لومیا 2520 نوکیا معرفی شد؛ رویای تبلت نوکیا سرانجام به واقعیت پیوست!

اخیراً شایعاتی مبنی بر عرضه تبلتی از سوی نوکیا به گوش می‌رسید و خریداری شدن این شرکت توسط مایکروسافت احتمال وقوع این موضوع را بیشتر کرد. حالا نوکیا رسماً تبلت لومیا 2520 خود را معرفی کرد.

4

لومیا 2520 نوکیا دارای صفحه‌نمایشی 10 اینچی با وضوح فول اچ‌دی 1920×1080 پیکسل و از نوع IPS بوده که از 690 nits روشنایی بهره‌مند است و از این رو به ادعای نوکیا بر خلاف دیگر تبلت‌هایی که استفاده اصلی آن‌ها در خانه است می‌تواند در محیط بیرون و زیر نور آفتاب نیز به خوبی عمل کند. بر روی این صفحه‌نمایش پوششی از شیشه ضدخش Gorilla Glass 2 قرار دارد تا از آن در برابر ضربات جزئی محافظت کند.

Lumia-2520

درست مانند لومیا 1520 نوکیا در تبلت خود هم از بهترین پردازنده موبایلی کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 800 با چهار هسته پردازشی Krait 400 و پردازنده گرافیکی Adreno 330 استفاده کرده تا در رقابت با گلکسی نوت 10.1 نسخه 2014 و همچنین آیپد 5 بتواند خودی نشان دهد.

لومیا 2520 نوکیا

همچنین در مقایسه با سرفیس 2 مایکروسافت با تگرا 4 هم لومیا 2520 حداقل توانی برابر را از خودش نشان خواهد داد. از نظر اتصال لومیا 2520 نوکیا قادر است به نسل جدید شبکه‌های مخابراتی یعنی 4G LTE متصل شود. لومیا 2520 دارای دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بوده و از طریق کارت حافظه می‌توانید تا 32 گیگابایت دیگر نیز به آن اضافه کنید.

Lumia-2520-white

البته نوکیا تخصص خود یعنی دوربین‌ها را نیز فراموش نکرده و البته لومیا 2520 نوکیا را هم به دوربین خوبی مجهز کرده است. یک سنسور 6.7 مگاپیکسلی کارل زایس با گشادگی f/1.9 درست مانند گوشی لومیا 720 در پشت و دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو برای مکالمات تصویری. همچنین اپلیکیشن Storyteller یا داستان‌گوی نوکیا برای تلفیق تصاویر و ویدئوها به همراه اطلاعات مکانی برای ساخت داستان‌ها و خاطراتی جذاب در این تبلت گنجانده شده است.

سیستم‌عامل لومیا 2520 نوکیا همان‌طور که انتظار می‌رفت ویندوز آر.تی 8.1 است و با این حساب در کنار سرفیس 2 خود مایکروسافت حالا دو تبلت ویندوز آر.تی جدید خواهیم داشت که هر دو از بسته نرم‌افزاری مفید آفیس برای ویندوز آر.تی بهره‌مند هستند. نوکیا همچنین قابلیت شارژ سریع را برای این تبلت فراهم کرده که به کاربر امکان می‌دهد تا تنها در مدت 40 دقیقه میزان شارژ باتری تبلت را از صفر به 50 درصد برساند.

Lumia-2520-power-cover

Lumia 2520 با هر شارژ حدود 11 ساعت دوام می‌آورد و درست مانند کاورهای کیبرددار سرفیس، نوکیا هم کاوری را به نام Power Keyboard معرفی کرده که نه تنها برای تایپ کردن به شما کمک می‌کند بلکه تا 5 ساعت هم به عمر شارژ باتری این تبلت اضافه خواهد کرد. این کاور همچنین دو پورت USB را نیز به تبلت اضافه کرده و البته به صورت جداگانه و با قیمت 149 دلار به فروش می‌رسد.

Lumia-2520-side

لومیا 2520 قرار است همراه با LTE با قیمت 499 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی (هم قیمت با مدل 16 گیگابایتی وای‌فای تنهای آیپد) در رنگ‌های سفید، آبی، قرمز و مشکی عرضه شود اما تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نیست.


Sources: TheVerge, Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. hasanhasanpoor می‌گوید

    اگه پولشو داسته باشم میخرم دوسش دارم ولی ای کاش یه چراغ ال ای دی هم پشتش بود

  2. nh,,n می‌گوید

    به نظر من قیمت بالایی داره
    تازه می خواد بیاد و کیبورد رو هم به قیمت بالایی عرضه کنه
    توی ایران خریدش نمی ارزه
    ولی با دلار و ارز مرجه کاربرد داره
    میشه حدود یک و نیم و با کیبورد میشه تقریبا دو تومان

    اصلا نمی ارزه
    ادم یه دو تومان میزاره روش و یه لپ تاب با مشخصلت بالا و لمسی می خره
    این طور بهتر هم هست

  3. اربیکو می‌گوید

    وسوسه کنندس

  4. Ali می‌گوید

    عالی.واقعا عالی.دمت گرم نوکیا.حرف اول و میزنه همیشه