صفحه نمایش‌های آیفون 5S و 5C چندان دقیق نیستند!

هفته گذشته مطلبی در اینترنت منتشر شد که ادعا می‌کرد آیفون از نظر پاسخگویی صفحه لمسی در بین گوشی‌های لمسی بهترین است. اما طبق آزمایش‌های جدید مشخص شده با وجود سرعت بالا این صفحه‌نمایش دقت پایین‌تری حتی از گلکسی اس 3 دارد.

1

فارنت: هفته گذشته مطلبی در اینترنت منتشر شد که ادعا می‌کرد آیفون از نظر پاسخگویی صفحه لمسی در بین گوشی‌های لمسی بهترین است. اما طبق آزمایش‌های جدید مشخص شده با وجود سرعت بالا این صفحه‌نمایش دقت پایین‌تری حتی از گلکسی اس 3 دارد.

iPhone-5c-touchscreen

ممکن است آیفون از نظر سرعت پاسخگویی بهتر از اندرویدی‌ها باشد اما مشخص شده که از نظر دقت حتی از گلکسی اس 3 قدیمی هم ضعیف‌تر عمل می‌کند. موسسه OptoFidelity برای اندازه‌گیری دقت لمس صفحه از روباتی برای لمس دقیق مختصات مختلف صفحه‌نمایش استفاده کرده است که نتایج آن بر روی کامپیوتر نمایش داده می‌شود.

Optofidelity

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید گلکسی اس 3 از نظر دقت صفحه‌نمایش لمسی در همه جا به جز پیکسل‌های لبه صفحه خوب عمل می‌کند. این در حالی است که هر دوی آیفون‌های جدید اپل 5S و 5C تنها در قسمت نسبتاً کوچکی در پایین صفحه با دقت عمل می‌کنند؛ جایی که بیشتر فضای کیبرد لمسی در آن قرار می‌گیرد. در تصاویر زیر نقاط سبز نشان‌دهنده دقت میلی‌متری پیکسل‌های صفحه‌نمایش و نقاط قرمز نشان‌دهنده خطای در حد یک میلی‌متر یا بیشتر است.

iPhone-touch-accuracy

شاید بگویید یک میلی‌متر خطا قابل چشم‌پوشی است و تا حد زیادی هم درست می‌گویید اما این کم دقتی برخی مواقع در تایپ حرف روی کیبرد باعث ایجاد خطا می‌شود. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید. حروف Q، O و P در نقاطی با دقت پایین قرار گرفته‌اند و این باعث می‌شود هنگام تایپ کردن احتمال خطا بیشتر شود. اگر از کاربران آیفون‌های جدید هستید و تاکنون در تایپ به چنین مشکلات عجیبی برخورد کرده‌اید احتمالاً دلیلش همین موضوع است.

keyboard-accuracy


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. خيلي اپل دوست می‌گوید

    چی؟!یکم+مونده+بهتون+بگم+€¥ها!
    جانم،تو داری سرور گوشی هایی مثل iphone 5sرو با گوشی چِرتی مثل galaxi s3 مقایسه میکنی؟به نظرم این عکس ها و نوشته ها،به درد سطل زباله می خوره!