رونمایی از VAIO Tap 11؛ اولین تبلت ویندوز 8 سونی

سونی دقایقی پیش در کنفرانس خبری نمایشگاه IFA 2013 برلین از ی تبلت 11 اینچی با سیستم‌عامل ویندوز 8 پرو پرده‌برداری کرد که می‌توان آن را رقیب مستقیم سرفیس پرو مایکروسافت دانست.

0

فارنت: سونی دقایقی پیش در کنفرانس خبری نمایشگاه IFA 2013 برلین از ی تبلت 11 اینچی با سیستم‌عامل ویندوز 8 پرو پرده‌برداری کرد که می‌توان آن را رقیب مستقیم سرفیس پرو مایکروسافت دانست.

Vaio-tap-11-white

VAIO Tap 11 اولین تبلت ویندوزی سونی است که به یک صفحه‌نمایش 11 اینچی از نوع IPS با وضوح 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده و دارای یک پایه Kickstand برای نگه‌داشتن آن روی میز است. شباهت این تبلت با سرفیس پرو مایکروسافت همچنین در قلم لمسی مخصوص و کاور کیبرددار آن نیز به چشم می‌خورد. صفحه‌نمایش این تبلت از فناوری N-Trig برای حس قلم مخصوص و میزان فشار آن روی صفحه استفاده می‌کند که نسبت به فناوری رایج Wacom یک برتری دارد و آن هم دقت بالاتر به علت استفاده نزدیک در نوک قلم است. البته با این فناوری مجبورید تنها از قلم مخصوص عرضه شده توسط دستگاه استفاده کنید.

Sony-VAIO-Tap-11

این تبلت از پردازنده پنتیوم و یا پردازنده‌های Core i3، i5 یا i7 نسل چهارمی اینتل هسول استفاده می‌کند و دارای 128 تا 512 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD هستند. به نظر بزرگترین عیب وایو تپ 12 عدم وجود پورت‌های اضافه و یا باتری در کیبرد دستگاه است؛ هر چند سرفیس پرو نیز از این ویژگی‌ها بی‌بهره است اما مدل‌هایی مثل ThinkPad Helix لنوو با این ویژگی‌ها عرضه می‌شوند.

Vaio-tap-11

پورت‌های موجود بر روی تبلت شامل یک پورت micro-HDMI و پورت USB 3.0 می‌شود و دو اسپیکر استریو نیز در دو طرف وجود دارند. درست مانند تبلت اندرویدی اکسپریا تبلت زد، وایو تپ نیز به سنسور مادون قرمز و اپلیکیشن مخصوص جهت کنترل تلویزیون مجهز است. در واقع اگر در طراحی آن دقت کنید ردپای طراحی OmniBalance را شبیه به تبلت اندرویدی سونی خواهید دید. در نهایت یک دوربین 8 مگاپیکسلی با سنسور Exmor-RS برای عملکرد خوب در نور کم در این تبلت گنجانده شده است.

تبلت ویندوزی سونی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد اما جزئیاتی در مورد قیمت و زمان عرضه آن در دست نیست.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.