تلاش عجیب ایرانی‌ها برای حفظ لوگوی نوکیا در گوشی‌های مایکروسافت!

شاید شنیدن این خبر که پس از خریدن نوکیا توسط مایکروسافت دیگر لوگوی نوکیا را بر روی هیچ گوشی هوشمندی نخواهیم دید برای طرفداران نوکیا سخت باشد. به همین دلیل است که گروهی از ایرانیان تلاش عجیبی را برای حفظ لوگوی نوکیا در گوشی‌های هوشمند مایکروسافت به کار بسته‌اند.

15

همانطور که می‌دانید ایرانی‌ها از ابتدا علاقه خاصی به برند نوکیا داشتند به هر حال اولین گوشی‌های تلفن همراه در ایران نام نوکیا را بر خود داشتند و ایرانی‌ها مانند بسیاری دیگر از مردم سراسر دنیا پیش از ظهور گوشی‌های هوشمند، تجربه استفاده از یک تلفن همراه را با نوکیا چشیده‌اند.

Nokia-808-PureView-in-Iran-

شاید شنیدن این خبر که پس از خریدن نوکیا توسط مایکروسافت دیگر لوگوی نوکیا را بر روی هیچ گوشی هوشمندی نخواهیم دید برای طرفداران نوکیا سخت باشد. به همین دلیل است که گروهی از ایرانیان تلاش عجیبی را برای حفظ لوگوی نوکیا در گوشی‌های هوشمند مایکروسافت به کار بسته‌اند.

Microsoft-Buys-Nokia

داستان از این قرار است که در پی خرید نوکیا توسط مایکروسافت به مبلغ هنگفت ۷٫۲ میلیارد دلار نام‌های تجاری “لومیا” و “آشا” که مربوط به گوشی‌های هوشمند و معمولی نوکیا بود به تصاحب کمپانی ردموندی مایکروسافت در می‌آید و تمامی ویندوزفون‌های جدید ساخته شده توسط مایکروسافت و با فناوری پیشین نوکیا تحت برند مایکروسافت و یا لومیا عرضه خواهد شد.

اگر چه برند “نوکیا” کماکان به عنوان دارایی این شرکت فنلاندی باقی خواهد ماند و این شرکت کماکان قادر خواهد بود گوشی‌های ساده سری ۳۰ و سری ۴۰ را تحت یک لیسانس ۱۰ ساله تولید کند اما طبق قرارداد تا پایان سال ۲۰۱۵ این شرکت فنلاندی حق استفاده از برند نوکیا را روی هیچ دستگاهی ندارد.

Nokia-Titel-Logo-Feature-Suggestions-for-Windows-Phone

حالا گروهی از کاربران طرفدار نوکیا در تلاش برای حفظ لوگوی نوکیا هستند و اخیراً با ایجاد تاپیکی در بخش کاربران ویندوزفون به دنبال جمع‌آوری رای در این خصوص هستند.
در درخواست و یا همان پیشنهاد مذکور آمده است که:

آقا و خانم محترم
من فکر می‌کنم که مایکروسافت لوگو نوکیا را از دستگاه‌های ویندوزفون جدید خود که توسط تیم نوکیا ساخته خواهد شد، حذف خواهد نمود.
لطفا لوگو نوکیا را از سخت‌افزارهای جدید خود که با تیم نوکیا می‌سازید حذف نکنید!
تشکر

این درخواست و یا پیشنهاد به سرعت میان کاربران ایرانی منتشر شده و تاکنون تقریبا توانسته 1150 رای به خود جمع کند. نکته جالب اینکه کامنت‌های مطرح شده زیر این پیشنهاد نیز همگی حاکی از جدیت ایرانی‌ها برای موفقیت در این زمینه است.

Farsi-Nokia-conversations

اگر چه برخی از ایرانیان بعد از اتفاقات سال 1388دل خوشی از نوکیا نداشتند اما به هر حال شاید ایرانی‌ها بتوانند روی این تصمیم و حفظ لوگوی نوکیا موفق باشند، شرکتی که پس از خروج از ایران سخت‌گیری عجیبی علیه ایران به کار گرفت و حتی به حذف نام ایران از لیست کشورهای وب‌سایت خود و توقف بخش فارسی وب‌سایت رسمی خود بسنده نکرد و با وجود توقف بخش فارسی وبلاگ گفتگو، تمامی مطالب آن را نیز از میان برد!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

15 نظر برای این مطلب
  1. محمود می‌گوید

    ممنون از اطلاع رسانی خوبتون . من هم با لینکی که داده بودین رفتم و رای دادم . به هرحال شرکت نوکیا تنها شرکتی نبودش که مارو تحریم کرد . تحریمها از جای دیگه ای وضع میشد و شرکتها مجری قوانین سختگیرانه دولتها بودند . در هر صورت نوکیا به مشتریانش احترام میذاره و هنوز جنس بی کیفیت از نوکیا کسی سراغ نداره . حالا سامسونگ و هوآوی به ما احترام بذارن و آفتابه پلاستیکیهاشونو تحریم نکنن . نوکیا فراتر از یک نام واسه دوستداران تکنولوژیه . یک خاطره شیرین و دوست داشتنیه . من با نوکیا وارد دنیای تلفنهای همراه شدم و الان هم لومیا 920 دارم .

  2. ali می‌گوید

    واقعا ما با چه نوابغی زندگی می کنیم……. خدایا شکرت که فکر کنم غیر از این انتخاب ما زنگی تو قبیله های گواتمالارو داشتیم……

  3. مهندس می‌گوید

    با سلام خدمت کاربران گرامی شما همگی دارید از یه شرکتی که نام ایران از لیست کشور های وب سایت خود برداشت حمایت میکنید ما ایرانی هستیم به حق ما احترام نذاشت و سعی در تحریم لوازم خود علیه ایران کرد تو این چند ساله میدونید چقدر قیمت موبایل بالا رفت خودتون بگید 10%یا 20%یا 1000%یا شایدم &%این ظلم نیست همه ی این بدبختی ها تحریم ها وضع اقتصادی بد همش زیر سره این غربی هاست -ماااااااممممااااااااااااااااااا مااااااااااااااااا ماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مااااااااااااااااااا ایرانی هستیم یادتون باشه هزاران نفر مهندس کامپیوتر که همشون عاشقه برنامه نویسی هستند هزاران نفر برق که عاشق ساخت مدار الکتریکی هستند شاید بگید خب مگه ما لوازمو تجهیزاتشوداریم خب بزرگترین اشتباه ما اینه که باید همیشه غذارو به ما بدن تا ما بخوریم -سامسونگ بزرگترین شرکت تولید کننده ی لوازم الکتریکی خودتون قبول دارید که سامسونگ خیلی یله -برای این که هزینه کم بشه میاد از متخصصین چینی استفاده میکنه -یه مثال دیگه نوکیا 5سال پیش 15000هزار از کارمندان خبره خودشو بیرون کرد اومد از چینی ها استفاده کرد تا اینکه کمپانیشو تو چین زده -خب ما که با چین رابطه خیلی خوبی داریم میتونیم از همسایگان خودمون استفاده کنیم تا بتونیم نه تنها موبایل بلکه تمام لوازمه برقی صوتی رو خودمون بسازیم و به جهانیان نشون بدیم این قدرتمونو ——————از هند چین تایوان بنگلادش کمترررررررر هستیم

  4. ایمان می‌گوید

    به نظرم تو دنیای امروز که هر روز یک شرکت جدید میاد و با تلاش فراوون میخواد خودشو به سطح بالای تکنولوژی برسونه و گاها هم موفق از آب در میاد (مثه سامسونگ، هواوی و …) دیگه برند خاص رو نباید ملاک انتخاب یا علاقه بزاریم. یادمون باشه هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نگیره. بهتره به فکر جیبمون باشیم و از اینکه یک شرکت فقط باشه اسمش مارو سرکیسه کنه طرفداری نکنیم.
    دوستان! نوکیا نباشه یا باشه هیچی عوض نمیشه و تکنولوژی با سرعت باور نکردنی به جلو پیش میره حالا میخواد با اسمهای جدید باشه یا قدیمی.
    و در اخر هم بگم که “صلاح ملک خویش خسروان دانند” وقتی نوکیا با این عمل موافقه که شرکتی به این عریض و طویلی رو میفروشه پس چرا ما باید دایه عزیزتر از مادر بشیم!؟

  5. حالا هر کی! می‌گوید

    یادتون نره که نوکیا اولین شرکتی بود که دستگاه‌های شنود موبایل را به دولت ایران فروخت و ضد مردم عمل کرد!

  6. اميد می‌گوید

    گور بابای نوکیا و لوگوش…نه اینکه خیلی با ما خوب بوده

  7. حسین می‌گوید

    این غیرت ایرانیا رو میرسونه که جواب بدی رو با بدی نمیدن . اگه نوکیا اون کار رو با ما کرد ولی ما حاضر نمیشیم برند محبوبمون حذف بشه !چه بسا امید واریم با این خرید دوباره نوکیا به روزای اوجش برگرده !! همه می دونیم که ویندوز فون فقط چند تا اشکال جزیی داره که حل میشه و در اینده appهاشم بیشتر میشه !ما ادما متوجه نمیشیم که دارند با بالا بردن سخت افزار فقط دارند هزینه ی بیشتری به ما تحمیل میکنند و اندروید هم بر پایه همین اساس قرار گرفته! اما ویندوز فون بر پایه سخت افزار متوسط می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد حتی فراتر از بهترین گوشی های اندرویدی !!!!!

  8. محمد می‌گوید

    من خیلی ناراحت شدم ولی یه چیز خوبی که هست نوکیا در سال 2016 میتونه از اسم خود استفاده کنه.

    1. سامی می‌گوید

      آره اما نه رو گوشی های هوشمند رو گوشی هایی مث همون 1100
      حقشه!

  9. dashakol777 می‌گوید

    اینروزا گوزنو سر نمی برن
    میشکنن شاخشو می فرستن تو باغ
    نوکیا رو می خرن گمش کنن
    تو مه آلود غریبونه ی داغ

    نوکیا !هرجا بری تو قلبمی
    توی تک تک نفسهامی هنوز
    اشک روی کلیدات سر می خوره
    نوکیا منو جای خودت بسوز

    هنوزم میشه نفس بدیم بهش
    با همین رای های کوچولوی ناب
    هنوزم نوکیا زنده می مونه
    اگه مایکروسافت نبرش زیر آّب

    نوکیا با تو شناختم عشقمو
    اسم تو همیشه همراهم بوده
    می دونم گرونی و فقر تورو
    به مکنده ی مایکروسافت آلوده

  10. مهدی می‌گوید

    من نمی دونم هدف شما چی بوده ولی به پخش شدن لینک این رای گیری کمک کردین و من هم با همین لینک رفتم رای دادم. به هر حال به نفع نوکیا شد اگر چه ظاهرا هدف شما چیز دیگه ای بوده البته شاید

  11. هادی می‌گوید

    فقط نوکیا. زنده باد نوکیاااا

  12. Reyvan می‌گوید

    ایرانین دیگه… جو گیر شدن… وگرنه چه لزومی داره واسه شرکتی که ایران رو تحریم کرده اسم ایران رو حذف کرده و …. اینهمه …. کنند….. فقط یک ایرانی میتونه!!!

  13. مهیار می‌گوید

    من نمی دونم که واقعا مایکروسافت تصمیم گرفته این کارو بکنه یا نه! ولی من از اول عاشق گوشی هاش نوکیا بوده و هستم و اگه این کارو بکنه واقعا احمقانه است. من که با استفاده از همین لینک شما رفتم رای دادم

  14. منصور می‌گوید

    حذف میشه! خب به جهنم! چه حالی به ما ایرانی ها داده که براش دل بسوزونیم!؟ خودتون که خوب اشاره کردید!