نوسازی جستجوگر بینگ مایکروسافت با لوگو و طراحی جدید

جستجوگر بینگ مایکروسافت را حتماً می‌شناسید؛ جستجوگری که همیشه چند قدم از گوگل عقب‌تر بوده و حالا با طراحی و لوگوی جدید قصد نزدیک کردن رقابت را دارد.

1

پس از یک‌سال تلاش برای طراحی یک لوگو و رابط کاربری جدید امروز مایکروسافت از لوگوی جدید جستجوگرش پرده برداشت. “لارنس ریپشر” از طراحان ارشد بینگ می‌گوید: “لوگوی جدید برای ما مسأله مهمی است، شکل زاویه‌دارتر و ساده‌تر و تازه‌تری از چیزی که قبلاً استفاده می‌کردیم.” او همچنین می‌گوید که برای انتخاب رنگ این لوگو ده‌ها رنگ مختلف را امتحان کرده است تا به رنگ نارنجی مطلوبی رسیده‌اند.

bing-old-logo

این رنگ در واقع همان رنگی است که در لوگوی اصلی پنجره‌ای مایکروسافت به کار رفته است. تغییر لوگوی بینگ پس از تغییر لوگوی یاهو اتفاق افتاده که انتقادهای زیادی را از سوی تایپوگراف‌ها دریافت کرد. قسمت متنی لوگو از فونت Segoe Pro مایکروسافت استفاده می‌کند و علامت b برخلاف لوگوی آبی رنگ قبلی حالتی تیز و زاویه‌دار پیدا کرده تا با لوگوهای طرح مدرن اخیر مایکروسافت مانند آفیس، ایکس‌باکس و اوت‌لوک سازگارتر شود.

Bing-logo

البته این لوگو چند ماه پیش نیز رونمایی شده بود اما امروز مایکروسافت علاوه بر تغییر لوگو، رابط کاربری و طراحی جستجوگر را نیز تغییر می‌دهد. به گفته مایکروسافت بینگ از ابتدا دوباره نوشته شده تا رابطی سریع‌تر و زیباتر بر روی پی‌سی، تبلت و گوشی‌ها داشته باشد. این رابط کاربری جدید از اینجا فابل مشاهده است اما هنوز به صورت عمومی انتشار نیافته (و متاسفانه برای کاربران ایرانی این صفحه قابل دسترسی نیست.) البته هنوز صفحه خانگی بینگ با تصویر مناظر مختلف به شما خوشامد می‌گوید اما برخی امکانات جدید در نتایج جستجو نمایان است.

bing-page-zero

یکی از تغییرات بزرگ “Page Zero” یا صفحه‌ی صفر است. این قابلیت پیش از نمایش نتایج جستجو به صورت Popup اطلاعاتی در مورد عبارت، جمله یا سوال مورد جستجو را برای کاربر نمایش می‌دهد. به طور مثال اگر اسم فردی را جستجو می‌کنید و آن نام به دو شخص اطلاق شده باشد می‌توانید انتخاب کنید که نتایج جستجوی مربوط به کدام‌یک مدنظرتان است و در برخی موارد حتی اخبار، تصاویر، لینک‌های ویدئو یا برنامه پروازهای مرتبط را نیز مشاهده خواهید کرد؛ چیزی شبیه به Google Now و جستجوی جدید گوگل.

pole-position

تغییر بعدی Pole Position نام دارد که در واقع در صفحه نمایش نتایج اطلاعات و تصاویر مربوط به عبارات جستجو شده را نمایش خواهد داد؛ به طور مثال “تصاویری از آیپد جدید” و یا “آب و هوای تهران”. اطلاعاتی مربوط به سن، قد و وزن و شهرت ستارگان دنیا نیز در همین قسمت همراه با لینک منبع نمایش داده خواهد شد.

bing-weather-results

مایکروسافت همچنین قابلیت‌های Snapshot و Sidebar را با هم ترکیب کرده و عبارت جستجو شده را در پست‌های توییتر و فیس‌بوک دوستانتان نیز جستجو کرده و نمایش می‌دهد.

Bing-Social

در کل بیشتر این تغییرات در نگاه اول به چشم نمی‌آیند اما وقتی به آن‌ها نیاز داشته باشید مفید خواهند بود و همچنین ریپشر می‌گوید که مایکروسافت قصد تغییرات حتی بیشتری را نیز در بینگ دارد. مایکروسافت امیدوار است با طراحی جدید و هماهنگ با دیگر محصولاتش و همچنین عرضه اپلیکیشن‌های موبایلی جدید بینگ کاربرانی را از رقیب بزرگ و دیرینه‌اش گوگل به سمت خود جذب کند.

Microsoft-services-new-logos

همان‌طوری که گوگل، یوتیوب و جی‌میل در یک اکوسیستم هماهنگ با هم کار می‌کنند مایکروسافت هم قصد دارد با یک‌پارچه‌سازی سرویس‌هایش اکوسیستم جدیدی را برای کاربر با همکاری سرویس‌های اجتماعی ایجاد کند. قراردادن بینگ درست در نتیجه‌های جستجوی ویندوز 8.1 و همچنین همکاری با اپل برای نمایش نتایج جستجو از بینگ به جای گوگل در سیری جدید iOS 7 از دیگر تلاش‌های مایکروسافت در این زمینه است.


Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    کاربران ایرانی هم به سادگی میتونن بدون تغییر آی پی از این موتور جستجوی جدید استفاده کنند!

    کافیه به آدرس http://www.bing.com رفته و در سمت راست بالای صفحه روی شکل چرخ دنده کلیک کنید.
    سپس از تب های زیرمجموعه ی settings روی Worldwide کلیک کرده و از بین کشورها، United States – English رو انتخاب کنید.

    به همین سادگی میبینید که نمای جدید سایت بینگ جلوی چشمتون ظاهر میشه!!!