آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده‌اید حتماً نام آن را شنیده‌اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.

24681

مطلب آموزش اینستاگرام در 15 خردادماه 1396 با اضافه کردن لینک کامل ثبت‌نام به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام باید این برنامه را برای روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید و طبیعتا به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید در این سرویس عضو شوید. ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست اما باید دقت لازم را در آن به خرج دهید. برای عضویت و ثبت نام در اینستاگرام می‌توانید از طریق بخش Sign up در پائین صفحه اول برنامه مراحل را دنبال کنید اما توصیه می‌کنیم حتما این کار را از طریق آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت انجام دهید.

آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام

پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.

پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.


آموزش اینستاگرام / به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها

آموزش اینستاگرام

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.


آموزش اینستاگرام / ویرایش تصاویر 

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می‌کنید.

Instagram-Step-2

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال می‌کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می‌توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید .

در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد باتوجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی‌پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است.

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می‌کند:

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر می‌شود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی.

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد.

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها.

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس


آموزش اینستاگرام / به اشتراک گذاری و یا ارسال خصوصی

در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.

Instagram-step-3

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Tag people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.

در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر در این صفحه از بالا زبانه Followers را انتخاب کنید تصویر برای تمامی دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شود و اگر Direct را انتخاب کنید می‌توانید تصویر را به صورت خصوصی برای فرد یا افراد خاصی ارسال کنید.

آموزش اینستاگرام / دایرکت اینستاگرام

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا ۱۵ نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای آموزش کامل استفاده از این قابلیت می‌توانید مطلب آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام را در فارنت بخوانید.


پنج – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

Instagram-Step-4

اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید با فشردن دکمه ذره‌بین بالای سمت راست صفحه در زبانه TAGS می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید. برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری می‌توانید زبانه USERS را انتخاب کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.

توجه داشته باشید که به علت محدودیت اینستاگرام بهتر است در هر ساعت بیش از حدود 200 تصویر را لایک نکنید و یا بیش از 50 نفر را فالو یا آنفالو نکنید. همچنین بیش از حد نیز از نظر گذاشتن و یا ارسال دایرکت خودداری کنید.

آموزش اینستاگرام / اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها

Instagram-Step-5

از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.


آموزش اینستاگرام / ارسال به شبکه‌های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.


پاسخ به چند سوال رایج آموزش اینستاگرام :

آموزش اینستاگرام

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه 612 در 612 پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح 720p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet.io” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet.io شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟

مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به پروفایل خود بروید و با زدن سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید و Private Account‌ را روشن کنید

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام از شکلک‌های یا Emojiها استفاده کنیم؟ 

برای این‌کار می‌توانید از کیبردهای دارای شکلک‌ها مانند Google Keyboard، Kii Keyboard و یا Swiftkey استفاده کنید. پس از نصب کیبرد باید با مراجعه به تنظیمات اندروید در بخش Language and Keyboard یا “زبان و ورودی” کیبرد نصب شده را فعال کنید.

شات‌اوت به چه معناست و چگونه می‌توانیم فردی را شات‌اوت کنیم؟

 Shotout در واقع روشی برای تبلیغ صفحه فرد مورد نظرتان است. برای شات‌اوت کردن می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرد مورد نظر عکس گرفته و یا تصویر پروفایل او را قرار دهید و نام او را بر روی عکس (همان‌طور که در بالا گفته شد) تگ کنید و در توضیحات از دوستان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید او را نیز Follow کنند.

کار مشابهی را با ارسال تصویر به صورت Direct برای دنبال‌کنندگانتان نیز می‌توانید انجام دهید.

Kik چیست و به چه معناست؟ 

کیک یک اپلیکیشن مستقل پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است که برای ثبت نام یا یافتن دوستان به شماره نیازی ندارد و ارتباط از طریق آی‌دی صورت می‌گیرد. Kik را می‌توانید از گوگل‌پلی یا بازار برای اندروید یا اپ‌استور آیفون دانلود کنید.

برای چت کردن با کاربران اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ 

قابلیتی مشابه در اینستاگرام به نام Direct Message وجود دارد؛ برای آموزش کامل آن به این مطلب مراجعه کنید. اینستاگرام پیش از این قابلیت چت کردن را نداشت و به همین دلیل برخی کاربران از سرویس InstaMessage (آیفون / اندروید) استفاده می‌کردند.

قادر به قرار دادن ویدئو در اینستاگرام نیستم. 

از نظر اینستاگرام دوربین گوشی شما احتمالا کیفیت لازم استاندارد حداقل اینستاگرام را ندارد. ممکن است بتوانید با تبدیل فرمت ویدئوی مورد نظر به MP4 در کامپیوتر و امتحان مجدد موفق شوید.

آیا می‌توانم با کامپیوتر و از طریق سایت از اینستاگرام استفاده کنم. 

از طریق وب‌سایت تنها امکان مشاهده تصاویر وجود دارد و قادر به قرار دادن عکس نخواهید بود.

پس از مدتی دیگر قادر به لایک تصاویر یا فالو کردن افراد نیستم. 

احتمالاً در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدود شده‌اید. با توجه به حجم نفراتی که فالو کرده‌اید بعد از مدت نامشخص این محدودیت رفع خواهد شد. هیچ راه دیگری جز صبر کردن ندارد و احتمالاً مسدود شدن حساب شما در صورت تکرار این موضوع وجود دارد.

بعضی یا تمامی تصاویر اینستاگرام برای من لود نمی‌شوند.

 مشکل از اتصال اینترنت و ارتباط با سرور اینستاگرام است. برخی ISPهای داخلی اتصال اینستاگرام را محدود یا قطع کرده‌اند و ممکن است مشکل از انواع تحریم‌های داخلی یا خارجی باشد که همگی با آن آشنایی داریم!

پسورد اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌ام؛ چکار کنم؟

 از گزینه Forget Password استفاده کنید تا پسورد جدید به ایمیل شما ارسال شود

فردی متوجه رمز اکانت من شده و آن را تغییر داده است؛ چکار کنم؟ 

مشابه سوال قبل

اینستاگرام مرا مجبور به برش عکس می‌کند. چگونه تصاویر را به صورت کامل قرار دهیم؟ 

استاندارد اینستاگرام تصاویر مربعی با نسبت 1:1 است و بهتر است از دوربین خود اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که قصد دارید عکسی مستطیلی را به صورت کامل قرار دهید از برنامه‌هایی نظیر No Crop (اندروید / آیفون) یا InstaSize (اندروید / آیفون) استفاده کنید تا تصویر کوچک شده و در مربعی سفید یا مشکی قرار بگیرد و سپس آن را در اینستاگرام وارد کنید.

چگونه در اینستاگرام به جای عکس، متن و نوشته قرار دهیم؟ 

از اپلیکیشن‌هایی مانند Textgram (اندروید / آیفون) یا InstaQuote (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

چطور می‌توان متوجه شد چه کسی از صفحه ما بازدید کرده است؟ 

چنین امکانی وجود ندارد.

چگونه می‌توان چند عکس یا ویدئو را کنار یکدیگر و در قالب یک عکس یا ویدئو قرار داد؟ 

برای این‌کار از اپلیکیشن‌هایی مانند VidStich (اندروید / آیفون) برای ویدئو و تصویر و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) برای تصاویر استفاده کنید.

چگونه اکانت خود را در اینستاگرام غیرفعال/حذف کنیم؟ 

در صورت تمایل برای حذف همیشگی اکانت خود می‌توانید از وب‌سایت این برنامه و طبق این آموزش این کار را انجام دهید.

پس از اجرای برنامه با پیام Incompatible Device مواجه می‌شوم؛ مشکل از کجاست؟ 

گوشی شما با اینستاگرام سازگار نیست. ممکن است نسخه‌های قدیمی اینستاگرام چنین مشکلی نداشته باشد.

چگونه می‌توان وقتی کسی ما را Unfollow کرد متوجه شویم یا بدانیم چه کسانی ما را متقابل فالو نمی‌کنند؟ 

از اپلیکیشن کمکی InstaFollow برای اندروید یا Followers For Instagram برای آیفون کمک بگیرید.

چگونه از قاب‌ها و افکت‌های بیشتری استفاده کنیم؟ 

اپلیکیشن‌هایی مانند InstaShape (اندروید / آیفون) و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

اینستاگرام قادر به تشخیص موقعیت من نیست. 

احتمالاً شبکه‌های وای‌فای و مخابراتی برای تعیین موقعیت کافی نیستند. GPS گوشی را روشن کرده و در فضای آزاد امتحان کنید. ضمناً چک کنید که برنامه‌های مسیریابی مانند Google Maps به درستی مکان شما را پیدا می‌کنند.

آیا می‌توان عکسی را تنها برای فالورهای خاصی نمایان یا مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن تمامی تصاویر شما خواهند بود.‌اگر می خواهید تصویر خاصی را برای عده ای ارسال کنید باید از دایرکت استفاده کنید که بالاتر توضیح دادیم.

آیا می‌توان لیست فالورها یا فالویینگ‌های خود را مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن فالورها و فالویینگ‌های شما هستند و تنها می‌توانید با Private کردن پروفایل خود پس از اجازه شما امکان دنبال کردنتان را به کاربران بدهید.

چه فعالیت‌هایی باعث بلاک شدن و محدود شدن اکانت می‌شود؟ 

قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات / ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان / ارسال بیش از حد دایرکت / فحاشی / استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه

اکانت من محدود (بلاک) شده و امکان فالو/لایک/کامنت ندارم؛ چقدر باید برای رفع این محدودیت صبر کنم؟

به گفته اینستاگرام این محدودیت ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد و همچنین راهی به جز صبر کردن ندارید.

برای بسته شدن یک اکانت چند نفر باید آن را ریپورت کنند؟

بسته شدن اکانت به تعداد ریپورت بستگی ندارد و این عمل به صورت خودکار انجام نخواهد شد. اگر ریپورت درست و صحیح باشد تیم پشتیبانی اینستاگرام به تشخیص خود اکانت شخص خاطی را مسدود خواهند کرد.

چگونه در اینستاگرام مانند فیس‌بوک پیج بسازم؟

در اینستاگرام چیزی تحت عنوان پیج وجود ندارد و در واقع می‌توانید مانند روال ساخت یک اکانت عادی صفحه‌ای به عنوان یک پیج باز کنید.

در هنگام فالو کردن برخی کاربران، افرادی به عنوان پیشنهاد یا Suggestion نشان داده می‌شوند آن‌ها را برای اکانت خودم چگونه تغییر دهم؟

افراد پیشنهادی کاملا در اختیار اینستاگرام است و در اختیار شما نیست. حداقل در نسخه فعلی امکان تغییر افراد پیشنهادی وجود ندارد و معیار اینستاگرام برای انتخاب افراد پیشنهادی رسما اعلام نشده است. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و مراجعه به آدرس اینترنتی اینستاگرام و ورود به پروفایل خود در بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

برای این کار از طریق مرورگر اینترنتی به اینستاگرام مراجعه و لاگین کنید. بالای صفحه روی اسم خودتون بزنید تا وارد صفحه پروفایلتون به شه. حالا دوباره روی ادیت پروفایل بزنید و بعد پائین صفحه تیک کنار گزینه Include your account when recommending similar accounts people might want to follow. رو بردارید و بعد دکمه Submit رو بزنید تا ذخیره بشه. تمام

پیغام comment blocked در هنگام گذاشتن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟

این پیغام به این معنی است که شما از گذاشتن کامنت در تصاویر این شخص برای همیشه و یا کل تصاویر در اینستاگرام به مدت محدود (اما نامعلوم) محروم شده‌اید. این موضوع وقتی اتفاق می‌افتد که در زیر تصایویر دیگران اسپم و کامنت های تبلیغاتی بگذارید. تکرار این عمل باعث بسته شدن اکانت شما برای همیشه خواهد شد.

هنگام ثبت نام با پیامی با متن «too many users have been registered on this device» مواجه می‌شوم؛ چاره چیست؟

ظاهراً کاربران زیادی با گوشی شما ثبت نام کرده‌اند؛ بهترین راه استفاده از یک گوشی یا تبلت دیگر برای ثبت نام است.

زمان ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوم: «The IP address you are using has been flagged as an open proxy»؛ چاره چیست؟

راحت‌ترین راه رفع این مشکل اینه که از یک اینترنت دیگه برای ثبت‌نام استفاده کنید.

در هنگام مشاهده تصاویر گاهی با پیغام خطای «Couldn’t refresh feed» یا «an unknown network error has occurrred» مواجه می‌شوم و تصاویر و صفحات بارگذاری نمی‌شوند.

بنابه اعلام وزیر ارتباطات اختلالات اینستاگرام به دلیل فیلترینگ هوشمند (؟!) ایجاد شده است. می‌توانید شکایات خود را از طریق وب‌سایت کارگروه مصادیق مجرمانه ثبت و پیگیری نمایید. با این وجود می‌توانید مشکل خود را با سرویس دهنده اینترنتتان مطرح کرده یا از اینترنت دیگری استفاده کنید.

مشکل درخواست کد امنیتی در اینستاگرام:

در هنگام باز کردن صفحه اینستاگرام، صفحه ای باز می‌شود که از من کد امنیتی می‌خواهد. راه‌حل چیست؟

پاسخ: این مشکل به این دلیل است که در هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد نکرده‌اید. برای رفع مشکل شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانید. این کار را فقط برای یک بار انجام دهید و در صورت عدم دریافت کد آن را با یک شماره همراه دیگر ترجیحاً غیر از همراه اول امتحان کنید. از ارسال چندین باره درخواست خودداری کنید چون با انجام این کار کدهای ارسال شده قبلی که احتمالاً دریافت خواهید کرد نامعتبر شده و پس از چندین مرتبه دیگر کدی برایتان ارسال نخواهد شد. این مشکل راه‌حل دیگری ندارد!

مدتی هست که نمی‌توانم لایک یا فالو کنم و موقع لایک و فالو کردن یک صفحه سفید باز می‌شود؟

احتمالاً به علت لایک و فالو کردن زیاد در مدت زمان کم  یا دلایل دیگر از طرف اینستاگرام بلاک شدید ولی علت اصلی مشکل ایجاد شده در همان صفحه سفید است که صفحه مورد نظر دیر باز  می‌شود و در اکثر موارد به علت سرعت پایین اینترنت اصلاً باز نمی‌شود پس یا باید صبر کنید و یا روش‌های دیگر برای تغییر آی‌پی را امتحان کنید! سپس با وارد کردن کد امنیتی که خود اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید مشکل را برطرف کنید.
درضمن در بعضی موارد صفحه ای باز می‌شود که درخواست شماره تلفن برای فرستادن کد امنیتی می‌کند، پس از وارد کردن شماره همراه با کد +98 کد امنیتی فرستاده خواهد شد ولی در بیشتر موارد برای اپراتورهای ایران کدی فرستاده نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست پس بهتر است در هنگام ثبت‌نام حتماً شماره همراه را نیز وارد کنید.

چگونه می‌توانم عکس خود را در بخش Explore قرار دهم؟

بخش Explore برای هر کاربر متفاوت بوده و بسته به علایق، دوستان و تصاویری که دوستان شما لایک کرده‌اند تغییر می‌کند. بنابراین قرار دادن تصویرتان در این صفحه غیرممکن است!

چگونه می‌توانم چندین کاربر را به صورت همزمان آنفالو کنم؟

آنفالو کردن تعداد زیاد کاربر در یک روز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. فالو کردن تعداد کاربران زیاد برای دریافت فالوبک و آنفالو کردن آن‌ها احتمالاً موجب غیرفعال شدن همیشگی اکانت شما از سوی اینستاگرام خواهد شد.

چگونه در اینستاگرام همزمان بیش از یک اکانت داشته باشم؟

قابلیت استفاده همزمان از چند اکانت در اینستاگرام به تازگی به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. برای آموزش استفاده و جزئیات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

چگونه می‌توانم پیام دایرکتی را که ارسال کرده‌ام لغو کنم؟

کافیست انگشت خود را روی پیام نگه داشته و Unsend Message را بزنید. اگر مخاطب شما پیش از Unsend کردن پیام شما را ندیده باشد اعلانی مبنی بر پیام از طرف شما دریافت خواهد کرد اما قادر به مشاهده آن پیام نخواهد بود.

چگونه می‌توانم لینک پروفایل یا کانال تلگرام خود را در صفحه پروفایل اینستاگرام قرار دهم؟

متأسفانه این قابلیت توسط اینستاگرام مسدود شده و دیگر امکان قرار دادن لینک پروفایل تلگرام و یا اسنپ‌چت را ندارید. البته مطابق معمول
ما برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی سراغ داریم که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

در هنگام ویرایش پروفایل با پیغام Links asking someone to add you on another service aren’t supported on Instagram. مواجه می شوم چاره چیست؟

به پرسش قبل مراجعه کنید.

خطای Your account has been disabled for violating our terms به چه معناست؟

اکانت شما به دلیل سرپیچی از قوانین اینستاگرام (فالو یا آنفالو زیاد در محدوده زمانی کم، جذب فالور به شیوه نامتعارف، استفاده از اپلیکیشن های جذب فالور، کامنت های تبلیغاتی، پست محتوای غیرقانونی و …) توسط اینستاگرام غیرفعال شده است. در حال حاضر راهی برای فعال کردن مجدد وجود ندارد.

چگونه می‌توانم تعداد فالورهای خود را با واحد K (هزار نفر) نمایش دهم؟

این تغییر به‌صورت خودکار و پس از رسیدن فالورها به چند هزار نفر توسط اینستاگرام انجام شده و در اختیار شما نیست.

نقطه آبی در اینستاگرام در هنگام جستجو به چه معناست؟

این نقطه به معنای پست جدید و دیده نشده از سوی کاربر مورد نظر است و ارتباطی به فعال یا آنلاین بودن ندارد.


مطلب آموزش اینستاگرام در تاریخ 18 اسفند 94 به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.
با توجه به تعداد زیاد کامنت‌ها و سوالات، امکان پاسخگویی به این گونه سوالات که به طور مکرر در بخش کامنت‌ها پاسخ داده شده و یا در بخش سوالات مرتبط پاسخ داده‌ایم را نداشته و سوال مربوطه برای انتشار تایید نخواهد شد.

سایر مطالب آموزشی مفید فارنت درمورد اینستاگرام:

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24,681 نظر برای این مطلب
  1. محمدرضا قشقایی می‌گوید

    با سلام من هر کاری میکنم نمیتونم اکانت جدید بسازم همیشه ای پیام رو میده لطفا راهنمایی کنید
    too many users have been registered on this device

    1. علی ارغوان می‌گوید

      میگه افراد بیش از حدی با این دستگاه اکانت ساختن. روی یه گوشی دیگه امتحان کنید

      1. محمدرضا قشقايي می‌گوید

        ببخشید من با یه تبلت دیگه هم امتحان کردم همین پیام رو میده باید چیکار کنم

  2. Fคtєறєh می‌گوید

    سلام چطوری میشه عضو بشی؟؟؟:|
    اخه فقد تو سایتش ورود رو داره ولی عضویت ندراه|:

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برای عضویت باید از گوشی اقدام کنید

  3. ....... می‌گوید

    سلام من نمیتونم کسی رو فالو کنم
    بیش تر از ۱۲ساعت منتظر شدم بازم درست نشد چیکار کنم

    1. Amir می‌گوید

      ّfollow
      پس یعنی تعداد زیادی رو فالو یا ان فالو کردید ؟؟؟؟
      12 ساعت که هیچی
      متاسفانه باید بیش از یک هفته منتظر باشید
      شایدم بیشتر

      ولی اگر قسمتی
      به اسم
      tell us
      میاد برید و توضیح بدید شاید زودتر درست شد

  4. علی می‌گوید

    سلام
    اگر بخواهیم پیغام بگزاریم و فقط همان شخص ببیند و کسانیکه فالو کرده ام نبینند به چه نحوه ایی ست ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه پیغامی؟ باید از دایرکت استفاده کنید. توضیح داده شده

  5. Sarvi می‌گوید

    Salam khaste nabashid bebakhshid mikhastam beporsam Vaghti ma jayi hastim va dar anja aks migzarim location Abi rang ast mikhaatam bedunam faghat ta Vaghti ke unjayim location abi mimune ya ta ye modat age baz un location o bezanim be range abi hast ?

    1. Amir می‌گوید

      منظور شما این هست که چرا بعضیا با اینکه لوکیشن میذارند خاکستری و غیر فعاله بعضیا آبی و فعال؟
      اول اینکه همیشه فعاله و ربطی به تغییر مکام نداره
      ولی در مورد مشکل بالا معلوم نیست چرا من دوستم با آیفون برای عکسای خودش لوکیشن میذاره تو گوشی خودش غیر فعاله ولی در گوشی من فعال و ابیه

      شاید این مشکل به دلیل تفاوت بین اندروید و ios باشه
      در کل دلیل مشخصی نداره

  6. Meysam می‌گوید

    مرسی جوابتون رو دیدم،

  7. Meysam می‌گوید

    سلام ، بلاک در اثر فالو کردن زیاد چقدر طول میکشه درست شه؟

  8. Meysam می‌گوید

    با سلام، من بلاک شدم و الان ٢۴ ساعت گذشته و هنوز بلاکه ، چه باید کرد؟

    1. Amir می‌گوید

      بلاک از چی
      چکاری کردید
      اگر بخاطر فالو کردن
      هست متاسفانه بیس از یک هفته بلاک خواهید بود
      ولی اگر کامنت و لایک باشه تا فردا درست میشه

  9. maysam می‌گوید

    پیغام this user is private چیه باید چیکارش بکنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اکانت شخص private هست باید درخواست follow شما رو قبول کنه

  10. Arash می‌گوید

    سلام. آقا من اکانتم درست شد بعد دوسه تا لایکو دوسه تا کامنتو یا دونه فالو کردم بعد کامنت بعدی رو که فرستادم نوشت اکانت بلاکد. خواهش میکنم کمک کنید

    1. Amir می‌گوید

      اون اوایل که از بلاک خارج میشید نمیتونید زیاد فعالیتی کنید
      بهتره تا
      فردا صبح صبر بدید تا کاملا اکانتتون آزاد بشه
      دیگه هیچ وقت هم سریع لایک نکنید

  11. Amir می‌گوید

    با سلام
    دو سوال داشتم
    یکی اینکه آیا نرم افزاری هست که همانند عکس ولی ویدیو رو اندازه اینستاگرام کنه و نیازی به
    Crop
    کردن نباشه

    دوم اینکه شما گفتید اکانت اینستاگرام فارنت
    Farnet.ir
    هست یک سوالی که داشتم این بود که چجور در اسم اینستاگرام از دات استفاده کردید من هر کاری میکنم نمیشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام امیر خان..
      در ویدئو تا اونجایی که میدونم مهم زمان ویدئو هست..
      هنگام درست کردن اکانت فارنت هم با روش خاصی انجام ندادیم و با مشکلی روبرو نشدیم برای استفاده از نقطه..

      1. Amir می‌گوید

        نه منظورم مدت زمان 15 ثانیه ای ویدیو نیست مثلا یک ویدیو
        Wide رو بصورت تمام صفحه آپلود کنم نه اینکه مربعی باشه و قسمت های اطراف اون بریده بشه
        دقیقه مثل عکس که با نرم افزار هایی مثل
        Photo grid
        انجام میشه

        1. محسن صحافی می‌گوید

          تا حالا ندیدم.. اجازه بده کمی در موردش جستجو کنیم با هم :)

          1. Amir می‌گوید

            منم همینطور ولی امروز دیدم
            اینم لینکش

            http://instagram.com/p/qaM9O-EQxB/

          2. محسن صحافی می‌گوید

            این ویدئو رو که ظاهرا با این اپ ساختن
            https://play.google.com/store/apps/details?id=com.repostwhiz&hl=en

          3. Amir می‌گوید

            تشکر
            :)
            اولش متوجه
            Watermark
            نشدم

          4. محسن صحافی می‌گوید

            :)

          5. Amir می‌گوید

            باسلام مجدد
            نرم افزار ذکر شده برای
            repost
            ویدیو بود نه اون کابرد که گفتم

            برای اندروید نرم افزار
            instashot
            برای فرستادن تمام صفحه ویدیو هست
            برنامه جالبیه!
            :)

  12. مرجان می‌گوید

    من به علت فالو کردن زیاد از
    طرف خود اینستا بلاک شدم وصفحه پیجم پاک شدویه پیج دیگه ساختم میتونم دوباره پیج قبلی را بسازمویا میتونم فالوورکننده پیج قبلی را به پیج جدید انتقال بدهم

    1. Amir می‌گوید

      خیر نمیتونید
      ولی هیچ وقت برای فالو کردن زیاد اکانت پاک نمیشه بلکه مدتی بلاک میشه
      حالا اگر مطمئن هستید پاک شده پس بهتره با اکانت جدیدتون دوباره شروع کنید

  13. asal می‌گوید

    میشه بگیدچطوری بایدفیلم هاروازاینستاگرام دانلودکنیم؟؟خواهش میکنم جواب بدین

    1. Amir می‌گوید

      یک سری نرم افزار برای دانلود از اینستاگرام هست
      که با کپی کردن
      URL
      عکس یا ویدیو آنها رو دانلود میکنه
      ولی اکثرا برای گوشی های روت شده هست
      همچنین میتونید به مطلب
      “چگونگی دانلود ویدئو از اینستاگرام بدون روت کردن گوشی ” رجوع کنید

  14. شنو می‌گوید

    یعنی خودش بلاکم کرده یا دیگران میتونن برای نظرات پست های بقیه افراد کسای دیگه رو بلاک کنند

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر فقط در تصاویر اون شخص نمی تونید کامنت بذارید قطعا توسط خود ایشون بلاک شدید..

  15. شنو می‌گوید

    سلام من برای پست های یک نفر نمیتونم نظر بزارم وقتی نظر میزارم اخظار میده که برای این فعالیت بلاک شدید .. برای دیگران همون لحظه نظر فرستادم ولی برای اونا ثبت کردم فقط برای اکانت اون یه نفر نظراتم رو هیچ کدوم از پست هاش ثبت نمیکنه جریان چیه؟آیا میشه قسمت نظرات رو برای یک شخص بلاک کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام..بلاک شدید..بله این امکان وجود داره

  16. Arash می‌گوید

    پس جسارتا ایمیلشونو بدین.
    زبون فارسی حالیشون میشه حالا؟؟؟

    1. Amir می‌گوید

      اگر از لایک بلاک شدید باید صبر بدید درست میشه
      اینکه میگید 100 تا هم لایک نکردید
      در اصل تعداد ملاک نیست تعداد در واحد زمان ملاک هست
      من امتحان کردم
      شاید در ساعت بیش از 1000 عکس لایک کردم ولی بلاک نشدم چون بین هر دو لایکی که انجام 3 تا 4 ثانیه فاصله هست
      ولی اگر 50 عکس رو سریع لایک کنید حتما بلاک میشید

      مدت زمان بلاک از لایک هم حداقل 12 ساعت هست

  17. sina می‌گوید

    سلام ببخشید من هر وقت میخوام کسی رو فالو کنم ازم کد امنیتی ( recaptcha) می خواد. چی کار باید بکنم ؟ رمز رو هزار بار بنویسم هم قبول نمیکنه

    1. Amir می‌گوید

      وقتی رمز میده
      که وارد کنید دوتا رمز هست که اونی که پیچیده تر هست رو باید وارد کنید

  18. sina می‌گوید

    سلام ببخشید من هر وقت میخوام کسی رو فالو کنم ازم کد امنیتی ( recaptcha) می خواد. چی کار باید بکنم ؟

  19. Arash می‌گوید

    ممنون که جواب دادین ولی الان من مشکلم حل نشده. اخه صدتا لایکم نزدم نمیدونم چرا اینجوری شده نه لایک نه کامنه نه پست. توروخدا بگین مشکل از کجاست من این اکانتمو خیلی دوست دارم. راستی اکانت خودتونم بگید تو اینستا فالوتون کنیم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      می تونید به پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بزنید مشکلتون رو مطرح کنید
      اکانت فارنت: farnet.ir

  20. Arash می‌گوید

    سلام من نمیتونم لایک کنم و کامنت بزارم و دوازده ساعت هم گذشته اما اتفاقی نیوفتاده
    یه سوال دیگه هم داشتم که محدودیت لایک زدن مثلن چندتاست در روز؟؟؟
    ممنونم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اینستاگرام عدد خاصی رو مشخص نکرده. بعضی جاها گفتن 200 تا بعضی ها 300تا یا بیشتر

  21. رها می‌گوید

    salam man mikham profilam ro private konam chi kar bayad bokonam ?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کار زیادی لازم نیست انجام بدید.. همین مطلب رو کامل بخونید!

      1. رها می‌گوید

        khondam matalebo ama akhe on gozineee ke to account bayad faal konim ro insta man nadare !

  22. Navidfarnet می‌گوید

    کسی که اکانتشو دی اکتیو کرده میتونه دوباره برگردونه ؟
    من با پیام اکانت شما inactive هست مواجه میشم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اینستاگرام چیزی تحت عنوان دی اکتیو کردن نداره. دو حالت داره که یا خودتون حذفش کردید یا به خاطر عدم رعایت قوانین حذف شده. در هر صورت قابل بازگشت نیست و می تونید با همون ایمیل قبلی اکانت بسازید شاید یوزرنیم قبلی رو بتونید استفاده کنید.

  23. sara می‌گوید

    این سوال من تکراریه
    ولی میشه بگین منظور ازتگ کردن چیه و چ کابردی داره؟
    مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی متن توضیح داده شده. تگ کردن یعنی نشانه دار کردن و در واقع برای مشخص کردن کسی توی تصاویر مثلاً چند نفره هست. اما بعضی وقتا برای جلب توجه هم کاربرا دوستای خودشون رو تگ می کنن که بهتره از منشن کردن با @ توی کامنت ها استفاده بشه

  24. صادق ميرزايي می‌گوید

    سلام. من هر عکسی میزارم. تو قسمت لوکیشن مکان گرفتن اوون عکس برای همه آشکار میشه. و من میخوام این اتفاق نیوفته. چطوری میتوانم اپشن مسیر عکس بر روی نقسه رو غیر فعال کنم.

  25. سميرا می‌گوید

    Salam mikham bedunam chetor mishe to profilam chand khat dar morede khudam benevisam mesl e baghye
    Man faghat 30 ta kalam mitonam benevisam

    1. علی ارغوان می‌گوید

      محدودیت داره بیشتر نمی تونید

  26. kiarash می‌گوید

    سلام ، خسته نباشید …
    من می خوام یک فیلم از گالری بذارم تو اینستا …
    ولی وقتی وارد دوربین اینستا می شم و می رم رو ویدیو نمی دونم چیکار کنم که وارد گالری بشم ؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دکمه ۹ نقطه سمت راست شاتر

  27. ardi می‌گوید

    سلاممم
    من میخواستم متن هایی که زیر عکسها در کامت میذارن رو کپی کنم
    اما قادر به انجام ابن کار نیستم
    انگشتم رو روش نگه میدارم چیزی نمیشه
    چظور میتونم این کار رو انجام بدم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در اندروید وارد صفحه کامنت گذاشتن بشید و کامنت مورد نظر رو لمس کنید و بعد Copy Text

  28. lili می‌گوید

    این پیام میاد وقتى میخوام نصب کنم لطفا راهنمایى کنیدa user with that email already exists

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بارها سوالتون رو مطرح کردید. قبلاً با این ایمیل اکانت ساخته شده، میخواید وارد اکانت بشید یا اکانت جدید بسازید؟
      در حالت اول به این صفحه از وبسایت اینستاگرام مراجعه کنید تا پسورد جدید براتون ارسال بشه به ایمیل:
      https://instagram.com/accounts/password/reset/
      در حالت دوم هم نمی تونید با یک آدرس ایمیل دو اکانت داشته باشید. ایمیل دیگه ای رو بسازید و وارد کنید.

  29. lili می‌گوید

    اگه مشخصات بفرستم شما میتونید واسم حذفش کنید ممنون میشم چون من اصلا از اینا سر در نمیارم

  30. lili می‌گوید

    ایمیلى ک یکبار بااون اینستو گرام نصب کرده باشیم نمیشه ى بار دیگه درست کرد همش ایرور میده ک این ایمیل وجود داره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله نمیشه باید با پسورد قبلی sign in کنید. یا از forget passowrd پسورد رو بازیابی کنید

  31. lili می‌گوید

    سلام هر کارى میکنم باز نصب نمیشه ک عکسمو پاک کنم میگه این ایمیل یه بار به کار رفته نمیشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چی باز نمیشه؟ پسورد اکانتتون رو فراموش کردید؟

  32. alirezajp می‌گوید

    سلام من خیلی کم میرم اینستا برنامه ای هست که بشه عکس همه رو اتومات لایک کنه??

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر به هیج وجه توصیه نمیشه و ممکنه باعث بلاک شدن اکانت شما بشه

  33. سحر می‌گوید

    سلام من بلاک شدم اما چرا توی بقیه page هایی که بلاک نشدم نمیتونم کامنت بگذارم ؟
    چقدر طول میکشه تا بتونم کامنت بذارم؟
    من چطوری میتونم یک page را همینطوری کنم که نتونه تا مدتی کامنت بذاره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دست شما نیست که کاری کنید پیجی کامنت نذاره!
      احتمالاً بیش از حد کامنت گذاشتید و موقتاً limit شدید

  34. sima می‌گوید

    سلام ممنون مطالب خوبی بود

  35. افسانه می‌گوید

    قبلا هر ساعت تا 150 نفرم میتونستم فالو کنم.الان 3 روزه اینطوری شده.چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کار خاصی نمیشه انجام داد. محدودیت رو رعایت کنید

  36. افسانه می‌گوید

    مرسی از جوابتون.ولی قبلا اینطوری نبود.یعنی محدودیت نداشت.کی درست میشه؟یعنی تا چند وقت اینطوریه؟

  37. lili می‌گوید

    سلام خوبیدى ى سوال مهم داشتم توروخدا راهنمایىم کنید من اینستو گرام نصب کردم عکس خودم رو پروفایل گذاشتم امروز اینستو گرام از گوشیم حذف کردم اما هنوز تو لیست هستم راهى هست ک باز نصب کنم و عکسمو از پروفایل حذف کنم خیلى مهم لطفا

    1. Amir می‌گوید

      با حذف کردن نرم افزار اکانت شما که پاک نمیشه!!!!
      دوباره اینستاگرام رو نصب کنید سپس
      با اکانت و رمز خود وارد بشید سپس پروفایل خودتونو تغییر
      بدید
      اگر هم میخواهید کامل اکانت خودتونو پاک کنید به مطلب
      “چگونه اکانت اینستاگرام خود را پاک کنیم”
      بروید

  38. ندا می‌گوید

    چطور وقتی کسی منو فالو میکنه اونو بپذیرم?درضمن اگه تو اینستامسیج کسی رو لایک کنم چطور اونو آن لایک کنم?

    1. Amir می‌گوید

      اگر اکانت شما شخصی نیست نیازی به اجازه شما نیست و با زدن گزینه فالو شما رو فالو میکنند
      اگر اکانت شما شخصی هست به شما پیامی برای پذیرش آن ها داده میشه

      سوال دوم هم اطلاعی ندارم

  39. افسانه می‌گوید

    سلام
    من چند روزه که فقط میتونم یه تعداد محدودی (حدود 50 نفر تو هر روز)را فالو کنم.از این بیشتر نمیشه.اگه از این بیشتر فالو کنم یه ثانیه بعد خودش آنفالو میشه.میشه راهنماییم کنین؟؟؟؟؟؟؟چرا اینطوری شده؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. Amir می‌گوید

      سلام
      چه خبره!!
      محدودیت اینستاگرام در فالو کردن تعداد زیاد مانع این کار میشه
      ادامه بدید تا حدود یک ماه از فالو، کامنت،لایک کردن بلاک میشید
      پس تعداد زیادی رو در روز فالو نکنید

  40. باران می‌گوید

    سلام.کسی منوفالوکرده منم بلاکش کردم چطورمیتونم اسمش روهم درقسمت فالوئرحذف کنم؟ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      وقتی کسی رو بلاک کنید خود به خود از فالورهای شما حذف میشه

  41. پریسا می‌گوید

    سلام من چند روزی هست عضو اینستاگرام شدم امروز که اومدم باز کنم پیغام می ده COULDNAT REFRESH FEED

    1. Amir می‌گوید

      سلام
      مشکل از اینترنت شماست
      یا شاید سرور اینستاگرام

  42. khashayaar می‌گوید

    باتشکرازشکیبایی واحترام به خوانندگانتون…اطلاعات مفیدی کسب کردم وازاین بابت سپاسگزارم.لطفا راجع به اینستافالو وعلت بلاک شدن هم توضیح بدید.

    1. Amir می‌گوید

      اسپم نذارید ریپورت و بلاک نمیشید
      یا مثلا ایجاد مزاحمت

      البته بعضیا مثل اینکه کلا تنشون میخاره بلاک کنن بدون دلیل
      که راهی وجود نداره

  43. نورا می‌گوید

    چطور میشود پیامی که در direct ارسال میشود را پاک کرد،اگر میشود توضیح کوچکی در مورد direct بدهید!!

    1. Amir می‌گوید

      دایرکت پیام خصوصی در اینستاگرام هست که فقط افرادی که اد میکنید اون عکس رو میبینند

      سه نقطه بالا سمت راست رو بزنید گزینه‌ای برای پاک کردن هست

  44. محمد می‌گوید

    سلام من از اینستگرام بیرون رفتم و وقتی داخل میشوم پسورد میخواهد و پسوردم را فراموش کرده ام چه کنم.

    1. Amir می‌گوید

      Forget password
      بزنید تا با ایمیل یا پیامک براتوم لینک تغییر پسوورد بیاد

  45. ریحانه می‌گوید

    سلام جدیدا نه میتونم لایک کنم نه کامنت بزارم نه پست بزارم نه فالو کنم من تا الان ٣پیج ساختم به خاطر این مشکل.و همه شون هم به این مشکل دچار شدن چونهر وقت یکی از این کارا رو میکنم یه صفحه سفید میاد.:((((

    1. Amir می‌گوید

      خب بذارید اون صفحه سفید لود بشه بینید مشکل چیه!!!!
      صفحه سفیددیر لود میشه
      با یک اینترنتپر سرعت تر هم امتحان کنید!!!
      شاید هم طرز استفاده خودتون درست نیست
      اگر زیاد لایک و فالو کنید بلاک میشید
      البته منظور تعداد خیلی زیاد مثلا 300 در مدت زمان کمی هست

  46. شیوا می‌گوید

    سلام ببخشید چطور باید در اینستاگرام شات اوت کنیم؟

    1. Amir می‌گوید

      از صفحه طرف مقابل اسکرین شات میگیرید (در اندروید دکمه ولوم پایین و پاور به صورت همزمان) و سپس اونو در اکانت خودتون پست میکنید و میگید این شخص رو فالو کنید

  47. فرانک می‌گوید

    ببخشید،تگ و شات چی هستن؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کامنت‌های قبلی رو بخونید..

  48. hengam می‌گوید

    ببخشیدمن کامنتاروخوندم ولی موضوع kik نبود…..میشه توضیح بدید؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      kik یه برنامه دیگه است که باید نصب و استفاده کنید..
      دایرکت هم ارسال عکس محرمانه و مستقیم به فرد مورد نظرتونه..

  49. danial می‌گوید

    ببخشید چجوری میشه تو کامنت ها شکلک گذاشت؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با استفاده از کیبردهایی که از شکلک Emoji پشتیبانی می کنند.
      Kii Keyboard
      Google Keyboard …

      1. danial می‌گوید

        ممنون مرسی علی جان

  50. hengam می‌گوید

    سلام ممنون ازاینکه به سوالاتمون پاسخ میدید…..
    ببخشید kik تواینستاچیه و چطورمیشه ساخت؟وهمچنین دایرکت چیه؟آخه من تاحالابه این گزینه هاتواینستاگرام برنخوردم….

    1. محسن صحافی می‌گوید

      لطفا کامنت های قبلی رو برای رسیدن به پاسخ این سوالات مطالعه کنید..