محققان حالا می‌توانند از طریق اینترنت مغز انسان را کنترل کنند!

0

محققان دانشگاه واشنگتن توانستند از طریق اینترنت، ارتباطی بین مغز دو انسان برقرار کنند. در آزمایشی که ارتباط مستقیم مغز به مغز در انسان نامیده شده بود، این محققان توانستند از طریق اینترنت، سیگنال مغزی را برای کنترل مغز شخص دیگری که در محیطی متفاوت نشسته بود ارسال کنند و نهایتا باعث شوند آن شخص دست خود را حرکت دهد.

کنترل مغز انسان

بنابر گزارش نیویورک تایمز، دو محقق به نام‌های  Rajesho Rao و Andrea Stocco با بر‌سر گذاشتن یک کلاه مجهز به سیم‌پیچی شبیه‌ ساز مغناطیسی توانستند، مغزهایشان را به یکدیگر متصل کنند. Rao با ارسال سیگنالی به مغز Stocco وی را مجبور به تکان دادن دستش و نهایتا فشردن کلید آتش در یک بازی رایانه‌ای کرد.

مدتهاست که دانشمندان در تلاشند تا راهی برای کنترل مغز انسان و ارتباط برقرار‌ کردن با رایانه‌های دیگر از طریق مغز، یا روشی برای ارتباط با دیگر انسان‌ها از طریق فکر کردن بیابند.

کنترل مغز انسان

امروزه گجت‌هایی وجود دارند که می‌توانند افکار ما را بخوانند و به ما اجازه دهند کارهایی مانند فریب دادن در دنیای مجازی در حین انجام بازی‌های رایانه‌ای را انجام دهیم.

سال گذشته، دکتر میگوئل نیکولیس، عصب شناس دانشگاه دوک موفق شده بود ارتباطی بین مغز دو خرگوش ایجاد کند و نتیجتا هر عملی که یک خرگوش انجام می‌داد، دیگری نیز تقلید می‌کرد.

محققان دانشگاه هاروارد نیز رابط کاربری مغز به مغزی ایجاد کرده‌اند که در محیط آزمایشگاه یک شخص تنها با فکر کردن، می‌توانست از راه دور دم خرگوش را تکان دهد.

منبع nytimes
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.