قابلیت‌های پنهان گوگل ارث: چگونه به کره ماه پرواز کنیم و به زمین برگردیم!

گوگل ارث یکی از سرگرم کننده ترین نرم افزارهای حال حاضر در دنیای رایانه‌هاست اما این نرم‌افزار شرکت گوگل به قابلیت‌هایی مجهز است که بعضا به علت عدم توجه کافی موفق به پیدا کردن آن‌ها نمی‌شویم. این قابلیت‌ها این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورند تا از هر مکانی بازدید کند. این مکان ممکن است حتی خارج از کره زمین باشد. در زیر به نمونه‌ای از این قابلیت اشاره خواهیم کرد.

2

فارنت: گوگل ارث یکی از سرگرم کننده ترین نرم افزارهای حال حاضر در دنیای رایانه‌هاست اما این نرم‌افزار شرکت گوگل به قابلیت‌هایی مجهز است که بعضا به علت عدم توجه کافی موفق به پیدا کردن آن‌ها نمی‌شویم. این قابلیت‌ها این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورند تا از هر مکانی بازدید کند. این مکان ممکن است حتی خارج از کره زمین باشد. در زیر به نمونه‌ای از این قابلیت اشاره خواهیم کرد.

گشت و گذار مجازی در ماه

با انتخاب عبارت Moon از نوار ابزار بالایی می‌توانید از برنامه‌ای به همین نام استفاده کنید. این قابلیت، مجموعه‌ای از گردش‌های سایت‌های مرتبط را به همراه تصاویری که از فضانوردان آپولو تهیه شده در اختیار شما قرار می‌دهد. در این قسمت همچنین می‌توانید مدل‌های سه بعدی از فضاپیمایی که بر روی ماه فرود آمده را مشاهده کنید و حتی آنقدر بزرگنمایی کنید تا ردپای فضانوردان را بر روی سطح ماه مشاهده کنید.

سفر به مریخ

با وارد کردن عبارت Mars در گوگل ارث، می‌توانید تصاویری را که توسط ناسا و در طول ماموریت‌های مختلف بدست آمده را مشاهده کنید. بازدیدکنندگان می توانند نقشه‌های قدیمی‌تر از این سیاره که در طول سال‌ها رسم شده را نیز مشاهده کنند. دوستداران مدل‌های چند بعدی نیز می‌توانند سفری مجازی بر روی این سیاره داشته باشند.

سفر به اعماق اقیانوس‌ها

با برنامه Ocean، می‌توانید به اعماق دریاها سفر کنید و حتی گیاهان دریایی و صخر‌ه‌های زیر آّب را مشاهده کنید.

برنامه گوگل ارث کاربردهای متفاوتی دارد و حتی محققان از این برنامه برای مشاهده جزئیات خرابی‌های حاصل از زمین لرزه نیز بهره می‌برند.

Source: Telegraph.co.uk

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ابراهيم می‌گوید

    عالی بود.

  2. حمیدرضا می‌گوید

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید