تماشا کنید: این ماشین پرنده در اسلواکی اولین پرواز خود را انجام می‌دهد!

شاید در کودکی آرزویمان داشتن یک ماشین پرنده بود که بتوانیم با آن هم روی زمین رانندگی کنیم و هم در آسمان‌ها پرواز کنیم. آئروموبیل یکی از اولین ماشین‌های پرنده‌ای است که شاید در آینده نزدیک شاهد پرواز آن در آسمان شهرمان باشیم!

2

فارنت: شاید در کودکی آرزویمان داشتن یک ماشین پرنده بود که بتوانیم با آن هم روی زمین رانندگی کنیم و هم در آسمان‌ها پرواز کنیم. آئروموبیل یکی از اولین ماشین‌های پرنده‌ای است که شاید در آینده نزدیک شاهد پرواز آن در آسمان شهرمان باشیم!

Flying-Car-Aeromobil

این ماشین پرنده آئروموبیل 2.5 نام دارد و از ماشین پرنده قبلی Terrafugia Transition خوش‌قیافه‌تر و بهتر است. این ماشین پرنده در اسلواکی طراحی و ساخته شده است و به تازگی اولین پرواز خود را هم انجام داده است. شاید به نظر برسد که Aeromobil به یکباره سر و کله‌اش پیدا شده است اما طراح و سرمایه‌گذار اصلی این طرح “استفن کلین” در واقع 20 سال از عمرش را به ساخت این ماشین پرنده اختصاص داده است.

Aeromobil-2.5

عدد 2.5 در نام این ماشین نشان‌دهنده سومین نمونه آزمایشی این ماشین پرنده است که نسخه اولیه آن در سال 1990 ساخته شده است و البته با نسخه فعلی تفاوت فاحشی دارد. بال‌های آئروموبیل در حالت رانندگی عادی تاشده و بسته می‌شوند و برای پرواز باز می‌شوند.

Aeromobil

با استفاده از قاب استیل و بدنه فیبر کربن آئروموبیل خالی حدوداً 450 کیلوگرم وزن داشته و با یک موتور Rotax 912 در پشت آن قدرت می‌گیرد.

Aeromobil-3.0

سرعت نهایی پرواز این ماشین رؤیایی 200 کیلومتر بر ساعت و سرعت رانندگی روی زمین 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین آئروموبیل می‌تواند حدود 690 کیلومتر در آسمان و 500 کیلومتر روی زمین به حرکتش ادامه دهد.

Aeromobil-3.0-render

در این ویدئو می‌توانید اولین پرواز آئروموبیل 2.5 را تماشا کنید و پس از آن چند تصویر از طرح رندرشده نسخه جدید آئروموبیل 3.0 را ببینید.

 پایان مطلب/

Source: Autoblog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. کوروش می‌گوید

    آخ آخخخ. این خوراکه تهرانه :))) از رو ترافیک رد بشی بری :))

  2. حميد می‌گوید

    عالی بود