اولین «هارد دیسک» با فن‌آوری USB 3.0

سرعت انتقال داده در USB 3.0 ده برابر سریعتر از USB 2.0 است و دریافت و بارگذاری اطلاعات در این تکنولوژی و در کابل مورد استفاده از دو مسیر کانالی جداگانه صورت می‌گیرد.

0

شرکت بوفالو اولین هارد دیسک بر پایه فناوری USB 3.0 را روانه بازار کرد. این شرکت ژاپنی این هارد دیسک‌های پرتابل را تحت سری HD-HU3 و  با همکاری شرکتNEC  تولید کرده و با قیمت‌های مختلف و بر اساس ظرفیت هارد دیسک روانه بازار کرده است.

مدلهای 1 ترابایتی و 1.5 ترابایتی به ترتیب با قیمتی در حدود 225 دلار و 284 دلار روانه بازار مصرف خواهد شد و مدل فوق‌العاده 2 ترابایتی با قیمتی در حدود 523 دلار روانه بازار خواهد شد.

سرعت انتقال داده در USB 3.0 10 برابر تندتر  از  USB 2.0 است و در واقع دریافت و بارگذاری (دانلود و آپلود) اطلاعات و داده‌ها  در این تکنولوژی و در کابل مورد استفاده از دو مسیر کانالی جداگانه صورت می‌گیرد و همین نکته باعث کاهش ترافیک در خطوط انتقال خواهد شد.

ضخامت کابل استفاده شده در USB 3.0 از USB 2.0 کمتر بوده و نوعی کابل نوری است که می‌تواند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.