انتشار نسخه اولیه مرورگر فایرفاکس برای تبلت‌های مجهز به ویندوز 8

مرورگر فایرفاکس در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر اینترنت بین کاربران ایرانی محسوب می‌شود و از آن‌جایی که رابط کاربری آن برای تبلت‌ها و نوت‌بوک‌های لمسی بهینه نشده موزیلا یک نسخه آزمایشی از فایرفاکس لمسی را به تازگی برای دانلود عرضه کرده است.

2

فارنت: مرورگر فایرفاکس در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر اینترنت بین کاربران ایرانی محسوب می‌شود و از آن‌جایی که رابط کاربری آن برای تبلت‌ها و نوت‌بوک‌های لمسی بهینه نشده موزیلا یک نسخه آزمایشی  از فایرفاکس لمسی را به تازگی برای دانلود عرضه کرده است.

Firefox--for-Windows-8-tablets

این نسخه که هنوز در حالت آزمایشی Aurora قرار دارد با سربلندی از حالت Nightly خارج شده و تقریباً برای استفاده کاربران عادی آماده شده است هرچند ممکن است هنوز چند باگ نرم‌افزاری کوچک داشته باشد. درست مانند نسخه دسکتاپ این نسخه هم بر اساس Gecko ساخته شده و از گرافیک سه‌بعدی، جاوااسکریپت، HTML5، ویدئو و دیگر امکانات بهره‌مند است.

پس اگر یک سرفیس پرو یا تبلت مجهز به ویندوز 8 دارید می‌توانید همین حالا به این صفحه از سایت فایرفاکس مراجعه کرده و مرورگر فایرفاکس لمسی را دانلود و نصب کنید. البته توجه داشته باشید که Firfox Aurora با نسخه آر.تی ویندوز سازگار نیست و تنها بر روی تبلت‌های با نسخه پروی ویندوز 8 کار می‌کند.

همان‌طور که گفتیم این نسخه هنوز مشکلاتی دارد؛ به طور مثال وقتی در حال تماشای محتوای ویدئوی فلش به صورت تمام صفحه هستید اگر فایرفاکس را به پس‌زمینه بفرستید و دوباره آن را باز کنید مرورگر کرش می‌کند. همچنین این نسخه با پروفایل‌های قفل شده سازگار نیست.


پایان مطلب/

Source: Mozilla, TheNextWeb

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مجتبی می‌گوید

    جناب آقای مهندس ارغوان خوشحال میشم در صورت امکان سئوال منو جواب بدین :
    http://farnet.ir/1392/05/15/what-is-root-and-why-should-we-root-our-android-devices/

    1. حسن کریمی می‌گوید

      با اجازه از دوست خوبم، توی همون مطلب واستون جواب رو نوشتم، سوالی بود در خدمتم.