درخواست کمک اپل از سامسونگ برای تهیه صفحه‌نمایش آی‌پد مینی رتینا!

درست است که اپل و سامسونگ دشمنی‌های زیادی دارند اما به نظر می‌رسد اپل به ناچار پس از ناتوانی شارپ و ال‌جی برای تامین صفحه‌نمایش آیپد مینی جدید به سامسونگ روی آورده است!

0

فارنت: درست است که اپل و سامسونگ دشمنی‌های زیادی دارند اما به نظر می‌رسد اپل به ناچار پس از ناتوانی شارپ و ال‌جی برای تامین صفحه‌نمایش آیپد مینی جدید به سامسونگ روی آورده است!

iPad-Mini-Retina

همان‌طور که می‌دانید اپل یک هفته پیش آی‌پد ایر را عرضه کرد اما آی‌پد مینی رتینا هنوز برای علاقمندان عرضه نشده است. آی‌پد مینی جدید دارای صفحه‌نمایش رتینا با وضوح 2048 در 1536 پیکسل و در نتیجه تراکم پیکسلی فوق‌العاده 324 پیکسل بر اینچ خواهد بود. ساخت صفحه‌نمایشی با استانداردهای اپل و با چنین تراکم پیکسلی کار دشواری است و به نظر می‌رسد ال‌جی و شارپ در تولید آن به مشکل برخورده‌اند.

مشکل گزارش شده در این پنل‌ها Burn in یا سوختگی پیکسل‌های صفحه‌نمایش است. این عارضه که بیشتر در پنل‌های AMOLED مشاهده می‌شود باعث شده که پس از نمایش یک تصویر ثابت به مدت طولانی پیکسل‌ها در تغییر نور و تصویر دچار مشکل شده و سایه‌ای از تصویر قبلی برای همیشه روی صفحه باقی بماند.

پنل‌های کمپانی شارپ از زیرلایه‌های با فناوری IGZO استفاده می‌کنند که نمی‌تواند از این عارضه جلوگیری کند اما تشخیص آن را با چشم انسان بسیار مشکل می‌کند. با این وجود این پنل‌ها در استانداردهای اپل جایی ندارند.

iPad-Mini-2

بنابراین اپل برای عرضه به موقع آی‌پد مینی جدید دو راه دارد: راه اول آپگرید صفحه‌نمایش‌ها به زیرلایه LTPS است که مشکل سوختگی را رفع می‌کند اما هزینه تمام شده را بالا برده و حاشیه سود اپل را کاهش می‌دهد؛ همچنین تولید دشوار این پنل‌ها سرعت لازم را نخواهد داشت. راه دوم چاره‌جویی از سامسونگ و تأمین صفحه‌نمایش‌ها از شرکت Samsung Display است.

البته راه سومی هم وجود دارد و آن پایین آوردن سطح انتظارات و استانداردها و استفاده از پنل‌های IGZO شارپ است که البته احتمال آن بسیار کم است.


پایان مطلب/

Source; Unwiredview, GSMArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.