پردازنده اگزینوس اکتا به زودی از هر هشت هسته هم‌زمان بهره خواهد برد

پیش از این مدیاتک و سامسونگ اعلام کرده بودند که در حال کار بر روی پردازنده‌های هشت هسته‌ای واقعی هستند و حالا سامسونگ قصد دارد پردازنده اگزینوس اکتای خود را طوری تغییر دهد که از هر هشت هسته به صورت هم‌زمان استفاده شود.

0

فارنت: پیش از این مدیاتک و سامسونگ اعلام کرده بودند که در حال کار بر روی پردازنده‌های هشت هسته‌ای واقعی هستند و حالا سامسونگ قصد دارد پردازنده اگزینوس اکتای خود را طوری تغییر دهد که از هر هشت هسته به صورت هم‌زمان استفاده شود.

Exynos-5-Octa

شاید بگویید پردازنده Exynos 5 Octa سامسونگ در حال حاضر ۸ هسته دارد و در گوشی گلکسی اس ۴ از آن استفاده شده است اما خوب است بدانید در این پردازنده با استفاده از معماری big.LITTLE شرکت ARM در واحد زمان تنها ۴ هسته فعال هستند به طوری که در عملیات سنگین چهارهسته Cortex-A15 و در محاسبات سبک‌تر چهار هسته کم مصرف Cortex-A7 فعال می‌شوند. اما نسل جدید اگزینوس اکتا قرار است از هر هشت هسته هم‌زمان استفاده کند.

سامسونگ می‌گوید که قصد دارد با استفاده از فناوری چندپردازشی ناهمگون یا Heterogeneous Multi Processing دستگاه‌های دارای پردازنده جدید می‌توانند هم از هسته‌های Cortex-A15 و هم Cortex-A7 هم‌زمان استفاده کنند و این امر باعث افزایش کارایی و همچنین کاهش مصرف انرژی خواهد شد چرا که نیازی به سوییچ بین پردازنده‌ها نخواهد بود.

Exynos-Galaxy-S-4

این پردازنده قرار است در یک چهارم پایانی سال جاری میلادی عرضه شوند اما مشخص نیست که آیا گوشی‌های فعلی دارای این پردازنده مانند گلکسی اس 4 و Meizu MX3 هم این قابلیت را به دست خواهند آورد یا خیر. به هر حال کوالکام پردازنده‌های هشت هسته‌ای را احمقانه می‌خواند و سعی دارد ثابت کند اسنپ‌دراگون 800 بهترین پردازنده موبایلی است.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.