حسگر آیفون 5S اثر انگشت گربه‌ها را هم تشخیص می‌دهد!

حسگر اثر انگشت در iPhone 5S یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جدید آن است که در مطلبی به طور مفصل به آن پرداختیم. اما امروز یکی از کاربران متوجه شده که این حسگر حتی با اثر انگشت گربه‌ها هم کار می‌کند!

0

فارنت: حسگر اثر انگشت در iPhone 5S یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جدید آن است که در مطلبی به طور مفصل به آن پرداختیم. اما امروز یکی از کاربران متوجه شده که این حسگر حتی با اثر انگشت گربه‌ها هم کار می‌کند!

Touch-ID-Cat

به نظر می‌رسد Touch ID یا همان حسگر اثر انگشت آیفون 5S محدود به انسان‌ها نیست. امروز یکی از نویسندگان وب‌سایت TechCrunch اثر انگشت گربه‌ی یکی از همکارانش را روی Touch ID امتحان کرده و موفق به باز کردن آن شده است. هرچند که تعداد خطاها با انگشت گربه بیشتر از انسان است اما اگر بتوانید دست گربه را به درستی و در زاویه خاصی روی این حسگر قرار دهید موفق خواهید شد قفل را باز کنید. این موضوع مشخص می‌کند که گربه‌های هم اثر انگشت اختصاصی دارند و اگر یکی از پنج اثر انگشت قابل تنظیم در Touch ID را اثر انگشت گربه‌تان تعیین کنید حتی گربه نیز می‌تواند قفل صفحه را باز کند.

“ناتاشا لوماس” از روی کنجکاوی قسمت‌هایی از ساعد و کف دستش را نیز به Touch ID شناساند و متوجه شد می‌توانید با قسمت‌های دیگری از دستتان و یا اثر انگشت پاهایتان هم حسگر را به کار بیندازید؛ هر چند که احتمال خطا بسیار بیشتر از نوک انگشتان دست است. همچنین اگر قسمتی از کف دست راستتان را در آیفون ثبت کرده باشید نمی‌توانید آن را با دست چپتان فریب دهید.

پس اگر یک حیوان خانگی تعلیم یافته دارید می‌توانید اثر انگشت آن را ثبت کرده و در مواقع نیاز از او بخواهید تا برایتان موزیک پخش کند و یا با دوستتان تماس بگیرد!


پایان مطلب/

Source: TechCrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.