بیل گیتس: Ctrl + Alt+ Delete‌ یک اشتباه محض بود!

اگر سال‌ها پیش PC شما از سخت‌افزاری پایین استفاده می‌کرد و اکثر اوقات دچار هنگ و خرابی می‌شد، مطمئنا با دستور Control – Alt – Delete ویندوز کاملا آشنایی دارید.

1

این دستور به یکی از نمادهای خاطره‌انگیز ویندوز تبدیل شده است و همه کسانی که یک بار هم از PC استفاده کرده‌اند مطمئنا با این فرمان ترکیبی سه دکمه خاطراتی دارند! اما بیل گیتس اینگونه فکر نمی‌کند و این دستور و تریبک کلیدها را اشتباهی بزرگ و محض می‌داند.

Bill-Gates

بیل گیتس در یکی از مصاحبه‌های خود اذعان می‌کند که این دستور کاملا از خواسته شرکت به دور بوده و در این باره تاکید دارد: این یک اشتباه بزرگ بود..ما می‌توانستیم به جای استفاده از سه دکمه فقط یک دکمه به کار ببریم، اما طراح کیبورد شرکت IBM دکمه‌ای مخصوص برای این دستور طراحی نکرد.

سال ها پیش David Bradley مهندسی بود که مسئول طراحی PC اصلی شرکت IBM بود و تمامی مسئولیت‌های این دستور ترکیبی به عهده اوست که همچنان نیز در ویندوز 8 کار می‌کند و میت‌وان با آن Task Manager را اجرا کرد و یا ویندوز را قفل کرد.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهرای ساغشکی می‌گوید

    در مورد صفحه کلید و رابطه‌اش با فارسی‌نویسی مطالبی نوشته‌ام در وبلاگم.
    حال خود یکی از بزرگترین ایده پردازان ا.تی اعتراف کرده، بیایید ما برای زبان فارسی و زبانهایی که مثل ما از الفبایی مشترک فارسی-عربی استفاده میکنند ضعف بزرگ صفحه کلید برطرف کنیم و با افزودن یک ردیف کلید بیشتر مابین ردیف تایپی و کلید اسپیس برای کارکترهای پرکاربرد و ضروری فارسی- عربی… چنین کنیم.
    http://mehre1.blogfa.com/post/778