فیس‌بوک بالاخره طراحی دکمه لایک خود را تغییر داد!

وقتی طراحی مجدد بر روی دکمه لایکی انجام می‌گیرد که بر روی 7.5 میلیون وب سایت مختلف مشاهده می‌شود، مطمئنا جزئیات و حتی هر پیکسل تشکیل دهنده و رنگ و سایه آن که هر روز 22 میلیارد بار مشاهده می‌شود به چشم خواهد آمد.

0

فارنت:  وقتی طراحی مجدد بر روی دکمه لایکی انجام می‌گیرد که بر روی 7.5 میلیون وب سایت مختلف مشاهده می‌شود، مطمئنا جزئیات و حتی هر پیکسل تشکیل دهنده و رنگ و سایه آن که هر روز 22 میلیارد بار مشاهده می‌شود به چشم خواهد آمد. این عقیده فیس بوکی است که از سال 2010 طرحی نو برای این دکمه پیشنهاد نداده بود. شاید در آن هنگام خود فیس بوک نیز تصور نمی‌کرد این دکمه این‌قدر مهم شود. اما اکنون حضور پر‌رنگ این دکمه بر روی اکثر وب‌سایت‌ها دیده می‌شود و از آن به نام یکی از با ارزش‌ترین ملحقات برند فیس بوک یاد می‌شود.

modern-facebook-like-buttons-pack-demo

Ling Bao مدیر محصولات فیس بوک در این‌باره می‌گوید: ” داشتن طراحی که بر روی وب سایت‌های مختلف و در اندازه‌های مختلف و همچنین مرورگر های مختلف قابل استفاده باشد وظیفه‌ای بسیار خطیر به شمار می‌آید. “

اما فیس بوک امروز، نسخه جدیدی از دکمه لایک را در معرض نمایش همگان قرار داد. طراحی شفاف و آبی رنگ این دکمه جدید باعث می‌شود دکمه قدیمی کمی نخ نما به نظر برسد. نکته مهم‌تر اینکه فیس بوک علامت انگشت شست را با علامت F فیس بوک و عبارت Like جایگزین کرده است.

Bao در این‌باره می‌گوید: ” طراحی دکمه‌ای که تمام اینترنت از آن استفاده می‌کنند کار آسانی نیست. ” وی می‌افزاید: ” برای طراحی محصول ما محدودیت‌های زیادی وجود دارد زیرا این محصول در سایت‌های متفاوت و در قالب‌های مختلفی قرار می گیرد. “

دکمه لایک توسط مرورگرهای مختلف از قدیم و جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد و عبارت Like  نیز باید به صدها زبان ترجمه شود بدون اینکه مشکلی در این دکمه بوجود بیاید یا این عبارت به خط بعدی برود. بعد از این مرحله، فرایند طراحی باید توسط طراحان شرکت، مدیران ارشد، تیم حقوقی و حتی شخص مدیرعامل یعنی مارک زاکربرگ مورد تایید قرار گیرد. این فرایند چیزی نزدیک به شش ماه زمان برده است.

facebook_like_designs

جدای از این تغییرات، فیس بوک، دکمه‌های Like  و  Share را به امید استفاده هر دو توسط  وب‌سایت‌های مختلف ادغام کرده است. البته اکثر افراد تفاوت این دو را نمی‌دانند. Bao تاکید می‌کند که تمایزی آشکار بین این دو وجود دارد.

دکمه Like، سریعا محتویات پست‌ها را بر روی فیس بوک به نمایش می‌گذارد اما دکمه Share، امکان اضافه کردن شرحی قبل از انتشار و یا حتی انتشار مطلب در مکانی خاص مانند یک پیغام خصوصی را برای کاربر فراهم می‌آورد. در آزمایشات انجام شده توسط فیس بوک، بر روی این دکمه بیش از دکمه‌های قدیمی کلیک شده است.

دلیل این امر می‌تواند پر رنگ‌تر بودن و استفاده از رنگ‌های با وضوح بالا باشد. با اضافه شدن محتویات مختلف به سایت‌های گوناگون، حال یکی از محبو‌ب‌ترین وب‌ سایت‌های جهان نیز تغییر به دکمه محبوب خود گرفته تا بتواند حضوری پر‌رنگ‌تر در این عرصه داشته باشد.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.