معرفی و بررسی اپلیکیشن توپ: دریچه‌ای دیجیتال به دنیای فوتبال

اگر به ورزش محبوب فوتبال علاقمندید و در لیگ‌های داخلی و خارجی تیم‌های محبوب خود را دنبال می‌کنید توپ بهترین اپلیکیشن اندرویدی برای دنبال کردن دنیای فوتبال است.

11

فارنت: اگر به ورزش محبوب فوتبال علاقمندید و در لیگ‌های داخلی و خارجی تیم‌های محبوب خود را دنبال می‌کنید توپ بهترین اپلیکیشن اندرویدی برای دنبال کردن دنیای فوتبال است.

Toop-App

اپلیکیشن توپ توسط گروه نرم‌افزاری پرشه تولید شده که پیش از آن کارهای خوبی مانند اپلیکیشن رمضان و خبرخوان کیوسک را از آن‌ها برایتان معرفی و بررسی کرده بودیم. همان‌طور که از اسم برنامه مشخص است هدف اپلیکیشن اندرویدی توپ امکان مشاهده آسان اخبار و نتایج فوتبالی به صورت زنده و همچنین تماشای آنلاین مسابقات است.

این اپلیکیشن در حال حاضر در کافه‌بازار به مدت محدودی با قیمت 1500 تومان قابل خرید و دریافت است و در این مطلب قصد بررسی این اپلیکیشن را داریم تا بتوانید تصمیم بگیرید آیا داشتن این اپلیکیشن ارزش پرداخت این مبلغ را دارد یا خیر.

ToopApp-1

پس از نصب و اجرای اپلیکیشن در همان صفحه اصلی با طراحی تحسین‌برانگیز اپلیکیشن توپ توسط گروه پرشه مواجه می‌شوید که برخلاف بیشتر برنامه‌نویسان اندروید ایرانی توجه خاصی به رابط کاربری زیبا و کارا دارد. بخش اصلی اپلیکیشن به اخبار فوتبالی و غیرفوتبالی داخلی و خارجی اختصاص دارد که با سرعت خوب و مناسبی بارگزاری می‌شود. در واقع گردش بین منوها بسیار سریع و کاربرپسند است که به گفته پرشه به دلیل استفاده از کدنویسی Native اندروید می‌باشد. البته همین که اپلیکیشن را اجرا کردیم یک نوتیفیکیشن برای استارت‌آپ ویکند حمایت شده توسط گروه پرشه نیز توجه ما را به خودش جلب کرد.

در بالای صفحه لوگوهای لیگ‌های معتبر دنیا را مشاهده می‌کنید که با لمس هر یک جدول رده‌بندی آن لیگ را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید به جدول برنامه‌های مسابقات لیگ‌ها سری بزنید. در این بخش پس از بارگذاری اطلاعات کمی کندی در بارگذاری لوگوی پرچم تیم‌ها وجود دارد که احتمالاً به دلیل انتخاب عکس‌های با حجم بالاست و امیدواریم در نسخه‌های بعدی این مشکل برطرف شود.

پیش از آن‌که به سراغ گزینه‌های پایین صفحه برویم جا دارد اشاره کنیم که این اپلیکیشن به صورت عمودی روی صفحه گوشی شما اجزا خواهد شد و حتی اگر چرخش صفحه را فعال کرده باشید نمی‌توانید اپلیکیشن را به صورت افقی ببینید. این مشکل مخصوصاً در تبلت‌های اندرویدی که در دست گرفتن عمودی آن‌ها کمی مشکل است بیشتر به چشم می‌آید.

ToopApp-2

به محیط اپلیکیشن توپ بازگردیم؛ دکمه وسط که روی آن تاکید بیشتری هم شده مربوط به نتایج زنده است. در این بخش اطلاعات مربوط به نتایج مسابقات در حال برگزاری یا پایان یافته را مشاهده می‌کنید و می‌توانید با فعال کردن هشدار هنگام رد و بدل شدن گل بلافاصله مطلع شوید. رابط کاربری زیبای برنامه در این بخش نیز یک نقطه قوت بزرگ محسوب می‌شود.

ToopApp-3

بخش بعدی پخش زنده شبکه سه، شبکه ورزش و همچنین رادیو ورزش است که برای اوقاتی که به تلویزیون دسترسی ندارید می‌تواند بسیار مفید باشد. برای پخش شبکه‌های تلویزیونی با گزینه‌های کیفیت پایین، متوسط، بالا و ثابت مواجه هستید که البته ما فقط توانستیم کیفیت ثابت را تماشا کنیم و دیگر گزینه‌ها بارگذاری نشدند.

ToopApp-5

در بخش روزنامه‌ها می‌توانید صفحه اول روزنامه‌های معتبر ورزشی کشور را مشاهده کنید. کیفیت تصاویر این بخش قابل قبول است و می‌توانید تقریباً متون بزرگ آن را به خوبی بخوانید. اما مشکل اصلی این بخش اجبار به مشاهده در حالت افقی است (درست برخلاف سایر بخش‌های اپ) بهتر بود گروه پرشه یا امکان چرخش رابط کاربری را فراهم می‌کرد و یا تمامی بخش‌های اپلیکیشن را به صورت افقی یا عمودی طراحی می‌کرد.

ToopApp-4

در بخش زمان پخش می‌توانید از زمان دقیق پخش مسابقات فوتبال از شبکه‌های سه و ورزش مطلع شوید تا هیچ مسابقه مهمی را از دست ندهید.

در بخش آخر نیز اطلاعاتی در مورد گروهپرشه و قابلیت تماس با بخش پشتیبانی و ورود به اکانت‌های فیس‌بوک و توییتر این گروه وجود دارد.

اپلیکیشن توپ هیچ منو و تنظیمات دیگری ندارد و به عنوان مثال نمی‌توانید فونت اپ را عوض کنید و یا به طور مثال نوتیفیکیشن‌ها را غیر فعال کنید. هرچند که همیشه می‌توانید با ورود به تنظیمات اندروید و Application Manager تیک Show notifications را بردارید تا همه نوتیفیکیشن‌های اپ را غیرفعال کنید.

پیشنهاد دیگر ما به گروه پرشه ایجاد چند ویجت با همین طراحی زیبا برای در دسترس داشتن اخبار و همچنین نتایج درست در صفحه اصلی گوشی است.

گروه پرشه قول داده تا در نسخه بعدی اپلیکیشن امکانات جدیدی مانند کامنت گذاشتن برای نظرها و رای دادن و پیش‌بینی مسابقات، آمار گلزنان و آقای گل لیگ‌ها، اطلاعات تیم‌ها و بازیکنان، به اشتراک‌گذاری نتیجه مسابقات و محبوب‌کردن تیم‌ها را به امکانات فعلی توپ بیفزاید.

این شرکت همچنین آمار جالبی از کاربران توپ منتشر کرده است:

– روزانه بین 10 تا 15 هزار بازدید از اپلیکیشن

– بیشترین دستگاه‌های مراجعه کننده: گلکسی اس 3، گلکسی نوت 2، گلکسی اس 4، گلکسی ایس و گلکسی اس 2.

همچنین حدود یک سوم کاربران از نسخه کپی‌شده (خریداری نشده) و غیرقانونی استفاده می‌کنند که امیدواریم هر چه زودتر اقدام به خرید این اپلیکیشن کرده و برنامه‌نویسان کشورمان را حمایت کنند تا زمینه ساخت نسخه رایگان این اپ نیز فراهم شود.

در هنگام نصب اپ یک دسترسی جهت خواندن وضعیت و شناسه گوشی هم تقاضا می‌شود که احتمالاً برای شناسایی و آمارگیری دستگاه کاربران است اما از آن‌جایی که در امکانات اپ کاربردی ندارد بهتر است حذف شود.


به طور کلی می‌توان گفت اپلیکیشن توپ یکی از خوش ساخت‌ترین اپ‌های فارسی اندروید است که نقاط قوتی مانند امکانات منحصر به فرد و رابط کاربری زیبا دارد.

نقاط قوت:

– رابط کاربری زیبا

– امکان پخش زنده مسابقات

– حجم پایین فایل نصب (2.7 مگابایت)

– سرعت خوب بارگذاری اطلاعات

نقاط ضعف:

– اجبار کاربر به استفاده در حالت عمودی و یا افقی

– بارگذاری کند آیکن‌ها

– عدم قابلیت غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها با توجه به رایگان نبودن اپ


در پایان می‌توانید این اپلیکیشن جذاب را از لینک گوگل‌پلی و یا کافه‌بازار تهیه کنید و یا با اسکن بارکد زیر به صفحه دانلود بروید. حمایت از برنامه‌نویسان ایرانی را فراموش نکنید.

ToopApp-icon

ToopApp-Barcode

Download-Cafebazaar

Downlod-Google-Play

همچنین برای مشاهده و دریافت اپلیکیشن‌های دیگر گروه پرشه پردازش می‌توانید به وب‌سایت این گروه مراجعه کنید.


پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. عليرضا می‌گوید

    سلا
    گوشی من آیفونه
    وقتی میرم پخش آنلاین خطامیده
    میگه خطا درنمایش رسانه
    علتش چیه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با پشتیبانی برنامه تماس بگیرید

  2. Mohsen می‌گوید

    Chera to in barname mikhy az shabake varzesh ya sabak 3 estefade koni nemishe lotfan rahnamai konin goshim aple .barname topam be rozresabi kardam bazam neshon nemide

  3. ahmad می‌گوید

    باسلام به شما
    ممنون از تلاشتون
    برنامه خیلی جامعیه اما من یه انتقاد میخوام ازتون بکنم
    سرعت اپدیت برنامه واسه فوتبال های پخش زنده و مستقیم بسیار کمه
    من با اینکه از اینترنت یک مگ استقاده میکنم اما یک بار جند هفته قبل بازی استقلال بعد از 7.8 دیقه از به ثمر رسیدن گل ، نرم افزار نتیحه بازی را باوجود بارها اپدیت کردن دستی ،تغییر داد
    همینطور در سایر بازی ها حدودا 3.4 دیقه بعد از گل ها یا اتفاقات بازی،نرم افزار تغییرات رو نشون میده
    برای شما احترام زیادی قایلم اما اسم این نرم افزار لیگ “آنلاینه” پس توروخدا آنلاینش کنید
    متشکرم
    موفق و پیروز باشید

  4. آیدین طوسی می‌گوید

    اپلیکیشن خیلی خوبیه ، این شرکت کلاً اپلیکیشن های خوبی داره ، قبلاً هم کیوسک و ماه رمضان رو ازشون داشتیم که از کیفیت ، امکانات و دیزاین فوق العاده ای برخوردار بودن.
    براشون آرزوی موفقیت دارم

  5. منصور می‌گوید

    این برنامه چرا نسخه رایگان نداره؟
    بهتر نیست با کم کردن برخی امکانات مثلا پخش زنده و محدود کردن جذول ها این نسخه رو اضافه کنید؟

    1. مهرداد می‌گوید

      در حال کار بر روی نسخه جدید برنامه هستیم و همچنین در فکر تهیه یک نسخه رایگان.. منتها به دلیل پاسخگو نبودن سرورها در حال حاضر امکان ارائه نسخه رایگان نیست…

  6. میرزا می‌گوید

    خیلی برنامه خوبیه. البته شما از منظر حرفه ای بهش نگاه کردید و من این نکات رو در نظر نگرفته بودم و به نظر من هم باید این مشکلات برطرف بشه تا با یه برنامه واقعا حرفه ای روبرو بشیم. برنامه پولی هست و من هم اونو خریداری کردم و امیدوارم بقیه اون یک سوم هم به فکر حمایت از این برنامه نویس ها باشن.

  7. حامد اویسی می‌گوید

    لینک وب سایت گروه سازنده رو اشتباه تایپ کردید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      درسته دوست عزیز
      http://www.persheh.com

  8. محسن می‌گوید

    مرسی علی جان
    بررسی خیلی خوبی بود لطفا باز هم از این کارها بکنید