اپلیکیشن رسمی انتخابات آذربایجان پیش از آغاز رای‌گیری نتایج را اعلام کرد!

شهروندان این کشور که این اپلیکیشن را دریافت و دانلود کرده‌اند از اینکه این برنامه نتایج انتخابات را یک روز پیش از شروع رسمی انتخابات اعلام می‌کند، شگفت‌زده شده‌اند.

0

فارنت: بسیاری هستند که دولت آذربایجان را به نمایش یک دموکراسی جعلی متهم می‌کنند و حالا ظاهرا مسئولان دولتی آذربایجان با عرضه یک اپلیکیشن رسمی مخصوص انتخابات این کشور به تقویت این تصویر از خود کمک قابل توجهی کرده‌اند.

شهروندان این کشور که این اپلیکیشن را دریافت و دانلود کرده‌اند از اینکه این برنامه نتایج انتخابات را یک روز پیش از شروع رسمی انتخابات اعلام می‌کند، شگفت‌زده شده‌اند.
در این برنامه که در دو نسخه اندروید و iOS عرضه شده، نتایج انتخابات در بخش نتایج دیده می‌شود و در این نتایج، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور فعلی این کشور، برنده قطعی انتخابات آتی اعلام شده است.

azerbaijan-ballot-app

منتقدان دولت آذربایجان این موضوع را نشانی قطعی از برنامه‌ریزی برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌دانند و اینه مقامات کشور زودتر دست بکار شده‌اند! در عین حال توسعه‌دهندگان این برنامه اعلام کرده‌اند که نتایج انتخابات سال 2008 این کشور برای آزمایش در اپلیکیشن قرار گرفته است اما این درحالیست که نام کاندیداهای موجود در جدول به انتخابات سال 2013 این کشور متعلق است و این نتایج حتی از نتایج بدست آمده الهام علی‌اف در سال 2008 هم کمی جلوتر است!

بنابراین می‌توان به راحتی ادعای مخالفان دولت را جدی گرفت و احتمال برنامه‌ریزی برای تقلب در این کشور توسط مسئولان دولتی را تائید کرد. به هر حال به نظر می‌رسد عدم آزمایش درست این اپلیکیشن این بار شاید بتواند سرنوشت یک کشور را پیش از آغاز انتخابات تغییر دهد!

Source: Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.