نتایج کالبدشکافی آیفون 5S: پردازنده سامسونگ، دوربین سونی

نتایج کالدشکافی آیفون 5S توسط Chipworks نشان می‌دهد پردازنده A7 آیفون جدید ساخت سامسونگ، سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی جدید ساخت سونی و چیپست M7 هم ساخت NXP است.

1

فارنت: نتایج کالدشکافی آیفون 5S توسط Chipworks نشان می‌دهد پردازنده A7 آیفون جدید ساخت سامسونگ، سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی جدید ساخت سونی و چیپست M7 هم ساخت NXP است.

Apple-A7

با این‌که این روزها سامسونگ جدی‌ترین رقیب اپل در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود به نظر می‌رسد اپل هنوز نتوانسته تا وابستگیش را از این رقیب کره‌ای کم کند. پردازنده 64 بیتی Apple A7 که قبلاً درباره آن برایتان نوشتیم به گفته وب‌سایت معتبر Chipworks ساخت سامسونگ است. از آن‌جایی که اپل چندماه پیش قراردادی را با شرکت چیپ‌سازی TSMC منعقد کرده بود تصور می‌کردیم چیپست‌های جدید اپلی دیگر توسط سامسونگ ساخته نشوند.

اگر به خاطر داشته باشید در معرفی آیفون 5S نوشتیم که این گوشی یک چیپست اختصاصی هم برای درنظر داشتن و تجزیه و تحلیل اطلاعات حسگرهایش به نام M7 دارد. حالا معلوم شده این پردازنده هم ساخت کمپانی هلندی NXP است.

iPhone-5S-Camera

و در آخر دوربین جدید 8 مگاپیکسلی آیفون 5S که به لطف سنسور 15 درصد بزرگتر و پیکسل‌های وسیع‌تر تصاویر بهتری مخصوصاً در نور کم می‌گیرد ساخت سونی است.

به هر حال مهم نیست قطعات آیفون ساخت کدام کمپانی هستند؛ بلکه مهم این است که در کنار یکدیگر به خوبی کار می‌کنند و توانسته‌اند میلیون‌ها نفر را به صف‌های طویل اپل استورها بکشانند. البته ساخته‌شدن پردازنده توسط سامسونگ به این معناست که چیپست‌های 64 بیتی که اپل به وجود آن‌ها در آیفون به عنوان اولین، افتخار می‌کنند به هیچ عنوان چیزی دست‌نیافتنی برای سامسونگ نیست.


پایان مطلب/

Sources: TheVerge, 9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    این نشون میده که دعوای زرگری شرکتها فقط برای جذب مشتری بیشتر هست! وگرنه در دنیای وسیع فناوری اینگونه تبادل سخت‌افزاری بین شرکتها امری کاملا عادی و طبیعی‌ست.