کپسول زمان استیو جابز بعد از 30 سال از زمین بیرون آورده شد!

این کپسول زمان که در حدود 30 سال پیش در نزدیکی محل برگزاری کنفرانس بین المللی طراحی، خاک شده بود و محتویات زیادی از جمله موشواره‌ای که استیوجابز از آن در طول معرفی رایانه لیزا استفاده کرده بود را در خود جای داده در آسپن کلرادو از زمین استخراج شد.

1

پیش از این، خارج کردن این کپسول زمان در سال 2000 مطرح شده بود اما با توجه به ترمیم پوشش فضای سبز این ناحیه، موقعیت دقیق این کپسول زمان به فراموشی سپرده شده بود اما اکنون و در نتیجه حفاری‌های تیم نشنال جئوگرافی و همکاری یک گروه تخریب محلی، لوله زمان آسپن یا همان کپسول زمان استیو جابز ( نام‌های متداول در بین مردم) پیدا شد.

2013-09-20-image-13

این لوله 13 فوتی با قطر 1.5 فوت، حاوی صدها آیتم مختلف است که اکثر آنها برای محافظت شدن در موقعی که در زیر زمین قرار داده شدند در داخل کیسه های پلاستیکی قرار گرفته‌اند. با توجه به بوی شدید لجن و سختی عملیات تفکیک سازی، این تیم تصمیم گرفته بعد از یک روز، مجددا عملیات جستجو و تفحص برای تفکیک اشیای داخل این کپسول زمان را آغاز کند.

2013-09-20-image-15سوای موشواره استفاده شده در رایانه لیزا، معروفترین مواد موجود در این کپسول، شش عدد دلستر هستند که هری تیگ دبیر کنفرانس یادشده آنها را در داخل این کپسول قرار داه بود و به عقیده وی افرادی که این کپسول زمان را پیدا خواهند کرد، تشنه بوده و می‌توانند از این دلسترها بنوشند. پس از عملیات حفاری، همه آیتم‌ها مشخص شده و با ایجاد دفترچه راهنما در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

 Source: Techspot

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رهگذر می‌گوید

    عتیقه های 30 ساله آمریکایی! جالب بود.