رکورد فروش 800 میلیون دلاری بازی GTA 5 در 24 ساعت

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار نسخه پنجم از سری بازی‌های مشهور و محبوب Grand Theft Auto کمپانی Rockstar شروع شد و علاقمندان در صف‌های طویل فروشگاه‌ها برای خرید یک نسخه از آن صف کشیدند.

1

فارنت: سرانجام پس از ماه‌ها انتظار نسخه پنجم از سری بازی‌های مشهور و محبوب Grand Theft Auto کمپانی Rockstar شروع شد و علاقمندان در صف‌های طویل فروشگاه‌ها برای خرید یک نسخه از آن صف کشیدند.

GTA-V

این بازی که از نظر هزینه ساخت پرخرج‌ترین بازی تاریخ محسوب می‌شود و کمپانی راک‌استار حدود 260 میلیون دلار بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده قرار بود در ماه مارچ عرضه شود اما با شش ماه تأخیر عرضه رسمی آن دیروز آغاز شده است. امتیاز این بازی از نظر منتقدین Metacritic برای نسخه ایکس‌باکس 360 عدد 98 و برای پلی‌استیشن 3 هم 97 است که بسیار خیره‌کننده محسوب می‌شود.

GTA-V-queue

GTA 5 همچنین یک رکورد مهم دیگر نیز از خود به جا گذاشته و آن سریع‌ترین فروش بازی در تاریخ است؛ به طوری که تنها در مدت 24 ساعت 800 میلیون دلار برای کمپانی راک‌استار به همراه داشته و زودتر از هر بازی دیگری در تاریخ 1 میلیار دلار فروش داشته است. رکورد قبلی در دست بازی Call of Duty: Black Ops 2 بود که در سال گذشته طی 15 روز توانست 1 میلیارد دلار فروش داشته باشد و در روز نخست عرضه هم تنها 500 میلیون دلار فروش داشت.

GTA-V-ad

شاید جالب باشد که بدانید بازی‌های حتی از مشهورترین فیلم‌های هالیوودی نیز فروش سریع‌تری دارند و این موضوع در سال 2011 به اثبات رسید. بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 در مدت 16 روز به رکورد فروش 1 میلیارد دلار دست یافت در حالی که فیلم مهشور Avatar همین فروش را در مدت 17 روز داشت. البته از آن‌جایی که معمولاً قیمت بازی‌ها از بلیط سینمای فیلم‌ها بیشتر است و از ماه‌ها قبل پیش‌فروش آن‌ها آغاز می‌شود این موضوع چندان هم تعجب‌آور نیست.

GTA-5-queue

به هر حال فروش GTA V از روز گذشته آغاز شده و به قیمت 60 دلار در آمریکا و یا 38 تا 48 یورو در کشورهای مختلف اروپایی به فروش می‌رسد. اگر از گیمرهایی هستید که PC را کنسول بازیتان انتخاب کرده‌اید باید مدت بیشتری منتظر بمانید و متأسفانه راک‌استار تاریخی را برای عرضه نسخه PC اعلام نکرده است.


پایان مطلب/

Source: TheVerge, CNet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سجاد می‌گوید

    man hameie noskhe hai gta ro bazi kardam begoz gta iv chon ziad dastan galebi nadasht ama in yeki benazar ali miad ay kash zodtar bara pc biad :(