این عکس را استیو جابز 37 سال پیش و از اولین محصولات اپل گرفته است

0

فارنت: 37 سال پیش یعنی سال 1976 میلادی کمتر کسی فکرش را می‌کرد که اپل سال‌ها بعد چنین موفقیتی کسب کند. امروز عکسی از یک سری جعبه حاوی کامپیوتر اپل 1 منتشر شده است که استیو جابز شخصاً پیش از ارسال گرفته است.

Steve-Jobs-picture-of-Apple-I

کامپیوتر Apple I در واقع اولین کامپیوتر ساخت اپل بود که در آن زمان یعنی 37 سال پیش توسط استیو جابز 21 ساله و استیو وزنیاک طراحی و ساخته شده بود. در تصویر بالا این کامپیوترها را در جعبه‌های سفید رنگی مشاهده می‌کنید که پیش از ارسال آن‌ها گرفته شده است. گفته می‌شود این عکس را استیو جابز شخصاً از اتاق خوابش گرفته است و نکته‌ای که شاید جالب باشد این است که شکل و ابعاد جعبه‌ها شباهت زیادی به جعبه مک‌بوک‌های فعلی اپل دارد.

Apple-1

از این کامپیوترها در آن زمان تنها 50 دستگاه ساخته شد و استیوها به هر کدام یک شماره از 1 تا 50 دادند. اپل قیمت آن‌ها را 666.66 دلار اعلام کرده بود. در حال حاضر تنها 11 دستگاه از آن 50 دستگاه باقی مانده و جالب است بدانید که یکی از آن‌ها که در واقع شماره 46 است در حال حاضر در یک وبسایت با قیمت 676 هزار دلار به مزایده آنلاین گذاشته شده است! به ادعای صاحب این اپل 1 در حال حاضر هیچ کامپیوتری از آن 50 عدد با این وضعیت سلامت وجود ندارد.

Steve-Wozniak-Apple-1

یک نکته جالب دیگر این است که این کامپیوترها را استیو وزنیاک به کمک جابز در اتاق خواب خود جابز و در کنار خانواده او ساخته است. این کامپیوترها در مقایسه با کامپیوترهای امروزی یک جوک به نظر می‌رسند چرا که به عنوان مثال حافظه آن‌ها تنها 8 کیلوبایت بود!


پایان مطلب/

Source: DailyMail

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.