وقتی جانی آیو سرپرست تیم طراحی اپل یک دوربین عکاسی طراحی می‌کند!

وقتی برای اولین بار شنیدیم طراح خبره اپل، Sir Jony Ive تصمیم گرفته نسخه ای خاص از یک دوربین را برای امور خیریه طراحی کند تصور کردن این دوربین برایمان کمی سخت به نظر می‌رسید.

1

وقتی برای اولین بار شنیدیم طراح خبره اپل، سر جانی آیو تصمیم گرفته نسخه ای خاص از یک دوربین را برای امور خیریه طراحی کند تصور کردن این دوربین برایمان کمی سخت به نظر می‌رسید

.طبعا اولین گزینه ای که به ذهن می‌رسد، الهام گرفتن از طراحی محصولات اپل در این دوربین است.اما با انتشار عکس‌های این دوربین زیبا، به همه پرسشهای ما پاسخ داده شد. Lecia M با همکاری مشترک ایو و طراح استرالیایی، Marc Newson طراحی شد.

دوربین عکاسی با طراحی جانی آیواگرچه ایو شخصیت بزرگی در دنیای طراحی به حساب می‌آید اما Newson نیز رزومه موفقی در طراحی لوازم منزل، خودروها و حتی محیط داخلی هواپیما دارد.رنگ، بدنه و حتی جنس آلومینیومی این دوربین برگرفته از تفکر این دو طراح بزرگ است. در طول مدت 85 روزی که برای طراحی این دوربین منحصر به فرد زمان صرف شده، از 561 مدل و تقریبا 1000 نمونه اولیه در تکامل نسخه نهایی بهره گرفته شده است.

از عواید حاصل از فروش این دوربین در یک حراجی برای کارهای خیر استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که در حراجی یادشده علاوه بر این دوربین، یک پیانو، رنج رور، هدفونهای طلایی اپل و وسایل دیگر به فروش گذاشته خواهد شد.

این حراجی در تاریخ 30 آبان ماه و در شهر نیویورک برگزار خواهد شد و قسمتی از عواید آن صرف مبارزه جهانی با بیماریهای ایدز،سل و مالاریا خواهد شد.حراجی قبلی که در سال 2008 به همین منظور برگزارشده بود در حدود 40 میلیون دلار فروش داشت اما امسال با حضور این دو طراح خبره، به نظر می‌رسد باید انتظار شکسته شدن رکورد یادشده را داشته باشیم.

Source: Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    منکه خوشم نیامد فکر کنم طراحی هم تخصصی است و این دو بهتر است در حوزه تخصصی خودشان کار کنند اصلا با طراحی آیفون قابل قیاس نیستند. شاید اگه سختگیری کسی مثل جابز بالای سر آیو نباشد طرحها این شکلی میشود