آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده‌اید حتماً نام آن را شنیده‌اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.

24681

مطلب آموزش اینستاگرام در 15 خردادماه 1396 با اضافه کردن لینک کامل ثبت‌نام به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام باید این برنامه را برای روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید و طبیعتا به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید در این سرویس عضو شوید. ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست اما باید دقت لازم را در آن به خرج دهید. برای عضویت و ثبت نام در اینستاگرام می‌توانید از طریق بخش Sign up در پائین صفحه اول برنامه مراحل را دنبال کنید اما توصیه می‌کنیم حتما این کار را از طریق آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت انجام دهید.

آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام

پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.

پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.


آموزش اینستاگرام / به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها

آموزش اینستاگرام

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.


آموزش اینستاگرام / ویرایش تصاویر 

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می‌کنید.

Instagram-Step-2

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال می‌کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می‌توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید .

در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد باتوجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی‌پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است.

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می‌کند:

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر می‌شود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی.

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد.

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها.

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس


آموزش اینستاگرام / به اشتراک گذاری و یا ارسال خصوصی

در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.

Instagram-step-3

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Tag people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.

در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر در این صفحه از بالا زبانه Followers را انتخاب کنید تصویر برای تمامی دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شود و اگر Direct را انتخاب کنید می‌توانید تصویر را به صورت خصوصی برای فرد یا افراد خاصی ارسال کنید.

آموزش اینستاگرام / دایرکت اینستاگرام

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا ۱۵ نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای آموزش کامل استفاده از این قابلیت می‌توانید مطلب آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام را در فارنت بخوانید.


پنج – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

Instagram-Step-4

اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید با فشردن دکمه ذره‌بین بالای سمت راست صفحه در زبانه TAGS می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید. برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری می‌توانید زبانه USERS را انتخاب کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.

توجه داشته باشید که به علت محدودیت اینستاگرام بهتر است در هر ساعت بیش از حدود 200 تصویر را لایک نکنید و یا بیش از 50 نفر را فالو یا آنفالو نکنید. همچنین بیش از حد نیز از نظر گذاشتن و یا ارسال دایرکت خودداری کنید.

آموزش اینستاگرام / اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها

Instagram-Step-5

از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.


آموزش اینستاگرام / ارسال به شبکه‌های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.


پاسخ به چند سوال رایج آموزش اینستاگرام :

آموزش اینستاگرام

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه 612 در 612 پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح 720p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet.io” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet.io شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟

مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به پروفایل خود بروید و با زدن سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید و Private Account‌ را روشن کنید

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام از شکلک‌های یا Emojiها استفاده کنیم؟ 

برای این‌کار می‌توانید از کیبردهای دارای شکلک‌ها مانند Google Keyboard، Kii Keyboard و یا Swiftkey استفاده کنید. پس از نصب کیبرد باید با مراجعه به تنظیمات اندروید در بخش Language and Keyboard یا “زبان و ورودی” کیبرد نصب شده را فعال کنید.

شات‌اوت به چه معناست و چگونه می‌توانیم فردی را شات‌اوت کنیم؟

 Shotout در واقع روشی برای تبلیغ صفحه فرد مورد نظرتان است. برای شات‌اوت کردن می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرد مورد نظر عکس گرفته و یا تصویر پروفایل او را قرار دهید و نام او را بر روی عکس (همان‌طور که در بالا گفته شد) تگ کنید و در توضیحات از دوستان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید او را نیز Follow کنند.

کار مشابهی را با ارسال تصویر به صورت Direct برای دنبال‌کنندگانتان نیز می‌توانید انجام دهید.

Kik چیست و به چه معناست؟ 

کیک یک اپلیکیشن مستقل پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است که برای ثبت نام یا یافتن دوستان به شماره نیازی ندارد و ارتباط از طریق آی‌دی صورت می‌گیرد. Kik را می‌توانید از گوگل‌پلی یا بازار برای اندروید یا اپ‌استور آیفون دانلود کنید.

برای چت کردن با کاربران اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ 

قابلیتی مشابه در اینستاگرام به نام Direct Message وجود دارد؛ برای آموزش کامل آن به این مطلب مراجعه کنید. اینستاگرام پیش از این قابلیت چت کردن را نداشت و به همین دلیل برخی کاربران از سرویس InstaMessage (آیفون / اندروید) استفاده می‌کردند.

قادر به قرار دادن ویدئو در اینستاگرام نیستم. 

از نظر اینستاگرام دوربین گوشی شما احتمالا کیفیت لازم استاندارد حداقل اینستاگرام را ندارد. ممکن است بتوانید با تبدیل فرمت ویدئوی مورد نظر به MP4 در کامپیوتر و امتحان مجدد موفق شوید.

آیا می‌توانم با کامپیوتر و از طریق سایت از اینستاگرام استفاده کنم. 

از طریق وب‌سایت تنها امکان مشاهده تصاویر وجود دارد و قادر به قرار دادن عکس نخواهید بود.

پس از مدتی دیگر قادر به لایک تصاویر یا فالو کردن افراد نیستم. 

احتمالاً در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدود شده‌اید. با توجه به حجم نفراتی که فالو کرده‌اید بعد از مدت نامشخص این محدودیت رفع خواهد شد. هیچ راه دیگری جز صبر کردن ندارد و احتمالاً مسدود شدن حساب شما در صورت تکرار این موضوع وجود دارد.

بعضی یا تمامی تصاویر اینستاگرام برای من لود نمی‌شوند.

 مشکل از اتصال اینترنت و ارتباط با سرور اینستاگرام است. برخی ISPهای داخلی اتصال اینستاگرام را محدود یا قطع کرده‌اند و ممکن است مشکل از انواع تحریم‌های داخلی یا خارجی باشد که همگی با آن آشنایی داریم!

پسورد اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌ام؛ چکار کنم؟

 از گزینه Forget Password استفاده کنید تا پسورد جدید به ایمیل شما ارسال شود

فردی متوجه رمز اکانت من شده و آن را تغییر داده است؛ چکار کنم؟ 

مشابه سوال قبل

اینستاگرام مرا مجبور به برش عکس می‌کند. چگونه تصاویر را به صورت کامل قرار دهیم؟ 

استاندارد اینستاگرام تصاویر مربعی با نسبت 1:1 است و بهتر است از دوربین خود اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که قصد دارید عکسی مستطیلی را به صورت کامل قرار دهید از برنامه‌هایی نظیر No Crop (اندروید / آیفون) یا InstaSize (اندروید / آیفون) استفاده کنید تا تصویر کوچک شده و در مربعی سفید یا مشکی قرار بگیرد و سپس آن را در اینستاگرام وارد کنید.

چگونه در اینستاگرام به جای عکس، متن و نوشته قرار دهیم؟ 

از اپلیکیشن‌هایی مانند Textgram (اندروید / آیفون) یا InstaQuote (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

چطور می‌توان متوجه شد چه کسی از صفحه ما بازدید کرده است؟ 

چنین امکانی وجود ندارد.

چگونه می‌توان چند عکس یا ویدئو را کنار یکدیگر و در قالب یک عکس یا ویدئو قرار داد؟ 

برای این‌کار از اپلیکیشن‌هایی مانند VidStich (اندروید / آیفون) برای ویدئو و تصویر و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) برای تصاویر استفاده کنید.

چگونه اکانت خود را در اینستاگرام غیرفعال/حذف کنیم؟ 

در صورت تمایل برای حذف همیشگی اکانت خود می‌توانید از وب‌سایت این برنامه و طبق این آموزش این کار را انجام دهید.

پس از اجرای برنامه با پیام Incompatible Device مواجه می‌شوم؛ مشکل از کجاست؟ 

گوشی شما با اینستاگرام سازگار نیست. ممکن است نسخه‌های قدیمی اینستاگرام چنین مشکلی نداشته باشد.

چگونه می‌توان وقتی کسی ما را Unfollow کرد متوجه شویم یا بدانیم چه کسانی ما را متقابل فالو نمی‌کنند؟ 

از اپلیکیشن کمکی InstaFollow برای اندروید یا Followers For Instagram برای آیفون کمک بگیرید.

چگونه از قاب‌ها و افکت‌های بیشتری استفاده کنیم؟ 

اپلیکیشن‌هایی مانند InstaShape (اندروید / آیفون) و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

اینستاگرام قادر به تشخیص موقعیت من نیست. 

احتمالاً شبکه‌های وای‌فای و مخابراتی برای تعیین موقعیت کافی نیستند. GPS گوشی را روشن کرده و در فضای آزاد امتحان کنید. ضمناً چک کنید که برنامه‌های مسیریابی مانند Google Maps به درستی مکان شما را پیدا می‌کنند.

آیا می‌توان عکسی را تنها برای فالورهای خاصی نمایان یا مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن تمامی تصاویر شما خواهند بود.‌اگر می خواهید تصویر خاصی را برای عده ای ارسال کنید باید از دایرکت استفاده کنید که بالاتر توضیح دادیم.

آیا می‌توان لیست فالورها یا فالویینگ‌های خود را مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن فالورها و فالویینگ‌های شما هستند و تنها می‌توانید با Private کردن پروفایل خود پس از اجازه شما امکان دنبال کردنتان را به کاربران بدهید.

چه فعالیت‌هایی باعث بلاک شدن و محدود شدن اکانت می‌شود؟ 

قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات / ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان / ارسال بیش از حد دایرکت / فحاشی / استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه

اکانت من محدود (بلاک) شده و امکان فالو/لایک/کامنت ندارم؛ چقدر باید برای رفع این محدودیت صبر کنم؟

به گفته اینستاگرام این محدودیت ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد و همچنین راهی به جز صبر کردن ندارید.

برای بسته شدن یک اکانت چند نفر باید آن را ریپورت کنند؟

بسته شدن اکانت به تعداد ریپورت بستگی ندارد و این عمل به صورت خودکار انجام نخواهد شد. اگر ریپورت درست و صحیح باشد تیم پشتیبانی اینستاگرام به تشخیص خود اکانت شخص خاطی را مسدود خواهند کرد.

چگونه در اینستاگرام مانند فیس‌بوک پیج بسازم؟

در اینستاگرام چیزی تحت عنوان پیج وجود ندارد و در واقع می‌توانید مانند روال ساخت یک اکانت عادی صفحه‌ای به عنوان یک پیج باز کنید.

در هنگام فالو کردن برخی کاربران، افرادی به عنوان پیشنهاد یا Suggestion نشان داده می‌شوند آن‌ها را برای اکانت خودم چگونه تغییر دهم؟

افراد پیشنهادی کاملا در اختیار اینستاگرام است و در اختیار شما نیست. حداقل در نسخه فعلی امکان تغییر افراد پیشنهادی وجود ندارد و معیار اینستاگرام برای انتخاب افراد پیشنهادی رسما اعلام نشده است. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و مراجعه به آدرس اینترنتی اینستاگرام و ورود به پروفایل خود در بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

برای این کار از طریق مرورگر اینترنتی به اینستاگرام مراجعه و لاگین کنید. بالای صفحه روی اسم خودتون بزنید تا وارد صفحه پروفایلتون به شه. حالا دوباره روی ادیت پروفایل بزنید و بعد پائین صفحه تیک کنار گزینه Include your account when recommending similar accounts people might want to follow. رو بردارید و بعد دکمه Submit رو بزنید تا ذخیره بشه. تمام

پیغام comment blocked در هنگام گذاشتن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟

این پیغام به این معنی است که شما از گذاشتن کامنت در تصاویر این شخص برای همیشه و یا کل تصاویر در اینستاگرام به مدت محدود (اما نامعلوم) محروم شده‌اید. این موضوع وقتی اتفاق می‌افتد که در زیر تصایویر دیگران اسپم و کامنت های تبلیغاتی بگذارید. تکرار این عمل باعث بسته شدن اکانت شما برای همیشه خواهد شد.

هنگام ثبت نام با پیامی با متن «too many users have been registered on this device» مواجه می‌شوم؛ چاره چیست؟

ظاهراً کاربران زیادی با گوشی شما ثبت نام کرده‌اند؛ بهترین راه استفاده از یک گوشی یا تبلت دیگر برای ثبت نام است.

زمان ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوم: «The IP address you are using has been flagged as an open proxy»؛ چاره چیست؟

راحت‌ترین راه رفع این مشکل اینه که از یک اینترنت دیگه برای ثبت‌نام استفاده کنید.

در هنگام مشاهده تصاویر گاهی با پیغام خطای «Couldn’t refresh feed» یا «an unknown network error has occurrred» مواجه می‌شوم و تصاویر و صفحات بارگذاری نمی‌شوند.

بنابه اعلام وزیر ارتباطات اختلالات اینستاگرام به دلیل فیلترینگ هوشمند (؟!) ایجاد شده است. می‌توانید شکایات خود را از طریق وب‌سایت کارگروه مصادیق مجرمانه ثبت و پیگیری نمایید. با این وجود می‌توانید مشکل خود را با سرویس دهنده اینترنتتان مطرح کرده یا از اینترنت دیگری استفاده کنید.

مشکل درخواست کد امنیتی در اینستاگرام:

در هنگام باز کردن صفحه اینستاگرام، صفحه ای باز می‌شود که از من کد امنیتی می‌خواهد. راه‌حل چیست؟

پاسخ: این مشکل به این دلیل است که در هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد نکرده‌اید. برای رفع مشکل شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانید. این کار را فقط برای یک بار انجام دهید و در صورت عدم دریافت کد آن را با یک شماره همراه دیگر ترجیحاً غیر از همراه اول امتحان کنید. از ارسال چندین باره درخواست خودداری کنید چون با انجام این کار کدهای ارسال شده قبلی که احتمالاً دریافت خواهید کرد نامعتبر شده و پس از چندین مرتبه دیگر کدی برایتان ارسال نخواهد شد. این مشکل راه‌حل دیگری ندارد!

مدتی هست که نمی‌توانم لایک یا فالو کنم و موقع لایک و فالو کردن یک صفحه سفید باز می‌شود؟

احتمالاً به علت لایک و فالو کردن زیاد در مدت زمان کم  یا دلایل دیگر از طرف اینستاگرام بلاک شدید ولی علت اصلی مشکل ایجاد شده در همان صفحه سفید است که صفحه مورد نظر دیر باز  می‌شود و در اکثر موارد به علت سرعت پایین اینترنت اصلاً باز نمی‌شود پس یا باید صبر کنید و یا روش‌های دیگر برای تغییر آی‌پی را امتحان کنید! سپس با وارد کردن کد امنیتی که خود اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید مشکل را برطرف کنید.
درضمن در بعضی موارد صفحه ای باز می‌شود که درخواست شماره تلفن برای فرستادن کد امنیتی می‌کند، پس از وارد کردن شماره همراه با کد +98 کد امنیتی فرستاده خواهد شد ولی در بیشتر موارد برای اپراتورهای ایران کدی فرستاده نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست پس بهتر است در هنگام ثبت‌نام حتماً شماره همراه را نیز وارد کنید.

چگونه می‌توانم عکس خود را در بخش Explore قرار دهم؟

بخش Explore برای هر کاربر متفاوت بوده و بسته به علایق، دوستان و تصاویری که دوستان شما لایک کرده‌اند تغییر می‌کند. بنابراین قرار دادن تصویرتان در این صفحه غیرممکن است!

چگونه می‌توانم چندین کاربر را به صورت همزمان آنفالو کنم؟

آنفالو کردن تعداد زیاد کاربر در یک روز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. فالو کردن تعداد کاربران زیاد برای دریافت فالوبک و آنفالو کردن آن‌ها احتمالاً موجب غیرفعال شدن همیشگی اکانت شما از سوی اینستاگرام خواهد شد.

چگونه در اینستاگرام همزمان بیش از یک اکانت داشته باشم؟

قابلیت استفاده همزمان از چند اکانت در اینستاگرام به تازگی به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. برای آموزش استفاده و جزئیات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

چگونه می‌توانم پیام دایرکتی را که ارسال کرده‌ام لغو کنم؟

کافیست انگشت خود را روی پیام نگه داشته و Unsend Message را بزنید. اگر مخاطب شما پیش از Unsend کردن پیام شما را ندیده باشد اعلانی مبنی بر پیام از طرف شما دریافت خواهد کرد اما قادر به مشاهده آن پیام نخواهد بود.

چگونه می‌توانم لینک پروفایل یا کانال تلگرام خود را در صفحه پروفایل اینستاگرام قرار دهم؟

متأسفانه این قابلیت توسط اینستاگرام مسدود شده و دیگر امکان قرار دادن لینک پروفایل تلگرام و یا اسنپ‌چت را ندارید. البته مطابق معمول
ما برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی سراغ داریم که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

در هنگام ویرایش پروفایل با پیغام Links asking someone to add you on another service aren’t supported on Instagram. مواجه می شوم چاره چیست؟

به پرسش قبل مراجعه کنید.

خطای Your account has been disabled for violating our terms به چه معناست؟

اکانت شما به دلیل سرپیچی از قوانین اینستاگرام (فالو یا آنفالو زیاد در محدوده زمانی کم، جذب فالور به شیوه نامتعارف، استفاده از اپلیکیشن های جذب فالور، کامنت های تبلیغاتی، پست محتوای غیرقانونی و …) توسط اینستاگرام غیرفعال شده است. در حال حاضر راهی برای فعال کردن مجدد وجود ندارد.

چگونه می‌توانم تعداد فالورهای خود را با واحد K (هزار نفر) نمایش دهم؟

این تغییر به‌صورت خودکار و پس از رسیدن فالورها به چند هزار نفر توسط اینستاگرام انجام شده و در اختیار شما نیست.

نقطه آبی در اینستاگرام در هنگام جستجو به چه معناست؟

این نقطه به معنای پست جدید و دیده نشده از سوی کاربر مورد نظر است و ارتباطی به فعال یا آنلاین بودن ندارد.


مطلب آموزش اینستاگرام در تاریخ 18 اسفند 94 به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.
با توجه به تعداد زیاد کامنت‌ها و سوالات، امکان پاسخگویی به این گونه سوالات که به طور مکرر در بخش کامنت‌ها پاسخ داده شده و یا در بخش سوالات مرتبط پاسخ داده‌ایم را نداشته و سوال مربوطه برای انتشار تایید نخواهد شد.

سایر مطالب آموزشی مفید فارنت درمورد اینستاگرام:

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24,681 نظر برای این مطلب
  1. شکوفه می‌گوید

    سلام. ممنون از مقاله مفیدتون.
    اکانت اینستامو غیرفعال کرده بودم. حالا میخوام برگردم، اما اجازه نمیده! وقتی میزنم پسوردمو فراموش کردم، به ایمیلم لینک تغییر پسورد ارسال میکنه و پسورد رو هم تغییر میده. ولی وقتی آیدی یا ایمیلمو (با هر دو امتحان کردم) با پسورد جدید وارد میکنم این پیغام میاد که انگار همچین اکانتی وجود نداره:
    The username you entered doesn’t belong to an account. Please check your username and try again
    شنیدم اکانتی که مدتی غیرفعال بمونه، از بین میره… این درسته؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      حداقل 48 ساعت تا یک هفته باید از غیرفعال کردن بگذره تا بتونید دوباره وارد بشید و فعالش کنید.
      خیر خودبخود حذف نمیشه!
      سرچ کنید آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام و آموزش کامل رو بخونید

  2. جواد می‌گوید

    چطور میتونم اکانت اینستاگرامم برگردم در صورتی که رمز خودمو پاک کردم.
    در ضمن راحلی که باید پسورد جدید بگیرم رفتم ولی متاسفانه پیامی به جیویلم نمیاد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      رمز که پاک نمیشه! تا یک رمز جدید تعیین نکنید رمز قبلی پابرجاست.
      اگر با همین ایمیل ثبت نام کردید و درخواست رمز جدید دادید که خب معلومه نمیاد چون نوشتید gmali.com در صورتی که gmail.com درست هست.
      اگر همچنان به اکانت دسترسی دارید از بخش ادیت پروفایل ایمیل رو درست کنید اما اگر به اکانت دسترسی ندارید و رمز قبلی رو قبول نمی کنه با توجه به این اشتباه البته اگر این اشتباه رو انجام داده باشید هیچ راهی باقی نگذاشتید هیچ راهی.

  3. علی می‌گوید

    سلام
    چرا بعضی از کاربران دور آواتارشون حلقه بنفش وجود داره و بعضی ها وجود نداره؟
    من همین مشکل دارم – مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      در واقع این سوال رو دارید چون مشکل نیست! :)
      اونهایی که دور عکس‌شون حلقه وجود داره از قابلیت استوری استفاده می‌کنن و در 24 ساعت گذشته استوری ارسال کردن. این مطلب رو بخونید:
      http://farnet.ir/1395/05/156895/instagram-stories-tutorial/

  4. فری می‌گوید

    سلام و خسته نباشید … من تا حالا حدودا پنج بار اکانت اینستاگرام ساختم ، با ایمیل های مختلف و معتبر .کانفرم هم کردم ولی هر بار که اکانت میسازم حدودا بعد از دو روز خطای Your account has been disabled for violating our terms که شما هم بهش اشاره کردین ، میاد … در حالی که نه زیاد فالو یا انفالو کردم و هیچ کدوم اون مواردی رو که شما بهش اشاره کردین رو انجام ندادم … البته اولش شماره موبایلم رو میخواد ولی میگه نامعتبره ، بعدش اون پیام میاد و اکانتم رو خودش حذف میکنه، اینم اضافه کنم که گوشیم ویندوزه. واقعا کلافه شدم ، مشکل چیه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شماره موبایلتون رو به این خاطر قبول نمی کنه که قبلا برای اکانت دیگه‌ای احتمالا ثبتش کردید. پیشنهادم اینه که این بار هنگام ساختن اکانت از کامپیوتر و از مرورگر و از وبسایت اینستاگرام برای ثبت نام اقدام کنید و مراحل رو همانطور که گفتید طی کنید. چیز دیگه‌ای به ذهنم نمی رسه. اگر واقعا شماره لازم باشه راهی نداره

  5. sama می‌گوید

    من یکی از دوستانمو بلاک کردم . اون هم همین طور . حالا هر دوتامون تو لیست هم دیگه رو نمیبینیم و سرچ هم نمیشه کرد . راهنمایی میکنید ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      متاسفانه راهی سراغ نداریم!

  6. سپیده می‌گوید

    سلام . اگه کسی،اکانتش پرایویت باشه، تو قسمت کامنتاش کس رو تگ کنی،واسه شخص تگ شده پیغام میفرسته؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر اون فرد که منشن کردید شخص مورد نظر رو فالو کرده باشه بله در غیر این صورت خیر..

  7. معین می‌گوید

    سلام.در لیست follow requests ترتیب بر اساس حروف میباشد و میخوام بر اساس تاریخ(اخرین کسی که درخواست داده) باشد.جهت انجام اینکار باید پکاری انجام بدم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تنظیماتی در این خصوص وجود نداره که بگیم انجام بدید. تنها حالت ممکن هست

  8. بهار می‌گوید

    سلام باعرض معذرت اگرکسی برای پیجش مشکلی پیش آمدکه نتوانست مشکلش راحل کندشماحضوری کسی راقبول می کنیدکه مشکل پیجش راحل کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام. خیر. مطمئن باشید اگر نتونیم اینجا برای مشکلش پاسخی داشته باشیم در مراجعه حضوری هم راه حلی نخواهیم داشت. هیچ تفاوتی نداره

    2. بهار می‌گوید

      باعرض معذرت شماجایی رااطلاع داریدکه حضوری قبول کنندومطمئن باشد

      1. محسن صحافی می‌گوید

        خیر متاسفانه اما مطمئنم مشکل شما هم خیلی پیچیده تر از دوستانی نیست که تابحال مشکلشون با خوندن همین مطلب و یا پرسیدن سوال حل شده اگر راهی نباشه یعنی نیست خیالتون راحت.

  9. رضا می‌گوید

    سلام
    میخواستم سوال کنم چرا وقتی یک نفر من رو فالو میکنه (started fallowing you) اونوقت وقتی من رو fallow میزنم بعضی وقتا fallowing میشه ولی بعضی وقتا هم requested میشه نمیدونم جریانش چیه آخه اون شخص منو فالو کرده وقتی من تایید میکنم که نباید درخواست بفرسته

    1. محسن صحافی می‌گوید

      این حالت زمانی اتفاق می‌افته که صفحه شخص مقابل پرایوت باشه و باید تایید کنه تا شما هم بتونید فالو کنید. فالو کردن فرد مورد نظر توسط شما با فالو شدن شما توسط اون فرد دو تا چیز متفاوته و ربطی به هم ندارن

  10. sili می‌گوید

    سلام
    چرا یکی از فالواینگ های من در قسمت following / activity نمایش داده نمیشه و پیغام activity from people you follow نمایش میده

  11. aysan می‌گوید

    سلام خواستم بدونم وقتی به یک پیج شخصی فردی request میدهیم از کجا بدونیم اون فرد درخواست ما رو رد کرده؟؟ اگر اون فرد درخواست ما رو رد کنه صفحه اون فرد برای ما درهمون حالت requesting باقی میمونه؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دو حالت وجود داره یا رد می کنه یا پاسخی نمیده
      وقتی رد می کنه می تونید دوباره درخواست بدید اما ظاهرا محدودیتی وجو.د داره که بعد از چندین بار رد شدن احتمال اینکه از طرف اینستاگرام محدود بشید وجود داره و نتونید دیگه درخواست بدید.
      وقتی پاسخی نمیده در حالت Requesting باقی می مونه و نمی تونید درخواست بدید
      هیچ حالت یا راه دیگه‌ای هم وجود نداره

  12. رها می‌گوید

    سلام آیا امکانش هست وقتی توی دایرکت اینستا ‍پیامی که واسمون فرستاده میشه رو بخونیم بدون اینکه شخص متوجه بشه ما خوندیم یعنی توی تنظیمات جایی هست که بشه سین شدن پیام رو غیر فعال کرد ؟با تشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  13. محمد می‌گوید

    .سلام ببخشید اینم بگین که آیا زمان ارسال یک پست در کجای کادر زده شده ؛یا اینکه اصلا ندارد ؟ مثال عکس ها وفیلم هایی در اینستا گرام ارسال میشود اما نمیشه فهمید که این عکس یا فیلم در چه زمان و تاریخی ارسال شده .

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      پائین پست سمت چپ نوشته شده که چند وقت پیش ارسال شده

  14. نرگس می‌گوید

    سلام ببخشید وقتی تو اینستا میرم بروز نمیشه و پایین صفحه این پیام میاد counldnt refresh feed

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سوالات رایج رو بخونید

  15. دریا می‌گوید

    سلام من اینستا رو بروزرسانی کردم اما لایو رو ندارم نمیدونم باید چیکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      در این مطلب دنبال پاسختون باشید
      http://farnet.ir/1395/11/172018/instagram-live-stories-tutorial/

  16. اصغر می‌گوید

    تفاوت follow با following چیه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      فالو فعله یعنی دنبال کردن فالویینگ یعنی کسانی که فالو می کنید

  17. نرگس می‌گوید

    چرا قبلا چندین مخاطب داشتم میومد ولی اون گزینه رو زدم که مخاطبین دیده نشه بعدش برای چندین بار هم میومد والی الان نمیاد بعد از دو سه روز میخاستم بروز کنم که اون پیام میاد

  18. نرگس می‌گوید

    چرا قبلا چندین مخاطب داشتم که می اومد بعدش غیر فعالش کردم الان دیگه نمیاد قبلا میومد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      عرض کردم بعدا دوباره امتحان کنید

  19. نرگس می‌گوید

    ببخشید هنگام بروزرسانی مخاطبین اینستا این پیام میادno users found

    1. محسن صحافی می‌گوید

      یعنی بین مخاطبین موجود بر روی گوشی شما کسی اینستاگرام نداره یا شماره‌اش رو نداده به اینستاگرام. البته دوباره امتحان کنید شاید جواب داد.

  20. نرگس می‌گوید

    سلام .ببخشید چرا بروزرسانی مخاطبین اینستا رو میزنم نمیاد

  21. مینا می‌گوید

    سلام چندینونفر رو به طور همزمان انفالو کردم .حالا یوزرنیم و پسورد رو وه میزنم شماره میخواد کد روهم میدم ولی میگه اشتباهه.چی حوری درسا میشه؟ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطمئناً بیشتر از چند نفر بوده و زیاده‌روی کردید. یک بار درخواست بدید و منتظر بمونید. به خاطر این قبول نمی‌کنه که چندین بار پشت سر هم درخواست کد دادید. در هر صورت راه دیگه‌ای نداره

  22. saba می‌گوید

    گوشی جدید گرفتم. چطور میتونم اکانت قبلیمو که روی گوشه قبلی بوده رو تو این گوشی جدید فعال کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با نام کاربری و رمز سابق log in کنید

  23. نگار محمودی می‌گوید

    سلام،بعضی وقتا دوستان لینک پست یا پروفایل اینستاگرام رو تو تلگرام واسم میفرستن،بعد از کلیک کردن رو لینک توی مرورگر باز میشه،چکار کنم تو خود اینستاگرام باز بشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر منظورتون توی تلگرام هست باید اون بالا Open with chrome رو بزنید اگر گوشی اندرویدیه

  24. دریا می‌گوید

    سلام من اینستاگرام رو دلت اکانت کردم ولی هنوز عکس و اسمم تو اینیستا مونده.چیکار کنم میخوام هیچ اسمی نمونه ولی تو جست و جو که میزنن اسمم میاد ولی دلت اکانت کردم من

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام رو بخونید. اگر درست پاک کرده باشید باید دیگه نتونید وارد بشید و بعد از حداکثر 48 ساعت چیزی باقی نمونه

  25. جابر می‌گوید

    چه جوری می تونم استاتوس بزارم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      استاتوس!! ?
      اگر منظورتون بیو هست سه نقطه بالا سمت راست صفحه پروفایل خودتون و بعد ادیت پروفایل و بعد بیو

  26. نرگس می‌گوید

    سلام ببخشید من تو اینستاگرام که عکس میزارم و بطور اتفاقی میبینم بعضیا اون رو دان میکنن و میزان پستشون آیا راهی هست که تمام عکسهایی رو که افراد از پستم میزان پستشون ببینم؟ مثلا با تگ میشه؟ ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر امکانش نیست

  27. arian_grand_boy می‌گوید

    یک سوال اینستاگرام من بعد از اپدیت به نسخه ی جدید ارور میده و مینویسه صفحه نمایش عمومیی به مشکل برخورده است لطفا صفحه نمایش عمومی را حذف و دوباره نصب کرده و مجدادا تلاش نمایید منم هرچی اینستاگراممو حذف و نصب میکنم درست نمیشه سه روزه درگیرشم لطفا کمکم کنید؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      صفحه نمایش عمومی؟ ارور انگلیسی چیه؟

  28. امیررضا می‌گوید

    سلام
    ببخشید من یه اکانت اینستاگرام داشتم ازش خارج شدم رمز عبورش هم فراموش کردم روی همون شماره هم یه دونه دیگه اکانت نصب کردم الان هرکاری میکنم اکانت قبلیم برگرده نمیشه!!
    بنظرتون میشه دسترسی پیدا کنم دوباره بهش؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بزنید Get help signing in و مراحل رو دنبال کنید

  29. امید می‌گوید

    امکانی وجود داره که فالور های مشترکی که با دیگران داریم نشون داده نشه؟ مثلا اگه کسی با من ۵ تا فالوور مشترک داره بیاد داخل پیج من اون ۵ تا رو پایین ننوشته باشه و اون متوجه نشه؟

  30. هاله می‌گوید

    سلام
    اگه اسم اکانت کسی instagrammer باشه یعنی چی؟
    قبل همین پیج اسم مشخصی نداشت

    1. علی ارغوان می‌گوید

      یعنی اکانت یا غیرفعال هست یا در حال حذف

  31. منیره می‌گوید

    چطور میشه با تیم اینستاگرام ارتباط برقرار کرد؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      راه مستقیمی وجود نداره از بخش پشتیبانی فیسبوک معمولا میشه اقدام کرد

  32. سحر می‌گوید

    ولی خب با همون شماره پیج قبلیم یک پیج دیگه دارم
    و میخواستم بپرسم مثل تلگرام قابلیتی داره که نشست های فعال رو لغو کنم
    میترسم سو استفاده کنه کمک کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر چنین قابلیتی وجود نداره. پسورد رو تغییر بدید یا نهایتا اکانت رو پاک کنید!

  33. سحر می‌گوید

    سلام پیج دوستم دست من بود ولی رمزش رو تغییر داد و پیجش برای من رفت تا اژنجا همه چی عادیه ولی پیج منم رفته برام نمیتونم برم توش و فکر کنم دست دوستمه که رمز جدید رو به من نمیگه حالا چجوری برم تو پیج خودم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اکانت‌ها هیچ ارتباطی به همدیگه ندارن. هر اکانت باید یوزرنیم، پسورد، ایمیل یا شماره خودش رو داشته باشه. با گفتن “رفته برام” هم نمیشه متوجه مشکل شد.
      از پایین صفحه اول برنامه از بخش Login با نوشتن یوزرنیم و پسورد اکانت خودتون وارد بشید. اگر مشکل داشتید کامل و دقیق با ذکر پیامی که براتون ظاهر میشه سوال کنید

  34. ... می‌گوید

    سلام ببخشید من رنز عبورمو فراموش کردم و اونکاری هم ک گفتید کردم ولی من وقتی اینستاگرامو نصب کردم از ایمیل به جای شماره تلفنم استفاده کردم و اون ایمیلو همینجوری از خودم ساختم یعنی واقعی نبود واسه همین رمز عبور برام ارسال نمیشه
    چجوری با وجود ابن همه وارد اکانتم بشم یا اصلا دیلیتش کنم؟?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بزرگترین اشتباه رو انجام دادید و به هیچ وجه امکان بازیابی پسورد رو ندارید. بدون پسورد هم نمیشه پاک کرد به هیچ عنوان

  35. مریم می‌گوید

    سلام
    روز بخیر
    اون آپشنی که انتخاب میکنیم که عکس مربعی بشه یا مستطیلی توی اینستاگرام من نیست چرا؟؟؟
    آپدیت کردم باز نیومد!!!
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      گزینه خاصی نداره
      سمت چپ و پایین عکس باید باشه

  36. محسن می‌گوید

    سلام و خسته نباشید.من یکی از دوستامو اشتباهی بلاک کردم،الآن میخوام آنبلاکش کنم اصلا صفحش باز نمیشه.میشه لطفا راهنماییم کنید

  37. مهنا می‌گوید

    سلام‌.پست هایی‌ در‌ پیج‌ اینستاگرام‌ خود‌ داشتم‌ و‌ متاسفانه آن‌ هارا حذف‌ کردم‌.میتونم‌ دوباره‌ اون‌ پست هارو‌ بازیابی‌ کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر متاسفانه

  38. شیما می‌گوید

    سلام
    چگونه می توانم از بلاک شدن توسط اکانت دیگری از اینستاگرام خارج شوم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر شخص شما رو بلاک کرده باشه به جز آنبلاک شدن توسط شخص مورد نظر هیچ راهی نداره

  39. رضا می‌گوید

    سلاممتاسفانه چند وقتیه نمیتونم کیلیپی روی پیجم قرار بدم و تا نصفه که لود میشه گیر میکنه و عکس هم حدودا همینطوره البته اگه شانس بیارم معمولا عکس لود میشه اما کیلیپ به هیچ وجه فکر میکنم انگار فیلتر شده پیجم چون جدیدا خیلیا این مشکلو پیدا کردن
    جالب اینجاس پیج من شخصیه و چیزهای غیر عرفی و سیاسی و … نمیذارم حالا چرا فیلترش کردن موندم
    به نظر شما بهترین راه حل چیه؟ برای خروج از فیلتر !!!
    اگه ممکنه پاسخ رو برای ایمیل من هم ارسال کنید
    باتشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از اینترنت ایران هست و ارتباطی به فیلتر شدن نداره
      برای من هم پیش اومده از یه اینترنت بهتر استفاده کنید و کش برنامه رو از بخش تنظیمات پاک کنید و دوباره و چند باره امتحان کنید تا بشه
      هیچ راه دیگه‌ای هم نداره

  40. فتانه می‌گوید

    سلام. خسته نباشید. ببخشید من میخوام یکی از پستهام رو برای همه نشون بدم حتی اونهایی که فالوم نکردن. نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه. من وقتی قسمت سرج رو باز کنم. بعضی از فالورهام رو میبینم که پستهای خیلی قدیمیشون رو دارن برای همه نشون میدن. منم میخوام اینکارو انجام بدم. میخوام وقتی قسمت سرچ که باز میشه یکی از پستهای قدیمی من هم باشه. چطور این امکان وجود داره؟ امیدوارم منظورم رو رسونده باشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطفا سوالات رایج انتهای مطلب رو بخونید بعد سوال کنید
      قرار دادن مطلب در بخش سرچ در اختیار کاربر نیست وگرنه تمام کاربران همین کار رو انجام میدادن. این بخش به صورت خودکار و توسط اینستاگرام انجام میشه و برای هر کاربر تصاویر نمایش داده شده متفاوته.

  41. نرگس می‌گوید

    سلام اگربخواهیم گوشی موبایلم راعوض بکنم چطوری اینستاگرامم رابه گوشی جدیدبیاورم مشکلی دراین موردبه وجودنمی آید؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر یوزرنیم و پسورد رو دارید در گوشی جدید از پایین صفحه اول از بخش Login با نوشتن یوزرنیم و پسورد اکانت قبلی وارد بشید. بعد می‌تونید برنامه رو از گوشی قبلی پاک کنید. در این صورت مشکلی نخواهید داشت.

      1. نرگس می‌گوید

        بایدحتماازگوشی قبلی پاک بشودآخه گوشی قبلی راگم کردم

        1. محسن صحافی می‌گوید

          اگر دسترسی ندارید بعد از ورود در گوشی جدید، پسورد رو از بخش تنظیمات تغییر بدید

  42. maryam می‌گوید

    سلام .یه سوال من دستم خورد و پیام یه شخص روDeclineکردم بعد نمیخام طرف و فالو کنم اما میخام وقتی بار دیگ بهم پیام میده ببینم …در صورتی ک declineکردم و اون نفر دیگ نمیتونه پیامی برام بفرسته باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      راهی نداریم متاسفانه..

  43. رضا می‌گوید

    سلام
    هر عکسی در استوری میزارم کامل نشون داده نمیشه؛بخش هایی از عکس قابل مشاهده نیست؟
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب آموزش استوری رو حتما بخونید بعد سوال کنید:
      http://farnet.ir/1395/05/156895/instagram-stories-tutorial/
      سپاس

  44. Javsd می‌گوید

    سلام من دوتا اکانت با جیمیل داشتم و در قسمت add account اکانت قبلیمو اوردم بالا اما پیج اول گم شده هر کاری کردم بالا نمیاد لطفا کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با هر ادرس ایمیل تنها میشه یک اکانت داشت و با ساخت اکانت جدید یا همون ایمیل قبلی، اکانت قبلی از اعتبار خارج میشه.
      اگر یوزرنیم و پسورد دارید وارد کنید اگر خیر که راهی برای بازیابی وجود نداره. با گفتن بالا نمیاد هم نمیشه متوجه مشکل شد! میشه؟

  45. مهدیه می‌گوید

    سلام من اینستا ام رو کلا پاک کردم و دیگه غیر فعال هست اما حالا میخوام با همون شماره موبایل بیام فعال بشم و البته نام کاربری ام رو تغییر میدم ولی هر کاری میکنم نمیشه و نمیتونم وارد بشم میشه کمکم کنید ؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با همون شماره که دیگه نمیشه اکانت ساخت! با همون اکانت قبلی می‌تونید از بخش Login وارد بشید.
      طبیعتا با گفتن نمیشه و نمیتونم وارد بشم هم نمیشه متوجه مشکل شد

  46. Doxi bixial می‌گوید

    چطور میشه فهمید یه نفر دوتا اکانت داره تو اینستاگرام؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نمیشه فهمید! یعنی روش خاصی نداره!

  47. سیما می‌گوید

    سلام دررابطه باسوال دیروزم که گفتم پیجی ازصفحه فالویینگام حذف شده گفتن فیتلرشده میشه بگین چرایک پیج فیلترمیشه؟
    فیلترهمون هک هست ؟واینکه درست میشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شاید فیلتر شده باشه! در عین حال شاید هم پاک یا غیر فعال شده باشه!
      خیر فیلتر ارتباطی به هک نداره! ممکنه به دلیل عدم رعایت قاوانین ایران از داخل ایران قابل رویت نباشه و با فیلترشکت بشه دید. البته ممکنه فیلتر شده باشه و قطعی نیست! فیلتر هم دست من و شما نیست درستش کنیم!

  48. معصومه می‌گوید

    سلام ببخشیدتلگرامم بازنمیشه چیکاربایرکرد؟تلگرام روی دسکتاب نصبه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه مشکلی داره حذف و دوباره نصبش کنید

  49. امیر موسوی می‌گوید

    با سلام
    الان چند روزی هست که به اینستاگرامم نمیتونم وارد شم حتی چندین بار هم پسووردم رو از طریق ایمیلم درست کردم ولی هیچ کدوم رو باز نمیکنه و پیغام ریکوئست میده،این مشکل چند ماه پیشم برام بوجود اومد اما خودبخود درست شد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      پیغامی که براتون ظاهر میشه رو کامل بگید بدون اون نمیشه فهمید

  50. سیما می‌گوید

    پیجی که فالوکرده بوده ازلیس فالویبنگام حذف شده وقتی سرچش میکنم اسمش میادولی بازنمیشه یه صفحه سفیدمیادچرااینجوریه؟؟؟بلاکم نیستم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      هر کسی میتونه هر فرد دیگه ای رو از لیست فالوینگهاش حذف کنه یا بلاکش کنه. البته ممکنه اون کاربر اکانتش رو پاک یا غیرفعال کرده باشه.
      نمیشه با توضیحاتی که دادید بهتر از این حدس زد