با عرضه iPhone 5C عرضه آیفون 5 متوقف خواهد شد

سال‌های گذشته با معرفی آیفون جدید اپل قیمت آیفون قبلی را پایین آورده و عرضه آن را کماکان ادامه می‌داد اما به نظر می‌رسد سیاست امسال اپل با عرضه آیفون ارزان‌تر 5C تغییر کرده است.

0

فارنت: سال‌های گذشته با معرفی آیفون جدید اپل قیمت آیفون قبلی را پایین آورده و عرضه آن را کماکان ادامه می‌داد اما به نظر می‌رسد سیاست امسال اپل با عرضه آیفون ارزان‌تر 5C تغییر کرده است.

iPhone-5c-color

همان‌طور که دیشب در معرفی iPhone 5C خواندید مشخصات این گوشی بسیار به آیفون 5 شبیه است. همان صفحه‌نمایش 4 اینچی رتینا، پردازنده Apple A6، دوربین iSight هشت مگاپیکسلی، یک گیگابایت رم و دیگر مشخصات آیفون سال گذشته. اما تفاوت اصلی iPhone 5C و آیفون 5 به جنس و رنگ‌های بدنه باز می‌گردد؛ آیفون 5C از پلاستیک پلی‌کربنات تولید شده و در رنگ‌های سفید، سبز، زرد، صورتی و آبی عرضه خواهد شد.

حالا اپل تصمیم گرفته تا تولید و عرضه آیفون 5 را به طور کلی متوقف کند و به جای کاهش قیمت 100 دلاری آن آیفون 5C را به این قیمت عرضه کند. هر چند در نگاه اول خرید آیفونی جدید با این قیمت نسبتاً جذاب به نظر می‌رسد اما باید توجه داشت اگر اپل سیاست‌های سال گذشته‌اش را حفظ کرده بود می‌توانستید آیفون 5 را صد دلار ارزان‌تر بخرید و از مزایای زیبایی بیشتر و جنس بدنه آلومینیومی بهره‌مند شوید.

New-iphone-prices

به هر حال قیمت آیفون 5C شانزده گیگابایتی با قرارداد دوساله 99 دلار اعلام شده است و آیفون 4S نیز به صورت رایگان (بدون پیش‌پرداخت) با قرارداد دو ساله عرضه خواهد شد. هنوز قیمت آیفون‌های آنلاک شده اعلام نشده است اما انتظار داریم آیفون 5C صد دلار ارزان‌تر از قیمت آیفون 5S به فروش برسد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.