آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده‌اید حتماً نام آن را شنیده‌اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.

24681

مطلب آموزش اینستاگرام در 15 خردادماه 1396 با اضافه کردن لینک کامل ثبت‌نام به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام باید این برنامه را برای روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید و طبیعتا به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید در این سرویس عضو شوید. ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست اما باید دقت لازم را در آن به خرج دهید. برای عضویت و ثبت نام در اینستاگرام می‌توانید از طریق بخش Sign up در پائین صفحه اول برنامه مراحل را دنبال کنید اما توصیه می‌کنیم حتما این کار را از طریق آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت انجام دهید.

آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام

پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.

پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.


آموزش اینستاگرام / به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها

آموزش اینستاگرام

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.


آموزش اینستاگرام / ویرایش تصاویر 

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می‌کنید.

Instagram-Step-2

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال می‌کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می‌توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید .

در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد باتوجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی‌پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است.

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می‌کند:

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر می‌شود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی.

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد.

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها.

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس


آموزش اینستاگرام / به اشتراک گذاری و یا ارسال خصوصی

در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.

Instagram-step-3

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Tag people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.

در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر در این صفحه از بالا زبانه Followers را انتخاب کنید تصویر برای تمامی دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شود و اگر Direct را انتخاب کنید می‌توانید تصویر را به صورت خصوصی برای فرد یا افراد خاصی ارسال کنید.

آموزش اینستاگرام / دایرکت اینستاگرام

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا ۱۵ نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای آموزش کامل استفاده از این قابلیت می‌توانید مطلب آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام را در فارنت بخوانید.


پنج – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

Instagram-Step-4

اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید با فشردن دکمه ذره‌بین بالای سمت راست صفحه در زبانه TAGS می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید. برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری می‌توانید زبانه USERS را انتخاب کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.

توجه داشته باشید که به علت محدودیت اینستاگرام بهتر است در هر ساعت بیش از حدود 200 تصویر را لایک نکنید و یا بیش از 50 نفر را فالو یا آنفالو نکنید. همچنین بیش از حد نیز از نظر گذاشتن و یا ارسال دایرکت خودداری کنید.

آموزش اینستاگرام / اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها

Instagram-Step-5

از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.


آموزش اینستاگرام / ارسال به شبکه‌های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.


پاسخ به چند سوال رایج آموزش اینستاگرام :

آموزش اینستاگرام

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه 612 در 612 پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح 720p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet.io” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet.io شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟

مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به پروفایل خود بروید و با زدن سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید و Private Account‌ را روشن کنید

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام از شکلک‌های یا Emojiها استفاده کنیم؟ 

برای این‌کار می‌توانید از کیبردهای دارای شکلک‌ها مانند Google Keyboard، Kii Keyboard و یا Swiftkey استفاده کنید. پس از نصب کیبرد باید با مراجعه به تنظیمات اندروید در بخش Language and Keyboard یا “زبان و ورودی” کیبرد نصب شده را فعال کنید.

شات‌اوت به چه معناست و چگونه می‌توانیم فردی را شات‌اوت کنیم؟

 Shotout در واقع روشی برای تبلیغ صفحه فرد مورد نظرتان است. برای شات‌اوت کردن می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرد مورد نظر عکس گرفته و یا تصویر پروفایل او را قرار دهید و نام او را بر روی عکس (همان‌طور که در بالا گفته شد) تگ کنید و در توضیحات از دوستان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید او را نیز Follow کنند.

کار مشابهی را با ارسال تصویر به صورت Direct برای دنبال‌کنندگانتان نیز می‌توانید انجام دهید.

Kik چیست و به چه معناست؟ 

کیک یک اپلیکیشن مستقل پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است که برای ثبت نام یا یافتن دوستان به شماره نیازی ندارد و ارتباط از طریق آی‌دی صورت می‌گیرد. Kik را می‌توانید از گوگل‌پلی یا بازار برای اندروید یا اپ‌استور آیفون دانلود کنید.

برای چت کردن با کاربران اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ 

قابلیتی مشابه در اینستاگرام به نام Direct Message وجود دارد؛ برای آموزش کامل آن به این مطلب مراجعه کنید. اینستاگرام پیش از این قابلیت چت کردن را نداشت و به همین دلیل برخی کاربران از سرویس InstaMessage (آیفون / اندروید) استفاده می‌کردند.

قادر به قرار دادن ویدئو در اینستاگرام نیستم. 

از نظر اینستاگرام دوربین گوشی شما احتمالا کیفیت لازم استاندارد حداقل اینستاگرام را ندارد. ممکن است بتوانید با تبدیل فرمت ویدئوی مورد نظر به MP4 در کامپیوتر و امتحان مجدد موفق شوید.

آیا می‌توانم با کامپیوتر و از طریق سایت از اینستاگرام استفاده کنم. 

از طریق وب‌سایت تنها امکان مشاهده تصاویر وجود دارد و قادر به قرار دادن عکس نخواهید بود.

پس از مدتی دیگر قادر به لایک تصاویر یا فالو کردن افراد نیستم. 

احتمالاً در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدود شده‌اید. با توجه به حجم نفراتی که فالو کرده‌اید بعد از مدت نامشخص این محدودیت رفع خواهد شد. هیچ راه دیگری جز صبر کردن ندارد و احتمالاً مسدود شدن حساب شما در صورت تکرار این موضوع وجود دارد.

بعضی یا تمامی تصاویر اینستاگرام برای من لود نمی‌شوند.

 مشکل از اتصال اینترنت و ارتباط با سرور اینستاگرام است. برخی ISPهای داخلی اتصال اینستاگرام را محدود یا قطع کرده‌اند و ممکن است مشکل از انواع تحریم‌های داخلی یا خارجی باشد که همگی با آن آشنایی داریم!

پسورد اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌ام؛ چکار کنم؟

 از گزینه Forget Password استفاده کنید تا پسورد جدید به ایمیل شما ارسال شود

فردی متوجه رمز اکانت من شده و آن را تغییر داده است؛ چکار کنم؟ 

مشابه سوال قبل

اینستاگرام مرا مجبور به برش عکس می‌کند. چگونه تصاویر را به صورت کامل قرار دهیم؟ 

استاندارد اینستاگرام تصاویر مربعی با نسبت 1:1 است و بهتر است از دوربین خود اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که قصد دارید عکسی مستطیلی را به صورت کامل قرار دهید از برنامه‌هایی نظیر No Crop (اندروید / آیفون) یا InstaSize (اندروید / آیفون) استفاده کنید تا تصویر کوچک شده و در مربعی سفید یا مشکی قرار بگیرد و سپس آن را در اینستاگرام وارد کنید.

چگونه در اینستاگرام به جای عکس، متن و نوشته قرار دهیم؟ 

از اپلیکیشن‌هایی مانند Textgram (اندروید / آیفون) یا InstaQuote (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

چطور می‌توان متوجه شد چه کسی از صفحه ما بازدید کرده است؟ 

چنین امکانی وجود ندارد.

چگونه می‌توان چند عکس یا ویدئو را کنار یکدیگر و در قالب یک عکس یا ویدئو قرار داد؟ 

برای این‌کار از اپلیکیشن‌هایی مانند VidStich (اندروید / آیفون) برای ویدئو و تصویر و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) برای تصاویر استفاده کنید.

چگونه اکانت خود را در اینستاگرام غیرفعال/حذف کنیم؟ 

در صورت تمایل برای حذف همیشگی اکانت خود می‌توانید از وب‌سایت این برنامه و طبق این آموزش این کار را انجام دهید.

پس از اجرای برنامه با پیام Incompatible Device مواجه می‌شوم؛ مشکل از کجاست؟ 

گوشی شما با اینستاگرام سازگار نیست. ممکن است نسخه‌های قدیمی اینستاگرام چنین مشکلی نداشته باشد.

چگونه می‌توان وقتی کسی ما را Unfollow کرد متوجه شویم یا بدانیم چه کسانی ما را متقابل فالو نمی‌کنند؟ 

از اپلیکیشن کمکی InstaFollow برای اندروید یا Followers For Instagram برای آیفون کمک بگیرید.

چگونه از قاب‌ها و افکت‌های بیشتری استفاده کنیم؟ 

اپلیکیشن‌هایی مانند InstaShape (اندروید / آیفون) و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

اینستاگرام قادر به تشخیص موقعیت من نیست. 

احتمالاً شبکه‌های وای‌فای و مخابراتی برای تعیین موقعیت کافی نیستند. GPS گوشی را روشن کرده و در فضای آزاد امتحان کنید. ضمناً چک کنید که برنامه‌های مسیریابی مانند Google Maps به درستی مکان شما را پیدا می‌کنند.

آیا می‌توان عکسی را تنها برای فالورهای خاصی نمایان یا مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن تمامی تصاویر شما خواهند بود.‌اگر می خواهید تصویر خاصی را برای عده ای ارسال کنید باید از دایرکت استفاده کنید که بالاتر توضیح دادیم.

آیا می‌توان لیست فالورها یا فالویینگ‌های خود را مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن فالورها و فالویینگ‌های شما هستند و تنها می‌توانید با Private کردن پروفایل خود پس از اجازه شما امکان دنبال کردنتان را به کاربران بدهید.

چه فعالیت‌هایی باعث بلاک شدن و محدود شدن اکانت می‌شود؟ 

قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات / ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان / ارسال بیش از حد دایرکت / فحاشی / استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه

اکانت من محدود (بلاک) شده و امکان فالو/لایک/کامنت ندارم؛ چقدر باید برای رفع این محدودیت صبر کنم؟

به گفته اینستاگرام این محدودیت ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد و همچنین راهی به جز صبر کردن ندارید.

برای بسته شدن یک اکانت چند نفر باید آن را ریپورت کنند؟

بسته شدن اکانت به تعداد ریپورت بستگی ندارد و این عمل به صورت خودکار انجام نخواهد شد. اگر ریپورت درست و صحیح باشد تیم پشتیبانی اینستاگرام به تشخیص خود اکانت شخص خاطی را مسدود خواهند کرد.

چگونه در اینستاگرام مانند فیس‌بوک پیج بسازم؟

در اینستاگرام چیزی تحت عنوان پیج وجود ندارد و در واقع می‌توانید مانند روال ساخت یک اکانت عادی صفحه‌ای به عنوان یک پیج باز کنید.

در هنگام فالو کردن برخی کاربران، افرادی به عنوان پیشنهاد یا Suggestion نشان داده می‌شوند آن‌ها را برای اکانت خودم چگونه تغییر دهم؟

افراد پیشنهادی کاملا در اختیار اینستاگرام است و در اختیار شما نیست. حداقل در نسخه فعلی امکان تغییر افراد پیشنهادی وجود ندارد و معیار اینستاگرام برای انتخاب افراد پیشنهادی رسما اعلام نشده است. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و مراجعه به آدرس اینترنتی اینستاگرام و ورود به پروفایل خود در بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

برای این کار از طریق مرورگر اینترنتی به اینستاگرام مراجعه و لاگین کنید. بالای صفحه روی اسم خودتون بزنید تا وارد صفحه پروفایلتون به شه. حالا دوباره روی ادیت پروفایل بزنید و بعد پائین صفحه تیک کنار گزینه Include your account when recommending similar accounts people might want to follow. رو بردارید و بعد دکمه Submit رو بزنید تا ذخیره بشه. تمام

پیغام comment blocked در هنگام گذاشتن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟

این پیغام به این معنی است که شما از گذاشتن کامنت در تصاویر این شخص برای همیشه و یا کل تصاویر در اینستاگرام به مدت محدود (اما نامعلوم) محروم شده‌اید. این موضوع وقتی اتفاق می‌افتد که در زیر تصایویر دیگران اسپم و کامنت های تبلیغاتی بگذارید. تکرار این عمل باعث بسته شدن اکانت شما برای همیشه خواهد شد.

هنگام ثبت نام با پیامی با متن «too many users have been registered on this device» مواجه می‌شوم؛ چاره چیست؟

ظاهراً کاربران زیادی با گوشی شما ثبت نام کرده‌اند؛ بهترین راه استفاده از یک گوشی یا تبلت دیگر برای ثبت نام است.

زمان ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوم: «The IP address you are using has been flagged as an open proxy»؛ چاره چیست؟

راحت‌ترین راه رفع این مشکل اینه که از یک اینترنت دیگه برای ثبت‌نام استفاده کنید.

در هنگام مشاهده تصاویر گاهی با پیغام خطای «Couldn’t refresh feed» یا «an unknown network error has occurrred» مواجه می‌شوم و تصاویر و صفحات بارگذاری نمی‌شوند.

بنابه اعلام وزیر ارتباطات اختلالات اینستاگرام به دلیل فیلترینگ هوشمند (؟!) ایجاد شده است. می‌توانید شکایات خود را از طریق وب‌سایت کارگروه مصادیق مجرمانه ثبت و پیگیری نمایید. با این وجود می‌توانید مشکل خود را با سرویس دهنده اینترنتتان مطرح کرده یا از اینترنت دیگری استفاده کنید.

مشکل درخواست کد امنیتی در اینستاگرام:

در هنگام باز کردن صفحه اینستاگرام، صفحه ای باز می‌شود که از من کد امنیتی می‌خواهد. راه‌حل چیست؟

پاسخ: این مشکل به این دلیل است که در هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد نکرده‌اید. برای رفع مشکل شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانید. این کار را فقط برای یک بار انجام دهید و در صورت عدم دریافت کد آن را با یک شماره همراه دیگر ترجیحاً غیر از همراه اول امتحان کنید. از ارسال چندین باره درخواست خودداری کنید چون با انجام این کار کدهای ارسال شده قبلی که احتمالاً دریافت خواهید کرد نامعتبر شده و پس از چندین مرتبه دیگر کدی برایتان ارسال نخواهد شد. این مشکل راه‌حل دیگری ندارد!

مدتی هست که نمی‌توانم لایک یا فالو کنم و موقع لایک و فالو کردن یک صفحه سفید باز می‌شود؟

احتمالاً به علت لایک و فالو کردن زیاد در مدت زمان کم  یا دلایل دیگر از طرف اینستاگرام بلاک شدید ولی علت اصلی مشکل ایجاد شده در همان صفحه سفید است که صفحه مورد نظر دیر باز  می‌شود و در اکثر موارد به علت سرعت پایین اینترنت اصلاً باز نمی‌شود پس یا باید صبر کنید و یا روش‌های دیگر برای تغییر آی‌پی را امتحان کنید! سپس با وارد کردن کد امنیتی که خود اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید مشکل را برطرف کنید.
درضمن در بعضی موارد صفحه ای باز می‌شود که درخواست شماره تلفن برای فرستادن کد امنیتی می‌کند، پس از وارد کردن شماره همراه با کد +98 کد امنیتی فرستاده خواهد شد ولی در بیشتر موارد برای اپراتورهای ایران کدی فرستاده نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست پس بهتر است در هنگام ثبت‌نام حتماً شماره همراه را نیز وارد کنید.

چگونه می‌توانم عکس خود را در بخش Explore قرار دهم؟

بخش Explore برای هر کاربر متفاوت بوده و بسته به علایق، دوستان و تصاویری که دوستان شما لایک کرده‌اند تغییر می‌کند. بنابراین قرار دادن تصویرتان در این صفحه غیرممکن است!

چگونه می‌توانم چندین کاربر را به صورت همزمان آنفالو کنم؟

آنفالو کردن تعداد زیاد کاربر در یک روز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. فالو کردن تعداد کاربران زیاد برای دریافت فالوبک و آنفالو کردن آن‌ها احتمالاً موجب غیرفعال شدن همیشگی اکانت شما از سوی اینستاگرام خواهد شد.

چگونه در اینستاگرام همزمان بیش از یک اکانت داشته باشم؟

قابلیت استفاده همزمان از چند اکانت در اینستاگرام به تازگی به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. برای آموزش استفاده و جزئیات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

چگونه می‌توانم پیام دایرکتی را که ارسال کرده‌ام لغو کنم؟

کافیست انگشت خود را روی پیام نگه داشته و Unsend Message را بزنید. اگر مخاطب شما پیش از Unsend کردن پیام شما را ندیده باشد اعلانی مبنی بر پیام از طرف شما دریافت خواهد کرد اما قادر به مشاهده آن پیام نخواهد بود.

چگونه می‌توانم لینک پروفایل یا کانال تلگرام خود را در صفحه پروفایل اینستاگرام قرار دهم؟

متأسفانه این قابلیت توسط اینستاگرام مسدود شده و دیگر امکان قرار دادن لینک پروفایل تلگرام و یا اسنپ‌چت را ندارید. البته مطابق معمول
ما برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی سراغ داریم که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

در هنگام ویرایش پروفایل با پیغام Links asking someone to add you on another service aren’t supported on Instagram. مواجه می شوم چاره چیست؟

به پرسش قبل مراجعه کنید.

خطای Your account has been disabled for violating our terms به چه معناست؟

اکانت شما به دلیل سرپیچی از قوانین اینستاگرام (فالو یا آنفالو زیاد در محدوده زمانی کم، جذب فالور به شیوه نامتعارف، استفاده از اپلیکیشن های جذب فالور، کامنت های تبلیغاتی، پست محتوای غیرقانونی و …) توسط اینستاگرام غیرفعال شده است. در حال حاضر راهی برای فعال کردن مجدد وجود ندارد.

چگونه می‌توانم تعداد فالورهای خود را با واحد K (هزار نفر) نمایش دهم؟

این تغییر به‌صورت خودکار و پس از رسیدن فالورها به چند هزار نفر توسط اینستاگرام انجام شده و در اختیار شما نیست.

نقطه آبی در اینستاگرام در هنگام جستجو به چه معناست؟

این نقطه به معنای پست جدید و دیده نشده از سوی کاربر مورد نظر است و ارتباطی به فعال یا آنلاین بودن ندارد.


مطلب آموزش اینستاگرام در تاریخ 18 اسفند 94 به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.
با توجه به تعداد زیاد کامنت‌ها و سوالات، امکان پاسخگویی به این گونه سوالات که به طور مکرر در بخش کامنت‌ها پاسخ داده شده و یا در بخش سوالات مرتبط پاسخ داده‌ایم را نداشته و سوال مربوطه برای انتشار تایید نخواهد شد.

سایر مطالب آموزشی مفید فارنت درمورد اینستاگرام:

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24,681 نظر برای این مطلب
  1. نازي می‌گوید

    من قبل از اینکه log out شم اپلیکیشن رو پاک کردم حالا هرکاری میکنم دیگه نمیتونم log in شم چیکار کنم راهی داره عصن؟!

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      ربطی نداره
      باید
      Log in
      برید و وارد بشید
      یا از اینترنت هست یا اینستاگرام
      درست میشه

      میتونید برای مطمئن شدن با یک اینترنت دیگه یا روی یک گوشی دیگه امتحان کنید

  2. maneli می‌گوید

    بازم سلام اقاامیر صفحه ی نظر گذاشتن باز میشه ولی اون قسمت نام کاربری و پسورد باز نمیشه ارورم نمیده فقط علامت باز شدن وسط صفحه میچرخه . . .یه ساعتم صبرکردم ولی باز نشد دیگه دارم دیوووووووونه میشم توروخدابه دادم برسین,ممنون

    1. Amir می‌گوید

      سلام..
      پس از وبسایت استفاده می کنید

      بهتره از اپلیکیشن موبایل استفاده کنید
      که امکانات بسیار بیشتری داره
      یه مدتی هست وبسایته مشکل داره

  3. .... می‌گوید

    من بیشتر از دو نفر نمیتونم تگ کنم یعنی اینستاگرام اجازه نمیده چکار کنم؟؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام
      اگر کسی رو فالو نکنید و بخواهید تگ کنید زیاد نمیشه
      میشه تو کامنت تگشون کرد

  4. علی می‌گوید

    سلام من بلاک شدم حالا باید چی کار کنم لطفا جواب بدید ممنون.

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      صبر ایوب

  5. faeze می‌گوید

    سلام … چطوری میتونم دو تا اکانت تو اینستا بسازم هر دفعه از هر کدومش ک دوس داشتم استفاده کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرسی …

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کامنت های قبلی رو بخونید قبلا پاسخ دادیم.

  6. نارسیس می‌گوید

    عاقا من هر چی میگردم Posts are Private لامصبو پیدا نمیکنم هم تو خود اپلیکیشن هم از سایت

    1. علی ارغوان می‌گوید

      Edit Your Profile
      Posts Are Private

      1. نارسیس می‌گوید

        Tnx

  7. yasi می‌گوید

    واقعا ممنون عالی بود

  8. رها می‌گوید

    سلام ببخشید من روزی بیست سی بار میرم پیجم بعد هر دفعه که کارم تموم میشه لوگ اوت میکنم بعد دفعه بعد دوباره لوگ این میکنم….اما دوستم میگه کلا پیجش بازه بعد بمن گفت اینجوری هک میشی بزار باز بمونه پیجت …والا من از این اینستا میترسم کلا هر عملی خیلی انجام بدی برای پیجت مشکل پیش میاد الان من زیاد log in و log outمیشم قفل نکنه پیجو اینستا…اخه روزی سی بار میرم اینستا

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      یعنی چی هی لوگ اوت میکنید؟؟؟
      مثل اینکه بگید من هر وقت از واتس اپ میام بیرون لوگ اوت میکنم بعد باز اکانت میسازم

      وقتی نمیخواهید استفاده کنید فقط از برنامه بیایید بیرون نه که
      هی لوگ اوت
      لوگ این

      البته نه مشکلی پیش نمیاد
      ولی یکم عجیبه این کار

      1. رها می‌گوید

        اخه من فکرمیکردم مثل وبلاگه…هردفعه از وبلاگم میام بیرون گزینه خروج میزنم دفعه بعد که میخام برم وبلاگم نام کاربری و رمز ورود میزنم و وارد میز کار وبلاگم میشم….ممنون از راهنمایی خوب شما ازاین به بعد فقط از برنامه میام بیرون

  9. شیوا می‌گوید

    سلام من دیروز پست زیاد گذاشتم امروز که خواستم پست بذارم نشد چیکار کنم؟تا کی این وضع طول میکشه؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      مشخص نیست

  10. الهه می‌گوید

    سلام الهه هستم از شیراز من یکسال بیش اینستگرام داشتم بعد دیلت اکانت نکردم فظ از گوشی باک کردم.حالا که نصب کردم باز نمیشه چیکار کنم ؟یه متن رو صفحه میاد وقتی اوکی میزنم میام از صفحه بیرون چرا؟ممنون..

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      یک بار برنامه رو پاک و دوباره نصب کنید
      باید در قسمت
      Log in
      با وارد کردن اسم و رمز وارد اکانت بشید

      حالا گفتید پیغامی میده
      اگر نشد بگید چه پیامی میده!

  11. nasrin می‌گوید

    Salam gushie man dous 6802 samsung Va ace hast o harkari mikonam instagram rosh nasb nemishe mishe kari kard k nasb she ????

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      از گوگل پلی دانلود کنید

  12. نعیمه می‌گوید

    سلام
    ببخشید میتونم بپرسم ایا میتوان در اینستا دو تا اکانت ساخت و با یکیش با گوشی کار کنیم با یکیش با کامپیوتر؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      بله
      ولی با کامپیوتر نمیشه عکس آپلود کرد

  13. سميه می‌گوید

    چکار کنم که هر کسی نتونه پروفایل منو follow کنه یا قبلش از م بپرسه؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      چرا اول قسمت سوالات رایج رو نمیخونید!؟

    2. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید..

      1. arash می‌گوید

        حد اقل جوابشو میدادی

  14. navid می‌گوید

    سلام ، دو هفته هس که من نمی تونم کسی رو تو اینستا گرام فالو یا لایک کنم . حتی نمیتونم پست بزارم ، زمانی هم که میخوام یکی از این کارا رو انجام بدم یه صفحه جدید باز میشه که نوشته:
    sorry. we couldn’t complete your request . Please try again in a moment.
    یعنی چی??????
    مشکل چیه????
    کمکم کنیددددددددد

    1. Amir می‌گوید

      سلام….
      بلاکی
      حتما داغ کردی زیادی فالو کردی یکدفعه
      حالا بلاک شدی
      شاید تا یک ماه هم طول بکشه
      از طریق وب سایت ببین میتونی فالو کنی
      اگر اونم نشد دیگه اکانت جدید بساز
      تا این برگرده به حالت اول

  15. فرانک می‌گوید

    چرا کسی جواب منو نمیده؟؟؟؟

    1. Amir می‌گوید

      خب اگه کسی میدونست جواب میداد

      تا حالا چنین چیزی نشنیده بودم

      1. فرانک می‌گوید

        یعنی شاید از طرف اینستا بلاک شده باشم؟؟؟
        آخه من اصن ۲۱ فالویینگ دارم.
        نمیدونم چیکار کنم

  16. گلشید می‌گوید

    چه گونه در اینستا گرام متن بنویسیم (بدون عکس)

    1. Amir می‌گوید

      سلام….
      اینستاگرام سرویس آپلود عکس هست
      فیسبوک و توویتر که نیست

  17. Maryam می‌گوید

    سلام ..ببخشید من وقتی میخام توی اینستاگرام پست بذارم تا مرحله ی اخرش پیش میرم ولی وقتی دکمه ی اوکیو میزنم پستم ب اشتراک گذاشته نمیشه ..میشه راهنماییم کنین ؟؟

    جوا بدین لطفااااااااااااااا

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      ممکنه دلایل زیادی داشته باشه
      مهم ترینش از اینترنت هست

  18. sadegh می‌گوید

    چطور میتونم بفهمم کی بیشتر پست های منو لایک کرده لطفا جوابو به ایمیلم بفرستین

    1. Amir می‌گوید

      سلام..
      در قسمت
      News
      مشخص میشه

  19. maneli می‌گوید

    سلام من طبق گفته شمامتن بالا رو خوندم وبا اجازتون نکاتی رو یادداشت کردم ولی بازم فرقی نکرد نمیتونم واسه کسی کامنت بذارم مشکل ازکجاست؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      مدتی صبر بدید
      اگر اروری هم میده لطف کنید بگید

  20. فرانک می‌گوید

    آقای صحافی من با چندتا گوشی امتحان کردم ولی باز همین پیامو میده
    من وقتی میرم توی ادیت پروفایل
    ، متنی که میخوام مینویسم ولی وقتی تیک رو میزنم
    ارور میده که باید تا ۳۰تا حرف باشه ولی حروف من کمتر از بیستاس
    تازه برای پیج دومم همینجوریه
    خواهش میکنم همینجا بهم بگین
    ورژن اینستاگرامم هم بالاترین ورژنه
    کمکم کنین خیلی مهمه

  21. Helen می‌گوید

    چرا من نمیتونم در اینستگرام عکس قرابدم؟ میگه باید اجازه ورود به عکسها رو بدى و به قسمت تنظیمات مراجعه کنى. به قسمت تنظیمات هم که میرم گزینه بعدى (PRIVATESETTING) رو نمیبینم بکه کلیک کنم

    1. Amir می‌گوید

      سلام
      میشه دقیقا انگح بگید ارورش چیه
      من که نفهمیدم

  22. الهه می‌گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید من وقتی میخواهم لایک کنم یا کامنت بنویسم ایسناگرام به صفحه ای میره واز من میپرسه: was this you وزیرش دوتا دکمه وجود داره یکی قرمز ویکی سبز من دکمه سبز رو میزنم ولی باز هم به اون صفحه برمیگرده وبازهم همون سوال رو میپرسه من حتی دکمه قرمز رو هم امتحان کردم ولی هیچ اتفاقی نمی افته چی به سرش اومده؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام….
      روی یک گوشی دیگه امتحان کنید
      چون وقتی دکمه سبز رو میزنید باید
      صفحه ای بیاره که رمز اکانت رو عوض کنید

  23. di می‌گوید

    سلام ببخشید

    چه طوری میتونم عکسی ک به صورت خصوصی در اینستاگرام فرستاده شده را
    ذخیره کنم ?

    1. Amir می‌گوید

      اخه چندباااااارر

  24. دیبا می‌گوید

    سلام ببخشید یک سوال داشتم
    چه طوری میتونم عکسی ک به صورت خصوصی در اینستاگرام فرستاده شده را
    ذخیره کنم ?

  25. دیبا می‌گوید

    سلام ببخشید یک سوال داشتم
    چه طوری میتونم عکسی ک تو قسمت دایرکت
    هست ذخیره کنم ?

  26. دیبا می‌گوید

    سلام ببخشید یک سوال داشتم
    چه طوری میتونم عکسی ک تو قسمت دایرکت در اینستلگرام هست ذخیره کنم ?

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      از صفحه اسکرین شات بگیرید
      فشار دادن همزمان دکمه پاور و ولوم پایین

  27. نگین می‌گوید

    سلام.من google keyboard را دانلود کردم ولی شکلک نمی بینم شکلک هایی که داخل اینستاگرام میذاریم مگه از همین طریق نیست؟پس چرا برای من نمیشه؟ مدل گوشی samsung galaxy s3

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو مطالعه کنید..

      1. فرانک می‌گوید

        توی مطلب هیچی دربارش ننوشته
        خواهش میکنم همیجا بهم بگین
        من وقتی میرم توی ادیت پروفایل
        ، متنی که میخوام مینویسم ولی وقتی تیک رو میزنم
        ارور میده که باید تا ۳۰تا حرف باشه ولی حروف من کمتر از بیستاس
        تازه برای پیج دومم همینجوریه
        خواهش میکنم همینجا بهم بگین

        1. محسن صحافی می‌گوید

          با یک گوشی دیگه امتحان کنید..

    2. فرانک می‌گوید

      اون شکلک ها مال ios هست و برای اندروید از این شکلک ها وجود نداره

      1. Amir می‌گوید

        از آندروید کیت کت اضافه شده

  28. فرانک می‌گوید

    سلام
    من نمیتونم متن پروفایلمو عوض کنم
    قبلا میتونسم ولی الان ارور میده که ۳۰_ تا حرف بیشتر نباشه در حالی که تعداد حروف من کمتر از بیستاس.
    با چندتا دستگاه دیگه هم امتحان کردم
    بازم همین ارور رو میده
    من توی پیج دومم که میرم بازم همین پیامو میده
    تورو خدا کمکم کنین

  29. yeganeh می‌گوید

    سلام
    میخواستم بپرسم من برنامه اینستاگرم رو نصب کردم ولییی وقتی ثبت نام تموم میشه من اون تیک و میزنممم اررور میده چکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام
      خب چه اروری!؟

  30. saymi می‌گوید

    سلام من نمیتونم تو اینستا پست بزارم وختی ی عکسی رو انتخاب میکنم و میخوام بزارمش تو پستام مینویسه لودینگ ولی لود نمیشه چیکار کنم؟کمکم کنییید لفطننننننننننن لفطننننن

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      یه دلیل اینترنت شماست

      1. saymi می‌گوید

        اینترنتم وای فای هسش و اگ مشکل از نته پ چطور دختر خالم میتونه با همین نت تو اینستا پست بزاره؟!

        1. Amir می‌گوید

          با یک تلفن دیگه امتحان کنید
          یک بار هم نرم افزار رو پاک کنید
          البته معلوم نیست
          دلیلش چیه!
          اینترنتتون با شما سر لج داره!
          :-)

  31. م می‌گوید

    سلام
    من می خوام یه عکسی رو بذارم توی اینستاگرام. اول با instasize اندازه شو درست می کنم، ولی موقعی که میخوام بذارمش توی اینستا تصویر 180 درجه می چرخه. نمی دونم چرا. فکر کردم به خاطر ورژن برنامه است. هر دوتا رو آپدیت کردم بازم این مشکل رو دارم. برنامه instashot رو امتحان کردم بازم مشکل حل نشد.
    اگه می دونید مشکل از کجاست، ممنون میشم به من بگید.
    مرسی.

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      خودتون تصویر رو 180 بچرخونید بعد با 180 درجه بعدی درست اپلود میشه!!!!
      دلیلی نمیتونم واسه این مشکل بگم
      اگر بدون نرم افزار و مستقیم از خود اینستاگرام اپ کنید باز هن همینطور میشه!؟

      1. م می‌گوید

        منظورم از 180 درچه چرخیدن، چرخیدن عادی نیست! فکر کنم منظورمو خوب بیان نکردم. منظورم اینه که تصویرش انگار توی آینه افتاده باشه. انگار تصویر منعکس شده توی آینه رو دارم می بینم. اونجوری برعکس میشه! بنابراین چرخوندنش به صورت ساعتگرد یا پادساعتگرد فایده ای نداره.
        با خود اینستاگرام که آپلود می کنم هم همینطوره، جدا از اینکه سایزش هم درست نیست و اینستاگرام نصف تصویرو کات می کنه!
        خودمم هم ذهنم به جایی نمی رسه که مشکل کجاست!
        در هر صورت ممنون که پاسخ دادید.

        1. Amir می‌گوید

          خب خودتون تصویر رو وارون جانبی کنید
          شاید شد
          البته مشکل عجیبیه
          معلوم نیست چرا!

  32. سهیل می‌گوید

    سلام
    من دو تا پیج اینستاگرام دارم
    نشکل اینه که دیگه با هیچ کدوم نمی تونم افراد رو فالو کنم
    با یکیشون حدود 6100 نفر رو فالو کردم و با یکی دیگه هم 4800 نفر رو ولی چند وقتیه با هر دو پیج از این دو عدد بیشتر نمی تونم فالو کنم و اگر بخوام فرد جدید فالو کنم باید چند نفر از قبلیها رو آنفالو کنم تا بتونم چند نفر جدید به همون تعداد فالو کنم
    تعداد فالورهای هر دو پیج هم بین 2 تا 3 هزار نفر هست.
    مشکل چیه؟
    چیکار باید کرد؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام..
      اول به دلیل پشتکار شما در لمس کردن دکمه فالو یک دقیقه سکوت!
      .
      .
      .
      .
      خب دیگه انتظار دارید بیشتر فااو کنید!
      اگر خیلی فالو کنید اینستاگرام بلاکتون میکنه
      سعی نکنید زیاد و سریع افراد مختلف رو فالو کنید چون اینستاگرام بلاکتون میکنه

      1. سهیل می‌گوید

        می خوام بدونم محدودیت اینستاگرام در فالو کردن به چه صورت هست؟
        چند نفر رو در طی چه مدت میشه فالو کرد؟
        اگر بلاک بشم چه مدت بلاک میشم و کی از بلاک در میام؟
        الان 4 – 5 روزی هست که بلاکم
        چطور میشه یه نفر مثلا چند یلیون فالور داره ولی نمیشه بیشتر از 4 – 5 هزار نفر رو فالو کرد؟
        البته پیغامی مبنی بر بلاک شدنم نمیاد فقط دکمه فالو رو که میزنم سبز که میشه دوباره سفید میشه و قبول نمی کنه

        1. Amir می‌گوید

          مشخص نیست چقدر
          شاید یک روز بعضیا یک ماه!

          البته میشه بیشتر از این هم فالو کرد من خودم اکانتی دیدم که 870 هزار نفر رو فالو میکرده و یک میلیون هم فالوور داشته
          ولی تو مدت کوتاه نمیشه

          صبر بدید شاید درست شد

  33. maneli می‌گوید

    سلام من امروز اکانت درست کردم چیز زیادی بلد نیستم میخواستم بدونم چرا نمیتونم واسه کسی کامنت بذارم قبلن که اکانت نداشتم دست کم صفحه ی نظر دادن رو باز میکرد ومینوشت نام کاربری یا پسورد اشتباهه ولی الان که اکانت دارم اون صفحه رو اصن بالا نمیاره میشه راهنماییم کنیدخیلی ممنون

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      اول متن بالا رو کامل بخونید
      بعد هم بهتره از اپلیکیشن موبایلی استفاده کنید

  34. مهدیه می‌گوید

    سلام من فقط از گوشی ثبت نام کردم
    چطوری از سیستم کامپیوتر میتونم عکس بذارم؟؟

    ممنون میشم واسه شروع کمکم کنین !

    1. Amir می‌گوید

      سلام..
      با کامپیوتر نمیشه

      بهتره متن بالارو کامل بخونید
      مشکلاتتون حل میشه

  35. امید می‌گوید

    ببخشید من زیاد فالو میکنم چند بار قبلا شده که به خاطر این مساله حدود یکی دوروز بلاک شدم و نتونستم فالو کنم ولی بعد حل شده اما این دفعه یه هفته شده که حل نشده تورو خدا راهنماییم کنید.قربون دستتون.

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      من چکار میتونم بکنم
      خب صبر بده
      البته با کامپیوتر برو ببین میتونی فالو کنی یا نه؟!

      1. امید می‌گوید

        با کامپیوتر هم امتحان کردم نشد ممکنه این اسپم شدن چقدر طول بکشه؟ببخشید سرتونو درد اوردم شرمنده

  36. mt می‌گوید

    سلام
    فالور های یم نفر 3.41m ینی چی؟
    میلییونه؟سه میلیونو 41 هزار نفر؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله..

  37. shadi می‌گوید

    سلام من یک نفرو نمیتونم فالو کنم اکانتش private هست وقتی درخواست میدم بعد 1 ثانیه رد میشه….. میخواستم ببینم بلاکم کرده یا نه ؟؟ یا اگه بلاک نکرده چجوری درستش کنم؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      بلاک کرده

  38. RezaMajidi می‌گوید

    سلام
    من هر فیلمی رو که میزارم کیفیتش خراب میشه یا تند میخونه
    با خیلی فرمت ها امتحان کردم
    Mp4 و همه چی
    ولی بازم تند میخونه
    نمیدونم با چه فرمتی کانورت کنم بذارم
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    مرسی

    1. Amir می‌گوید

      سلام
      برنامه
      Instashot
      رو دانلود کنید بعد
      ویدیو رو از طریق اون در گوشی
      Share
      کنید در اینستاگرام
      شاید شد

  39. rooz می‌گوید

    با سلام آیا می شه عکسی که فتوشاپ شده رو به حالت قبلی (قبل از فتوشاپ)برگردوند .برام خیلی مهمه ممنون.

    1. Amir می‌گوید

      ارتباطش با اینستاگرام چیه!

  40. leila می‌گوید

    Salam man har kari mikunam nemitonam instageram ro instal kunam mige mushkel az IP hast,lotfan rahnamaim kunid

    1. Amir می‌گوید

      سلام..
      باید با یه اینترنت دیگه اکانت بسازید

      اگر اکانت دارید و هیچی لود نمیشه این از سرور و شرکت ارائه دهنده اینترنت شماست

  41. ایدا می‌گوید

    سلام من دوتا اینستا دارم یکیش یادم نمیاد رمزشو بعد که میزنم forget pasword واسم میل میاد ولی اون یکی reset pasword میشه نمیتنم اونو باز کنم؟؟ بعد چه طوری میشه اینستارو ببندیش اکانتتو

    1. Amir می‌گوید

      سلام..
      قسمت اولشو متوجه نشدم خوب نگفتید
      کدومش ریست نمیشه اونی ک براش رمز میاد یا اون یکی

      برای پاک کردن اکانت به
      پاک کردن اکانت اینستاگرام برید

      1. ایدا می‌گوید

        man 2ta acont daram bad pasworde yeki az acontamo faramosh krdm bad k mizanam reset pasword on acontim k mikham basheee paswordesh yadame on avaz mishe vasam amil miad vali oni k nmikham avaz mishe

        1. ایدا می‌گوید

          pak krdne acount insta kojast?

  42. maneli می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم برای کامنت گذاشتن تو اینستا حتما باید اکانت داشت؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله..

  43. maneli می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم برای کامنت گذاشتن تو اینستا حتما باید اکانت داشت؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      بلی

  44. amish می‌گوید

    سلام چه طور میشه کامنتی که برای یه نفر رو گذاشتیم پاک کنیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام امکانش نیست

  45. mahnaz می‌گوید

    سلام.فرمایش شما رو انجام دادم.کاملا صوتی یعنی mp3 میشه.کلیپی رو که با گوشی دانلود کردم

    لینکش رو کپی کردم ,رو تبلت کاملا اجرا شد.ولی رو گوشیم نه!! من پنج ماه پیش گوشیم رو

    خریدم.یعنی به نظر شما هیچ راهی نداره؟ از شما بی نهایت سپاسگزارم که برای مشکلات ما ,وقت

    میزارید و با صبوری به ما راه حل نشون میدین.با سپاس فراوان.

    1. Amir می‌گوید

      ممکنه به نسخه آندروید هم مرتبط باشه
      حالا شما که نمیخواید همه ی اینستاگرام رو دانلود کنید
      هر وقت خواستید لینکشو کپی کنید بعدا رو تبلت دانلود کنید

  46. مهدیه می‌گوید

    nasb shode vali vaghti mikham rigestero bezanam erro mide: the ip you are using has been flagged az an open proxy..baadam addrese ye site dade chikar bayad bokonam..version inam ghadimiye,jadidesh nasb nemishe

    1. Amir می‌گوید

      با یه اینترنت دیگه اکانت بسازید
      مشکل از سرور و شرکت ارائه دهنده اینترنت شماست
      که اینستاگرام اونو پروکسی میشناسه

      یا از یکی از دوستان خود بخواهید بسازه بعد در
      Edit profile
      رمز و بقیه مشخصات رو تغییر بدید که کسی دسترسی نداشته باشه

  47. mahnaz می‌گوید

    سلام.از لطف و محبت شما بسیار سپاسگزارم.گوشی من سامسونگ گالکسی کر gt-i8262 نسخه

    اندروید ۴.١.٢هست.من بنا به فرموده ی شما از اپینیک insta downloader for instagram را دانلود و

    نصب کردم.روی تبلتم ( هاوی)جواب داد. ولی متاسفانه روی گوشی باز هم کلیپ هایی رو که ذخیره

    میکنم صوتی میشه! خواهش میکنم مجددا منو راهنمایی کنین.با سپاس فراوان.

    1. Amir می‌گوید

      صوتی میشه یعنی
      Mp3
      هست یا صفحه سایه هست؟
      بلوتوث کنید رو تبلت. ببینید اونی که روی گوشی دانلود کردید روی تبلتم صوتی هست!؟

      بنظر میاد به دلیل مدل گوشیتونه
      اگر واجبه برا دانلود از تبلت استفاده کنید

  48. farnaz می‌گوید

    سلام من من دوتااکانت تواینستادارم دیروز مث همیشه رفتم توپیجم دیدم اسم اکانتم عوض‌ شده‌ واکانت‌ قبلیم‌ گذاشته‌ شده‌ دلیلش‌ چیه؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      شاید خودتون یادتون نیست
      و عوض کردید
      یا شایدم اکانت هک شده
      ولی اگر الان راحت استفاده میکنید
      پس نکران نشید مشکلی نیست
      فقط رمزتونو برای اطمینان عوض کنید

  49. دوست می‌گوید

    دستتون درد نکنه کلی چیزای جدید یاد گرفتم :) مرسییییییییی:)

  50. مهدیه می‌گوید

    سلام
    من از همون اول نمیتونم اینستاگرامو دانلود کنم
    گوشیم اندروید هست ولی گوگل پلی یا اپ استور نداره
    چی کار باید بکنم تا اینستاگرام بسازم؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    1. Amir می‌گوید

      سلام…
      یعنی چی گوگل پلی ندارید!
      اگر غیر فعال هست برید در تنظیمات، برنامه، فعالش کنید
      Google Play
      در ضمن اَپ استور هم فقط برای اپل هست

      بعد از فعال کردن با جیمیل ثبت نام کنید
      واولش گوگل رو آپدیت کنید بعد اینستاگرام رو نصب کنید

      راه دوم اینکه وارد پوشه
      Android, Data
      بشید بگردید بین پوشه ها یکی از اونا که نوشته
      com.instagram.android
      پاک کنید بعد شاید نصب شد
      در ضمن ممکنه برای گوگل نصب اینستاگرام بگه برای کشور شمل نیست
      پس قبل از ثبت نام در گوگل با سایفون ثبت نام کنید و اسم اینستاگرام رو سرچ کنید
      شروع به دانلود کرد فیلتر شکنو ببندید