استفاده بدون کارت از عابر بانک تنها با استفاده از گوشی هوشمند شما

مطمئناً همه ما برای یک بار هم که شده پس از ایستادن در صف‌های طولانی خودپردازها آرزو کرده‌ایم که ای کاش تعداد این دستگاه‌ها افزایش می‌یافت تا وقت کمتری از ما تلف می‌شد اما افزایش تعداد خودپردازها ساده‌ترین راه حلی است که ممکن است به ذهن برسد.

0

فارنت: مطمئناً همه ما برای یک بار هم که شده پس از ایستادن در صف‌های طولانی خودپردازها آرزو کرده‌ایم که ای کاش تعداد این دستگاه‌ها افزایش می‌یافت تا وقت کمتری از ما تلف می‌شد اما افزایش تعداد خودپردازها ساده‌ترین راه حلی است که ممکن است به ذهن برسد.
شرکت FIS، سیستمی را توسعه داده که باعث تسریع در روند دریافت پول از خودپردازها می‌شود. این سیستم که «دسترسی بدون کارت به پول نقد» نام‌گذاری شده به افراد این امکان را می‌دهد که بدون داشتن کارت عابر بانک و تنها در چند ثانیه و البته به واسطه استفاده از گوشی هوشمندشان از خودپردازها پول دریافت کنند.

cardless-cash-access-atm-phone
برای استفاده از این سیستم، مشتریان بانک‌ها با استفاده از نرم افزاری که بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکان دلخواه (تا 24 ساعت قبل از برداشت وجه) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند و حساب خود و همچنین میزان وجه مورد نیاز و مکان خودپرداز را مشخص کنند. حال وقتی آنها به کنار خودپرداز برسند، وجه نقد منتظر آنها خواهد بود.

Untitled

برای دریافت وجه از خودپرداز تنها کافی است کد QR ارسال شده به گوشی همراه آن‌ها توسط خودپرداز اسکن شود. با این عمل در نهایت رسیدی الکترونیکی نیز به گوشی همراه آن‌ها ارسال خواهد شد و دیگر نیازی به دریافت رسید کاغذی نخواهد بود. بنابر توضیحات این شرکت، این سیستم، مشکل سوء استفاده‌های احتمالی در اثر استفاده از عابر بانک و همچنین زمان‌های طولانی برای ایستادن در صف را مرتفع خواهد کرد.

نکته دیگر اینکه مشخصات حساب کاربری افراد در یک فضای ابری امن قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب حتی در صورت سرقت شدن گوشی همراه، سارق نمی‌تواند به این مشخصات دسترسی پیدا کند. این سیستم به طور آزمایشی در سه شهر آمریکا در حال بررسی بوده و FIS اعلام کرده سه پروژه مشابه دیگر نیز در این شهرها اجرا خواهد شد.

Source: Gizmag

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.