نقشه جهان بر اساس تعداد کاربران اینترنت چه شکلی خواهد بود؟

اینترنت امروزه به جزئی جدانشدنی از زندگی روزمره اکثر افراد تبدیل شده است. شبکه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل، تماشای فیلم، خواندن اخبار، خریدهای اینترنتی و … حالا دیگر برای همه دنیا آشناست. اما ضریب نفوذ اینترنت و درصد کاربران آن در کشورهای مختلف چگونه است.

0

نقشه بالا را Information Geographies به کمک موسسه اینترنت دانشگاه آکسفورد تهیه کرده است و مربوط به آمارگیری سال 2011 می‌باشد. در این نقشه کشورهای با رنگ تیره‌تر ضریب نفوذ و کاربران اینترنت بیشتری دارند و کشورهای روشن‌تر کاربران کم‌تری دارند.

با کلیک بر روی اینجا می‌توانید عکس را در اندازه اصلی ببینید و کشورمان ایران را روی آن پیدا کنید. بنابر این نقشه 20 تا 40 درصد مردم ایران از اینترنت استفاده می‌کنند که البته در دنیای تبادل اطلاعات امروزی چندان جالب نیست.

امیدواریم در سال‌های آینده با رفع مشکلات و محدودیت‌های دسترسی و همچنین ارائه اینترنت باکیفیت، سرعت و قیمت بهتر شاهد رشد کاربران اینترنت ایران باشیم. نکته جالب دیگر این‌جاست که همین نقشه در سال 2008 یعنی 5 سال پیش ضریب نفوذ بیشتری را برای کاربران ایرانی نشان می‌داد!

Internet-Penetration-map-2008

البته چیزی که این نقشه به ما نشان نمی‌دهد سرعت رشد کاربران اینترنت در نقاط مختلف دنیاست. به هر حال Information Geographies اعتقاد دارد در این سه سال برخی کشورهای افریقایی شمالی رشد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند و کشورهای نیمه جنوبی افریقا کماکان با ضریب کمتر از 10 درصد به زندگی ادامه می‌دهند. البته جمعیت جامعه آماری این نقشه یک سوم از کل کاربران اینترنت را شامل می‌شود.


Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.