ISOCELL سنسور دوربین جدید سامسونگ برای استفاده در گلکسی اس 5

در شرایطی که دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز بهتر می‌شود سامسونگ هم امروز نسل آخرین سنسور دوربین CMOS خود را برای گوشی‌ها معرفی کرد. این سنسور حساسیت بیشتری به نور داشته و رنگ‌ها را بهتر ثبت می‌کند.

0

فارنت: در شرایطی که دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز بهتر می‌شود سامسونگ هم امروز نسل آخرین سنسور دوربین CMOS خود را برای گوشی‌ها معرفی کرد. این سنسور حساسیت بیشتری به نور داشته و رنگ‌ها را بهتر ثبت می‌کند.

ISOCELL

سنسور دوربین جدید سامسونگ ISOCELL نام دارد و قرار است علاوه بر ثبت تصاویر بهتر در نور کم با استفاده از کنترل بهتر جذب الکترون‌ها دقت رنگ بهتری را هم به ارمغان بیاورد. سامسونگ می‌گوید این بهینه‌سازی‌ها استفاده از سنسور ISOCELL CMOS را برای گوشی‌ها و تبلت‌های آینده‌اش ایده‌آل کرده است. بنابراین به احتمال زیاد باید شاهد استفاده از این سنسور جدید در گلکسی اس 5 باشیم.

به گفته سامسونگ در شرایطی که کاربران هم رزولوشن و اندازه بالاتر تصاویر را می‌خواهند و هم کیفیت بالاتر آن هم بدون بزرگ‌تر شدن دوربین، پیکسل‌ها باید کوچک شوند اما طوری که بر کیفیت تصویر تأثیر منفی نداشته باشد. به این ترتیب برخلاف اچ‌تی‌سی وان وضوح فدای کیفیت نمی‌شود و همچنین با دوربین غول‌آسایی مانند لومیا 1020 نیز روبرو نخواهیم شد.

سامسونگ فناوری جدید ISOCELL را با BSI و FSI مقایسه کرده و کیفیت بالاتر آن را در حفظ کیفیت پیکسل‌ها ستایش می‌کند:

“فناوری سنسورهای قدیمی سعی دارند جذب نور هر پیکسل را افزایش دهند و از FSI به BSI پیشرفت کرده‌اند. با این‌که این فناوری بسیار مفید است اما وقتی اندازه پیکسل‌ها کاهش می‌یابد کیفیت آن‌ها حفظ نمی‌شود.”

ISOCELL-vs-BSI

تصویر بالا فناوری جدید ISOCELL را با فناوری رایج BSI مقایسه می‌کند. همان‌طور که می‌بنینید جزئیات و دقت رنگ در فناوری جدید بسیار بهتر است. اولین سنسور ISOCELL سامسونگ 8 مگاپیکسلی بوده و با اندازه پیکسل 1.12 میکرونی و با شماره مدل S5K4H5YB در یک‌چهارم پایانی سال 2013 عرضه خواهد شد.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.