تعداد کاربرانی که برای اولین بار آیفون می‌خرند به سرعت در حال کاهش است

شکی نیست که محصولات اپل حتی برای طرفداران رقبا قابل احترام و جذاب است. هر ساله کاربران زیادی هستند که با خرید اولین آیفونشان قدم به اکوسیستم اپل می‌گذارند اما به نظر می‌رسد این تعداد به سرعت در حال کاهش است.

3

فارنت: شکی نیست که محصولات اپل حتی برای طرفداران رقبا قابل احترام و جذاب است. هر ساله کاربران زیادی هستند که با خرید اولین آیفونشان قدم به اکوسیستم اپل می‌گذارند اما به نظر می‌رسد این تعداد به سرعت در حال کاهش است.

iPhone-buyers-queue

Toni Sacconaghi از محققان موسسه تحقیقاتی برن‌اشتاین استنفورد متوجه شده که تعداد کاربرانی که برای اولین بار آیفون می‌خرند به سرعت در حال کاهش است. همان‌طور که در نمودار پایین می‌بینید سال گذشته 62 درصد از فروش آیفون مربوط به مشتریانی بود که تاکنون آیفون نداشتند؛ پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 54 درصد کاهش پیدا کند که با احتساب مشتریان جدید از طریق اپراتورها مجموعاً 13 درصد رقم کمتری نسبت به سال گذشته خواهد بود.

First-time-iphone-buyers

به اعتقاد محققان در صورتی که اپل موفق نشود با اپراتور China Mobile قرارداد ببندد و یا یک مدل واقعاً ارزان قیمت و نه صرفاً پلاستیکی (!) عرضه کند تا سال 2014 و 2015 شاید تنها 30 درصد کاربران آیفون جدید باشند. در نمودار بالا رنگ آبی مربوط به کاربرانی است که آیفون خود را با مدل جدیدتر تعویض می‌کنند. پس اگر پیش‌بینی‌های Sacconaghi درست از آب دربیاید اپل ممکن است به دردسر بیافتد.

شاید بگویید اپل با حفظ همین کاربران هم می‌تواند آیفون‌های زیادی بفروشد و نیازی به خریداران و مشتریان جدید ندارد اما واقعیت چیز دیگری است. چرا که وقتی کاربرای آیفون قدیمی را با نسخه جدیدتر تعویض می‌کند معمولاً تمامی لوازم جانبی نسخه قبلی با آن سازگار است و از همه مهم‌تر دیگر نیازی به خرید مجدد اپلیکیشن‌ها ندارد و این به معنای سود کمتر برای اپل، توسعه‌دهندگان آن و شرکا خواهد بود. اگر این اتفاق بیافتد شاید تنها راه اپل این باشد که آن‌قدر آیفون را در هر نسل تغییر دهد که حداقل لوازم جانبی قبلی با آن سازگار نباشد!


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. رها می‌گوید

    ایفن که واقعا افتضاحه من ایفن 4 رو داشتم و خیلی زود (حدود 4 ماه) بعد فروختم و هنوز که هنوز فکر میکنم حدود 300 تومانی ضرر کردم که اصلا به صرفه نبود
    مکینتاش هم حدود 5 ساله دارم که باز هم هر چقدر فکر میکنم میبینم هیچ وقت به اندازه کامپیوتر ویندوزی بدردم نخورده
    کسانی هم که میگن مک یا آیفن اکثرا بدون شک هنوز تست نکردند واگرنه آیفن در مقابل ویندوز فون هیچه
    یا مک در مقابل لپ تاپ یا pc ویندوزی واقعا افتضاحه
    تا جایی که بعنوان یه کاربر گرافیکی هیچ وقت نتونستم مک رو جایگزین ویندوز کنم
    نرم افزارهایی که بتازگی برای مک از شرکتها ارائه میشه البته میتونه کمک کنه به کاربران مک اما انچه که خود مک داره واقعا ضعیفه
    امسال بعد از 4 سال من تازه ادوبی 6 رو روی مک نصب کردم و فکر میکنم تازه میشه بهش بعنوان یه سیستم نگاه کرد
    ایفن هم همیشه برای فیلتر شکن لنگ میزدم اما در ویندوز فون براحتی میشه فیلتر شکن نصب کرد
    یا اندروید باز هم از ایفن و هی او اس خیلی بهتره
    شرکت اپل فقط یه برند که مثل بادکنک باد شد و به نظر من خیلی هم زود میترکه و خالی میشه چون از هیچ نظر فکر کاربر رو نکرده و فقط ظاهر سازی کرده

    1. حسین (من عاشق اپلم) می‌گوید

      کاملا از نظر ترول گونه شما مشخص هست که اصلا توی عمرتون حتی یکی از محصولات اپل رو از نزدیک لمس هم نکردید و تنها به قصد ترول بازی این کامنت کاملا دروغ رو گذاشتید.شما سواد کار با محصولات اپل رو نداشتید که نتونستید ازشون استفاده کنید وگرنه تمام دنیا محصولات اپل رو ستایش میکنند.پس بی سوادی خودتون رو به پای محصولات اپل نگذارید.هیچ شرکتی به اندازه اپل به فکر کاربراش نبوده و نخواهد بود و بهتره تعصب بچه گانه رو کنار گذاشته و با منطق نگاه کنید.تمام چیزهایی که گفتید به خاطر سواد پایین شما بوده که فکر میکردید آیفون این قابلیت ها رو نداره!در کل خنده دارترین کامنتی بود که تا به حال دیده بودم! :))

    2. مهدی می‌گوید

      دوست عزیز به نظر من علاوه بر اینکه شما تا به حال از هیچ کدوم از محصولات اپل استفاده نکردی، حتی سواد گرافیک و کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی رو نداری. فکر کنم یه مقداری اگر سوال می کردی و بررسی می کردی، حداقل با وجود کار نکردنت با این گجت ها، اطلاعات بی ربط و الکی اینجا نمی نوشتی.
      من یادم میاد سال 1380 یه طرح گرافیکی رو که قرار بود با کیفیت بالا به چاپ برسونم، با بهترین کامپیوتر پی سی اون دوران حدود 10 دقیقه طول می کشید که باز بشه، در حالی که وقتی برای چاپ به چاپخونه رفتم و همون فایل رو با یه دستگاه مک باز کردند، حدود 30 ثانیه طول کشید تا باز بشه. این قضیه رو میتونی از اونجا که محصولات دسکتاپ اپل LED مربوط به هارددیسک نداره متوجه بشی. یعنی چیزی نبوده و نیست که بخوای نگرانش بشی.
      ضمن اینکه وقتی حرف از ویندوزفون می زنی یه مقداری بیشتر تحقیق کن، چون ویندوز فون جدید حتی VPN نداره :)))) چه برسه برای فیلترشکن و چه برای استفاده از شبکه های خصوصی یا اداری.
      پس به جای گفتن حرف های بی ربط یه مقداری ذهنت رو از مقاومت سازمانی خالی کن :))
      بعد از اینکه نوکیا 1100ت رو فروختی، برو از کاربرای مختلفی که تجربه ی کار با گجت های مختلف رو داشتند و مغرضانه برخورد نمی کنند سوال کن که چی بخری بهتره :))