نسخه جدید گلکسی نوت 3 مجهز به حسگر اثر انگشت در راهست

یکی از ویژگی‌های کلیدی آیفون 5اس اپل حسگر اثر انگشت Touch ID است که توجه زیادی را به خودش جلب کرد. حالا به نظر می‌رسد سامسونگ هم به فکر افتاده تا چنین قابلیتی را به فبلت پرچم‌دارش بیفزاید.

0

یکی از ویژگی‌های کلیدی آیفون 5اس اپل حسگر اثر انگشت Touch ID است که توجه زیادی را به خودش جلب کرد. حالا به نظر می‌رسد سامسونگ هم به فکر افتاده تا چنین قابلیتی را به فبلت پرچم‌دارش نسخه جدید گلکسی نوت 3 بیفزاید.

شایعات رسانه‌های کره‌ای خبر از احتمال عرضه نسخه جدیدی از گلکسی نوت 3 را با حسگر اثر انگشت می‌دهند. در آسیا گوشی‌هایی از شرکت‌های Pantech و فوجیتسو اخیراً حسگر اثر انگشت را در گوشی‌های جدیدشان جای داده‌اند و فبلت اچ‌تی‌سی وان مکس نیز به احتمال زیاد با چنین حسگری در پشت گوشی عرضه خواهد شد اما سامسونگ به دنبال روشی به سادگی و کارایی Touch ID آیفون است.

به گزارش ETNews سامسونگ در حال کار بر روی یک فناوری تشخیص اثر انگشت است و اولین گجت مجهز به آن احتمالاً نسخه‌ای از گلکسی نوت 3 خواهد بود. بر اساس گزارش‌ها سامسونگ پیش از این هم به فکر افتاده بود تا حسگری از شرکت Validity را استفاده کند اما به دلیل دقت پایین حسگر از این کار منصرف شده بود. این منبع ادعا می‌کند اگر همه چیز خوب پیش برود سامسونگ تا پایان سال میلادی خواهد توانست ساخت چنین حسگری را به پایان برساند؛ گفته می‌شود سامسونگ خودش برای ساخت آن دست به کار شده اما احتمال کمک گرفتن از شرکت‌هایی مانند CrucialTec و Parton نیز وجود دارد.

iPhone-5s-touch-id

مشکل اینجاست که تعبیه کردن حسگر اثر انگشت در پشت گوشی کمی استفاده از آن را برای کاربر دشوار می‌کند و استفاده آن در دکمه Home نیز به دلیل شباهت به روش اپل احتمالاً منجر به دعواهای حقوقی و پتنتی جدید می‌شود. گفته می‌شود احتمال دارد سامسونگ این حسگر را در کناره‌های گوشی کار بگذارد تا دسترسی به آن راحت باشد اما به دلیل ضخامت کم گوشی‌های امروزی این عمل کمی دشوار به نظر می‌رسد.


پایان مطلب/

Source: AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.