با امکانات امنیتی اسکناس یکصد دلاری جدید آمریکا آشنا شوید

بارها شاهد بوده ایم که علی‌رغم استفاده از قابلیت‌های امنیتی مختلف، کلاهبرداران بازهم روشی جدید برای چاپ اسکناس‌های جعلی یافته اند. اما این‌بار اسکناس یکصد دلاری جدید آمریکا قابلیتی خواهند داشت که کار را برای تشخیص اصل بودن اسکناس بسیار ساده خواهد کرد و از سوی دیگر جعل این اسکناس ها را تقریبا غیرممکن خواهد ساخت.

0

اسکناس یکصد دلاری جدید آمریکا منقش به تصویر بنجامین فرانکلین، از نوار سه بعدی آبی رنگی بهره می‌برند که در کنار تصویر ناقوس آزادی کار را برای تشخیص اصل بودن آن ساده می‌سازند.

این نوار آبی رنگ در داخل کاغذ اسکناس بوده و هنگام تکان دادن اسکناس، باعث می‌شود تصویر زنگ یادشده به عدد 100s تغییر یابد. این نوار امنیتی جادویی از صدها هزار میکرولنز در هر قسمت تشکیل شده است.

اسکناس یکصد دلاری جدید آمریکا

تصویر ناقوس آزادی در مرکب‌دان نیز با نگه داشتن اسکناس در دست تغییر رنگ می‌دهد. وقتی که به مرکبدان نگاه می‌کنید، تصویری از یک زنگ سبز رنگ در مرکب‌دان مسی رنگ مشاهده می‌کنید اما با گرفتن اسکناس در دست، رنگ  سبز این زنگ نیز به رنگ مسی تبدیل شده و باعث می‌شود به طور مداوم این زنگ در مرکب‌دان پیدا و پنهان شود.

قابلیت‌های امنیتی دیگری نیز در اسکناس 100 دلاری قرار داده شده که شامل واترمارک، تغییر رنگ، افزایش کیفیت چاپ، تغییر رنگ عدد 100 به رنگ طلایی، شماره سریال و دیگر موارد است.

موسسات امنیتی بیش از یک دهه است که بر روی افزایش قابلیتهای امنیتی اسکناسهای 100 دلاری کار می‌کنند. بر اساس آمار، اسکناس 100 دلاری از جمله اسکناسهایی است که در خارج از ایالات متحده آمریکا بیشترین میزان جعل را به خود اختصاص داده است.

Source: Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.