سرانجام؛ سونی اکسپریا Z1 با دوربین 20.7 مگاپیکسلی رسماً معرفی شد

پس از شایعات و درز تصاویر زیاد از گوشی سونی اکسپریا Z1 که ابتدا تحت عنوان هونامی شناخته می‌شد دقایقی پیش سونی رسماً در مراسم پیش از نمایشگاه IFA 2013 از این پرچم‌دار قدرتمند پرده‌برداری کرد.

19

فارنت: پس از شایعات و درز تصاویر زیاد از گوشی سونی اکسپریا Z1 که ابتدا تحت عنوان هونامی شناخته می‌شد دقایقی پیش سونی رسماً در مراسم پیش از نمایشگاه IFA 2013 از این پرچم‌دار قدرتمند پرده‌برداری کرد.

Sony-Xperia-Z1

اکسپریا زد1 همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد از طراحی زیبای OmniBalance سونی بهره می‌برد که و هر دو طرف آن توسط شیشه ضدخش Dragontrail پوشیده شده است. این گوشی دارای استاندارد ضدآب و گرد و غبار IP58 بوده و می‌توانید آن را تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه زیر آب ببرید. Xperia Z1 تنها 8.5 میلی‌متر ضخامت و 170 گرم وزن داشته و در رنگ‌های مشکی، سفید و ارغوانی عرضه خواهد شد.

Xperia-Z1-Triluminos

صفحه‌نمایش Xperia Z1 یک نمونه 5 اینچی از نوع TFT و با وضوح فول اچ‌دی 1920 در 1080 پیکسل و فناوری‌های پیشرفته Triluminos و X-Reality است. فناوری Triluminos محدوه رنگ‌های قابل نمایش را افزایش داده و رنگ‌ها را زنده‌تر و طبیعی‌تر از همیشه نمایش می‌دهد. فناوری X-Reality نیز که دنباله Bravia Engine در گوشی‌های قبلی محسوب می‌شود کنتراست و وضوح تصویر را بهبود بخشیده و نویز را حذف می‌کند. با این فناوری‌های جدید مشکلاتی همچون کنتراست پایین و زوایای دید محدود که در گوشی اکسپریا زد وجود داشت به خوبی مرتفع شده است. همچنین برای سیستم صوتی این گوشی سونی از فناوری ClearAudio+ بهره برده تا صدا چه در موسیقی، چه در فیلم و چه در دیگر اپلیکیشن‌ها واضح و با کیفیت باشد.

Xperia-Z1-G-Lens

یکی از بارزترین نقاط قوت Xperia Z1 دوربین 20.7 مگاپیکسلی آن است که علاوه بر وضوح بالا از لنز مشهور سونی G استفاده کرده است و شاید بهترین دوربین در میان اندرویدی‌ها باشد. دوربین اکسپریا زد1 با زاویه گسترده 27 میلی‌متری و گشادگی دیافراگم F/2.0، اندازه‌ای برابر با 1/2.3 اینچ داشته و با حسگر حساس CMOS و موتور پردازشی BIONZ سونی قول عکاسی حرفه‌ای و باکیفیتی را می‌دهد. امکان عکس‌برداری با کیفیت در نور کم و سرعت بالای شاتر به همراه زوم واضح 3 برابر از دیگر مشخصات دوربین 20.7 مگاپیکسلی پرچم‌دار جدید سونی است. موتور پردازشی BIONZ طبق بیانیه مطبوعاتی سونی پارازیت عکس‌ها را کمتر کرده و فوکوس خودکار سریع‌تر و ثبات تصاویر را باعث خواهد شد. در تصویر پایین می‌توانید مقایسه‌ای از اندازه سنسور گوشی‌ها و دوربین‌های مطرح بازار را ببینید:

 Camera-Sensor-Comparison

سونی همچنین در اپلیکیشن دوربین Z1 چند ترفند نرم‌افزاری را نیز قرار داده است. قابلیت Social Live می‌تواند لحظه‌های فراموش نشدنی شما را به صورت زنده از گوشی بر روی فیس‌بوک به نمایش بگذارد و نظر دوستانتان را به سرعت نمایش دهد. قابلیت Info-Eye با گرفتن عکس‌ها اطلاعاتی از سوژه عکاسی را در اختیارتان می‌گذارد و AR effect با استفاده از واقعیت افزوده تصاویر و انیمیشن‌های جالبی را روی تصاویر شما قرار می‌دهد. همچنین قابلیت Timeshift burst به لطف پردازنده قوی و دوربین سریع Z1 می‌تواند 61 عکس را در مدت تنها 2 ثانیه (یک ثانیه قبل و یک ثانیه بعد از فشردن دکمه شاتر) بگیرد و بهترین آن‌ها را به دلخواه شما ثبت کند.

همچنین همان‌طور که انتظار دارید دوربین Xperia Z1 قابلیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی را به صورت HDR داراست و دوربین جلویی آن هم 2 مگاپیکسلی آن هم با فیلم‌برداری 1080p انتخاب شده است.

Xperia-Z1-camera-interface

حالا نوبت به پردازنده می‌رسد؛ سونی برای پرچم‌دار جدیدش از سریع‌ترین پردازنده فعلی موبایلی یعنی کوالکام Snapdragon 800 کمک گرفته که دارای 4 هسته پردازشی Krait 400 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 به همراه دو گیگابایت رم است. نهایتاً می‌تواند انتظار داشته باشید که Xperia Z1 درکنار محصولات دیگری مانند جی2 ال‌جی بهترین و سریع‌ترین اسمارت‌فون کنونی دنیا باشد. سونی برای اکسپریای جدید 16 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته که البته می‌توانید با کارت حافظه 64 گیگابایت دیگر نیز به آن بیفزایید.

Xperia-Z1-Water-resistant

پردازنده‌ای به این قدرت و صفحه‌نمایشی به این اندازه به انرژی زیادی احتیاج دارد؛ برای همین سونی از یک باتری بزرگ 3000 میلی‌آمپری استفاده کرده است و با فعال کردن STAMINA MODE می‌تواند حتی بیش از گذشته از شارژ باتری لذت ببرید.

Xperia Z1 از اندروید 4.2.2 و پوسته اختصاصی سونی با اپلیکیشن‌های کوچک Mini قابل اجرا به صورت پنجره‌ای روی صفحه برخوردار است اما احتمالاً به زودی آپدیت اندروید 4.3 را نیز دریافت خواهد کرد.

Sony-Xperia-Z1-colors

 پشتیبانی از شبکه چهارم ارتباطی 4G LTE، بلوتوث 4.0، NFC و رادیوی اف‌ام استریو از دیگر مشخصات Sony Xperia Z1 هستند. این گوشی با 100 یورو اعتبار رایگان برای خرید از فروشگاه سرگرمی سونی در اروپا به فروش می‌رسد. سونی همچنین از ساعت هوشمند SmartWatch 2 به عنوان همراهی کامل برای Xperia Z1 نام می‌برد و


پایان مطلب/

Source: TheVerge, Sony, GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

19 نظر برای این مطلب
  1. سعید می‌گوید

    پترنش یادم رفته می خوام برش گردونم به حالت کارخونش با استفاده از دکمه ها کمکم می کنید خیلی نیاز دارم

  2. sahel می‌گوید

    گوشیه خیلی خوبیه

  3. علی می‌گوید

    گوشی جدید با امکانات جدید با کارایی بالا میخوام بگیرم دوستان چی پیشنهاد میکنید

    1. مرتضی ناصری می‌گوید

      کوشی گلکسی نوت 3 بهترین گوشی با امکانات فوق العاده

  4. روح الله می‌گوید

    سلام دوست عزیزقیمت جدید به چند رسیده

  5. رضامهندسpc می‌گوید

    سونیz1خیلی روان وپرقدرته من اینودرعرض یک ماه که باهاش کارمیکنم فهمیده ام هرچی بازی ونرم افزارمیزنم ازسرعتش کاهش پیدانمیکنه دوربینش هم خوبه ولی نمیشه بهش عالی گفت بایدازحالت خودکاردربیاری ودرحالت تنظیم دستی بذاریش روی20مگاپیکسل ویکم نورشوکم کنی منظورم نورمحیط نیست هانورتنظیم موجوددرتنظیمات حالت دستی هست درحالت کلی ازخریدتون پشیمون نمیشین مخصوصااینکه خیلی ارزون شده،من بارهابامایع ظرفشویی شستمش هیچ اتفاقی نیافتاده باخیال راحت به زدآب بودنش مطمن شدم این گوشی رااززمانی که معرفی شدمنتظراومدنش بودم تااومدنش خیلی گوشیهاراامتحان کردم همشون هم پرچمدارهای برندهای دیگه بودندکه درعملکردوسرعت وحتی کیفیت تصویرهیچکدام به زیبایی وروانی زدوان نبوده مرورگرش هم پرسرعت ترازهمه گوشیهای موجوددربازارهست من توسط این ایمیل میتونم کمکتون کنم ونرم افزاربفرستم براتون
    Rezabahari6778@gmail.com
    اینم یادتون باشه هرگلی بویی داره هرکدام ازگوشیهامزایاومعایبی دارندکه نمیشه گفت کدام بهترین هست.

  6. mehran می‌گوید

    سامسونگ یره لوازم خانگی درست کنه نه گوشی

  7. فائزه می‌گوید

    آقا من شنیدم دوربینش مشکل داره راس میگن؟؟؟؟؟انگار میگن خراب میشه زود!!!!

  8. مهدی کینگ می‌گوید

    من که اگه قرار باشه پول بدم یه گوشی میخرم که دوربینش 20 ضد اب ضد ضربه هست ضد خاک خیلی شیک سیستم عاملشم قویه.نمیرم یه پول هنگفت بدم پلاستیک طرح چرم بخرم

  9. منصور می‌گوید

    سونی باید به دو تا موضوع توجه کنه:
    1- طراحی‌های سری اکسپریا قشنکن اما به سرعت دارن به سمت تکراری شدن پیش میرن.
    2- روز به روز به تعداد مدل های اکسپریا داره اضافه میشه و البته شاهد قابلیت های سخت افزاری مثل همین تریلومینوس هستیم که تو هیچ گوشی هوشمند دیگه ای وجود نداره اما کو قابلیت نرم افزاری جدید؟

  10. سامان2 می‌گوید

    نوت 3 قورتش میده

    1. میترا می‌گوید

      نوت 3 با چی این میخواد کنار بیاد؟ با لنز 20 مگاپیکسلی و لنز G و این همه قابلیت؟ نوت 3 که همون دوربین گلکسی اس 4 رو گذاشته رو نوت 3!

      1. Nanchu می‌گوید

        دوربین نوت 3 میتونه 4K فیلم بگیره. هر چند برتری نوت 3 به قابلیت های نرم افزاری عالیش هست. اینجا می تونید ببینید:
        http://farnet.ir/1392/06/14/meet-the-galaxy-note-3-new-features/

        1. مرتضی ناصری می‌گوید

          آفرین دوست من note3 پنل فول اچ دی داره ولی زد وان پنل اچ دی.note3 قادره هارد تا یک ترابایت رو باز کنه ولی زد وان نمتونه.note3 هشت هسته ای ولی زد وان چهار هسته ای گول دوربین 20 مگاشو نخورید note3 یعنی امپراتور گوشیها وسلام.

      2. رضا مهندسpc می‌گوید

        آفرین میتراخانم ازاون جواب کاملابه جا وتحسین آمیزت واقعا من هردوگوشی راامتحان کرده ام نوت 3 بنظرم فقط یک.اسباب بازی باامکانات نسبتازیادهست که نام گوشی نمیشه بهش گذاشت بنظرم گوشی که ازجنس نایلون استفاده کردبایدقیمت نایلون روش بزاره درضمن ضدآب بودن زد وان همه ی حرفهای نوت راجواب پس میده من حتی صفحه زدوان راترجیح میدم به سوپرامولیدنوت سه،درضمن کافیه یه بارازدستت بیفته بیشترازیک میلیون بایدخرج کنی تادرستش کنی ولی زدوان ضدضربه هم هست پردازنده چهارهسته ای بافرکانس2.2به مراتب پرسرعت تراز پردازنده نوت سه که دوتا چهارهسته ای گذاشته واندرویدهم تنهایکیشومیتونه راه بندازه اونم که 1.3هست وحتی جنسش وقدرتش هم ازمال سونی خیلی ضعیفترهست دلایل بسیارزیادی رامیتونم برای اثبات بهتربودن زدوان وبرتریش ازنوت سه بیارم که اینجانمیشه اینم ناگفته نماندگرافیک زدوان adreno330هست که درمقابل پردازنده نوت سه که mali t628هست خیلی بالاتره البته سامسونگ درنوت سه به کشورهای دیگری ازجمله امریکا المان وانگلستان و..گوشیهای نوت سه رامجهزبه adrenoکرده وقیمتش هم300هزارتومن گرونترداده ویک چیزجالب هم بگم گوشی های نوت سه برای کارخانه به قیمت260دلاردرمیادکه به قیمت بالاتراز700دلار میفروشه وبه خرد مردم میده ولی سونی فقط بیست درصد درگوشی زدوان سودمیکنه اگه سامسونگ یه گوشی مثل سامسونگ زده بودحتمابالای سه میلیون میداد.ایمیلمومیزارم هرکس خواست راهنمایی بیشتری براش میکنم تادرخریدگوشی معلق نمونند.

        1. مرتضی ناصری می‌گوید

          آقای پرفوسر کوشی من زد وان دارم و دوستم note3 . من هردوشو مقایسه کردم گوشی من در برابر اون کاملا یک اسباب بازیه.حالا میخوام اینو بدم به خواهر زادم که فقط 4 سالشه تا باهاش بازی کنه.به جاش میخوام note3 بخرم تا با استفادش لذت داشتن یک ابر کوشی رو تجربه کنم در ضمن گوشی ضد آب رو میخوام چیکار تو اگه دستو پا چلفتی نباشی گوشی از دستت نمی افته جنسش هم از نایلون نیست خنگول از چرم خالسه

    2. Ali می‌گوید

      نوت 3 بخواد اینو قورت بده تو حلقش گیر میکنه!

    3. مهدی می‌گوید

      زد1 بهتر از نوت3 و دیگر گوشی هاست

  11. مهرداد می‌گوید

    اگر چه خیلی از مشخصات زد وان زودتر از اینها لو رفته بود اما همچنان برام جذابیت داشت. ایول سونی