفی هنگ می‌کند یا حتی خاموش و روشن می‌شود.

نتیجه گیری:

بار دیگر پرسش آغازین متن را تکرار می‌کنیم. آیا تبلت‌های چینی توانایی رقابت با تبلت‌های ساخت شرکت‌هایی مانند ایسوس و سامسونگ را دارند؟ متاسفانه خیر. در زمینه سخت‌افزاری شاید این‌ تبلت‌ها مشخصات بهتری هم نسبت به نمونه‌های مطرح ارائه دهند اما به علت فیر‌مویرهای نامناسب، نمی‌توان از این سخت‌افزار، کارایی لازم را دریافت کرد.

chineese tablets (7)فراموش نکنید که تبلت‌های ساخت شرکت‌هایی مانند Pipo  و Ramos، فیرمویرهای بهتری در مقایسه با T7 دارند اما طبیعتا از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. بد نیست اشاره کنیم، یکی از بهترین سازندگان سخت‌افزاری جهان در مکانی واقع شده که چین ادعا می‌کند متعلق به آنهاست (تایوان). با این تفاسیر اگر شما همچنان مشتاق خرید تبلت‌های چینی هستند، دلایل خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

32 نظر برای این مطلب
  1. روح اله می‌گوید

    قیمتش هم مقایسه کنید بویژه که با یک سوم پول تلتهای برند که مثلا 900 تومان باشد تقریبا 3 تا چینی می خری تا حداقل که خودم استفاده داشتم هم برای خودم هم برای بچه هام 2 سال خوب وعالی کار میکنه وکارهای معمولی مانند بازی کردن و …. را راه می اندازد بعد از دوسال تنها یک باطری باید عوض کنی ولی اگر تبلت برند 4 سال کار کنه تنها یک نفر استفاده کرده و لی در تبلت چینی سه نفر استفاده کردند باز هم یک نفر به صرفه است اگر باطری عوض نکنیم و در ضمن بعد از دوسال با مدلهای جدید وبهتر تو بازار میاد مثلا خودم تبلت پیر گاردین داشتم که هم خودم وهم بچه هام استفاده می کردیم تنه برای pc710 220 تومان پول داده بودم و بعد از 2.5 باطریش دیگر از یک ساعت بیشتر جواب نمی داد می خواستم باطری را عوض کنم که اتفاقی آب روش ریخت وسوخت و دلم هم زیاد نسوخت ولی حالا شما حساب کنید برای برند ها اگر اتفاقی بیفتد چقدر سوختن داره

    در مجموع برای افراد با در آمد متوسط وپایین چینی بهتره

  2. سیدمحمدرضاحسینی می‌گوید

    رام چه مدلی را بر روی تبلتم بریزم مدلش چینی است؟

  3. سیدمحمدرضاحسینی می‌گوید

    سلام من تبلت چینی سیکو E76W را خریدم دو بار است که اندرویدش می پره و باطریش دوبار تعویض شده دلیلش جیه ؟

  4. ae می‌گوید

    باسلام من یک کاربر ساده وسایل دیجیتال اونم برای رفع نیازهای روزمره هستم و اصلا به هیچ برند خاصی تعصب ندارم ولی برای من به عنوان یک ایرانی جای تعصف داره چرا هموطنان من اینطوری شدند حتی بعضا دوستان حرفه ای ما بدون اینکه تجربه کار با یه گوشی یا تبلت از یه برند رو داشته باشند قاطع درموردش نظر میدند من با گوشی اپل کار کردم همینطور گوشیهای ارزون قیمت هواوی واقعا میگم اپل یه گوشی که ارزش خرید فوق العاده پایینی داره فقط نون اون سیب گاز زده رو میخوره کلا امریکاییها خوب بلدند یه چیز رو برا کشورهای جهان سوم بزرگ کنند واقعا از تحصیل کرده های رشته هایی که به تکنولوژی ارتباط دارند بعیده قاطع بگند برندهای چینی بدند هرچند بعضی از برنداشون واقعا بدند به طوری که دست یه بچه هم بدی متوجه میشه ولی برندی مثل هواوی فوق العاده و با کیفیت مثال زدنیه

  5. محمد حسن می‌گوید

    با سلام
    واقعا عنوان نقد حرفه ای برازنده این مطلب است.
    به درستی تبلتهای هیوندای را معرفی کرده اید.این تبلت ها ساخت هیوندای کره جنوبی نیستند. و یک پسوند دارند که بتوانند از دروازه های گمرک رد بشوند.
    بزرگترین کلاه برداری در بازار تبلت ها ، همین تبلت هیوندای است چون تمام شرکت ها نام خود را دارند.مثلا لنوو یا هواوی یا آینول درسته کیفیت خوبی ندارند ولی حداقل برندشان مربوط به خودشان است و از نام شرکتهای دیگر سو استفاده نمی کنند.
    به امید روزی که مردم انقدر آگاهی داشته باشند تا هر آشغالی را نخرند وگرنه واردکننده ها هیچ وقت دست از واردات این زباله های صنعتی دست نمی کشند.

  6. مهدی می‌گوید

    به قول انگلیسی ها:من هنوز آنقدر پولدار نشده ام که جنس ارزان بخرم.

  7. امیر حسین می‌گوید

    سلام آقایووووووووووووووون!!!!!!!!!!!
    این قدر دهنتونو خسته نکنین من پنج ماه پیش تو آذر بایجان غربی بودم.(تو شهرستان خوی رفته بودم دیدن دوستم) یه موبایل داشتم100هزار تومن گرفته بودمش از مشهد. LG بود اونجا 100هزار تومن فروختمش به قیمت اصلی واقعا. 40 هزار تومن واسه کارت SD و 1000000تا بازی و برنامه دادم جمعا شد 150هزار تومن…
    الانم دارم با تبلتم FIFA14 و ASFALT بازی می کنم. جنس تبلتم چینی درجه1 هستش.
    درررررررررررروغم نمی گم!!!!!!!!!!!!!!

  8. آیداAIDA می‌گوید

    کم عقلا چینی می خرن اینو من که دوازده سالمه میدونم ولی خداییش i.onik عالیه

  9. آیداAIDA می‌گوید

    سلام چه مسخره من 12 سالمه یه تبلت i.onik خریدم که عالی با قیمت خوب المان ساخته شده من پیشنهادم و دادم

  10. bita می‌گوید

    بدترین تبلت های چینی اینان سعی کنین اصلا طرفشون نرید wintoch~inovel~coby~hyundai~marshal~gs.pad~dimo~glx~axtrom~huawei و بهترینش هم lenovo هستش

  11. milad می‌گوید

    تبلت چینی اشغال شک نکن . مخصوصا دیمو

  12. امیر cr7 می‌گوید

    با سلام کن امیر حسین گلزاری هستم من هم یک تبلت چینی دارم اما کارایی خوبی داره فقط با طری زود خالی میکنه اسمش گرند تاچ است لطفا بگو یید چکار کنم تا باطری کم مصرف کند.

  13. احسان می‌گوید

    باسلام… من میخواهم یک تبلت سامسونگ گلگسی تب3 بخرم میخواهم بدونم کاراییش چگونه است؟
    باتشکر از پاسخ هایتان.

  14. یاشار می‌گوید

    شما دارین تبلیغ میکنین.

  15. ای تبلت می‌گوید

    واقعا مطلب جالبی بود. من خودمتو کار تبلت های چینی هستم و واقعا خرابی توی این تبلت ها بالاست.

  16. سميه می‌گوید

    با سلام
    بنده یه سوال دارم . اخیرا یکی از دوستان یه تبلت از چین گرفته با نام xup قیمت هم 580000 تومن می خوام یه راهنمایی بگیرم که این از نظر کارایی و اجرای انواع بازی و همچنین دوربین چطور هست. آیا تبلت مناسبی هست.
    ممنونم از راهنمای هاتون

  17. م.کرمی می‌گوید

    درود برشما. سپاس اتوضیحات زیبای تان. اما نازنینم کدام تبلت غیر چینی است از سامسونگ گرفته تا نوکیا وغیره وهمه چینی هستند الان قریب 10تا 12 ساله که موبایل وکامپیوترهایی که می بینم همه با برندهای معروف تولید چین تو بازار ایران وکشورهای عربی همجوار هست توی دوبی هر چه گشتم یک مارک غیر چینی یافت نکردم.طرف میگه میخوای مارک بزنم هلندی وژاپنیش کنم؟!
    باید بگوئیم چه انتظاراتی از وسیله مورد نظرمان داریم آیا برای کارما مناسبت دارد جواب میدهد؟که آنهم برمیگرددبه نحوه عملکرد ونگهداری واستفاده ما…بازهم از توضیحات شما نازنین تشکر وقدردانی می نمایم.با آرزوی تندرستی برای حضرتعالی ،همکارانتان وعزیزان بازدیده کننده تان به خدای بزرگ می سپارمتان.روز وشبتان خوش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز تاحدودی حق با شماست. اما منظور نویسنده از تبلت چینی محل ساخت نبوده بلکه برند بوده. به طور مثال سامسونگ برند کره ای هست، اپل آمریکایی و سونی ژاپنی، همه هم توی چین مونتاژ و تولید میشن اما برندها غیرمعتبر چینی قضیه شون متفاوت هست.
      هر چند که اخیراً توی اسمارت فون ها برندهای معدودی مثل Xiaomi و Meizu از بقیه کمی فاصله گرفتن

  18. كيوان می‌گوید

    بعدشم شما بازی ای رو که نشون دادین خب دیتای مناسب با پردازنده ریخته نشده که بازی اینطور نمایش داده میشه مثلا یکی پردازندش Mali 400 هستش نباید مال کرتکس رو بریزه یا مال تگرا 3 رو وگرنه همین شکلی میشه که شما نمایش دادین ابتدا تحقیق کنید بعد عس بذارین….من کل آندروید و سایت هاش رو زیر و رو کردم –بله ضعیفن نا دیگه تا این حد…

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز بازی هایی که توی مطلب اشاره شده از پلی استور گوگل دانلود شده و به صورت خودکار دیتاشون با توجه به پردازنده دانلود میشه.

  19. كيوان می‌گوید

    با سلام -آقا من پولم نمیرسید یه تبلت چینی مدل T98 شرکت ZTE رو گرفتم الانم 3 ماهه دارمش و ازش خیلی راضیم حتی بازی های با گرافیک بالا رو هم روش نصب کردم مثل جی تی ای و فیفا 14 آندروید درضمن فقط 235هزار تومن خریدمش بعدشم لمسش عالیه حداقل با تبلت جت جی ال ایکس فرقی نداره که اون قیمتش450تومه-بعدشم تو ژاپن محصولات چینی هستش این وارد کننده های ماها هستن که بیخودی هزینه رو میبرن بالا بعد از اونم گمرک

  20. سعید می‌گوید

    سلام دوستان این محصولای چین همش بد نیستن.خودم یه تبلت7اینچی سامسونگ دارم 500تومن خریدم الان حدود هشت ماه دارم .خیلی ازش راضیم.همه بازی ها و نرم افزار ها رو بدون هیچ مشکلی اجرا میکنه.سی پی یوش هم 2هسته ای هستش .فقط نقطه ضعفش دوربینشه.

  21. وحید می‌گوید

    به نظر من تبلت لنوو عالیه چینی هم نیست قیمتش هم خوبه

  22. reza می‌گوید

    سلام تبلت pipo u3 چینیه؟ ایا کارایی خوبی داره و سیستمه اندویدش قابله ارتقاع هست.ضعفش چیه.با تشکر

  23. احمدرضا می‌گوید

    با سلام
    مشکل از چینی بودن یا نبودن نیست. من تحت هیچ شرایط این صحبت را نمی پذیرم. مشکل از ایرانی بودن ماست که برای اینکه سود بیشتری به جیب بزنیم از اجناس رده 7 -8 چین خرید میکنیم و با قیمت اجناس 2-3 به هموطنانمان میفروشیم. مگه همین آیفون 5 سی را نمیبینید؟ خیلی ارزونه ؟؟؟؟
    من الان دو سال تمومه که از تبلت JDX چینی استفاده میکنم. تازه هندوانه دربسته هم نیست چون 5 تاش داره تو خونواده مااستفاده میشه. نه تنها قابل روت شدنه بلکه آپدیتهای رسمیش خیلی سریع میاد و نکته مثبتش هم اینه که هیچ مشکلی با گوگل پلی نداره. الان با آندروید 4.3 دارم لذت میبرم ازش. سرع و کیفیت و کارائیش خیلی عالیه و تنها نقطه ضعفش رزولوشن متوسط و اچ دی اونه.
    600 تومن دو سال پیش بابت یه تبلت دو سیمکارت جی اس ام و تری جی با تی وی و … قیمت فوق العاده ای بود.
    ضمنا آدم شلخته ای هست شاید تا حالا بیش از بیست بار تبلت از دستم ول شده ولی هیچ مشکلی واسش پیش نیومده.
    عزیز دلم اگر از اجناس با کیفیت چینی استفاده کنید شک نکن پشیمون نمیشید. یادت نره که حتی آیفون با اون ادعاش داره تو چین اسمبل میشه …

    1. غلام عمه می‌گوید

      موافقم……………………..

    2. سعید می‌گوید

      آره خداییش

    3. علی می‌گوید

      به نظرمن تو درست میگی

  24. سعید می‌گوید

    l من دو گوشی آیفون چینی خریدم هر دو بدون استفاده باقی مانده است نه تنها کیفیت ندارد بلکه هزار مشکل نیز با خود به همراه دارد

  25. احسان می‌گوید

    در پاسخ به این دوست عزیز که نظر داده واسه خرید یه تبلت آینول 3 ماه داشته پول جمع میکرده باید بگم که این اصلا دلیل نمیشه. من به عنوان فردی که 980 هزار تومن پولم با خرید یک تبلت آینول چینی هدر رفت بهتون توصیه میکنم که هرگز سمت محصولات چینی نرید! تبلت نداشته باشید خیلی بهتره تا اینکه جنس درجه چندم و بی کیفیت بخرید. اگر پولشو دارید که محصولات شرکت‌های مطرح مثل سونی، سامسونگ و ایسوس ر بخرید، اگر هم نه که صبر کنید تا پولدار بشید.

    1. دنیا می‌گوید

      به نظرتون بهتره مثلا یه تبلت ایسوز با سطح سخت افزاری پایینتر بگیریم تا مثلا به نسبت همون هزینه یه تبلت چینی با قابلیتای بالاتر؟

  26. reza می‌گوید

    شما نفست از جای گرم در میاد!
    من واسه خریدن یه تبلت آینول، 3 ماه داشتم پول جمع میکردم