اپل سیستم‌عامل OS X 10.9 Maverick را رسماً و به صورت رایگان عرضه کرد!

اپل مدتی پیش آخرین نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپی خود یعنی OS X 10.9 را با نام Mavericks معرفی کرد. حالا این سیستم‌عامل بالاخره نهایی شده و برای دانلود رایگان و نصب آماده است.

3

فارنت: اپل مدتی پیش آخرین نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپی خود یعنی OS X 10.9 را با نام Mavericks معرفی کرد. حالا این سیستم‌عامل بالاخره نهایی شده و برای دانلود رایگان و نصب آماده است.

OS-X-Mavericks

اپل در Mavericks تغییرات زیادی را اعمال کرده و امکانات بسیار خوبی را هم برای مک‌‌ها و مک‌بوک‌ها فراهم کرده است. به طور مثال با بهینه‌سازی‌های انجام شده مک‌بوک ایر حالا می‌تواند در سیستم‌عامل جدید در هر شارژ یک ساعت بیشتر وبگردی کند یا 90 دقیقه بیشتر در پخش فیلم‌های آی‌تونز دوام بیاورد.

OS-X-10.9-advanced-compression

قابلیت جدید حافظه فشرده یا Compressed Memory به سیستم اجازه می‌دهد تا هوشمندانه قسمت‌هایی از رم را که غیرفعال هستند فشرده کند و به این ترتیب 6 گیگابایت اطلاعات در رم 4 گیگابایتی جا می‌شوند. اپل همچنین روی کارت گرافیک‌های داخلی مک‌بوک‌ها کار در این سیستم‌عامل کار کرده تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیاز به حافظه کمتری از کارت گرافیک داشته باشند و همچنین با پشتیبانی از فناوری OpenCL وظایف تا 1.8 برابر سریع‌تر انجام خواهند شد.

از جمله قابلیت‌های جدید دیگر می‌توان به لینک‌های اشتراکی یا Shared link در مرورگر سافاری، نوتیفیکیشن‌های بهبود یافته، تگ‌ها برای برنامه Finder، پشتیبانی بهتر از چندین صفحه‌نمایش، اپلیکیشن‌های جدید نقشه و iBooks اشاره کرد.

OS-X-Mavericks-free

شاید مهمترین قسمت داستان این‌جاست که در حالی که مایکروسافت ویندوز 8 پرو را با قیمت 199 دلار عرضه می‌کند اپل تصمیم گرفته تا OS X جدید را کاملاً رایگان عرضه کند! به این ترتیب چه از نسخه شیرکوهی، چه از نسخه شیر 2011 و چه حتی از نسخه Snow Leopard استفاده می‌کنید می‌توانید مک خود را به صورت رایگان از امروز به OS X 10.9 آپدیت کنید.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. سیامک می‌گوید

    ای کاش لینک دانلودشو همینجا میذاشتید

  2. m می‌گوید

    این قضیه به قیمت ویندوز هیچ ارتباطی نداره,اپل سیستم عاملش رو برای سخت افزارهای خودش رایگان کرده,این کار رو خیلی وقت پیش باید می کرد تازه دیر هم کرده,هروقت اجازه نصب به سخت افزارهای دیگه رو داد میشه تا حدودی با محصولات مایکروسافت مقایسش کرد

  3. ali می‌گوید

    عالیه …. از خیلی وقت پیش منتظر انتشار نسخه رسمی بودم … فقط با سرعت اینترنتی که ما داریم زمان بر هست.۵.۲ گیگ ولی جای تقدیر داره این کار کمپانی اپل …. تمام مراسم معرفی امشب لذت و هیجان بود. در یک کلام بی نظیره….