روزی سه ساعت ایستادن در طول روز معادل ده بار شرکت در دو ماراتن است!

بارها وبارها بحث‌هایی پیرامون نشستن‌های چندین ساعته در پشت میزکار و یا حتی میز رایانه را شنیده‌ایم اما هیچ‌گاه در مورد مزایایی که ایستادن چند ساعته در طول روز در‌پی خواهد داشت سخنی گفته‌ نشده‌ است.

1

شبکه بی‌بی‌سی در کنار دانشگاه Chester در تحقیقی مشترک، آزمایشاتی را بر‌روی چندین داوطلب در خصوص ایستادن در طول روز انجام دادند. از این داوطلبان خواسته شد تا حداقل سه ساعت سرپا بایستند. در طول این آزمایش با استفاده از شتاب‌سنجی که داوطلبان پوشیده‌ بودند به همراه دستگاه‌هایی برای تشخیص میزان ضربان قلب و مصرف گلوکز، مقایسه‌ای بین روز‌هایی که آن‌ها چند ساعت می‌ایستادند و روز‌هایی که فقط نشسته بودند انجام گرفت.

اما نتایج آزمایش این‌گونه بود که در روزهایی که آن‌ها ایستاده بودند، میزان گلوکز خون آن‌ها خیلی سریع‌تر از اوقاتی که فقط نشسته بودند بعد از صرف غذا به حالت نرمال بازگشت. همان‌طور که می‌دانید رابطه‌ای مستقیم بین افزایش میزان گلوکز و افزایش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت وجود دارد.

originawl

ایستادن در طول روز باعث شد داوطلبان ضربان قلبی سریع‌تر داشته ( در حدود 10 عدد در دقیقه به تعداد ضربان آن‌ها افزوده شد) و نهایتا میزان مصرف کالری در هر ساعت به 50 واحد در مقایسه با حالت نشسته افزایش یافت.در طول یک‌سال این میزان کالری 30000 واحد بیشتر از حالت طبیعی خواهد بود.

دکتر Buckley  در این‌باره می‌گوید: ” اگر در مقام عمل قصد مقایسه میزان مصرف انرژی در دوحالت را داشته باشیم، جمع ایستادن‌های سه تا چهار ساعته در طول روز، در طول یک‌سال مصرف کالری معادل با 10 مسابقه دو ماراتن را رقم خواهد زد.”

البته این مطالعه بسیار محدود و ساده بود اما اثباتی دیگر بر این مدعاست که ایستادن در طول روز و برخواستن چند دقیقه‌ای و گهگاهی از روی صندلی کار شما می‌تواند به سلامت جسمانی شما کمک کند، هرچند این‌کار نمی‌تواند جایگزینی برای فعالیت‌های روزانه ورزشی شما به حساب آید.

Source: Lifehacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. fery007 می‌گوید

    خب من که روزی 3 ساعت تو این مترو ها مجبورم بایستم،پس در واقع دارم دوی مارتن میرم خودم خبر ندارم.برم خودم و به کمیته المپیک معرفی کنم.