کارنامه غول‌ها: نتایج بنچمارک‌های ال‌جی جی2 و اکسپریا زد اولترا

اکسپریا زد اولترا و ال‌جی جی2 اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از چیپست جدید اسنپ‌دراگون 800 استفاده کرده‌اند. اگر کنجکاوید تا عملکرد آن‌ها را در بنچمارک‌ها ببینید ادامه مطلب را از دست ندهید.

0

فارنت: اکسپریا زد اولترا و ال‌جی جی2 اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از چیپست جدید اسنپ‌دراگون 800 استفاده کرده‌اند. اگر کنجکاوید تا عملکرد آن‌ها را در بنچمارک‌ها ببینید ادامه مطلب را از دست ندهید.

Xperia-Z-Ultra-and-G2-Benchmarks

پیش از این‌که سراغ نتایج برویم خوب است بدانید هر دو گجت مورد نظر از چیپست اسنپ‌دراگون 800 با چهارهسته Krait 400 و پردازنده گرافیکی Adreno 330 استفاده می‌کنند اما فرکانس پردازنده در جی2 با حدود 40 مگاهرتز تفاوت 2.26 گیگاهرتز بوده و کمی نسبت به زد اولترا سریع‌تر است؛ در عوض حافظه رم قابل دسترس در زد اولترا 1.81 گیگابایت و در جی2 حدود1.76 گیگابایت است و از آن‌جایی که اسمارت‌فون‌های اندرویدی حافظه رم را با پردازنده گرافیکی به اشتراک می‌گذارند انتظار داریم عملکرد زد اولترا کمی بهتر باشد.

به هر حال از تست‌های بنچمارک خام پردازنده شروع می‌کنیم. در بنچمارک اول Benchmark Pi هر دو دستگاه بهترین امتیازات را کسب کرده‌اند اما جی2 به لطف سرعت پردازنده کمی بالاترش موفق شده با اختلاف کمی نسبت به زد اولترا در مقام اول قرار بگیرد.

Snapdragon-800-BenchmarkPi

تست بعدی Linpack که آن نیز عملکرد خام پردازشی CPU را مورد آزمایش قرار می‌دهد باز هم جی2 را بالاتر از زد اولترا در صدر قرار می‌دهد؛ ضمن این‌که هر دو با اختلاف خوبی نسبت به پرچم‌داران مشهوری مثل گلکسی اس 4 و اچ‌تی‌سی وان در صدر هستند.

Snapdragon-800-LinPack

بنچمارک بعدی Geekbench 3 عملکرد ترکیبی پردازنده و مموری را آزمایش کرده و در این‌جا زد اولترا موفق شده با اختلاف خوبی با نتیجه 2670 نسبت به 2243 نسبت به رقیب کره‌ای رتبه اول را در اختیار بگیرد.

Snapdragon-800-Geekbench

بنچمارک‌های محبوب Quadrant و AnTuTu نیز عملکرد کلی دستگاه را بررسی کرده‌اند و در هر دو جی2 توانسته با اختلاف کم نسبت به زد اولترا اول شود. نکته جالب توجه در این‌جا پیشرفت سریع اسمارت‌فون‌ها است به طوری که پرچم‌داران امروزی در تست AnTuTu حدود دو برابر و در Quadrant حدود 4 برابر سریع‌تر از پرچم‌داران سال گذشته مانند گلکسی اس 3 شده‌اند.

Snapdragon-800-AnTuTu

Snapdragon-800--Quadrant

حالا نوبت به بنچمارک‌های گرافیکی می‌رسد. همان‌طور که گفتیم زد اولترا رم در دسترس بیشتری دارد و از این رو با اختلاف تقریباً ناچیزی در بنچمارک‌های گرافیکی پیشتازی می‌کند. در تست اول GLBenchmark 2.5 در وضوح فول اچ‌دی اکسپریا زد اولترا توانسته امتیاز کامل 60 فریم بر ثانیه را بگیرد که بسیار چشم‌گیر است. البته در استفاده واقعی این اختلاف را احساس نخواهید کرد.

Snapdragon-800-GLBenchmark-2.5

تست دوم که سنگین‌ترین تست گرافیکی موبایلی GLBenchmark T-Rex می‌باشد جی2 و زد اولترا امتیازات 22 و 23 فریم بر ثانیه را کسب کرده‌اند؛ با نگاهی به امتیاز گلکسی نوت 2 می‌توانید سرعت پیشرفت چیپست‌های موبایلی را احساس کنید.

Snapdragon-800-GLBenchmark-2.7

تست سوم گرافیکی هم که Epic Citadel نام دارد در وضوح اصلی دستگاه انجام شده و باز هم پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 330 پرچم‌داران قبلی را محو کرده است.

Snapdragon-800-Epic-Citadel

اگر از عملکرد گرافیکی این دو گجت شگفت‌زده شده‌اید خوب است بدانید Adreno 330 از فناوری OpenGL ES 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند و از آن‌جایی که اندروید 4.3 از این قابلیت بهره می‌برد در آینده نزدیک و پس از ارائه آپدیت اندروید 4.3 شاهد سرعت و کارایی حتی بهتری نیز خواهیم بود.

حالا نوبت به تست‌های مرور وب می‌رسد؛ تست جاوا اسکریپت در بنچمارک Sunspider باز هم زد اولترا را در صدر قرار می‌دهد هر چند از آن‌جایی که واحد سنجش میلی ثانیه است تفاوت زیادی را در عمل شاهد نخواهید بود.

Snapdragon-800-Sunspider

تست مرور وب ترکیبی بعدی BrowserMark 2 است که این‌جا ال‌جی توانسته با امتیار 2718 به 2555 اکسپریا زد اولترا را شکست دهد اما کماکان هر دو در صدر قرار دارند.

Snapdragon-800-BrowserMark2

و در آخر نوبت به تست Vellamo می‌رسد که زد اولترا و جی2 با اختلاف بسیار ناچیزی به ترتیب اول و دوم هستند.

Snapdragon-800-Vellamo

نتیجه‌گیری

در یک نتیجه‌گیری کلی بدون شک جی2 و زد اولترا سریع‌ترین گجت‌های موبایلی هستند و از آن‌جایی که زد اولترا را می‌توان جزو فبلت‌ها به حساب آورد ال‌جی جی2 فعلاً سریع‌ترین گوشی هوشمند دنیاست. عملکرد گرافیکی پردازنده Adreno 330 نیز قابل تحسین است و باید دید آیا پردازنده گرافیکی جدید در گلکسی نوت 3 و آیپد 5 توانایی رقابت با آن را دارند یا خیر.

پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.