نسل دوم HDMI معرفی شد: 18 گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از وضوح 4K

محبوب‌ترین و رایج‌ترین راه ارتباط برای اتصال لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌ها به تلویزیون در حال حاضر استفاده از کابل HDMI است. امروز پیش از شروع نمایشگاه IFA 2013 نسخه دوم این فناوری رسماً معرفی شده است.

0

فارنت: محبوب‌ترین و رایج‌ترین راه ارتباط برای اتصال لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌ها به تلویزیون در حال حاضر استفاده از کابل HDMI است. امروز پیش از شروع نمایشگاه IFA 2013 نسخه دوم این فناوری رسماً معرفی شده است.

HDMI-2.0

درست به موقع و آماده برای ورود تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی با وضوح 4K نسل دوم فناوری HDMI نیز لیسانس عرضه را دریافت کرده است. نسل جدید که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت عالی 18 گیگابیت بر ثانیه را دارد می‌تواند تصاویری با وضوح 4K یعنی تا 3840 در 2160 پیکسل را با سرعت 60 فریم بر ثانیه انتقال دهد. این فناوری همچنین قادر است تا 32 کانال صوتی را پشتیبانی کند و از فناوری Dynamic Auto Lipsync بهره‌مند است.

شکل خود کابل و محل اتصال بدون تغییر باقی مانده است که خبر خوبی برای خریداران کابل‌های جدید است چرا که می‌توان از آن‌ها برای تلویزیون‌ها و لپ‌تاپ‌های قدیمی با پشتیبانی از HDMI 1.0 نیز استفاده کرد؛ هر چند جا داشت اتصالی محکم‌تر و ایمن‌تر جایگزین آن شود. به هر حال باید تا شروع نمایشگاه منتظر ماند تا ببینیم کدام تلویزیون‌ها و دستگاه‌های جدید با پشتیبانی از HDMI 2.0 معرفی خواهند شد.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.