آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده‌اید حتماً نام آن را شنیده‌اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.

24681

مطلب آموزش اینستاگرام در 15 خردادماه 1396 با اضافه کردن لینک کامل ثبت‌نام به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام باید این برنامه را برای روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید و طبیعتا به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید در این سرویس عضو شوید. ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست اما باید دقت لازم را در آن به خرج دهید. برای عضویت و ثبت نام در اینستاگرام می‌توانید از طریق بخش Sign up در پائین صفحه اول برنامه مراحل را دنبال کنید اما توصیه می‌کنیم حتما این کار را از طریق آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت انجام دهید.

آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام

پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.

پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.


آموزش اینستاگرام / به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها

آموزش اینستاگرام

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.


آموزش اینستاگرام / ویرایش تصاویر 

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می‌کنید.

Instagram-Step-2

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال می‌کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می‌توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید .

در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد باتوجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی‌پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است.

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می‌کند:

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر می‌شود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی.

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد.

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها.

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس


آموزش اینستاگرام / به اشتراک گذاری و یا ارسال خصوصی

در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.

Instagram-step-3

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Tag people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.

در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر در این صفحه از بالا زبانه Followers را انتخاب کنید تصویر برای تمامی دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شود و اگر Direct را انتخاب کنید می‌توانید تصویر را به صورت خصوصی برای فرد یا افراد خاصی ارسال کنید.

آموزش اینستاگرام / دایرکت اینستاگرام

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا ۱۵ نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای آموزش کامل استفاده از این قابلیت می‌توانید مطلب آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام را در فارنت بخوانید.


پنج – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

Instagram-Step-4

اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید با فشردن دکمه ذره‌بین بالای سمت راست صفحه در زبانه TAGS می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید. برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری می‌توانید زبانه USERS را انتخاب کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.

توجه داشته باشید که به علت محدودیت اینستاگرام بهتر است در هر ساعت بیش از حدود 200 تصویر را لایک نکنید و یا بیش از 50 نفر را فالو یا آنفالو نکنید. همچنین بیش از حد نیز از نظر گذاشتن و یا ارسال دایرکت خودداری کنید.

آموزش اینستاگرام / اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها

Instagram-Step-5

از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.


آموزش اینستاگرام / ارسال به شبکه‌های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.


پاسخ به چند سوال رایج آموزش اینستاگرام :

آموزش اینستاگرام

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه 612 در 612 پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح 720p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet.io” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet.io شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟

مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به پروفایل خود بروید و با زدن سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید و Private Account‌ را روشن کنید

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام از شکلک‌های یا Emojiها استفاده کنیم؟ 

برای این‌کار می‌توانید از کیبردهای دارای شکلک‌ها مانند Google Keyboard، Kii Keyboard و یا Swiftkey استفاده کنید. پس از نصب کیبرد باید با مراجعه به تنظیمات اندروید در بخش Language and Keyboard یا “زبان و ورودی” کیبرد نصب شده را فعال کنید.

شات‌اوت به چه معناست و چگونه می‌توانیم فردی را شات‌اوت کنیم؟

 Shotout در واقع روشی برای تبلیغ صفحه فرد مورد نظرتان است. برای شات‌اوت کردن می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرد مورد نظر عکس گرفته و یا تصویر پروفایل او را قرار دهید و نام او را بر روی عکس (همان‌طور که در بالا گفته شد) تگ کنید و در توضیحات از دوستان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید او را نیز Follow کنند.

کار مشابهی را با ارسال تصویر به صورت Direct برای دنبال‌کنندگانتان نیز می‌توانید انجام دهید.

Kik چیست و به چه معناست؟ 

کیک یک اپلیکیشن مستقل پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است که برای ثبت نام یا یافتن دوستان به شماره نیازی ندارد و ارتباط از طریق آی‌دی صورت می‌گیرد. Kik را می‌توانید از گوگل‌پلی یا بازار برای اندروید یا اپ‌استور آیفون دانلود کنید.

برای چت کردن با کاربران اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ 

قابلیتی مشابه در اینستاگرام به نام Direct Message وجود دارد؛ برای آموزش کامل آن به این مطلب مراجعه کنید. اینستاگرام پیش از این قابلیت چت کردن را نداشت و به همین دلیل برخی کاربران از سرویس InstaMessage (آیفون / اندروید) استفاده می‌کردند.

قادر به قرار دادن ویدئو در اینستاگرام نیستم. 

از نظر اینستاگرام دوربین گوشی شما احتمالا کیفیت لازم استاندارد حداقل اینستاگرام را ندارد. ممکن است بتوانید با تبدیل فرمت ویدئوی مورد نظر به MP4 در کامپیوتر و امتحان مجدد موفق شوید.

آیا می‌توانم با کامپیوتر و از طریق سایت از اینستاگرام استفاده کنم. 

از طریق وب‌سایت تنها امکان مشاهده تصاویر وجود دارد و قادر به قرار دادن عکس نخواهید بود.

پس از مدتی دیگر قادر به لایک تصاویر یا فالو کردن افراد نیستم. 

احتمالاً در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدود شده‌اید. با توجه به حجم نفراتی که فالو کرده‌اید بعد از مدت نامشخص این محدودیت رفع خواهد شد. هیچ راه دیگری جز صبر کردن ندارد و احتمالاً مسدود شدن حساب شما در صورت تکرار این موضوع وجود دارد.

بعضی یا تمامی تصاویر اینستاگرام برای من لود نمی‌شوند.

 مشکل از اتصال اینترنت و ارتباط با سرور اینستاگرام است. برخی ISPهای داخلی اتصال اینستاگرام را محدود یا قطع کرده‌اند و ممکن است مشکل از انواع تحریم‌های داخلی یا خارجی باشد که همگی با آن آشنایی داریم!

پسورد اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌ام؛ چکار کنم؟

 از گزینه Forget Password استفاده کنید تا پسورد جدید به ایمیل شما ارسال شود

فردی متوجه رمز اکانت من شده و آن را تغییر داده است؛ چکار کنم؟ 

مشابه سوال قبل

اینستاگرام مرا مجبور به برش عکس می‌کند. چگونه تصاویر را به صورت کامل قرار دهیم؟ 

استاندارد اینستاگرام تصاویر مربعی با نسبت 1:1 است و بهتر است از دوربین خود اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که قصد دارید عکسی مستطیلی را به صورت کامل قرار دهید از برنامه‌هایی نظیر No Crop (اندروید / آیفون) یا InstaSize (اندروید / آیفون) استفاده کنید تا تصویر کوچک شده و در مربعی سفید یا مشکی قرار بگیرد و سپس آن را در اینستاگرام وارد کنید.

چگونه در اینستاگرام به جای عکس، متن و نوشته قرار دهیم؟ 

از اپلیکیشن‌هایی مانند Textgram (اندروید / آیفون) یا InstaQuote (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

چطور می‌توان متوجه شد چه کسی از صفحه ما بازدید کرده است؟ 

چنین امکانی وجود ندارد.

چگونه می‌توان چند عکس یا ویدئو را کنار یکدیگر و در قالب یک عکس یا ویدئو قرار داد؟ 

برای این‌کار از اپلیکیشن‌هایی مانند VidStich (اندروید / آیفون) برای ویدئو و تصویر و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) برای تصاویر استفاده کنید.

چگونه اکانت خود را در اینستاگرام غیرفعال/حذف کنیم؟ 

در صورت تمایل برای حذف همیشگی اکانت خود می‌توانید از وب‌سایت این برنامه و طبق این آموزش این کار را انجام دهید.

پس از اجرای برنامه با پیام Incompatible Device مواجه می‌شوم؛ مشکل از کجاست؟ 

گوشی شما با اینستاگرام سازگار نیست. ممکن است نسخه‌های قدیمی اینستاگرام چنین مشکلی نداشته باشد.

چگونه می‌توان وقتی کسی ما را Unfollow کرد متوجه شویم یا بدانیم چه کسانی ما را متقابل فالو نمی‌کنند؟ 

از اپلیکیشن کمکی InstaFollow برای اندروید یا Followers For Instagram برای آیفون کمک بگیرید.

چگونه از قاب‌ها و افکت‌های بیشتری استفاده کنیم؟ 

اپلیکیشن‌هایی مانند InstaShape (اندروید / آیفون) و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

اینستاگرام قادر به تشخیص موقعیت من نیست. 

احتمالاً شبکه‌های وای‌فای و مخابراتی برای تعیین موقعیت کافی نیستند. GPS گوشی را روشن کرده و در فضای آزاد امتحان کنید. ضمناً چک کنید که برنامه‌های مسیریابی مانند Google Maps به درستی مکان شما را پیدا می‌کنند.

آیا می‌توان عکسی را تنها برای فالورهای خاصی نمایان یا مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن تمامی تصاویر شما خواهند بود.‌اگر می خواهید تصویر خاصی را برای عده ای ارسال کنید باید از دایرکت استفاده کنید که بالاتر توضیح دادیم.

آیا می‌توان لیست فالورها یا فالویینگ‌های خود را مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن فالورها و فالویینگ‌های شما هستند و تنها می‌توانید با Private کردن پروفایل خود پس از اجازه شما امکان دنبال کردنتان را به کاربران بدهید.

چه فعالیت‌هایی باعث بلاک شدن و محدود شدن اکانت می‌شود؟ 

قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات / ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان / ارسال بیش از حد دایرکت / فحاشی / استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه

اکانت من محدود (بلاک) شده و امکان فالو/لایک/کامنت ندارم؛ چقدر باید برای رفع این محدودیت صبر کنم؟

به گفته اینستاگرام این محدودیت ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد و همچنین راهی به جز صبر کردن ندارید.

برای بسته شدن یک اکانت چند نفر باید آن را ریپورت کنند؟

بسته شدن اکانت به تعداد ریپورت بستگی ندارد و این عمل به صورت خودکار انجام نخواهد شد. اگر ریپورت درست و صحیح باشد تیم پشتیبانی اینستاگرام به تشخیص خود اکانت شخص خاطی را مسدود خواهند کرد.

چگونه در اینستاگرام مانند فیس‌بوک پیج بسازم؟

در اینستاگرام چیزی تحت عنوان پیج وجود ندارد و در واقع می‌توانید مانند روال ساخت یک اکانت عادی صفحه‌ای به عنوان یک پیج باز کنید.

در هنگام فالو کردن برخی کاربران، افرادی به عنوان پیشنهاد یا Suggestion نشان داده می‌شوند آن‌ها را برای اکانت خودم چگونه تغییر دهم؟

افراد پیشنهادی کاملا در اختیار اینستاگرام است و در اختیار شما نیست. حداقل در نسخه فعلی امکان تغییر افراد پیشنهادی وجود ندارد و معیار اینستاگرام برای انتخاب افراد پیشنهادی رسما اعلام نشده است. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و مراجعه به آدرس اینترنتی اینستاگرام و ورود به پروفایل خود در بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

برای این کار از طریق مرورگر اینترنتی به اینستاگرام مراجعه و لاگین کنید. بالای صفحه روی اسم خودتون بزنید تا وارد صفحه پروفایلتون به شه. حالا دوباره روی ادیت پروفایل بزنید و بعد پائین صفحه تیک کنار گزینه Include your account when recommending similar accounts people might want to follow. رو بردارید و بعد دکمه Submit رو بزنید تا ذخیره بشه. تمام

پیغام comment blocked در هنگام گذاشتن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟

این پیغام به این معنی است که شما از گذاشتن کامنت در تصاویر این شخص برای همیشه و یا کل تصاویر در اینستاگرام به مدت محدود (اما نامعلوم) محروم شده‌اید. این موضوع وقتی اتفاق می‌افتد که در زیر تصایویر دیگران اسپم و کامنت های تبلیغاتی بگذارید. تکرار این عمل باعث بسته شدن اکانت شما برای همیشه خواهد شد.

هنگام ثبت نام با پیامی با متن «too many users have been registered on this device» مواجه می‌شوم؛ چاره چیست؟

ظاهراً کاربران زیادی با گوشی شما ثبت نام کرده‌اند؛ بهترین راه استفاده از یک گوشی یا تبلت دیگر برای ثبت نام است.

زمان ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوم: «The IP address you are using has been flagged as an open proxy»؛ چاره چیست؟

راحت‌ترین راه رفع این مشکل اینه که از یک اینترنت دیگه برای ثبت‌نام استفاده کنید.

در هنگام مشاهده تصاویر گاهی با پیغام خطای «Couldn’t refresh feed» یا «an unknown network error has occurrred» مواجه می‌شوم و تصاویر و صفحات بارگذاری نمی‌شوند.

بنابه اعلام وزیر ارتباطات اختلالات اینستاگرام به دلیل فیلترینگ هوشمند (؟!) ایجاد شده است. می‌توانید شکایات خود را از طریق وب‌سایت کارگروه مصادیق مجرمانه ثبت و پیگیری نمایید. با این وجود می‌توانید مشکل خود را با سرویس دهنده اینترنتتان مطرح کرده یا از اینترنت دیگری استفاده کنید.

مشکل درخواست کد امنیتی در اینستاگرام:

در هنگام باز کردن صفحه اینستاگرام، صفحه ای باز می‌شود که از من کد امنیتی می‌خواهد. راه‌حل چیست؟

پاسخ: این مشکل به این دلیل است که در هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد نکرده‌اید. برای رفع مشکل شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانید. این کار را فقط برای یک بار انجام دهید و در صورت عدم دریافت کد آن را با یک شماره همراه دیگر ترجیحاً غیر از همراه اول امتحان کنید. از ارسال چندین باره درخواست خودداری کنید چون با انجام این کار کدهای ارسال شده قبلی که احتمالاً دریافت خواهید کرد نامعتبر شده و پس از چندین مرتبه دیگر کدی برایتان ارسال نخواهد شد. این مشکل راه‌حل دیگری ندارد!

مدتی هست که نمی‌توانم لایک یا فالو کنم و موقع لایک و فالو کردن یک صفحه سفید باز می‌شود؟

احتمالاً به علت لایک و فالو کردن زیاد در مدت زمان کم  یا دلایل دیگر از طرف اینستاگرام بلاک شدید ولی علت اصلی مشکل ایجاد شده در همان صفحه سفید است که صفحه مورد نظر دیر باز  می‌شود و در اکثر موارد به علت سرعت پایین اینترنت اصلاً باز نمی‌شود پس یا باید صبر کنید و یا روش‌های دیگر برای تغییر آی‌پی را امتحان کنید! سپس با وارد کردن کد امنیتی که خود اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید مشکل را برطرف کنید.
درضمن در بعضی موارد صفحه ای باز می‌شود که درخواست شماره تلفن برای فرستادن کد امنیتی می‌کند، پس از وارد کردن شماره همراه با کد +98 کد امنیتی فرستاده خواهد شد ولی در بیشتر موارد برای اپراتورهای ایران کدی فرستاده نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست پس بهتر است در هنگام ثبت‌نام حتماً شماره همراه را نیز وارد کنید.

چگونه می‌توانم عکس خود را در بخش Explore قرار دهم؟

بخش Explore برای هر کاربر متفاوت بوده و بسته به علایق، دوستان و تصاویری که دوستان شما لایک کرده‌اند تغییر می‌کند. بنابراین قرار دادن تصویرتان در این صفحه غیرممکن است!

چگونه می‌توانم چندین کاربر را به صورت همزمان آنفالو کنم؟

آنفالو کردن تعداد زیاد کاربر در یک روز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. فالو کردن تعداد کاربران زیاد برای دریافت فالوبک و آنفالو کردن آن‌ها احتمالاً موجب غیرفعال شدن همیشگی اکانت شما از سوی اینستاگرام خواهد شد.

چگونه در اینستاگرام همزمان بیش از یک اکانت داشته باشم؟

قابلیت استفاده همزمان از چند اکانت در اینستاگرام به تازگی به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. برای آموزش استفاده و جزئیات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

چگونه می‌توانم پیام دایرکتی را که ارسال کرده‌ام لغو کنم؟

کافیست انگشت خود را روی پیام نگه داشته و Unsend Message را بزنید. اگر مخاطب شما پیش از Unsend کردن پیام شما را ندیده باشد اعلانی مبنی بر پیام از طرف شما دریافت خواهد کرد اما قادر به مشاهده آن پیام نخواهد بود.

چگونه می‌توانم لینک پروفایل یا کانال تلگرام خود را در صفحه پروفایل اینستاگرام قرار دهم؟

متأسفانه این قابلیت توسط اینستاگرام مسدود شده و دیگر امکان قرار دادن لینک پروفایل تلگرام و یا اسنپ‌چت را ندارید. البته مطابق معمول
ما برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی سراغ داریم که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

در هنگام ویرایش پروفایل با پیغام Links asking someone to add you on another service aren’t supported on Instagram. مواجه می شوم چاره چیست؟

به پرسش قبل مراجعه کنید.

خطای Your account has been disabled for violating our terms به چه معناست؟

اکانت شما به دلیل سرپیچی از قوانین اینستاگرام (فالو یا آنفالو زیاد در محدوده زمانی کم، جذب فالور به شیوه نامتعارف، استفاده از اپلیکیشن های جذب فالور، کامنت های تبلیغاتی، پست محتوای غیرقانونی و …) توسط اینستاگرام غیرفعال شده است. در حال حاضر راهی برای فعال کردن مجدد وجود ندارد.

چگونه می‌توانم تعداد فالورهای خود را با واحد K (هزار نفر) نمایش دهم؟

این تغییر به‌صورت خودکار و پس از رسیدن فالورها به چند هزار نفر توسط اینستاگرام انجام شده و در اختیار شما نیست.

نقطه آبی در اینستاگرام در هنگام جستجو به چه معناست؟

این نقطه به معنای پست جدید و دیده نشده از سوی کاربر مورد نظر است و ارتباطی به فعال یا آنلاین بودن ندارد.


مطلب آموزش اینستاگرام در تاریخ 18 اسفند 94 به‌روزرسانی شد – سؤالات رایج بیشتر به همراه پاسخ اضافه شد. لطفاً پیش از پرسیدن سؤال در بخش نظرات مطلب آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.
با توجه به تعداد زیاد کامنت‌ها و سوالات، امکان پاسخگویی به این گونه سوالات که به طور مکرر در بخش کامنت‌ها پاسخ داده شده و یا در بخش سوالات مرتبط پاسخ داده‌ایم را نداشته و سوال مربوطه برای انتشار تایید نخواهد شد.

سایر مطالب آموزشی مفید فارنت درمورد اینستاگرام:

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24,681 نظر برای این مطلب
  1. صالحی می‌گوید

    سلام من رمزعبورم روفراموش کردم.چطوری میتونم بازیابیش کنم؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید
  2. فرزانه می‌گوید

    سلام
    در مورد اینکه کامنت رو از تصاویرمون حذف کنیم دکمه شبیه مداد کجاست؟من تصویرو باز میکنم و به صفحه کامنت میرم ولی مدادی وجود نداره تو رو خدا سریع راهنمایی کنید چه طوری کامنت رو حذف کنم؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی صفحه کامنت، کامنت مورد نظر رو لمس کنید و Delete comment رو بزنید

  3. Amir می‌گوید

    بله راه حلی وجود داره

    متاسفانه اکانت شما پاک شده
    هیچ راهی هم نداره
    نرم افزار های مشابه آنچه که گفتید
    امنیت اکانت رو میارند پایین

    کلا سعی کنید از برنامه های مختلف استفاده نکنید
    چون در همه اونا اول باید با اکانتتون وارد بشید و همین مساله
    میتونه باعث هک شدن بشه

    خب دست بکار بشید و یک اکانت دیگه

  4. فاطمه3221 می‌گوید

    سلام و خسته نباشید.
    من از برنامه گتاگرام برای دانلود عکس های اینستگرام استفاده میکنم و خیلی هم راضی بودم تا اینکه خواستم یه نظر براشون بزارم وقتی نظر را فرستادم و بعد خواستم وارد اینستگرامم بشم دیدم بسته شده.

    از اون روز به بعد هر چی اسم و یا ایمیلم رو میزنم که باز بشه نمیشه که نمیشه و یه پیام میده

    this account is inactive

    امیدوارم یه راه حل برام داشته باشید .

    کمک لطفا

  5. دانشجو می‌گوید

    ببخشید میشه بگید چطور میشه تو کامنت های اینستاگرام شکلک گذاشت ممنون

    1. Amir می‌گوید

      دانلود
      کیبرد
      Emoji
      در اندروید
      مثل
      Kii keyboard

      و فعال کردن کیبرد
      Emoji
      در اپل

  6. نگین می‌گوید

    سلام.من از دیشب نمیتونم هیچ مطلبیو لایک کنم. فالو میتونم ولی لایک نه. برام پیغام میده
    you are temporarily blcked
    مال چیه؟ من هیجکار نکردم فقط یه برنامه مربوط به اینستا نصب کردم که باید عکس لایک میکردم تا بقیه هم از منو لایک کنن تا تعداد لایک پستام بره بالا.
    اگه میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

    1. Amir می‌گوید

      به احتمال زیاد از همون برنامه هست
      باید صبر کنید تا از بلاک در بیاید

  7. محسن می‌گوید

    سلام
    Kik در اینستاگرام یعنى چه؟؟

    1. Amir می‌گوید

      Kik
      مثل
      وایبر یا واتس آپ
      یک مسنجر هست
      که در میان افراد اینستاگرام پر کاربرده

  8. farzane می‌گوید

    سلام من از امروز نه می تونم عکس لایک کنم نه فالوینگ و فالوور هامو ببینم
    لطفا بگین باید چیکار کنم
    مهمه

    1. Amir می‌گوید

      بلاک شدید توسط اینستاگرام
      اگر صفحه ای براتون باز نمیشه
      صبر بدید بعدا درست میشه
      ولی اگر هنگام لایک یا فالو
      صفحه ای باز میشه
      راه حل شما در اون صفحه هست

  9. rama می‌گوید

    من کامنت بلاک شدم دیگ نمیتونم کامنت بزارم چیکار باید بکنم

    1. Amir می‌گوید

      صبر بدید درست میشه

  10. نگین می‌گوید

    ممنون از راهنمایبتون.

  11. نگین می‌گوید

    سلام.منظور از شات اوت تو اینستاگرام چیه؟ واینکه بعضی پیجها مثلا میگن زیر 30k مساوی با هزینه یعنی چی؟
    خواهشا جواب بدید

    1. Amir می‌گوید

      اکانتایی که زیاد فالوور دارند
      هم رو شات میکنند
      یعنی از صفحه اکانت طرف مقابل عکس میگیرند
      در اکانت خودشون میذارند
      و میگن این اکانت رو فالوو کنید

      اون
      هم یعنی اگه اکانتی کمتر از سی هزار فالوور داره شات بخواد اون طرف مقابل با پول براش انجام میده ولی اگه بیشتر از سی هزار داشته باشه
      بدون پول

      کلا بحث عقده هست

  12. sevda می‌گوید

    ممنون از راهنماییتون اما فک نکنم درس بشه چندتایی درس کردم بازم همون آش و همون کاسه

    1. Amir می‌گوید

      از یک نفر دیگر بخواید براتون بسازه بعد رمزشو عوض کنید

  13. sevda می‌گوید

    لطفا یکی راهنمایی کنهههههههه من اکانت که باز کنم جی میلم پیغام میاد که تاییدش کنم تایید که کردم یه مدت دیگه اینستا میگه ایمیل اشتباهه کار نمیکنه و اینکه با جیمیلم نمیتونم تو بازار نظر بدم:(

    1. Amir می‌گوید

      اگر معتبر باشه
      مشکل پیش نمیاد
      یک جیمیل یا
      ایمیل دیگه بسازید

  14. pegah می‌گوید

    سلام من گوشی گلکسی جیو دارم و سیستم عاملش 2.3 هست.ولی خب وقتی که اپلیکیشن اینستاگرام رو دانلود کردم ووارد برنامه شدم یک پیغام device not compatibleبه من میده که ینی ناسازگاره درضورتی که اینطور نیست.من چندماه پیش این برنامه رو دانلود کردم و به راحتی ثبت نام و کردم و… .اما حالا چندین بار اپ رو حذق و نصب کردم اما بازم همین پیغام رو میده .اگه میشه راهنمایی کنید مرسی.

    1. Amir می‌گوید

      چندین ماه پیش
      ورژن برنامه قدیمی تر بود
      الان جدید تر شده
      نسخه 5.1
      رو از اینترنت دانلود کنید
      چون دیگه نسخه جدید با دستگاه شما سازگار نیست

  15. دلارام می‌گوید

    واییییییییییییییییییی خدا روشکر درست شد ♡♥♥♥♥♥♡
    مرسی از راهنمایی هاتون

  16. دلارام می‌گوید

    اره واسه منم اومد ولی دوستم زدش رفت… دوباره میاد ؟؟

  17. دلارام می‌گوید

    ok
    مرسی ولی فک نکنم رست بشه
    :(((((( :(

    1. Amir می‌گوید

      چرا
      برای منم دو روز پیش اتفاق افتاد
      بعد که صفحه لود شود
      نوشته بود
      یکی سعی داشته وارد اکانت شما بشه
      آیا شما بودید
      و همون جا گذاشته بود برای تغییر رمز
      تا اونجا رمز جدید نزدم هیچ کاری نمیتونسم انجام بدم

  18. Amir می‌گوید

    یک مطلب پر کاربرد برای بلاک نشدن توسط اینستاگرام هست که فکر کنم بد نباشه همه بدانند

    در هر ساعت
    350 لایک
    35 کامنت
    160 فالو
    160 ان فالو

    میتونید انجام بدید بیشتر از این
    توسط اینستاگرام بلاک میشید
    از دو ساعت (معمولا برای کامنت) تا چندین روز( برای فالو)

  19. دلارام می‌گوید

    یه صفحه باز میشه ولی هیچی توش ننوشته

    1. Amir می‌گوید

      خب اون صفحه باید لود بشه
      چون دلیل این مشکل در اون صفحه هست!
      با اینترنت دیگه و یا از طریق وب سایت عمل کنید
      تا صفحه لود بشه
      و دلیل مشکل پیش اومده مشخص بشه

  20. سارا می‌گوید

    سلام. میخواستم یه پیج دیگه تو اینستا باز کنم اما هرچی ایمیل میدم مینویسه
    a user with that email already exists ؟؟چرا؟ تا حالا اینجوری نشده بود…

    1. Amir می‌گوید

      خب یعنی با این ایمیل ها قبلا اکانت ساختید و اکانتی وجود داره

      هر اکانت یک ایمیل

  21. دلارام می‌گوید

    خواهش میکنم جواب بدید خیییییییییییییییییلی مهم ;(

  22. دلارام می‌گوید

    سلام، از دیشب توی اینستاگرام نه میتونم لایک کنم ، نه کامنت بذارم و نه کسی رو فالو کنم حتی نمیتونم فالوهای خودم رو هم ببینم.
    میشه راهنمایی کنین که نشکل چیه و چجوری حل میشه؟!

    1. Amir می‌گوید

      یه مدت باید صبر کنید
      شاید خودش درست شد!
      وقتی نمیتونید فالو یا لایک کنید
      صفحه یا پیغامی باز نمیشه؟!؟

  23. نازنــــــــــــــــــــــــــنین می‌گوید

    من چن روزی وقتی میخوام عکس بذارم فایل اپلود نمیشه و نمیتونم عکس بذارم

    1. Amir می‌گوید

      شاید مشکل از اینترنت شما هست

  24. مهرزاد می‌گوید

    از کجا بفهمیم کی مارو بلاک کرده؟؟؟؟؟

    1. Amir می‌گوید

      اگر دیدید تعداد فالووینگ هاتون کم شده یعنی کسی شما رو بلاک کرده که شما دیگه اون شخص رو فالو نکنید
      ولی اینکه دقیقا مثل آن فالو کردن بشه فهمید تا الان نرم افزار درستی در دسترس نیست

  25. A می‌گوید

    و یه سوال دیگه اینکه اینایی که مثلا یه عکس دو یا سه تکه میذارن چه جوریه؟
    منظورم اینه که کل عکس مثلا به 3 قسمت تقسیم میشه و تو هر قسمت یه عکس اپلود میشه.

    1. Amir می‌گوید

      نرم افزارای خاصی فقط برای همین کار ساخته شده
      تو اینترنت سرچ کنید
      چنتایی هست

      البته دیگه کار جدیدی نیست
      و قدیمی شده

  26. A می‌گوید

    سلام
    این شکلکهایی که بعضیا تو کامنتها میذارن مثل فشفشه و کیک و … چطوری میذارن؟
    نکنه فقط مخصوص آیفونه و من اینقدر فکرمو مشغول کردم؟

    1. Amir می‌گوید

      در اصل فقط برای آیفون هست
      ولی با کیبرد های
      Emoji
      برای اندروید هم میشه
      مثل
      Kii keyboard

  27. شایسته می‌گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم که وقتی زیر عکسی مینویسن دوستاتونو تگ کنید یعنی دقیقا باید چیکار کنیم و چه طوری این کارو انجام بدیم
    مرسی

    1. Amir می‌گوید

      یعنی
      آنها را خطاب قرار بدید
      به این صورت
      @
      (توضیحات اون در متن اصلی هست)

      همون منشن هست

      البته کسایی که عقده لایک دارن معمولا این درخواست رو میکنن
      تا بقیه هم عکساشونو لایک کنند

  28. Sadaf-j می‌گوید

    الان میخوام عکس های البوم گوشیمو بذارم تو اینستاگرام پیام میده نمیشه چیکار کنم؟؟؟؟؟

    1. Amir می‌گوید

      چه پیامی؟

  29. نسیم می‌گوید

    سلام من تقریبا یه روزه عکس نمیتونم بدارم …fail میشه ….ولی کامنت و لایک هام مشکلی نداره و بقیه عکسها هم برا لود میشه….ممنون میشم کمکم کنید

    1. Amir می‌گوید

      به احتمال زیاد مشکل از اینترنت هست
      با اینترنت دیگه امتحان کنید

  30. سارا می‌گوید

    سلام…میخواستم بدونم چه طور میشه عکس پروفایل گذاشت؟متاسفانه من موقع عضو شدن عکسی نذاشتم والان هم نمیدونم چه طور باید بذارم..

  31. sara می‌گوید

    وقتی یه پست روبازمیکنیم فقط یه سری ازکامنتامعلوم میشه بخاطراینکه همشو ببینیم باید چیکارکنیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در تصاویری که تداد کامنت ها زیاد میشه به طور خودکار تنها یه سری از کامنت ها رو می تونید ببینید..

  32. نگار می‌گوید

    سلام من الان میتونم واسه ی همه پیجا کاLنت بذارم بجز یه پیج !!!!!! اونو فقط میتونم لایک کنم وقتی کامنت میذارم پیام بلاک شدن میده . مطمئنم هستم که ادمین اون پیج منو بلاک نکرده چون توسطش فالو شدم . حالا چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم سریع راهنمایی کنید خیلی مهمه !!!!!

    1. Amir می‌گوید

      تا حالا اون شخص براتون کامنت گذاشته؟
      اگر مشکلتون دو طرفه باشه
      یک بار هر دوتا شما
      هم رو بلاک و آن بلاک کنید
      شاید مشکل حل بشه

  33. sara می‌گوید

    امکان ویرایش یا حذف نظرچی؟

    1. Amir می‌گوید

      بلی
      اگر کنار کامنت رو لمس کنید
      امکان حذف هست

  34. sara می‌گوید

    مشه کاری کردنظرات پس ازتاییدمنتشربشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر همچین قابلیتی نداره

  35. Neda می‌گوید

    سلام منرو اینستاگرام لوگ اوت کرد و الان که میخوام وارد بشم یوزرنیم و پسوردمو میزنم میگه فورگات پسوردو بزن و پسوردتو عوض کن ولى ایمیلى به من نمیده من چیکار کنم؟

    1. Amir می‌گوید

      اگر ایمیل معتبر باشه میفرسته
      ولی جدیدا برای بعضیا نمیفرسته!!!
      اگر شماره وارد کردید با استفاده از شماره
      Forget password
      انجام بدید

  36. sara می‌گوید

    مرسی بابت پاسختون

  37. Masoud Alizaadeh می‌گوید

    سلام خدمت همه !
    یه نفر که میشناسمش با هفت هشت تا اکانت مختلف منو بلاک کرده و الان دو روزه نمیتونم هیچ کسیو فالو کنم !
    منم نمیدونم آدرس اکانت ها چیا هستند که بلاکشون کنم و از طریق اینستا فالو فقط میتونم تعداد بلاکر ها رو ببینم … .
    کلافه شدم …
    الان تا کی باید صبر کنم تا درست بشه ؟!
    و همچنین اگه درست شد و این شخص با اون چند تا اکانت ، من رو آن بلاک کرد و دوباره بلاک کرد ، بازم این اتفاق میفته ؟!

    1. Hossein می‌گوید

      شما
      حالا کامنتتونو یک هزار باری لایک کنید
      تا یک نفر جوابتون بده

      1. مهرداد می‌گوید

        من سه ساله فارنت رو می خونم و خوبی فارنت اینه که همچین کاری تقریبا غیرممکنه و یا حداقل کار آسونی نیست و به همین دلیل نمی تونه جای عقده گشایی بعضی ادما باشه..

        1. Hossein می‌گوید

          مبحث اینستاگرام بیش از 1000 کامنت داره ولی
          کامنتاش اصلا
          Like
          و
          Dislike
          نمیشه
          چون سوال جوابه
          ولی کامنتایی که ایشون گذاشتنو یک نگاه بندازید!!!!!

      2. Masoud Alizaadeh می‌گوید

        دوست عزیز خودت میفهمی چی میگی ؟!
        از هر آی پی فقط یه نفر میتونه لایک یا دیس لایک بده ! شما اگه میتونی هزار تا دیس لایک واسه من بزن ببینم میتونی !

    2. Amir می‌گوید

      وقتی نمیتونید لایک کنید
      صفحه ای هم باز میشه
      که پیامی بده یا که نه
      تا فالو میکنید سریع انفالو میشه؟!

      1. Masoud Alizaadeh می‌گوید

        امیر جان لایک که میکنم هیچ صفحه سکوریتی یا پیامی نمیاد که بخوام کدی رو وارد کنم یا چیزی به شماره تلفنم ارسال بشه. یعنی تو لایک کردن مشکلی ندارم میتونم لایک کنم ولی واسه فالو کردن وقتی روی فالو میزنم هیچ پیغامی نمیاد و اون کادر فالو سه چهار ثانیه سبز میشه و دوباره سفید میشه. ( راستی اینم بگم که من هفته قبلی تو یه روز نزدیک به دو هزار نفر رو فالو کردم ) ممکنه مشکل از این باشه ؟! و چقدر طول میکشه حل بشه ؟!

        1. Amir می‌گوید

          خب زودتر میگفتید
          به احتمال فراوان حالا که میگید فقط در فالو کردن مشکل دارید پس بلاک نشدید

          چون تعداد زیادی رو فالو کردید
          اینستاگرام برای حفظ امنیت!!!!!! شمترو از فالو کردن بیشتر منع میکنه
          معلوم نیست چقد باید صبور باشید

  38. Ali می‌گوید

    سلام خسته نباشید

  39. Orli می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    عکسی که می زارم میخوام فقط دوستام ببینن.واسه غریبه ها علامت قفل بیاد.چیکار کنم؟

    1. Amir می‌گوید

      کافیه که از قسمت
      Edit profile
      اکانت خودتونو شخصی
      یا private
      کنید

  40. abcd می‌گوید

    من روی ایپدم اینستارونصب کردم میخوام عکس بزارم این پیامومیده من منظورشونفهمیدم باید چیکارکنم؟
    please go to ios settings.genral.usage to reclaim space on your device

    1. Amir می‌گوید

      مطمئن
      نیستم

      ولی اینکه شما نوشتید
      یعنی حافظتون پر هست
      فضای دستگاهتون رو خالی کنید

      حالا اگر پر نیست
      Idk

  41. ُسعید می‌گوید

    سلام
    من همیشه وقتی app نصب میکنم اولین چیزی که برام مهمه privacy اونه
    من هنوز موفق نشدم که خیلی از privacy اینستاگرامو پیدا کنم

    مثلا من نمیخوام تعداد follower هام مشخص شده باشه و حتی لیستشون
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Amir می‌گوید

      از قسمت
      Edit profile
      اکامتتون رو شخصی کنید
      در این صوذت فقط فالوور های شما عکس های شما رو میبینند و اگر کسی هم بخواد فالو کنه باید شما قبول کنید بعد فالو کنه
      و لیست فالوور هاتونم لگر کسی فالو نکنه
      نمیتونه ببینه

      ولی اینکه تعداد هم نشون نده
      امکانش نیست

  42. سارا می‌گوید

    ببخشیدمنظورازعکس تگ کردن چیه؟چه کاربردی داره؟

    1. Amir می‌گوید

      تگ به دو صورت هست
      با در کامتتون با @ اسم شخص رو مینویسید یعنی اون شخص رو خطاب قرار دادید
      میشه
      Mentioned
      ( فرض کنید زیر یک عکس ده کامنت هست و شما میخواهید جواب فرد خواصی رو بدید از این راه اون شخص رو خطاب قرار میدید)

      نوع دوم بر روی عکس هست
      که قبل از آپلود عکس یا بعد از آپلود
      سه نقطه پایین سمت راست رو بزنید مشخص هست
      ( این مورد که میشه گفت همیشه منظور از تگ کردن مورد دوم روی عکس هست
      به این درد میخوره که برای مثال
      با چندین نفر عکس گرفتید
      روی هر کدام از افراد داخل عکس که اکانت اینستاگرام دارند اسم اکانتشو مینویسیم
      در این صورت با یک بار تاچ عکس اسم اشخاص میاد
      و در ضمن عکس شما در قسمت
      Photos oF you آن اشخاصی که تگ کردید هم وارد میشه)

      اینا موارد اصلی هست

      حالا شاید من دوست دارم عکس یک درخت رو برای یکی تگ کنم
      روی عکس اسمشو تگ میکنم و مانعی هم نداره

  43. پارمیس می‌گوید

    سلام.تورو خدا جون هر کسی دوست دارید جواب منو بدین. من از اینستاگرام استفاده میکردم و درست کار میکرد.اما بعد از یک مدت وقتی واردش شدم عکس هام اپلود نمیشه.وقتی کامنت میذارم faild میشه.لایک میزنم لایک نمیکنه و پنجره سفید باز میشه.عکس های بقیرو لود نمیکنه و نمیتونم پروفایلمو ویرایش بدم.فکر کردم فیلتر شده ولی الان با فیلترشکن هم که واردش میشم همونجوریه.خواهش میکنم بگید که اکانتم درست میشه….اخه من ازش هم زیاد استفاده میکردم.اولاش هم ازم شماره نخواست که بدم.

    1. Amir می‌گوید

      اگر در قسمت
      Edit profile
      شماره رو وارد کرده بودید
      این مشکل که شماره میخواد پیش نمیومد
      و نیازی به فرستادن کد نبود

      اکانتتون درست نمیشه
      (مگر اینکه از یک نفر که خارج از کشور هست بخواهید اون شماره وارد کنه که براش کد سکیوریتی رو بفرسته)
      وگرنه با هیچ کدام از اپراتورها ی ایران پیامکی از طرف اینستاگرام فرستاده نمیشه
      هیچ راه دیگه هم نداره
      اگر کامنتاهای قبلی رو نگاه کنید میبینید شما نه اولین نفر هستید نه آخرین نفر که این مشکل براش پیش اومده!!!!!

      اگرم امکانش نیست
      خب اکانت جدید بسازید
      ولی این دفعه شماره رو وارد کنید

    2. Masoud Alizaadeh می‌گوید

      سلام !
      دوستمون اشتباه فرمودند اصلا ربطی به شماره تلفن نداره … .
      شما برای حل مشکلتون حتما از طریق کامپیوتر و سایت اینستاگرام :
      http://instagram.com
      وارد اکانتتون بشید.
      بعد پیچ یک نفر که اون رو فالو نکردید رو باز کنید . ( مهم نیست پیچ کی باشه فقط یه نفر باید باشه که فالو نکردینش )
      بعد روی فالو کلیک کنید و سه چهار ثانیه صبر کنید ، اتوماتیک یه صفحه سکوریتی کد براتون میاد :
      یه تصویر داره و توش یه عدد نوشته. شما اون عدد رو توی کادری که در پایینش هست وارد کنید و روی تایید کلیک کنید. مشکلتون حل میشه ! بعد از این هم ایمیل معتبری در قسمت ویرایش پروفایلتون وارد کنید تا در مواقعی که مشکلات ناگهانی پیش میاد ، بتونید کاری بکنید.
      ” تاکید میکنم تمامی موارد بالا رو باید با کامپیوتر انجام بدید ”
      موفق باشید !

  44. najmeh_mjs می‌گوید

    سلام چند نفر باید یه پیج و ریپورت کنن تا اینستگرام پیجشو ببنده؟؟

    1. Amir می‌گوید

      معلوم نیست
      بستگی به تعداد در واحد زمان داره
      یعنی اگر صد نفر در یک ساعت یک پیج رو ریپرت کنند حتما بسته میشه
      ولی مثلا صد تا ریپورت در طول یک سال مشکل پیش نمیاد
      در مورد بلاک شدن در کامنت هم اگر اسپم بذارید
      و کسی کامنت رو ریپورت کنه
      و واقعا محتوای نامناسب داشته باشه
      ساعتی بلاک میشید
      ولی در کل عدد مشخصی برای بلاک شدن نیست
      بهتره کاری نکنید که بقیه بلاکتون کنند

  45. حسین می‌گوید

    با سلام ببخشید سوالی دارم توی instragram بعضی از عکس هایی که گذاشتم load نمیشه یعنی خودم نمی‌بینم ولی بقیه میبینم عکس پروفایل خودم و followers هام رو هم نمیتونم ببینم مشکل از چیه؟

    1. Amir می‌گوید

      مشکل اکثر کاربران ایرانی اینستاگرام هست
      که عکس پروفایل لود نمیشه و همچنین جدیدا بعضی از عکس ها هم لود نمیشه

      سه احتمال وجود داره ولی من میگم شما سومین احتمال رو در نظر بگیرید
      1) سرور بعضی عکسا رفته روی فیسبوک
      و چون فیسبوک فیلتره نشون نمیده
      2)اینستاگرام داره سروراشو افزایش میده
      و به خاطر افزایش سرور ها و جابجایی آنها فعلا مشخص نیست
      3)مسئولین قسمت عکس پروفایل رو فیلتر کردن بهمین خاطر نشون نمیده (همانند عکس های فیلم ها در Imdb)

      امیدوارم مشکل زودتر حل بشه
      اصلا مشخص نیست کی چکار میکنه

  46. سارا می‌گوید

    اگه من صفحه مو شخصی کنم کسی که قبلا قبل ازشخصی کردن منو دنبال کرده میتونه پس از شخصی شدن بازم عکساموببینه؟

    1. Amir می‌گوید

      بلی

      وقتی صفحه شخصی میشه
      یعنی تنها فالوور های شما عکسهاتونو ببینند
      اگر میخواهید کس خواسی عکس های شما رو نبینه
      میتونید
      Block
      کنید

  47. Sareh می‌گوید

    سلام .من اینستگرام pc دارم و نمی توانم عکس ها را ببینم باید چکار کنم؟

    1. Amir می‌گوید

      جدیدا عکس ها هم لود نمیشه
      باید با وی پی ان باشید

  48. Masoud Alizaadeh می‌گوید

    سلام !
    دیروز اتفاقی اینستافالو رو باز کردم و دیدم تعداد افرادی که بلاکم کردند از صفر نفر شدند نه تا و وقتی هم میخوام تو خود اینستافالو ببینم کیا هستن میگه که باید اینستافالو رو آبگرید کنید و وقتی روی آبگرید کلیک میکنم هیچ اتفاقی نمیفته !
    حالا من چطور میتونم بفهمم چه کسایی منو بلاک کردند ؟!

    1. Amir می‌گوید

      اول اینکه
      نمیتونید بفهمید چه کسی شما رو بلاک کرده
      احتمالا منظورتون آن فالو کردن هست
      و ورژن اینستاگرام شما قدیمی هست
      از کافه بازار ورژن 6 رو بگیرید
      یا از اپ استور

      1. Masoud Alizaadeh می‌گوید

        نه عزیزم منظور من بلاکر ها بود نه آن فالو ها !
        اتفاقا تو اینستا فالو یه قسمت تعبیه شده برای دیدن کسایی که بلوکت کردند اما وقتی روش کلیک میکنی میگه باید آپگریدش کنی و وقتی هم میزنم که آپگرید بشه هیچ اتفاقی نمیفته !
        کسی تونسته از این قسمت اینستافالو استفاده کنه ؟

        1. Amir می‌گوید

          اول با عرض پوزش من ندیدم نوشتید اینستافالو
          فکر کردم اینستاگرام هست

          اون قسمت هم تا الان فقط جنبه تبلیغاتی داشته ولی اصلا وجود خارجی نداره
          و نخواهد داشت
          چون اصلا چنین امکانی نیست که بشه فهمید کی شما رو بلاک کرده
          بلاک کردن مثل فالو و ان فالو نیست
          مطمئن باشید اگر چنین امکانی بود تا الان کلی برنامه با این قابلیت بود
          من که اینستافالو ندارم
          ولی از مدت ها الان این گزینه هست و کار نمیکنه

  49. Amir می‌گوید

    مژده مژده

    عکس پروفایل کم بود
    دیگه خود عکسامم لود نمیشن
    :-)))

  50. سارا می‌گوید

    زمانی که صفحه شخصی هست ما باید اجازه فالوشدن روبدیم درسته ؟اگه شخصی نباشه بدون اجازه مادیگران میتونن ماروفالوکنن؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله درسته..