کار پرینترهای سه‌بعدی به جعل آثار نقاشی ون‌گوگ کشیده شد!

روز به روز کاربردهای جدیدی برای پرینترهای سه‌بعدی ابداع می‌شود؛ از اعضای مصنوعی بدن گرفته تا تولید شکلات‌های خانگی دلخواه! اما به تازگی کاربرد جدیدی نیز کشف شده و آن چیزی نیست جز جعل آثار نقاشی نقاشان مشهوری مانند ون‌گوگ!

0

روز به روز کاربردهای جدیدی برای پرینترهای سه‌بعدی ابداع می‌شود؛ از اعضای مصنوعی بدن گرفته تا تولید شکلات‌های خانگی دلخواه! اما به تازگی کاربرد جدیدی نیز کشف شده و آن چیزی نیست جز جعل آثار نقاشی نقاشان مشهوری مانند ون‌گوگ! بله! جعل آثار ون گوگ!

شاید تاکنون رؤیای خرید یکی از آثار نقاشی ون‌گوگ را در سر داشته‌اید اما پرداخت ده‌ها میلیون دلار آن هم با این نرخ ارز شاید تنها در توان عده انگشت‌شماری باشد؛ حالا شرکت نام‌آشنای فوجی‌فیلم یک راه بهتر و ارزان‌تر را کشف کرده است: استفاده از پرینترهای سه‌بعدی.

جعل آثار ون گوگ

جعل آثار ون گوگ با پرینترهای سه‌بعدی فوجی فیلم

با همکاری موزه ون‌گوگ آمستردام کمپانی Fujifilm فرآیندی را جهت اسکن و چاپ سه‌بعدی دقیق آثار مشهور این هنرمند ابداع کرده است که می‌تواند تمامی جزئیات نقاشی حتی امواج ایجاد شده توسط قلم‌مو و قاب و دیگر جزئیات را درست مانند اثر اصلی جعل کند! البته این جعل قانونی محسوب می‌شود و قیمت هر تابلوی پرینت شده با این روش حدود 34000 دلار تعیین شده است.

فوجی‌فیلم هفت سال است که بر روی این فرآیند که Reliefography نام گرفته است کار می‌کند و آن ر آن‌قدر دقیق طراحی کرده که در روز تنها سه اثر قابل کپی کردن است. با نگاهی به تصاویر زیر که مربوط به یک نسخه جعلی است و دیدن حتی برچسب‌های کهنه با این کیفیت می‌توانید ارزش کار فوجی‌فیلم را درک کنید.

3D-Printed-Van-Gogh-paintings

تا امروز 5 نقاشی مختلف ون‌گوگ کپی شده و از هر کدام 260 تابلو تهیه شده و برای فروش آماده شده است اما نقاشی‌های بعدی نیز در حال گذراندن فرآیند رلیفوگرافی هستند. موزه ون‌گوگ قرارداد انحصاری سه ساله‌ای با فوجی‌فیلم دارد و جالب است بدانید موزه‌های هنری دیگر نیز بسیار مشتاق تمام شدن این انحصار و همکاری با فوجی‌فیلم هستند.

البته هرچقدر هم که این تابلوهای جعلی دقیق پرینت شوند یک متخصص می‌تواند با دقت آن‌ها را از نمونه اصلی تشخیص دهد اما برای کلکسیونرها و علاقمندان به آثار مشهور هنری این یک فرصت استثنایی به شمار می‌آید.


Source: Gizmodo, Fujifilm

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.