مایکروسافت به دنبال ادغام ویندوزفون و ویندوز آر.تی

مایکروسافت ویندوز آر.تی را با سرفیس برای تبلت‌های با پردازنده ARM معرفی کرد که علیرغم شباهت ظاهری با ویندوز 8 تفاوت‌های اساسی دارد. از آن‌جایی که ویندوز آر.تی نیز مانند ویندوزفون ناموفق بوده مایکروسافت به فکر ادغام این دو سیستم‌عامل است.

1

فارنت: مایکروسافت ویندوز آر.تی را با سرفیس برای تبلت‌های با پردازنده ARM معرفی کرد که علیرغم شباهت ظاهری با ویندوز 8 تفاوت‌های اساسی دارد. از آن‌جایی که ویندوز آر.تی نیز مانند ویندوزفون ناموفق بوده مایکروسافت به فکر ادغام این دو سیستم‌عامل است.

Lumia-and-Surface

اخیراً توییتی از یک منبع نزدیک به مایکروسافت نشان داده که “تری میرسون” از مدیران ارشد سیستم‌عامل مایکروسافت تصمیم به ادغام ویندوزفون با ویندوز آر.تی دارد. البته مایکروسافت قرار نیست به این زودی‌ها این کار را انجام دهد و قرار است پس از عرضه سه آپدیت GDR طی یک تا دو سال این ادغام به مرور انجام شود.

WinPhone-WinRT-merge-tweets

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده که فروشگاه اپلیکیشن ویندوزفون را با ویندوز استور ترکیب خواهد کرد که به نظر اولین قدم در راه این ادغام بزرگ خواهد بود. از آن‌جایی که تبلت‌های ویندوز آر.تی از کمبود اپلیکیشن‌ها رنج می‌برند و هر دوی این سیستم‌عامل‌ها بر پایه پردازنده‌های ARM کار می‌کنند ادغام ویندوز آر.تی و ویندوزفون می‌تواند اکوسیستم هر دو را غنی‌تر کند و هم برای گوشی‌ها و هم تبلت‌ها فروش بیشتری را به همراه بیاورد.

البته هنوز مشخص نیست که مایکروسافت قصد دارد ظاهر این دو سیستم‌عامل را هم به هم شبیه کند و یا رابط کاربری را بدون تغییر باقی خواهد گذاشت. همچنین کاربران فعلی ویندوز آر.تی و ویندوزفون‌ها انتظار نداشته باشند آپدیت‌های آینده را برای ادغام دریافت کنند چرا که همان‌طور که گفتیم مایکروسافت تا یکی دو سال آینده قصد این کار را ندارد.


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. hasanhasanpoor می‌گوید

    نا موفق نبودند این و مایکروسافت از اول در دستور کار داشت
    که این دوتا رو یکی کنه
    از وقتی که کرنلشون رو تو 8 یکی کرد
    در ضمن شمایی که فک میکنین ارتی قدرت نداره باید بگم تنها ضعفش اینه که هنوز برنامه های ویندوز برپایش نیومدند
    و وقتی بیان دیگه فرقی بین ارتی و پرو هم نیست با اومدن پردازنده های 64 بیتی و پردازش ابری قدرت ارتی نشون داده میشه
    مایکروسافت بدیش اینه از زمان خودش همیشه جلوتر بوده
    مثل معرفی تبلت تو 2003 شتابزده عمل کرد ولی اپل 7 سال بعد همون رو کاملشو در زمان مناسب معرفی کرد