گلکسی اس 5 ممکن است به سنسور اسکن چشم مجهز باشد!

شایعه پس از شایعه؛ پس از خبرهایی در مورد معرفی احتمالی گلکسی اس 5 در دی‌ماه امسال و مقاومت در برابر آب و گردوغبار حالا شایعه جدید خبر از سنسور اسکن چشم برای باز کردن قفل و تشخیص هویت به جای اثر انگشت می‌دهد.

1

فارنت: شایعه پس از شایعه؛ پس از خبرهایی در مورد معرفی احتمالی گلکسی اس 5 در دی‌ماه امسال و مقاومت در برابر آب و گردوغبار حالا شایعه جدید خبر از سنسور اسکن چشم برای باز کردن قفل و تشخیص هویت به جای اثر انگشت می‌دهد.

Galaxy-S5-Eye-scanner

حسگر اثر انگشت Touch ID در آیفون 5S بسیار جذاب و کاربردی است و سامسونگ به دنبال راهی است تا عملکردی مشابه را به گوشی‌هایش بیاورد. همان‌طور که در مطلبی در مورد عرضه احتمالی نسخه جدیدی از گلکسی نوت 3 با حسگر اثر انگشت گفتیم قرار دادن این حسگر در دکمه Home شاید موجب شکایت اپل و ممنوعیت فروش گوشی‌های سامسونگ شود و قرار دادن آن در پشت گوشی مانند فبلت اچ‌تی‌سی هم چندان راحت به نظر نمی‌رسد. شایعه جدید خبر از قرار داشتن سنسور اسکن مردمک چشم برای تشخیص هویت می‌دهد، چیزی که شاید کمی علمی تخیلی و دور از واقعیت به نظر برسد.

اگر سامسونگ موفق شود چنین قابلیتی را به پرچم‌دار جدیدش اضافه کند می‌تواند ادعا کند که این روش از نظر امنیتی بسیار بهتر و دقیق‌تر از حسگرهای اثر انگشت آیفون و وان مکس اچ‌تی‌سی است چرا که اگر به خاطر داشته باشید Touch ID در آیفون 5S چند روز پس از عرضه به نحوی هک شد.

Cortex-A57-A53

همچنین شایعه دیگری در مورد نوع پردازنده گلکسی اس 5 منتشر شده که ادعا می‌کند نه تنها سامسونگ از پردازنده‌ای با معماری 64 بیتی بلکه از نوع هشت هسته‌ای با ترکیب هسته‌های Cortex A53 و Cortex A57 و با فرایند ساختی 14 نانومتری استفاده خواهد کرد که چه از نظر سرعت و چه بهینه بودن در مصرف انرژی قاعدتاً بسیار بهتر از چیپ 64 بیتی A7 اپل عمل خواهد کرد.

هر دوی این شایعات به نظر بسیار غیرمحتمل می‌آیند اما اگر سامسونگ حتی یکی از آن‌ها را به واقعیت بدل کند خواهد توانست دوباره توجهات را از محصولات جدید بازار به سوی خودش جلب کند.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ــــــیّدعلے ذوالفقاری می‌گوید

    ولی باید خدا خدا کنی چشم نخوری! که دیگه باز بِشو نیس