انتشار اولین بنچمارک‌های گرافیکی از آیفون 5اس: دوبرابر سریع‌تر

اپل iPhone 5S را با پردازنده جدید A7 خود معرفی کرد و ادعا کرد از نظر گرافیکی نسبت به آیفون 5 دو برابر سریع‌تر است. امروز اولین بنچمارک‌های گرافیکی آیفون جدید اپل منتشر شده و می‌توانید آن را با آیفون قبلی و پرچم‌داران اندرویدی مقایسه کنید.

0

فارنت: اپل iPhone 5S را با پردازنده جدید A7 خود معرفی کرد و ادعا کرد از نظر گرافیکی نسبت به آیفون 5 دو برابر سریع‌تر است. امروز اولین بنچمارک‌های گرافیکی آیفون جدید اپل منتشر شده و می‌توانید آن را با آیفون قبلی و پرچم‌داران اندرویدی مقایسه کنید.

iPhone-5s-infinity-blade

اپل مدل دقیق چیپست گرافیکی آیفون جدید را اعلام نکرد و باید تا عرضه رسمی و کالبدشکافی iFixit منتظر بمانیم اما از آن‌جایی که در آیفون 5 از چیپست PowerVR SGX543MP3 استفاده شده بود احتمالاً اپل باز هم از سری PowerVR شرکت Imagination Technologies استفاده کرده است و یا حداقل تعداد هسته‌ها و سرعت آن‌ها را اضافه کرده است.

به هر حال پیش از آن‌که به سراغ بنچمارک‌ها بروید در نظر گرفتن دو نکته الزامی است. اول این‌که بنچمارک‌های آیفون 5S و گلکسی نوت 3 هنوز نهایی نیستند و باید تا عرضه رسمی محصولات منتظر بمانیم و دوم این‌که اپلیکیشن مورد استفاده برای بنچمارک یعنی GLBenchmark 2.5 بر پایه OpenGL ES 2.0 نوشته شده در حالی که آیفون 5S و پردازنده گرافیکی Adreno 330 در نوت 3، زد اولترا و جی2 از OpenGL ES 3.0 استفاده می‌کنند و احتمالاً در بازی‌های بر این پایه عملکرد بهتری هم دارند.

iPhone-5S-GLBenchmark-2.5-offscreen

بنچمارک اول در حالت offscreen توان گرافیکی پردازنده را به چالش می‌کشد و آیفون توانسته با امتیاز 56 فریم بر ثانیه پس از نوت 3 و زد اولترا و بالاتر از گلکسی اس4، اچ‌تی‌سی وان و جی2 در رتبه سوم بایستد. در مقایسه با امتیاز 30 در آیفون 5 (و احتمالاً آیفون 5C) می‌توان ادعای اپل را تقریباً تأیید کرد.

iPhone-5S-GLBenchmark-2.5-onscreen

اما در بنچمارک روی صفحه یا on-screen آیفون 5S تنها 53 امتیاز کسب کرده است و فاصله زیادی با امتیاز 41.1 در آیفون 5 ندارد؛ می‌پرسید چرا؟ از آن‌جایی که در بنچمارک on-screen بر خلاف بنچمارک قبلی محدودیت 60 فریم بر ثانیه وجود داشته و به علت قدیمی بودن اپلیکیشن بنچمارک تمامی توان گرافیکی آیفون جدید مشخص نمی‌شود. همچنین نتایج مربوط به گلکسی نوت 3 و اکسپریا زد اولترا در دست نیست.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.