مدیرعامل ایرانسل: سابقه و تعداد سیم‌کارت به معنای برتری یک اپراتور نیست!

شب گذشته همایش رسانه‌ای هفتمین سالگرد راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران این شرکت برگزار گردید، علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل به ارائه گزارشی در خصوص این شرکت پرداخت.

1

مهندس علیرضا قلمبر دزفولی با اعلام اینکه درآمد مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل پروژه ملی ایرانسل را 138 هزار میلیارد ریال بوده است تاکید کرد از این میزان 85 هزار میلیارد ریال درآمد مستقیم دولت از ایرانسل در طی هفت سال گذشته بوده است.

Irancell-7th

مدیرعامل ایرانسل همچنین از توسعه کیفی و کمی بسترهای ارایه محتوای الکترونیکی، ارایه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین تعرفه در کشور، افزایش ترافیک دیتا به میزان صد درصد در مقایسه با سال گذشته برای دومین سال متوالی، ارایه راهکارهای سازمانی به بیش از 300 سازمان و شرکت، افزایش 13 برابری سهم فروش USSD در مقایسه با سال گذشته و افزایش ضریب استفاده از محتوای چندرسانه‌ای به 37 درصد خبر داد.

دزفولی، از جمله سرویس‌های جدید ایرانسل در یک سال اخیر را چارسوی ایرانسل، پیامک صوتی، تلفن اینترنتی وایمکس، سرویس اطلاعات شهری، اعلام دسترسی، چتر وایمکس، نانو سیم، میزبان تماس، پیشنهادات تشویقی مبتنی بر مکان، بسته افزایشی بلند مدت و ترکیبی، سامانه  جامع بانکداری همراه، سامانه خرید شارژ و ایرانسل من عنوان کرد.

Irancell-02

بنا بر گزارش روابط عمومی ایرانسل، وی با اشاره به ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کسب رتبه اول توسط این شرکت و کسب رتبه دوم توسط شرکت ارتباطات سیار در ارزیابی اپراتورهای شبکه سیار را یادآوری کردو همچنین خاطرنشان نمود که ایرانسل یکی از 10 شرکت پیشرو در رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال 1390 بوده  و هیچ یک از دیگر شرکت‌های مخابراتی در تمامی این شاخص‌ها به صورت همزمان در سه سال متوالی ارتقاء نداشته‌اند.
دزفولی سهم ایرانسل از بازار تلفن همراه کشور را 46.1 درصد عنوان کرد و افزود: این اپراتور در طی هفت سال گذشته بیش از 42 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

Irancell-04

دزفولی با اشاره به تعهدات پوششی پروانه اپراتور دوم تلفن همراه کشور گفت: براساس پروانه ایرانسل در سال هشتم قراردادی خود باید 9 هزار و 89 کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش قرار دهد که با عملکرد 247 درصدی، 22 هزار و 412 کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرارداده است.
وی ادامه داد: همچنین پوشش جمعیتی ایرانسل نیز باید 74.29 درصد در سال هشتم باشد که درحال حاضر 82.53 درصد است. متوسط نرخ قطعی مکالمات براساس تعهدات پروانه در سال هفتم قراردادی باید 1.5 درصد و در سال هشتم باید یک درصد باشد اما وضعیت فعلی شبکه 0.77 درصد است و نرخ موفق انتقال تماس 98.2 درصد است.
وی اظهار داشت: 98.5 درصد پوشش دیتا در مناطق تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل با فناوری EDGE است که حداکثر سرعت فعلی آن 220 کیلوبیت بر ثانیه و متوسط سرعت تجربه شده توسط مشترکین بیش از 100 کیلوبیت بر ثانیه است.

Irancell-03

دزفولی از رشد دو برابری ترافیک دیتا در یک سال گذشته در شبکه ایرانسل خبر داد و افزود: این میزان رشد فراتر از الگوی جهانی است و این درحالی است که نرخ رشد صدا 16 درصد، نرخ رشد پیامک 21 درصد و نرخ رشد پیام چندرسانه‌ای 83 درصد است و گرایش مشترکان به استفاده از محصولات چندرسانه‌ای افزایش یافته است.فروش الکترونیکی شارژ ایرانسل نیز با رشد 13 برابری 17 درصد از حجم شارژهای فروخته شده را به خود اختصاص داده است.

وی، پاسخگویی به مشتریان را به صورت 24 ساعته و 365 روز سال ذکر کرد و افزود: پاسخگویی ماهیانه به بیش از 1.6 میلیون تماس در مراکز ویژه مشترکان تلفن همراه، وایمکس، نمایندگان رسمی فروش و پشتیبانی اختصاصی مشتریان سازمانی صورت می‌گیرد و رکورد پاسخگویی به بیش از 95 درصد از تماس‌ها در کمتر از 35 ثانیه نیز ثبت شده است.
وی، عدم افزایش تعرفه در طول هشت سال گذشته، تداوم شارژ شگفت‌انگیز برای دریافت 20 درصد تخفیف در هزینه‌ها و ارائه تعرفه فلت از ابتدای راه‌اندازی شبکه و عدم دریافت هزینه جابجایی را از ویژگی‌های شبکه ایرانسل برشمرد.

Irancell-10

مدیرعامل ایرانسل با ارایه گزارشی درخصوص وضعیت شبکه وایمکس این اپراتور از وجود 420 هزار مشترک با رشد 33 درصدی در یک سال گذشته، 786 نمایندگی فروش، 765 سایت وایمکس و 35 شهر تحت پوشش خبر داد.
به گفته وی، درحال حاضر شهرهای تهران، کرج، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز، ری، پاکدشت، قرچک، اندیشه، اسلامشهر، قدس، شهریار، دزفول، ورامین، فردیس، شهرک صنعتی طوس، شهرک صنعتی چرمشهر، شهرک صنعتی اطلس، محمودآباد،  گلستان، خمینی شهر، خوراسگان، شهرک صنعتی شیراز، شاهین شهر، سردرود، شهر صنعتی جی، کاشان، بهارستان، هشتگرد، سبزوار، اندیمشک و آبادان تحت پوشش وایمکس ایرانسل قرار دارند.

Irancell-11

دزفولی گفت: رشد ترافیک سالانه دیتای وایمکس ایرانسل از ابتدای سال تا مهر 92 در مقایسه با سال گذشته 69 درصد بوده است.
وی درهفتمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، هفت سرویس شاخص این اپراتور را بستر دیتا، راهکارهای سازمانی، روش‌های پرداخت همراه، محتوای دیجیتال، سرویس‌های ارزش افزوده، سرویس‌های مبتنی بر مکان و رایانش ابری عنوان کرد. در این مراسم همچنین هفت سرویس جدید شرکت ایرانسل نیز رونمایی شد که در مطلبی جداگانه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

Irancell-08

در پایان این همایش، مراسم پرسش و پاسخ برگزار گردید که مدیرعامل ایرانسل پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در مراسم بود.
مدیرعامل ایرانسل در این بخش در برابر درخواستی مبنی بر افزایش سرعت GPRS مشترکان این اپراتور گفت: ما در کل کشور فناوری EDGE می‌دهیم و تمامی 40 میلیون مشترک ایرانسل به این شبکه دسترسی دارند.

Irancell-07

وی ادامه داد: اگر این میزان استفاده را هم در سرعت 120 کیلوبیت ضرب کنیم، حجم دیتای قابل استفاده اصلا قابل قیاس با اپراتوری نیست که درحال حاضر نسل سوم ارایه می‌دهد.
به گفته دزفولی، ارتقای سطح شبکه ایرانسل که بتواند در کل کشور با میزان تقاضایی که برای اینترنت وجود دارد، اینترنت 220 کیلوبیت را به همه مشترکین در همه نقاط ارایه بدهد، کار ساده‌ای نیست و در نسل سوم هم چنین کاری ساده نیست اما به شدت روی آن کار می‌کنیم.
وی افزود: پوشش و استفاده از شبکه EDGE ایرانسل در کل کشور و در تمام نقاط رقم قابل توجهی است و اگر تعداد مشترکان اپراتور نسل سوم کشور هم به تعداد مشترکان ما برسند و این میزان ترافیک روی شبکه باشد، میزان True Put آنها هم پایین می‌آید.

Irancell-09

دزفولی همچنین درخصوص رقابت اپراتورها بر سر برتر بودن از نقطه نظر تعداد مشترکان در کشور و منطقه اظهار داشت: ما دنبال مفهوم اپراتور برتر در ارایه تماس با کیفیت، سرویس‌های متنوع و تعرفه‌های مناسب هستیم و این موارد را جای رقابت می‌دانیم درحالی که سابقه و تعداد کاربر شاخص عمده‌ای برای برتری اپراتوری در دنیا تلقی نمی‌شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ar30 می‌گوید

    واقعا رو چه حساب میگه سرعت gprs بالا هستش والا من سرعتی بیشتر از 15 kb ندیدم معمولا هم 10 kb سرعت میده :|
    البته اینجا گیلان هستش … تابستون رفتم سرعین سرعت gprs خیلی خوب بود در حدی که با وایبر مکالمه صوتی انجام میدادم!