ایده نوکیا برای ساعت هوشمند؛ دست‌بندی با چندین صفحه نمایش! [ویدئو]

به نظر می‌رسد عرضه ساعت هوشمند گلکسی گیر سامسونگ بازار شایعات و فعالیت‌های ساعت‌های هوشمند را داغ‌تر کرده است و حالا نوکیا هم قصد دارد با ایده‌ای متفاوت وارد این عرصه شود.

0

در شرایطی که ساعت‌های هوشمند Pebble و Smart Watch سونی در بازار وجود داشتند Galaxy Gear سامسونگ با امکانات منحصر به فرد دید مردم را نسبت به ساعت‌های هوشمند تغییر داد و شایعه عرضه ساعت هوشمند iWatch اپل و حتی گوگل و مایکروسافت هم آتش ماجرا را بیشتر کرد تا نوکیا هم به فکر ساخت ساعت هوشمند بیفتد. اما چیزی که ساعت هوشمند نوکیا را متفاوت می‌کند ایده عجیب استفاده از چندین صفحه‌نمایش است.

Nokia-Smartwatch-patent

در تصویر بالا جزئیاتی از یک پتنت نوکیا را می‌بینید که مربوط به یک دستبند با چندین صفحه‌نمایش است و جای شکی باقی نمی‌ماند که در واقع در حال نگاه کردن به طرح‌های اولیه یک ساعت هوشمند هستیم. همان‌طور که از تصاویر مشخص است هر صفحه‌نمایش می‌تواند اپلیکیشن خاصی را به نمایش بگذارد و با چرخاندن مچ می‌توان به هر کدام از آن‌ها دسترسی داشت. البته مشخص نیست چرا نوکیا به جای استفاده از یک صفحه‌نمایش و بهره بردن از جسچرها یا همان ژست‌های حرکتی برای سوییچ بین اپلیکیشن‌ها از چند صفحه‌نمایش استفاده کرده که مطمئناً هزینه ساخت را بسیار بیشتر خواهد کرد.

ساعت هوشمند نوکیا که فعلاً با نام رمز Facet از آن نام برده می‌شود در واقع به صورت آزمایشی ساخته شده و در ویدئوی بالا می‌توانید کار کردن با 6 اپلیکیشن هم‌زمان را در صفحه‌های مختلف آن و سوایپ اپ‌های مختلف بین صفحه‌ها را مشاهده کنید. با این‌که شاید این ایده جالب به نظر بیاید اما ما نمی‌توانیم تصور کنیم که چه کسی دوست دارد چنین دستبند عجیب و غریبی را به دستش ببندد! همچنین از آن جایی که مایکروسافت نوکیا را تصاحب کرده شاید این ساعت هیچ‌گاه به مرحله تولید و عرضه نرسد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.