آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده‌اید حتماً نام آن را شنیده‌اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.

24681

مطلب آموزش اینستاگرام در 15 خردادماه 1396 با اضافه کردن لینک کامل ثبت‌نام به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام باید این برنامه را برای روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید و طبیعتا به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید در این سرویس عضو شوید. ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست اما باید دقت لازم را در آن به خرج دهید. برای عضویت و ثبت نام در اینستاگرام می‌توانید از طریق بخش Sign up در پائین صفحه اول برنامه مراحل را دنبال کنید اما توصیه می‌کنیم حتما این کار را از طریق آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت انجام دهید.

آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام

پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.

پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.


آموزش اینستاگرام / به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها

آموزش اینستاگرام

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.


آموزش اینستاگرام / ویرایش تصاویر 

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می‌کنید.

Instagram-Step-2

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال می‌کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می‌توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید .

در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد باتوجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی‌پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است.

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می‌کند:

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر می‌شود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی.

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد.

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها.

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس


آموزش اینستاگرام / به اشتراک گذاری و یا ارسال خصوصی

در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.

Instagram-step-3

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Tag people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.

در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر در این صفحه از بالا زبانه Followers را انتخاب کنید تصویر برای تمامی دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شود و اگر Direct را انتخاب کنید می‌توانید تصویر را به صورت خصوصی برای فرد یا افراد خاصی ارسال کنید.

آموزش اینستاگرام / دایرکت اینستاگرام

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا ۱۵ نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای آموزش کامل استفاده از این قابلیت می‌توانید مطلب آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام را در فارنت بخوانید.


پنج – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

Instagram-Step-4

اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید با فشردن دکمه ذره‌بین بالای سمت راست صفحه در زبانه TAGS می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید. برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری می‌توانید زبانه USERS را انتخاب کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.

توجه داشته باشید که به علت محدودیت اینستاگرام بهتر است در هر ساعت بیش از حدود 200 تصویر را لایک نکنید و یا بیش از 50 نفر را فالو یا آنفالو نکنید. همچنین بیش از حد نیز از نظر گذاشتن و یا ارسال دایرکت خودداری کنید.

آموزش اینستاگرام / اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها

Instagram-Step-5

از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.


آموزش اینستاگرام / ارسال به شبکه‌های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.


پاسخ به چند سوال رایج آموزش اینستاگرام :

آموزش اینستاگرام

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه 612 در 612 پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح 720p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet.io” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet.io شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟

مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به پروفایل خود بروید و با زدن سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید و Private Account‌ را روشن کنید

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام از شکلک‌های یا Emojiها استفاده کنیم؟ 

برای این‌کار می‌توانید از کیبردهای دارای شکلک‌ها مانند Google Keyboard، Kii Keyboard و یا Swiftkey استفاده کنید. پس از نصب کیبرد باید با مراجعه به تنظیمات اندروید در بخش Language and Keyboard یا “زبان و ورودی” کیبرد نصب شده را فعال کنید.

شات‌اوت به چه معناست و چگونه می‌توانیم فردی را شات‌اوت کنیم؟

 Shotout در واقع روشی برای تبلیغ صفحه فرد مورد نظرتان است. برای شات‌اوت کردن می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرد مورد نظر عکس گرفته و یا تصویر پروفایل او را قرار دهید و نام او را بر روی عکس (همان‌طور که در بالا گفته شد) تگ کنید و در توضیحات از دوستان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید او را نیز Follow کنند.

کار مشابهی را با ارسال تصویر به صورت Direct برای دنبال‌کنندگانتان نیز می‌توانید انجام دهید.

Kik چیست و به چه معناست؟ 

کیک یک اپلیکیشن مستقل پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است که برای ثبت نام یا یافتن دوستان به شماره نیازی ندارد و ارتباط از طریق آی‌دی صورت می‌گیرد. Kik را می‌توانید از گوگل‌پلی یا بازار برای اندروید یا اپ‌استور آیفون دانلود کنید.

برای چت کردن با کاربران اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ 

قابلیتی مشابه در اینستاگرام به نام Direct Message وجود دارد؛ برای آموزش کامل آن به این مطلب مراجعه کنید. اینستاگرام پیش از این قابلیت چت کردن را نداشت و به همین دلیل برخی کاربران از سرویس InstaMessage (آیفون / اندروید) استفاده می‌کردند.

قادر به قرار دادن ویدئو در اینستاگرام نیستم. 

از نظر اینستاگرام دوربین گوشی شما احتمالا کیفیت لازم استاندارد حداقل اینستاگرام را ندارد. ممکن است بتوانید با تبدیل فرمت ویدئوی مورد نظر به MP4 در کامپیوتر و امتحان مجدد موفق شوید.

آیا می‌توانم با کامپیوتر و از طریق سایت از اینستاگرام استفاده کنم. 

از طریق وب‌سایت تنها امکان مشاهده تصاویر وجود دارد و قادر به قرار دادن عکس نخواهید بود.

پس از مدتی دیگر قادر به لایک تصاویر یا فالو کردن افراد نیستم. 

احتمالاً در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدود شده‌اید. با توجه به حجم نفراتی که فالو کرده‌اید بعد از مدت نامشخص این محدودیت رفع خواهد شد. هیچ راه دیگری جز صبر کردن ندارد و احتمالاً مسدود شدن حساب شما در صورت تکرار این موضوع وجود دارد.

بعضی یا تمامی تصاویر اینستاگرام برای من لود نمی‌شوند.

 مشکل از اتصال اینترنت و ارتباط با سرور اینستاگرام است. برخی ISPهای داخلی اتصال اینستاگرام را محدود یا قطع کرده‌اند و ممکن است مشکل از انواع تحریم‌های داخلی یا خارجی باشد که همگی با آن آشنایی داریم!

پسورد اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌ام؛ چکار کنم؟

 از گزینه Forget Password استفاده کنید تا پسورد جدید به ایمیل شما ارسال شود

فردی متوجه رمز اکانت من شده و آن را تغییر داده است؛ چکار کنم؟ 

مشابه سوال قبل

اینستاگرام مرا مجبور به برش عکس می‌کند. چگونه تصاویر را به صورت کامل قرار دهیم؟ 

استاندارد اینستاگرام تصاویر مربعی با نسبت 1:1 است و بهتر است از دوربین خود اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که قصد دارید عکسی مستطیلی را به صورت کامل قرار دهید از برنامه‌هایی نظیر No Crop (اندروید / آیفون) یا InstaSize (اندروید / آیفون) استفاده کنید تا تصویر کوچک شده و در مربعی سفید یا مشکی قرار بگیرد و سپس آن را در اینستاگرام وارد کنید.

چگونه در اینستاگرام به جای عکس، متن و نوشته قرار دهیم؟ 

از اپلیکیشن‌هایی مانند Textgram (اندروید / آیفون) یا InstaQuote (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

چطور می‌توان متوجه شد چه کسی از صفحه ما بازدید کرده است؟ 

چنین امکانی وجود ندارد.

چگونه می‌توان چند عکس یا ویدئو را کنار یکدیگر و در قالب یک عکس یا ویدئو قرار داد؟ 

برای این‌کار از اپلیکیشن‌هایی مانند VidStich (اندروید / آیفون) برای ویدئو و تصویر و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) برای تصاویر استفاده کنید.

چگونه اکانت خود را در اینستاگرام غیرفعال/حذف کنیم؟ 

در صورت تمایل برای حذف همیشگی اکانت خود می‌توانید از وب‌سایت این برنامه و طبق این آموزش این کار را انجام دهید.

پس از اجرای برنامه با پیام Incompatible Device مواجه می‌شوم؛ مشکل از کجاست؟ 

گوشی شما با اینستاگرام سازگار نیست. ممکن است نسخه‌های قدیمی اینستاگرام چنین مشکلی نداشته باشد.

چگونه می‌توان وقتی کسی ما را Unfollow کرد متوجه شویم یا بدانیم چه کسانی ما را متقابل فالو نمی‌کنند؟ 

از اپلیکیشن کمکی InstaFollow برای اندروید یا Followers For Instagram برای آیفون کمک بگیرید.

چگونه از قاب‌ها و افکت‌های بیشتری استفاده کنیم؟ 

اپلیکیشن‌هایی مانند InstaShape (اندروید / آیفون) و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

اینستاگرام قادر به تشخیص موقعیت من نیست. 

احتمالاً شبکه‌های وای‌فای و مخابراتی برای تعیین موقعیت کافی نیستند. GPS گوشی را روشن کرده و در فضای آزاد امتحان کنید. ضمناً چک کنید که برنامه‌های مسیریابی مانند Google Maps به درستی مکان شما را پیدا می‌کنند.

آیا می‌توان عکسی را تنها برای فالورهای خاصی نمایان یا مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن تمامی تصاویر شما خواهند بود.‌اگر می خواهید تصویر خاصی را برای عده ای ارسال کنید باید از دایرکت استفاده کنید که بالاتر توضیح دادیم.

آیا می‌توان لیست فالورها یا فالویینگ‌های خود را مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن فالورها و فالویینگ‌های شما هستند و تنها می‌توانید با Private کردن پروفایل خود پس از اجازه شما امکان دنبال کردنتان را به کاربران بدهید.

چه فعالیت‌هایی باعث بلاک شدن و محدود شدن اکانت می‌شود؟ 

قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات / ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان / ارسال بیش از حد دایرکت / فحاشی / استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه

اکانت من محدود (بلاک) شده و امکان فالو/لایک/کامنت ندارم؛ چقدر باید برای رفع این محدودیت صبر کنم؟

به گفته اینستاگرام این محدودیت ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد و همچنین راهی به جز صبر کردن ندارید.

برای بسته شدن یک اکانت چند نفر باید آن را ریپورت کنند؟

بسته شدن اکانت به تعداد ریپورت بستگی ندارد و این عمل به صورت خودکار انجام نخواهد شد. اگر ریپورت درست و صحیح باشد تیم پشتیبانی اینستاگرام به تشخیص خود اکانت شخص خاطی را مسدود خواهند کرد.

چگونه در اینستاگرام مانند فیس‌بوک پیج بسازم؟

در اینستاگرام چیزی تحت عنوان پیج وجود ندارد و در واقع می‌توانید مانند روال ساخت یک اکانت عادی صفحه‌ای به عنوان یک پیج باز کنید.

در هنگام فالو کردن برخی کاربران، افرادی به عنوان پیشنهاد یا Suggestion نشان داده می‌شوند آن‌ها را برای اکانت خودم چگونه تغییر دهم؟

افراد پیشنهادی کاملا در اختیار اینستاگرام است و در اختیار شما نیست. حداقل در نسخه فعلی امکان تغییر افراد پیشنهادی وجود ندارد و معیار اینستاگرام برای انتخاب افراد پیشنهادی رسما اعلام نشده است. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و مراجعه به آدرس اینترنتی اینستاگرام و ورود به پروفایل خود در بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

برای این کار از طریق مرورگر اینترنتی به اینستاگرام مراجعه و لاگین کنید. بالای صفحه روی اسم خودتون بزنید تا وارد صفحه پروفایلتون به شه. حالا دوباره روی ادیت پروفایل بزنید و بعد پائین صفحه تیک کنار گزینه Include your account when recommending similar accounts people might want to follow. رو بردارید و بعد دکمه Submit رو بزنید تا ذخیره بشه. تمام

پیغام comment blocked در هنگام گذاشتن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟

این پیغام به این معنی است که شما از گذاشتن کامنت در تصاویر این شخص برای همیشه و یا کل تصاویر در اینستاگرام به مدت محدود (اما نامعلوم) محروم شده‌اید. این موضوع وقتی اتفاق می‌افتد که در زیر تصایویر دیگران اسپم و کامنت های تبلیغاتی بگذارید. تکرار این عمل باعث بسته شدن اکانت شما برای همیشه خواهد شد.

هنگام ثبت نام با پیامی با متن «too many users have been registered on this device» مواجه می‌شوم؛ چاره چیست؟

ظاهراً کاربران زیادی با گوشی شما ثبت نام کرده‌اند؛ بهترین راه استفاده از یک گوشی یا تبلت دیگر برای ثبت نام است.

زمان ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوم: «The IP address you are using has been flagged as an open proxy»؛ چاره چیست؟

راحت‌ترین راه رفع این مشکل اینه که از یک اینترنت دیگه برای ثبت‌نام استفاده کنید.

در هنگام مشاهده تصاویر گاهی با پیغام خطای «Couldn’t refresh feed» یا «an unknown network error has occurrred» مواجه می‌شوم و تصاویر و صفحات بارگذاری نمی‌شوند.

بنابه اعلام وزیر ارتباطات اختلالات اینستاگرام به دلیل فیلترینگ هوشمند (؟!) ایجاد شده است. می‌توانید شکایات خود را از طریق وب‌سایت کارگروه مصادیق مجرمانه ثبت و پیگیری نمایید. با این وجود می‌توانید مشکل خود را با سرویس دهنده اینترنتتان مطرح کرده یا از اینترنت دیگری استفاده کنید.

مشکل درخواست کد امنیتی در اینستاگرام:

در هنگام باز کردن صفحه اینستاگرام، صفحه ای باز می‌شود که از من کد امنیتی می‌خواهد. راه‌حل چیست؟

پاسخ: این مشکل به این دلیل است که در هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد نکرده‌اید. برای رفع مشکل شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانید. این کار را فقط برای یک بار انجام دهید و در صورت عدم دریافت کد آن را با یک شماره همراه دیگر ترجیحاً غیر از همراه اول امتحان کنید. از ارسال چندین باره درخواست خودداری کنید چون با انجام این کار کدهای ارسال شده قبلی که احتمالاً دریافت خواهید کرد نامعتبر شده و پس از چندین مرتبه دیگر کدی برایتان ارسال نخواهد شد. این مشکل راه‌حل دیگری ندارد!

مدتی هست که نمی‌توانم لایک یا فالو کنم و موقع لایک و فالو کردن یک صفحه سفید باز می‌شود؟

احتمالاً به علت لایک و فالو کردن زیاد در مدت زمان کم  یا دلایل دیگر از طرف اینستاگرام بلاک شدید ولی علت اصلی مشکل ایجاد شده در همان صفحه سفید است که صفحه مورد نظر دیر باز  می‌شود و در اکثر موارد به علت سرعت پایین اینترنت اصلاً باز نمی‌شود پس یا باید صبر کنید و یا روش‌های دیگر برای تغییر آی‌پی را امتحان کنید! سپس با وارد کردن کد امنیتی که خود اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید مشکل را برطرف کنید.
درضمن در بعضی موارد صفحه ای باز می‌شود که درخواست شماره تلفن برای فرستادن کد امنیتی می‌کند، پس از وارد کردن شماره همراه با کد +98 کد امنیتی فرستاده خواهد شد ولی در بیشتر موارد برای اپراتورهای ایران کدی فرستاده نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست پس بهتر است در هنگام ثبت‌نام حتماً شماره همراه را نیز وارد کنید.

چگونه می‌توانم عکس خود را در بخش Explore قرار دهم؟

بخش Explore برای هر کاربر متفاوت بوده و بسته به علایق، دوستان و تصاویری که دوستان شما لایک کرده‌اند تغییر می‌کند. بنابراین قرار دادن تصویرتان در این صفحه غیرممکن است!

چگونه می‌توانم چندین کاربر را به صورت همزمان آنفالو کنم؟

آنفالو کردن تعداد زیاد کاربر در یک روز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. فالو کردن تعداد کاربران زیاد برای دریافت فالوبک و آنفالو کردن آن‌ها احتمالاً موجب غیرفعال شدن همیشگی اکانت شما از سوی اینستاگرام خواهد شد.

چگونه در اینستاگرام همزمان بیش از یک اکانت داشته باشم؟

قابلیت استفاده همزمان از چند اکانت در اینستاگرام به تازگی به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. برای آموزش استفاده و جزئیات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

چگونه می‌توانم پیام دایرکتی را که ارسال کرده‌ام لغو کنم؟

کافیست انگشت خود را روی پیام نگه داشته و Unsend Message را بزنید. اگر مخاطب شما پیش از Unsend کردن پیام شما را ندیده باشد اعلانی مبنی بر پیام از طرف شما دریافت خواهد کرد اما قادر به مشاهده آن پیام نخواهد بود.

چگونه می‌توانم لینک پروفایل یا کانال تلگرام خود را در صفحه پروفایل اینستاگرام قرار دهم؟

متأسفانه این قابلیت توسط اینستاگرام مسدود شده و دیگر امکان قرار دادن لینک پروفایل تلگرام و یا اسنپ‌چت را ندارید. البته مطابق معمول
ما برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی سراغ داریم که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

در هنگام ویرایش پروفایل با پیغام Links asking someone to add you on another service aren’t supported on Instagram. مواجه می شوم چاره چیست؟

به پرسش قبل مراجعه کنید.

خطای Your account has been disabled for violating our terms به چه معناست؟

اکانت شما به دلیل سرپیچی از قوانین اینستاگرام (فالو یا آنفالو زیاد در محدوده زمانی کم، جذب فالور به شیوه نامتعارف، استفاده از اپلیکیشن های جذب فالور، کامنت های تبلیغاتی، پست محتوای غیرقانونی و …) توسط اینستاگرام غیرفعال شده است. در حال حاضر راهی برای فعال کردن مجدد وجود ندارد.

چگونه می‌توانم تعداد فالورهای خود را با واحد K (هزار نفر) نمایش دهم؟

این تغییر به‌صورت خودکار و پس از رسیدن فالورها به چند هزار نفر توسط اینستاگرام انجام شده و در اختیار شما نیست.

نقطه آبی در اینستاگرام در هنگام جستجو به چه معناست؟

این نقطه به معنای پست جدید و دیده نشده از سوی کاربر مورد نظر است و ارتباطی به فعال یا آنلاین بودن ندارد.


مطلب آموزش اینستاگرام در تاریخ 18 اسفند 94 به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.
با توجه به تعداد زیاد کامنت‌ها و سوالات، امکان پاسخگویی به این گونه سوالات که به طور مکرر در بخش کامنت‌ها پاسخ داده شده و یا در بخش سوالات مرتبط پاسخ داده‌ایم را نداشته و سوال مربوطه برای انتشار تایید نخواهد شد.

سایر مطالب آموزشی مفید فارنت درمورد اینستاگرام:

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24,681 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    سلام، میخوام وارد اکانت شم مینویسه ” sorry, there was a problem with your request ”
    مشکل از کجاس ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از خود اینستاگرام هست بعدا دوباره امتحان کنید

      1. Bahi.sport می‌گوید

        من این مشکل رو دارم. هر کاری میکنم درست نمیشه. چندبار password عوض کردم درست نشده. فقط از سایت اینستاگرام وارد میشه. از اپلیکیشن همش ارور میده. الان چند روزه این حالته و به هیچ وجه درست نمیشه. هیچ سایتی هم دلیلش رو ننوشته. اگه میشه کمک کنید

  2. مریم می‌گوید

    سلام
    چرا از دیشب قسمت فالوینگ های من به جای رنگ سبز سفید شده و فالورهام به جای سفید آبی شده ؟ وامتحان کردم وقتی log out می کنم درست میشه اما بعد از مدتی دوباره اینطوری میشه خواهشا جواب بدید دوست عزیز آیا ممکنه پیچم حک شده باشه ؟؟؟؟
    و ی سوال دیگه اینکه چطور میتونم ویدئو هایی که در استوری بقیه هست دانلود کنم آیا نرم افزاری میشناسید ؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر! چه ارتباطی به هک شدن داره!!
      خیر هنوز هیج برنامه یا روشی برای دانلود از استوریز وجود نداره!

  3. علی می‌گوید

    سلام
    چرا هنگام اضافه کردن location به تصویری..پیغام ناتوان بودن را در جستجوی مکان میدهد و هیچ مکانی را پیدانمیکند؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      جی پی اس گوشی رو فعال کنید

  4. پريسا می‌گوید

    سلام چکارکنم ک کسی نتونه برام کامنت بزاره خواهشا کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این امکان هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است

  5. غزال می‌گوید

    چطوری turn of commenting رو بیاریم یعنی هیچ راهی نداره؟چون برا من نمیشه ولی برا یکی از دوستام میشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      این امکان هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است

  6. Sara می‌گوید

    وقتی اسم کاربری رو مینویسم سبز میشه اگه مشکل داشته باشه قرمزه فک کنم،درسته؟به انگلیسی مینویسه بلاک هستید بعدا تلاش کنید پایینشم دوتا گزینه ok و tell us میاد دقیقا مثه وقتی بلاک کامنت یا لایک میشه ولی الان فقط در مورد عوض کردن اسم کاربریم این ارور رو میده

    1. محسن صحافی می‌گوید

      عجیبه!! متاسفانه کمکی نمیتونم بکنم

  7. Bahi.sport می‌گوید

    سلام. ممنون از اطلاعات جامعی که در اختیار کاربران قرار دادید.
    اکانت اینستاگرام من از طریق سایت اینستاگرام وصل میشه ولی وقتی میخوام از طریق نرم افزار وارد بشم پیغام sorry there was a problem with your request میده. من اکانتم کامل اطلاعاتش رو تکمیل کردم و فعالیت نامتعارفی هم نداشتم. حتی پسورد هم عوض کردم و از اینترنت هردو سیم کارتم هم استفاده کردم ولی درست نشد

  8. Zahra می‌گوید

    خب من که update کردم چرا فعال نشده؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دست شما نیست از طرف اینستاگرام فعال میشه

  9. سونیا می‌گوید

    سلام من سه چهار روزی میشه که یه اکانت اینستا درست کردم اما الان وقتی میخوام log inبشم و یوزرمو که وارد میکنم پیام میاد که the username you eantered doesnt belong to an account و وقتی در قسمت searchواردش میکنم اصلا پیداش نمیکنه …….به نظرتون کسی منو هک نکرده یا منو ریمو نکرده؟؟؟ضمنا یه صفحه بالا میاره که گفته این پیج در دسترس نیست….لطفا راهنماییم کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      به نظر میاد چنین اکانتی وجود نداره. از طریق بازیابی اقدام کنید ضمناً ایمیل www. نداره!

  10. Zahra می‌گوید

    سلام من دوتا اکانت دارم یکیش گزینه ی turnoffcommenting رو داره یکیش نداره . چیکار کنم ک اون یکیم داشته باشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      در اختیار شما نیست به طور خودکار فعال میشه

  11. Sara می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید .چن روزه پیج جدید ساختم ولی وقتی میخام نام کاربریمو عوض کنم ارور بلاک میاد فقط واسه عوض کردن نام کاربری مینویسه بلاکم فالو و لایک و کامنت مشکلی ندارم،،لطفا راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      احتمالا ارور بلاک نیست و ارور تکراری بودن نام کاربری مورد نظره.

  12. sama می‌گوید

    سلام ،
    پیج من قفله وقتی پست میزارم کسایی که تو لیست فالورای من نیستن میتونن لایک کنن و کامنت بزارن.میخواستم ببینم باید چیکار کنم فقط فالوورام بتونن لایک کنن.مرسی?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      1- ابتدای ایمیل www نگذارید مربوط به آدرس سایت هست نه ایمیل!
      2- اگر پیجتون پرایوت یا قفل باشه کسی جز فالورهای شما نمی‌تونن لایک کنن یا کامنت بذارن. حالا یا صفحه‌اتون پرایوت نیست یا قبل از اینکه پرایوت کنید شما رو فالو کردن. کافیه بلاکشون کنید تا صفحه‌اتون رو نبینن.

  13. سید کمال خطیر می‌گوید

    روی پروفایل دوستم وقتی کلیک میکنم عکس پروفایلش تمام صفحه نشان داده میشود.چجوری اینکارو کرده؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چنین امکانی هنوز اضافه نشده!

  14. phoenix می‌گوید

    بعضی از کاربرایی که فالو کردم بجای نوشتنه کلمهfollow سبز رنگ یه تیک میخوره این به چه معنیه؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سوالتون نامفهومه! شاید اونا کسانی هستند که فالو کردید قبلا

  15. کیا می‌گوید

    کجاست این قسمت که میگید ؟ مرحله آخر پست کردن نداره این گزینه رو

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شاید برای همه کاربرا هنوز فعال نشده. من این گزینه رو دارم درست مرحله قبل از فشردن دکمه SHARE

  16. کیا می‌گوید

    سلام
    میشه کلا کامنت رو مسدود کرد در اینستاگرام ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در آخرین مرحله پست کردن turn off commenting رو فعال کنید

  17. معین می‌گوید

    سلام.چگونه میشود شماره تلفن کسی رادراینستاگرام پیدا کرد.اگر کسی مزاحمت ایجاد کند با چه روشی میشود او را پیدا کرد/..

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکان پیدا کردن شماره تلفن نیست. در صورت مزاحمت ریپورت کنید:
      http://farnet.ir/1395/05/157175/how-to-report-on-instagram/

  18. محمد فروتن می‌گوید

    سلام خسته نباشید اینستا من صفحه ای verify your accont بالا میره و نمیتونم وارد بشم مشکل از کجاست ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید به هر روشی که گفته اکانت رو تایید کنید (شماره یا ایمیل)

  19. مرضیه می‌گوید

    سلام من اینستامو تازه وصل کردم سه چهار تا کامنت گذاشتم الان نه میشه لایک کنم ن فالو ن کامنت زود ی صفحه سفیدی بالا میاد ممنون میشم کمکم کنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حتما سیستم شما رو به عنوان اسپمر شناسایی کرده. چاره ای نیست جز صبر کردن

  20. عباسپور می‌گوید

    سلام من روش هاتونو برای گذاشتن ای دی تلگرام در اینستگرام انجام دادم…ولی نشد…چی کار باید بکنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حتما جایی رو اشتباه کردید

  21. adel_si می‌گوید

    وقتی میخوام ایدی جدید بسازم تا قسمت یوزر نیم میره ولی وقتی میخوام یوزر نیم وارد کنم هر یوزر نیمی میزنم نمیاد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اون یوزرنیم قبلا انتخاب شده و چاره‌ای جز یوزرنیم دیگه ندارید راه حلش استفاده از ترکیب حروف و اعداده

  22. عباس می‌گوید

    سلام.من برای وارد شدن به اینستا چند روزیست پیغام sorry there was a problem with your request برام میاد لطفا راهنمایی کنید نمی تونم وارد بشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      راه‌حل خاصی نداره. با یه اینترنت دیگه امتحان کنید.

  23. shideh می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید بسیار عالی بود مطالبتون و کامل دمتون گرمممممممممممممم

  24. محمد می‌گوید

    there was problem requst….. اینستام چرا اینجوری شده . با فیلترم میرم همینه چیکار بایست کنم ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      باید صبر کنید و بعدا دوباره امتحان کنید

  25. بيتا می‌گوید

    من دی اکتیو کردم ولی دیگه نمیتونم وارد بشم چیکارکنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید حدود یک هفته صبر کنید

  26. Mohammad می‌گوید

    سلام،مدتیست که وقتی در اینستاگرام وارد تنظیمات میشوم و بر روی گزینه contacts ضربه میزنم هیچ صفحه ای باز نمیشود و پیامی میدهد،در ابتدا اینگونه نبود و با زدن این گزینه لیست افرادیکه شماره شام در گوشیم و ثبت نام کرده بودند نمایان میشد،علت چیست چرا دیگر این گزینه صفحه ای باز نمیکند،لطفا راهنمایی کنید،باتشکر.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با گفتن پیامی می‌دهد! نمیشه متوجه مشکل شد مطمئنا

  27. sara می‌گوید

    سلام من هرچی رمز ویوزرم رو‌میزنم وارد نمیشه واین ارور رومیده مشکل چیه؟ممنون میشم کمکم کتید ,sorry there was a problem with your request

  28. ممد می‌گوید

    سلام
    چطوری میتونم قسمت suggested هامو تغییر بدم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دست شما نیست

  29. مهرنوش می‌گوید

    سلام خوبین من دوتا اکانت دارم .وقتی تو لایک های فالویینگام سرچ میکنم عکسایی ک لایک کردمو نشون میده ولی کامنت هایی ک میزارم نشون نمیده با وجودی ک پیجش هم پرایوت نیست.برای چی اینجوریه

  30. ارباب تاریکیها می‌گوید

    سلام من دراینستا دی اکتیو شدم حالا باهرایمیلی میام اکانت بسازم اجازه نمیده وپیغام میده شما برای یک ترم دیزبیل شده اید از طرفی یه اکانت با لبتاب ساختم اما وقتی بااندروید لوگین میشم میگهsorry there was a problem whit your reqestحتی نسخه های. مختلف اینستا رو نصب کردم فایده نداره به نظرشما باتغییر ایدی گوشی که نیاز به روت شدن داره درست میشه اینستا؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برای یک ترم دیسیبل شدن نیست منظور سرپیچی از قوانین اینستاگرام هست. منظور از term بندهای توافق بین کاربر و سرویس دهنده هست. اگر اکانتتون حذف شده که نمیشه کاریش کرد اما میتونین با گوشی جدید اکانت جدیدی بسازید

      1. ارباب تاریکیها می‌گوید

        این یعنی نمی تونم دیگه با گوشی خودم اکانت بسازم؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          بهتره با گوشی جدید ایمیل جدید و شماره جدید بسازید. با کامپیوتر و در وبسایت اینستاگرام هم میشه بسازید. مهم اینه قوانین رو نقض نکنید وگرنه همون آش و همون کاسه اس

          1. ارباب تاریکیها می‌گوید

            بله اینکار رو کردم وبا لبتاب اکانت ساختم ولی وقتی با گوشی میام لوگین شم این پغام میادsorry there was a problem whit your reqestچنتا نسخه عوض کردم ولی همینطوره

          2. علی ارغوان می‌گوید

            یه بار با فیـلترشکن هم تست کنید

  31. mahya می‌گوید

    سلام مجدد ببخشید شاید خوب توضیح ندادم،وقتی یوزر و پسوردو میزنم این پیغامو میده sorry,there wasa problem whit your reques

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام مجدد
      مشکل از خود اینستاگرام هست. ترجیحا از یه اینترنت دیگه استفاده و بعدا مجددا امتحان کنید. نگران نباشید برای اکانت مشکلی پیش نیومده.
      در صورت لزوم و ادامه مشکل می‌تونید Cache اپلیکیشن اینستاگرام رو از بخش تنظیمات > برنامه‌ها و بعد اینستاگرام پاک کنید.

  32. سمیه می‌گوید

    سلام . میخواستم بپرسم موقعی که تو اینستا تعدادی زیادی مثلا 50 نفر شخصی رو لایک میکنن، لیست اسامی کسایی که لایک میکنن به چه ترتیبی نشون داده میشه؟ آیا میشه اسم شخص خاصی رو بالای لیست برد؟ خود اون شخصی که لایک میکنه این کارو انجام میده یا شخصی که لایک میشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هیچکدوم ترتیب خاصی نداره معمولا

  33. فرشاد می‌گوید

    درود..
    قبلا زیر پستاوختی سه نقطه رو میزدم گزینه copy share urlمیومد..اما یمدته بجای اون گزینه فقط گزینه shareمیاد…میشه راهنمایی کنید چیکارکنم گزینه قبلی باز بیاد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اینستاگرام رو آپدیت کنید در پست‌های افرادی که پرایوت نیستند برقراره همچنان

  34. mahya می‌گوید

    سلام.من پسورد جدید برای اینستاگرامم گرفتم،بعد از گرفتنه پسورد جدید اینستام log outشد که با یوزر و پسورد جدید برم،الان هرچی میزنم log inنمیشه،با گوشیه دوستم وارد میشم ولی با گوشیه خودم وارد نمیشه،میرم تو سایت خوده اینستاگرامم و با لب تاپ وارد میشم،ولی هرکاری میکنم با گوشی خودم وارد نمیشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      یعنی چی وارد نمیشه! به نظرتون با گفتن وارد نمیشه میتونیم متوجه مشکل بشیم! پیام چی میده!

  35. علی می‌گوید

    چرا تو اینیستاگرام دویست نفر پشت سرهم فالو میکنم پیجم حذف میشه قبلا اینجوری نبود باو

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برخلاف قوانین اینستاگرام هست.

      1. علی می‌گوید

        مثلاچرا اینجوری کردن روبات های تبلیغاتی و افزایش فالو کارشونو میکنن هه

        مثلا خپاستن جلوی اونارو بگیرن:-\

  36. رها می‌گوید

    سلاممن ناخواسته از رباتهایی در اینستگراماستفادهکردمالانتاریخچه اندر نوار درس مرورگرموجود داره چهجوری حذفش کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سوالات رایج انتهای همین مطلب رو بخونید بعد سوال کنید!! راه حل رو نوشتیم .

  37. نرگس می‌گوید

    سلام
    برای ورود ب اکانتم ازم کد میخاد واسه تایید و این کد ب شماره ای ک دادم فرستاده میشه و من الان هیچ دسترسی ای ب اون شماره ندارم. باید چیکار کنم ک اکانتم دوباره اوکی شع؟؟؟
    لطططططططفن راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بدون دسترسی به اون شماره هیچ راهی وجود نداره هیچ راهیییییییی

      1. نرگس می‌گوید

        اگه ایمیلی رده باشم درست باشه میشه از طریق ایمیل رمزو برگردونم؟؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          اگر بهتون اجازه میده با ایمیل انجام بدید و ایمیل رو قبلا ثبت و تائید کرده باشید میشه و حتما امتحان کنید

          1. نرگس می‌گوید

            امیداورم ک بشع :((((
            اگه این راه هم جواب نداد .میشه با هک کردن پیجم ب نتیجه ای برسم؟؟

  38. ن می‌گوید

    سلام. چه جوریه که پست ها میره داخل بخش سرچ و میتونیم پست بقیه ببینیم. من هرکاری میکنم که نمیشه.جواب بدین مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلادر اختیار شما نیت و توسط اینستاگرام انجام میشه حتی اگر پست شما هم در اون بخش قرار بگیره خود شما نمی‌بینید. لطفا سوالات رایج انتهای مطلب رو بخونید بعد سوال کنید

  39. کاظم می‌گوید

    سلام چجوری میتونم اکانت های ک با یک شماره درست کردم رو ببینم و چجوریمیتونم پاک کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با هر شماره فقط میشه یه اکانت ساخت و با ساخت اکانت جدید با یک شماره اکانت قبلی خودبخود از تائید خارج میشه و به زودی غیرفعال میشه. جایی برای دیدن این موضوع وجود نداره

  40. بهار می‌گوید

    سلام عذر میخوام ، اخه اونا منو فالوو کردن من که ج فالوو اونا رو ندادم ، یعنی ک نپذیرفتم فالووشون رو ، با این حال بازم میتونن پست هامو ببینن ، درصورتی ک قفله ،،،، :-D

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر اکانتتون پرایوت هست هیچ کسی بدون اینکه شما رو فالو کرده باشه نمی تونه پست های شما رو ببینه. مگر اینکه قبل از پرایوت کردن فالو کرده باشه. هیچ راه دیگه‌ای وجود نداره

  41. Ghiyas می‌گوید

    سلام

    چجوری میشه که اگر عکس یا فیلمی که لایک کردم کسانی که فالوورهای من هستند با اطلاع نشوند ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      امکانش نیست!

  42. s.m می‌گوید

    سلام تو قسمت ایستوری سیتینگش ی سوال هست ک سه تا گزینه داره اخریش اف هستش ینی چی اصلا هیشکی ایستوری های من و دیدن نمیکنه چرا جز 4 نفر!!؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب زیر رو کامل بخونید:
      http://farnet.ir/1395/05/156895/instagram-stories-tutorial/

  43. parsa می‌گوید

    چطوری یه اکانت رو بلاک ریپورت کنیم
    آموزش بلاک ریپورت کردن رو قرار بدین
    برای بستن پیج یک نفر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با ریپورت کردن نمیشه یک پیج رو بست مگر اینکه واقعا کار خلاف قانون اینستاگرام انجام داده باشه. اگر مطلب رو کامل می‌خونیدید لینک آموزش ریپورت کردن داخل مطلب هست:
      http://farnet.ir/1395/05/157175/how-to-report-on-instagram/

  44. مهرداد می‌گوید

    سلام چرا قبلا هرچه فالو ان فالو میکردم اکانتم حذف نمیشد تازگیا چند نفر انفالو زیاد میکنم اکانتم چند ساعت بعد حذف میشه:-\

    1. علی ارغوان می‌گوید

      میشه گفت اینستاگرام داره توی این زمینه بهتر عمل می کنه!

  45. پريسا می‌گوید

    سلام چطور بایدگزینه ی کامنت رو ازاینستام حذف کنم؟ک دیگ کسی نتونه برام کامنت بزاره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      وقتی میخواین پست کنید مرحله اخر Turn of commenting رو فعال کنید

  46. Dj vahid می‌گوید

    سلام من چند تا اکانت اضافی درست کردم ولی یادم نیست ،هم یوزر نیمشو هم پسورد شو..حالا میخوام یه اکانت بسازم نمیشه…
    چکار‌کنم الان میشه اون اکانتارو پاک کرد . خواهشا یه راه حلی بدید
    مرسی..

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سوالات رایج انتهای مطلب رو بخونید بعد سوال کنید

      1. Dj vahid می‌گوید

        سلام حالا من باید چکار کنم
        میخوام یه اکانت داشته باشم،اصلا میخوام اون اکانت های اضافیم حذف بشه
        الان که میخوام یه اکانت بسازم میگه شما در این گوشی زیاد اکانت ساختید قبول نمیکنه…???

        1. محسن صحافی می‌گوید

          با یه گوشی دیگه ثبت نام کنید یا اصلا در کامپیوتر و نسخه وبسایت ثبت نام و بعد در گوشی خودتون وارد بشید. دوست عزیز لطفا ابتدا سوالات رایج انتهای مطلب رو بخونید بعد سوال کنید.

  47. سارا می‌گوید

    سلام من توی پیجم فقط می تونم عکسا رو ببینم و لایک کنم ولی نمی تونم فالو کنم و نمی تونم انفالو کنم و حتی به کسایی که ریکوٸست دادم ریکوٸستم رو نمی تونم بردارم و وقتی مثلا می خوام فالو کنم یا انفالو یا ریکوٸستم رو بردارم یه صفحه سفید میاد که انگار داره چیزی رو لود می کنه و بالای صفحه یک فلش برای رفرش و یک فلش برای برگشت میاد علتش چیه?? لطفا بگین چی کار کنم!!!!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      باید اون صفحه سفید لود بشه تا متوجه مشکل بشید! بعد سوالات رایج انتهای مطلب رو بخونید به پاسخ می‌رسید

  48. محیصا می‌گوید

    سلام تو استوری چحوری بعضیا چندتا عکس یا فیلم پشت هم میزارن

    1. محسن صحافی می‌گوید
  49. بهار می‌گوید

    سلام چجوره که من چند نفرو فالوو نکردم ، ولی میتونن پیجم رو دنبال کنن و لایک کنن ، درصورتی که پیجم قفل هستش

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      برای اینکه کسی بتونه تصاویر شما رو ببینه باید اونها شما رو فالو کنند نا شما اونها رو! و ارتباطی به این نداره که شما اونها رو فالو کردید یا خیر! در هر صورت اگر نمی‌خواهید تصاویر شما رو ببینند بلاکشون کنید!
      ظاهرا تازه‌کار هستید حتما مطلب رو بخونید

  50. رضا می‌گوید

    سلام میخام بدونم نرم افزاری هست ک بشه باهاش فهمید چ کسایی از پیجمون رو چک میکنن بدون اینکه لایک کنن ..من خیلی تبلیغات دراین مورد شنیدم میخام ببینم راست میگن

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر چنین چیزی وافعی نیست